Leuke theorie, maar meer dan theorie is dit nietquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn er zat die liever 30 jaar onbezorgd op die bank een couch potatoe worden dan 3x naar een sollicitatiegesprek moeten gaan omdat ze in hun broeken poepen voor een eventuele afwijzing.
Wajongers zijn ook vaak zwak. Ze hebben al veel onzekerheid wegens hun lichamelijke danwel psychische problemen, en die problemen worden dan bevestigd door wat schijnbare moeite op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:58 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Mja, sorry, als je zo gaat denken dan ben je gewoon zwak. Klaar. Niemand weet beter dan jij wat je wel of niet kunt, en oké, soms is het zo dat je zelf meer wil dan dat realistisch is, maar over het algemeen kun je zelf het beste bepalen wat je wel of niet kunt. En zelfs gezonde mensen lopen hopen sollicitaties af, het is niet gek dat dat bij een Wajonger hetzelfde is.
Werken is in veel gevallen de ultieme therapiequote:Overigens zijn er natuurlijk wel psychische problemen die die redenering kunnen beïnvloeden, daarom ben ik ook altijd voor therapie voor/tijdens werk.
Heb je een bron?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Maanvis het volgende:
Werken is in veel gevallen de ultieme therapie.
geef maar meteen hiervan ook maar een bronquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Maanvis het volgende:
Wajongers zijn ook vaak zwak. Ze hebben al veel onzekerheid wegens hun lichamelijke danwel psychische problemen, en die problemen worden dan bevestigd door wat schijnbare moeite op de arbeidsmarkt.
Eigen ervaring, maar even rondgooglen levert bijvoorbeeld deze link op, die als ik jouw verhaal zo had gelezen wel van toepassing op jou is.quote:
Ik wees EG op zijn hypocrisie met zijn eigen woorden, niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nadat Re jullie aansprak op het EG-bashen, reageerde jij toch dat dat bashen terecht is omdat EG altijd uit zijn plaat gaat?
Zo heb ik het tenminste begrepen
Ga maar teruglezen in diverse topiques over dit onderwerp, posts van schaal_9, coolguy, missyB, rubber_johnny etc etcquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
geef maar meteen hiervan ook maar een bron
Hier ben ik het echt niet mee eensquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Maanvis het volgende:
Ik vroeg je om je eigen bron waarop jij je eigen uitspraken had gebaseerd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Eigen ervaring, maar even rondgooglen levert bijvoorbeeld deze link op, die als ik jouw verhaal zo had gelezen wel van toepassing op jou is.
http://www.arbo-advies.nl/Arbeidals.htm
Reacties zijn geen bron, beste maanvisquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ga maar teruglezen in diverse topiques over dit onderwerp, posts van schaal_9, coolguy, missyB, rubber_johnny etc etc.
Artikel gaat overigens over óók werken. Niet over werken in plaats van therapie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vroeg je om je eigen bron waarop jij je eigen uitspraken had gebaseerd.
Dit gaat om mensen die al werkten, niet om mensen die al jaren ziek zijn, om maar wat te noemen
Jouw eigen ervaring is namelijk subjectief.
Daar ben ik het niet mee eensquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Reacties zijn geen bron, beste maanvis
Het artikel gaat over mensen die een baan hadden en vervolgens door psychische problemen uitvallen. Veel van de wajongers die ik ken zijn al jaren lang ziek en hebben dus al jaren lang geen betaalde baan meer gehadquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Artikel gaat overigens over óók werken. Niet over werken in plaats van therapie.
ho eens even ik had het niet over álleen maar werken als therapie. soms is er additionele ondersteuning nodig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:19 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt niet mee eensja, het kan wel helpen, zeker ook als je een depressie hebt en je graag nuttig wil voelen, maar om te voorkomen dat je elke keer weer tegen dezelfde dingen aanloopt is het vaak goed om ondersteuning te hebben van een psycholoog, zodat je je problemen niet meebrengt naar de werkvloer.
Ik refereerde ook meer naar onafhankelijke bronnenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eensdan zouden enquetes en dergelijke ook geen bronnen zijn
feit is dat deze mensen de mening van Maanvis bevestigen en in die zin zijn het wel degelijk bronnen.
Klopt. Maanvis gaf echter aan dat werken vaak de beste therapie is, of dat over Wajongers of anderen gaat is niet zo van belang. Dat lees ik niet uit het artikel. Werken is zeker nuttig, echter ik heb ondervonden dat je vaak tegen dezelfde problemen oploopt tenzij je ook in therapie gaat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het artikel gaat over mensen die een baan hadden en vervolgens door psychische problemen uitvallen. Veel van de wajongers die ik ken zijn al jaren lang ziek en hebben dus al jaren lang geen betaalde baan meer gehad
Prima. Dan zijn we het eensquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ho eens even ik had het niet over álleen maar werken als therapie. soms is er additionele ondersteuning nodig.
Maanvis praat over alle wajongers en dat werken de beste therapie is. Echter zijn mening is gebaseert op een bron die helemaal niet relevant isquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:26 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Klopt. Maanvis gaf echter aan dat werken vaak de beste therapie is, of dat over Wajongers of anderen gaat is niet zo van belang. Dat lees ik niet uit het artikel. Werken is zeker nuttig, echter ik heb ondervonden dat je vaak tegen dezelfde problemen oploopt tenzij je ook in therapie gaat.
Nouja, kom jij dan maar met een bron die dit alles weerspreekt wat ik hier zeiquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik refereerde ook meer naar onafhankelijke bronnen
Bronnen zoals reacties op fok zijn namelijk subjectief en op subjectieve meningen kun je geen objectieve kennis opbouwen
Dat hoef ik niet, ik maak alleen maar duidelijk dat de jouwe incorrect isquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, kom jij dan maar met een bron die dit alles weerspreekt wat ik hier zei.
Dat kun je niet bewijzen want je hebt geen bron.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet, ik maak alleen maar duidelijk dat de jouwe incorrect is
Jawel, ik kan bewijzen dat jouw mening zoals door mij gequote gebaseerd is op een bron die niet relevant is, dus is jouw oordeel over wajong, werken en therapie dus ook incorrect isquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kun je niet bewijzen want je hebt geen bron.
nee dat je de bron weerspreekt betekent niet dat mijn oordeel incorrect is, als je dat wilt bewijzen moet je met een relevante onafhankelijke bron komen die dat weerspreekt. Want jouw mening over die bron is natuurlijk maar subjectief.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jawel, ik kan bewijzen dat jouw mening zoals door mij gequote gebaseerd is op een bron die niet relevant is, dus is jouw oordeel over wajong, werken en therapie dus ook incorrect is
Of een herbevestiging van het negatieve zelfbeeld waardoor je alles alleen maar erger maakt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Maanvis het volgende:
Eens.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee dat je de bron weerspreekt betekent niet dat mijn oordeel incorrect is, als je dat wilt bewijzen moet je met een relevante onafhankelijke bron komen die dat weerspreekt. Want jouw mening over die bron is natuurlijk maar subjectief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |