abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:53:21 #1
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_98162002
Hallo Fok!kers,
TS is al een tijdje op zoek naar een huisje. Nou wordt n huis wat ik al lange tijd te gek vind binnenkort geveild. Er staat wel een richtprijs bij, ik vrees dat het daar wel overheen gaat (279.000 kk). Dat is al aardig boven mijn (gezamelijke) budget.

Het huis is een monument en heeft flinke renovatie nodig. Ik vrees dat er een hoop bij komt kijken maar zit me toch te bedenken wat mijn opties zijn.

Er is dubbele bewoning mogelijk & aanwezig. Het is groot zat om te delen, dus ik vroeg me af hoe zoiets in zijn werk gaat. Samen kopen met een 'vreemde' lijkt me geen probleem, maar kan natuurlijk ooit nog tot problemen leiden.

Helemaal kopen dmv een extra lening o.i.d. en dan deels verhuren lijkt mij geen optie, maar wellicht kan iemand mij hier meer over vertellen? Bovendien lijkt het me dat ik als 'huurbaas' dan verantwoordelijk ben dat het monument in goede staat verkeerd..

Alle inbreng is welkom!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:04:25 #2
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_98162486
De enige optie bij dingen die te duur zijn: laten gaan....
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:23:21 #3
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_98163256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:04 schreef D-FENS het volgende:
Dit. Tis wel hard. :{
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_98164320
Kopen met een vreemde lijkt me juist problematisch; mogelijk ben je hoofdelijk aansprakelijk als de ander z'n hypotheek niet wil of kan ophoesten.

Verhuren lijkt me beter, je kan voor een goede locatie 'n stevige huurprijs vragen; let op dat je zelf boven woont; benedenburen hebben meer last van bovenburen dan andersom. Andere mogelijkheid is verhuren al Pied-a-terre aan politici, diplomaten of kunstenaars. Kijk naar een bevolkingsgroep waar het geld zit, daar kan jij ook 't meeste aan verdienen.

Ben benieuwd wat die veiling oplevert; op dit moment staan huizenprijzen onder druk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_98165219
Je hebt een beperkt budget en wil je storten in een avontuur wat ongewis is. Om te beginnen geloof ik niet dat er een bank is die dat avontuur wenst te financieren. Maar belangrijker: dit moet je gewoon zelf niet willen.

Het is misschien niet de meest leuke film om te kijken (humor, maar zelden om te lachen), maar ik raad je aan om "The money pit" te bekijken. Op zich treffend in dezen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:12:19 #6
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_98182563
Oke bedankt voor de tips so far. Tja ik zit zelf ook wel met dubbele gedachtes. Aan de ene kant een risico nemen en wel flink investeren, aan de andere kant, met mijn budget gewoon een simpele rijtjeswoning just like anyone else. Misschien is het meer iets voor 'later', maar goed, vandaar dat ik ook maar eens wat informeer
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:04:01 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98190759
Ik lees: monumentaal pand en duur...niet doen...sorry
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98191713
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef PietPossum het volgende:
Oke bedankt voor de tips so far. Tja ik zit zelf ook wel met dubbele gedachtes. Aan de ene kant een risico nemen en wel flink investeren, aan de andere kant, met mijn budget gewoon een simpele rijtjeswoning just like anyone else. Misschien is het meer iets voor 'later', maar goed, vandaar dat ik ook maar eens wat informeer
Sorry TS, maar het klinkt nu al niet heel erg verstandig, ik zou er van af zien en ruim binnen je budget verder oriënteren..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_98200582
Het is al een avontuur genoeg om je eigen woning af te betalen.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 19:33:43 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98215674
Monumentaal pand en dat moet gerenoveerd worden alvorens je er in kunt trekken ? Aan monumentale panden worden altijd wel een hoop eisen gesteld aan zaken als materiaal gebruik, kleuren aan de buitenzijde van de woning, voegwerk, bepaalde constructies mogen vaak wel; maar bijvoorbeeld een grote dakkapel laten plaatsen gaat men vaak niet mee akkoord aangezien het een monumentaal pand is wat aan de buitenzijde vaak hetzelfde aanzicht moet houden.

Mijn gevoel zegt niet doen als je echt niet weet waar je aan begint, zeker omdat je al aangeeft dat je nauwelijks de hypotheek met ze beide op kan brengen dan vraag ik mij echt af of het wel verstandig is. En bij zoveel dingen, bij twijfel gewoon niet doen :N
pi_98238397
Misschien is het beter om deze droom te bewaren voor later. Koop eerst een huis dat te behappen is, een mooie opknapper ofzo die binnen je budget ligt. Als het goed gaat, en het is echt jouw ding, d.w.z. je hebt er lol in, dan neem je de volgende stap en koop je een monument.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_98238592
Hey,

ik zeg lekker even dromen.
Vooral gezien het huidige koopklimaat van een woning, zou ik niet boven je budget gaan.
Ik denk ook niet dat een bank je gaat financieren trouwens.

Je kan wel plannen achteraf hebben, maar bank kijkt naar hier en nu.
En hier en nu is het te duur.
Gezamenlijk kopen brengt veel risico met zich mee, alleen doen met iemand die je door en door vertrouwd. En dan nog is het vaak huilen.

Je kan je baas lief aankijken en 30% opslag vragen :)
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_98238880
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:04 schreef D-FENS het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef PietPossum het volgende:
Tja ik zit zelf ook wel met dubbele gedachtes. Aan de ene kant een risico nemen en wel flink investeren,
Hoe wil je investeren als je in je hypotheek niet eens ruimte hebt voor minstens 35.000 euro verbouwing.. (of noem je prijs)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 07:35:38 #14
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_98281826
Ga niet boven je stand leven TS. De huizenmarkt is niet voor niets ingestort. Just saying...
Jeffster! _O_
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 09:41:56 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_98283690
In het leven is 'te' nooit goed... Wij hebben ook een tijdje getwijfeld over een huis wat iets te duur was. Niet eens heel veel, maar toch.

Uiteindelijk hebben we het niet gedaan en hebben we een appartement gekocht wat ruim in ons budget viel. We houden nu elke maand wat geld over en kunnen daar leuke dingen van doen en lekker van leven. Geen moment spijt gehad van deze keuze, omdat geldzorgen en eindjes aan elkaar knopen wel het laatste is wat je wilt.

Stel je dat er dadelijk woont, met een tophypotheek of leningen aan alle kanten. Daarmee kun je net rondkomen. En dan gaat er iets stuk. Je hebt van die periodes dat alles in één keer gaat (cv ketel, koelkast, wasmachine èn je krijgt onverwacht een lekkage). Wat dan?

Mijn advies zou zijn, niet doen... Take your loss en ga verder zoeken naar iets wat wel in je budget past. Dan woon je echt veel lekkerder. Daarnaast is er keuze te over, want er staat heul veul te koop :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98285674
Niet doen, anders wordt het over een tijdje wéér geveild. Geen dingen kopen die je je niet kunt veroorloven. Daarnaast hoef je als particulier volgens mij weinig te verwachten van zulke executieveilingen; daar komen vrijwel alleen handelaren die onderling prijsafspraken maken.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')