ik denk dat je wel gelijk hebt. En we bedoelen hetzelfde. Als ik het goed lees. Je hebt gelijk dat wegzetten nu niet meer werkt. Maar dat is wel wat ik in eerste instantie dacht. Dit moet je gewoon niet pikken!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Pff, hele post, alles weg
Anyway, ik denk dat wegzetten, op de gang, time out enzo niet echt een goed idee zijn nu. Sowieso heb ik her en der gelezen dat dat op deze leeftijd nog niet een echt goed werkende methode is, maar bovendien denk ik dat dat op dit moment een te plotselinge harde aanpak is.
Ik denk persoonlijk (!) dat het zeker goed is om te werken aan grenzen EN ruimte. Laat haar maar even haar gang gaan, blij of niet blij, en geef haar de ruimte om dat te doen. Daarnaast wel duidelijk aangeven wat wel en wat niet mag. Mag ze niet met de laptop spelen, zeg dat en zet hem voor de zekerheid weg. Haal je de verleiding weg en de noodzaak telkens negatief in te grijpen. Ik denk dat positieve input nu even veel belangrijker is. In mijn ogen is het al te ver geevolueerd om simpelweg te zeggen: dit gedrag zou ik niet pikken. Het is niet meer een gewone simpele driftbui, in mijn ogen.
Ik denk juist dat op de gang zetten/time out heel goed kunenn werken. Even weghalen uit de situatie waar ze in zit, even iets anders.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Pff, hele post, alles weg
Anyway, ik denk dat wegzetten, op de gang, time out enzo niet echt een goed idee zijn nu. Sowieso heb ik her en der gelezen dat dat op deze leeftijd nog niet een echt goed werkende methode is, maar bovendien denk ik dat dat op dit moment een te plotselinge harde aanpak is.
Ik had dat wel echt, maar ik herken het ook echt niet, zoals ik al zei.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, maar ik zeg toch ook niet dat iedereen het moet herkennen?
Ik dacht alleen dat het echt aan mij lag dat ik dacht 'Where's the drama?'.
Ik bedoel, het is natuurlijk wel sneu voor het kind, maar een reacties als 'ik kan er niet naar kijken' had ik helemaal niet.
Daarom is even in haar bedje, of op de gang, of toch in de box nog niet zo raar. Niet voor haar, maar zodat jíj even uit de situatie kan. Want zij voelt jou frustratie en verdriet ook. Als je wel alles voor haar doet gilt ze, als je niet alles voor haar doet gilt ze. Je maakt haar dus niet "stuk" door haar even in haar ledikantje te zetten, een kop thee te zetten, muziek aan te doen en even 5 minuten voor jezelf te pakken. Probeer het zo te doorbreken. Je móet gewoon even bijtanken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:30 schreef ma_ma het volgende:
Even snel een reactie, sta op het punt om weg te gaan
Allereerst heel erg bedankt dat jullie met me meedenken ik waardeer het heel erg en vind het echt super fijn!
Tessa kan nog niet veel woordjes..
In de box word ze helemaal gek...die hebben we dus gisteren opgeborgen
Haar 10/15 minuten alleen laten, kamer verlaten etc...het werkt alleen maar slechter...
betuttelen...ik denk van niet, ik laat haar ook vaak haar gang gaan
Het filmpje is trouwens geknipt en geplakt, maar dit is wel 1 moment!! Ik heb alleen wat stukjes eruit gehaald omdat het anders een veel te lang filmpje werd.
Sorry voor de korte antwoorden, maar ze zit weer te gillen/krijsen en ik kan het echt echt echt niet meer![]()
Ik ga zo het CB bellen en ik hoop dat ze wat voor me kunnen betekenen!
Inderdaad, het is gedrag dat je niet wilt belonen met aandacht, goed gezegd!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, als je het niet herkent kan ik me voorstellen dat het er naar uit ziet, maar daarom was ik dus blij dat Claudia wel zei dat ze het herkende, want ik dacht echt dat ik de enige was ofzo.![]()
Dat loslaten vind ik een slimme. Zoals ik zei, ik laat ze meestal even in hun sop gaar koken, ga zelf de was opruimen of eten koken ofzo en dan komen ze er het snelst weer uit is mijn ervaring.
Maar goed, bij ons gingen ze niet de hele dag door, dus mss is het dan ook weer anders.
Ik probeer(de) ze eerst af te leiden, maar als ze daar niet aan wil(l)(d)en, dan is het echt even klaar. Het is gedrag waar ik niet voor wil belonen met aandacht zeg maar.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:41 schreef Vlindur het volgende:
Op zulke momenten wens ik altijd dat ik nog rookte, kon ik gewoon afkoelen in de buitenlucht onder het genot van een sigaret
Misschien zou ze het best snappen, maar hetlukt ook prima zonder time out. In bed zou ik ook zeker niet doen, trouwens, want ik ben allang blij dat er intussen een redelijk positief gevoel bij het bedje hangt. Is om te slapen en ontspannen, inderdaad! Negeren werkt altijd, even iets heel anders doen en haar even laten pruttelen (dat klinkt liever dan het is, hoorquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef Vicky het volgende:
Miss, misschien dat dat scheelt. En ik denk dat Senna het best wel zal begrijpen als je haar op de gang/trap/stoel neerzet en zegt dat ze stout/niet lief geweest is en dat ze even moet blijven zitten.
Vlindur, ik loop ook wel eens naar het balkon als ik het even zat ben... Dan zoeken ze het maar even uit samen/alleen.. even geen mama zijn voor een paar minuutjes...
Ik zie het niet als een verdienste als een kind niet slaat, schopt of krijst. Evenzeer kan ik het een kind ook niet aanrekenen als het die dingen wel doet. Het brein is nog volop in ontwikkeling en dit soort primitief gedrag hoort erbij. Het is niks persoonlijks, je faalt dan niet als ouder. Irritant is het wel, en als het een tijdje duurt kun je je af gaan vragen of dit nu je échte kind is. Ik besefte weken (!) later achteraf pas dat Ivan ineens weer zichzelf was.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef Vlindur het volgende:
Herkennen jullie dit echt? Ik dacht dat Rienk buien had, maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
Ik vind het echt vreselijk om te zien. Maar als Rienk het doet negeer ik hem ook gewoon dus het duurt bij hem ook nooit zo lang. Maar slaap en schoppen doet hij niet![]()
Gillen en krijsen wel
Herkenbaar! Terwijl ik nog zo had geroepen dat noooooit te doenquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We hebben gedurende deze fase menig televisiedag gehad, hoor, gewoon omdat ik er zelf even geen trek meer in had. Een andere tip die ik je kan geven is om regelmatig afstand te nemen, ma_ma, anders word je echt gek.
Ook herkenbaar. Alexa komt wel eens naar me toe en vraagt ze: Dienediene? Ja? Ja?. Over het slapen, ook hier al tijden 1 slaapje, maar eigenlijk nooit echt op vaste tijden. Soms ligt ze er om 12u in, soms 13u, soms pas na tweeen. Ligt er ook maar net aan hoe de dag van tevoren op het KDV is geweest en wat we in de ochtend ondernemen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:11 schreef becky27 het volgende:
Noortje komt vaak zelf met de afstandbediening aan om te zeggen dat de tv aan moet. Onze verslaafde. Nu dus eigenlijk vaak alleen om 19.00 uur, even babytv of zo.
Even een andere vraag wat betreft slapen. We zijn nu over naar 1 slaapje van 12.30 tot ongeveer 15.00 uur. Ik moet soms wel moeite doen, vooral in de auto, om Noortje wakker te houden.
Is het belangrijk om een vast ritme aan te houden qua slapen of is het niet erg om daarin te wisselen, de ene keer wel twee keer slapen en de andere keer maar 1 keer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |