Uhm...net zolang doorhakken tot de volgende burnout??quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:31 schreef Schenkstroop het volgende:
De factor 'willen' zal ook wel afhangen van geboekte successen en trots. Als je ergens moet werken waar je het helemaal niet ziet zitten, hoe wil men dat blijvend afdwingen?
gewoon geen uitkering geven, heel simpel. Wie niet werkt zal ook niet eten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:31 schreef Schenkstroop het volgende:
De factor 'willen' zal ook wel afhangen van geboekte successen en trots. Als je ergens moet werken waar je het helemaal niet ziet zitten, hoe wil men dat blijvend afdwingen?
En wie niet kan/wil werken gaat maar dood.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
gewoon geen uitkering geven, heel simpel. Wie niet werkt zal ook niet eten.
Zo ging het 5.999.890 jaar lang.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En wie niet kan/wil werken gaat maar dood.
De vraag is niet of we terugwillen naar dat systeem, de vraag is waar dit systeem ons brengt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ja daarom, gewoon herinvoeren en de sterkste blijven over.
Ik gun iedereen een zo hoog mogelijke uitkering en zo min mogelijk last, maar dat is jammer genoeg niet realistisch. We leven niet in Disneyland.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Gaat weer lekker hier. Jullie hebben dan ook geen idee wat de verdere consequenties zijn in de Nederlandse maatschappij van zo'n maatregen. Naja, jullie weten denk ik gewoon niet beter.
Precies, met z'n allen lekker op straat leven en overlast veroorzaken terwijl we de winkels leegplunderen om wat te vreten te krijgen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik zeg maar niks...wat een kindergarten hierzo...pfffquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik gun iedereen een zo hoog mogelijke uitkering en zo min mogelijk last, maar dat is jammer genoeg niet realistisch. We leven niet in Disneyland.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies, met z'n allen lekker op straat leven en overlast veroorzaken terwijl we de winkels leegplunderen om wat te vreten te krijgen.
Dat is toch niet persoonlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zeg maar niks...wat een kindergarten hierzo...pfff
Dan kunnen we samen kijken welke hervormingen de minste slachtoffers kosten.quote:
Klopt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Door een ongeval kan ook een happy veelverdiener in ene naar de andere kant van het verhaal geslingerd worden.
Ik denk dat onze samenleving zoals die nu is, 1 van de minst dodelijke is op aarde.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan kunnen we samen kijken welke hervormingen de minste slachtoffers kosten.
Ze kosten denk ik minder geld dan wanneer een uitkeringsgerechtigde moet gaan roven voor z'n brood, maar dat zelf bedenken is voor "sommigen" hier zo al een brug te verquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Kosten de uitkeringsgerechtigden echt zo ontzettend veel geld, meer dan andere overheidsuitgaven want zo lijtk het, dat iedereen zo over deze groep moet vallen?
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Kosten de uitkeringsgerechtigden echt zo ontzettend veel geld, meer dan andere overheidsuitgaven want zo lijtk het, dat iedereen zo over deze groep moet vallen?
Bron?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA
169?! telde je hierbij ook pensioen-gerechtigden en tijdelijk werklozen enzo erbij op?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA
Svp een gedetailleerdere opsplitsing?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA.
[ afbeelding ]
Herkeuren, volledig afgekeurd enkel nog voor de personen die gewoonweg fysiek/psychisch niet in staat zijn om überhaupt iets te doen en sneller nogmaals de uitkeringsgerechtigden herkeuren/controleren of er iets is veranderd in de situatie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan kunnen we samen kijken welke hervormingen de minste slachtoffers kosten.
1e zin "Sociale bescherming kost 169 miljard euro".quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:11 schreef GSbrder het volgende:
Sorry, traag vanwege Fokmobile, zie edit.
Die ziektestijging is wel apart.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA.
[ afbeelding ]
Bron: CBS
Dat is 'ie dus wel, maar vanwege allerlij ditjes, datjes en bullshitjes hoort 'ie natuurlijk niet in het zelfde rijtje thuisquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Bij die 169 mljrd zitten dus de pensioenen en de subsidies voor zorgkosten er ook bij opgeteld?
En zie ook mijn vraag of de HRA niet ook gewoon een uitkering/subsidie is. En zoniet waaorm dan niet.
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:13 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Herkeuren, volledig afgekeurd enkel nog voor de personen die gewoonweg fysiek/psychisch niet in staat zijn om überhaupt iets te doen en sneller nogmaals de uitkeringsgerechtigden herkeuren/controleren of er iets is veranderd in de situatie.
Thuiswonenden een lagere uitkering geven (geen idee of dat al is geregeld in de laatste Wajong-versie) t.o.v jongeren die op zichzelf wonen.
Dat extra-tje voor buitengewone uitgaven eens controleren, zat personen die het krijgen terwijl ze helemaal geen extra kosten maken.
Meer stimuleren om te werken, is al verbeterd in de nieuwe Wajong maar zat oude Wajongers die er niet eens op vooruit gaan op financieel gebied wanneer ze aan het werk gaan of juist kromme systemen waarbij het meer loont om bijvoorbeeld 12 uur in de week te werken dan 32 uur.![]()
Lijkt mij een prima begin, zo tref je niemand onnodig hard en bespaar je toch een hoop geld.
En volstrekt niet uitgelegd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Die ziektestijging is wel apart.
Zodra je verhuist, kun je aangeven dat je gaat verhuizen en in aanmerking komt voor een hogere uitkeringquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?
Als je bejaard bent krijg je geen ziekteuitkering lijkt me. Of zitten de zorgkosten hier stiekem ook bij.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En volstrekt niet uitgelegd.
En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
Vooral ook niet vergeten dat werkelijk alles tegenwoordig een ziekte, syndroom of aandoening is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
Helemaal niet stiekemquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als je bejaard bent krijg je geen ziekteuitkering lijkt me. Of zitten de zorgkosten hier stiekem ook bij.
Als ze dan op zichzelf gaan wonen dan krijgen ze een hogere uitkering?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?
Nee, dat is niet het geval. Of je bedoelde dit ironisch of zo...quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:18 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Vooral ook niet vergeten dat werkelijk alles tegenwoordig een ziekte, syndroom of aandoening is.
Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Precies. Snap ook niet hoe iemand kan beweren dat de bijstand 169 miljard kost en vervolgens DIT als bron gaat gevenquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ah de titel bij de grafiek: Kosten sociale bescherming.
Of het graaien aan banden leggen, want DAAR hebben we deze crisis in de eerste plaats aan te danken!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef GSbrder het volgende:
Hypotheken zijn inderdaad uitkeringen, of belastingteruggaaf voor hoge IB zo je wilt. Dat afschaffen moet gecorrigeerd worden door een deelse verlaging van de IB.
Verder zeg je een hoop nuttige dingen Lastpost, maar het zal niet genoeg zijn. De vergrijzing zal de uitkeringen in zorg en ouderdom doen stijgen. Fiscaliseer de pensioenen en ga af van het idee dat ouderen een uitkering nodig hebben, zeker toekomstige generaties ouderen niet. Beperk de gronden waarop zieken in aanmerking komen voor AWBZ en verhoog de eigen bijdrage. Ook chronisch zieken moeten helaas meer betalen, verwacht wordt een eigen risico van 775 in 2015 als we zo doorgaan. Jammer, maar het moet ergens vandaan komen en de algemene middelen zijn onvoldoende voor de zorgkosten.
Een laatste middel is verlaging van de uitkeringen, aangezien straks uitkeringsgerechtigen moeten betalen voor hun eigen uitkering. Dat is inefficiënte herverdeling.
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar hier krijg je bijvoorbeeld geen huis omdat je Wajong dan te laag is, ook al geef je aan dat die hoger wordt zodra je uit huis gaat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?
Of je wilt dat de Wajonger ook nog rustig kan gaan sparen van zijn/haar uitkering om direct het huis in te kunnen richten?![]()
Ik vind het krom dat iemand die een huishouden runt, de huur betaalt, de boodschappen doet en alle andere vaste lasten heeft evenveel krijgt in de maand als iemand die enkel zijn/haar mobieltje en een verzekering hoeft te betalen en daar mogen ze best eens tegen optreden, niet enkel bij de Wajong trouwens.
Met als kanttekening dat er ook Wajongers zijn die inwonend zijn maar gewoon huur betalen aan de ouders en zelf voor eten zorgen e.d.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?
Of je wilt dat de Wajonger ook nog rustig kan gaan sparen van zijn/haar uitkering om direct het huis in te kunnen richten?![]()
Ik vind het krom dat iemand die een huishouden runt, de huur betaalt, de boodschappen doet en alle andere vaste lasten heeft evenveel krijgt in de maand als iemand die enkel zijn/haar mobieltje en een verzekering hoeft te betalen en daar mogen ze best eens tegen optreden, niet enkel bij de Wajong trouwens.
Sociale bescherming is kosten verzorgingsstaat is uitkeringen die bedoeld zijn om de lasten voor gezinnen en personen te verlichten. In 2009 waren de uitgaven hieraan 9 miljard euro hoger dan een jaar eerder.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ah de titel bij de grafiek: Kosten sociale bescherming.
Wajongers zijn niet de oorzaak van de toenames, dat is als ik het zo zie de vergrijzing. Alhoewel ik de stijging wel wat erg veel vind.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:23 schreef Auti het volgende:
[..]
G.
Met als kanttekening dat er ook Wajongers zijn die inwonend zijn maar gewoon huur betalen aan de ouders en zelf voor eten zorgen e.d.
Maar je hebt zeker gelijk dat er veel bespaard kan worden door de wajongers die jij aankaart te korten.
Daar komt ook veel van die negatieve stempel vandaan... jongeren die gratis geld krijgen en daar leuk hun jeugd van doorkomen.
Wie niet WIL werken..ja...daar hoeft de rest niet voor op te draaien. Dan ga je idd maar dood.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waar staat bijstand?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Precies. Snap ook niet hoe iemand kan beweren dat de bijstand 169 miljard kost en vervolgens DIT als bron gaat geven
Dan moet daar ook maar eens iets aan veranderen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar hier krijg je bijvoorbeeld geen huis omdat je Wajong dan te laag is, ook al geef je aan dat die hoger wordt zodra je uit huis gaat.
Mijn vraag anderzijds, zou je dat ook (moeten) doen wanneer je amper tot niets over houdt iedere maand na aftrek van je vaste lasten?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:
[...]
Bovendien wil dat je bij iemand woont niet zeggen dat je niks meebetaalt. Toen ik bij mijn ouders woonde betaalde ik ook mee aan boodschappen etc.
Hier zitten de totale zorgkosten, onderwijs etc waarschijnlijk ook in he.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar staat bijstand?
Het gaat om uitkeringsgerechtigden, daar werd een bedrag voor gevraagd.
Graaien? Wat is dat precies en hoe wil je dat aan banden leggen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Of het graaien aan banden leggen, want DAAR hebben we deze crisis in de eerste plaats aan te danken!
Nee ik zou het niet moeten, maar ik zou het niet prettig vinden om mijn ouders alles te laten betalen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dan moet daar ook maar eens iets aan veranderen.
[..]
Mijn vraag anderzijds, zou je dat ook (moeten) doen wanneer je amper tot niets over houdt iedere maand na aftrek van je vaste lasten?
Ik betwijfel dat een ouder in kwestie dan volhard in het 'moeten bijdragen', anderzijds zou ik mezelf ook wel moreel verplicht voelen om bij te dragen wanneer ik 900 euro in de maand krijgt tegenover mijn vaste lasten van zo'n 100 euro (incl. aftrek zorgtoeslag).
Nee, geen onderwijs. Zorg, uitkeringen, pensioenen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Hier zitten de totale zorgkosten, onderwijs etc waarschijnlijk ook in he.
Edit: onderwijs week nie zeker, maar het is iig een bedrag dat veel hoger zal zijn dan de sociale uitkeringen door de overheid uitgegeven.
Okay. Blijft het punt verder staan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, geen onderwijs. Zorg, uitkeringen, pensioenen.
Onderwijs is geen vorm van sociale bescherming, volgens de door het CBS gehanteerde definitie
Als je het, bijvoorbeeld, enkel over de WW wilt hebben:quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Okay. Blijft het punt verder staan.
quote:Aan werklozen werd in 2009 circa 8 miljard euro uitgekeerd. Dat was 28 procent ofwel 1,8 miljard euro meer dan een jaar eerder.
Ja wat wil je. Verkapte overheidssubsidie met die deeltijd ww.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als je het, bijvoorbeeld, enkel over de WW wilt hebben:
[..]
Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets roepen van 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien. Maar wel geld uitgeven voor het idee van veiligheid en oorlogen. Ik vermoed als complotdenker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugtevoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het frappante is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je niks zegt moet je gewoon niks zeggen, niet verkapt toch iets zeggen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zeg maar niks...wat een kindergarten hierzo...pfff
En dus een dood spoor. Gevalletje van over de schutting gooien bij een andere verantwoordelijke instantie. Gemeenten willen je in dat potje hebben, het UWV dumpt je ook liever ergens anders en het Rijk zit al helemaal niet te wachten op uitkeringsgerechtigden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja wat wil je. Verkapte overheidssubsidie met die deeltijd ww.
Wel interessante discussie, maar misschien kan die ook beter in een andet topic gevoerd worden. Aex danwel pol bv.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets als 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien.Maar wel geld aan uitgeven voor het idee van veiligehid. En oorlogen. Ik vermoed als complotdneker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugetvoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het vreemde is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.
Ach ik babbel maar een eind heen ik stop nu wel even met posten.
Ik ben het helemaal eens als je stelt dat er amper sprake is van marktwerking in de zorg, het wordt nog altijd als een overheidsaangelegenheid gezien en elk jaar zijn er heilloze debatten over de pil in het basispakket (confessionelen: nee) of de rollator erin of eruit. Dat blijft gerommel in de marge.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets als 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien.Maar wel geld aan uitgeven voor het idee van veiligehid. En oorlogen. Ik vermoed als complotdneker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugetvoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het vreemde is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.
Ach ik babbel maar een eind heen ik stop nu wel even met posten.
bij je huisarts zou ik beginnen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil ook zo'n WA-jong uitkering, waar moet ik mij melden om al dat gratis geld te cashen?
Het totaal aantal uitkeringen ja, maar dit heeft dus niks meer met wajong en eigenwaarde te makenquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sociale bescherming is kosten verzorgingsstaat is uitkeringen die bedoeld zijn om de lasten voor gezinnen en personen te verlichten. In 2009 waren de uitgaven hieraan 9 miljard euro hoger dan een jaar eerder.
Per jaar is de groei van allerhande uitkeringen al zo hoog als de totale uitgaven voor de hypotheekrente. Eén keer de HRA afschaffen compenseert slechts de groei van de verzorgingsstaat voor 1 jaar in 2014
En begrijpend lezen is voor jouw altijd al een probleem geweest?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je niks zegt moet je gewoon niks zeggen, niet verkapt toch iets zeggen.
...quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En begrijpend lezen is voor jouw altijd al een probleem geweest?
Joh, vraag anders een wajong uitkering aan! Gratis geld cashen, toch?!
Mee eens. Een uitkering is totaal niet geweldig. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat iemand liever lui en arm is dan dat 'ie werk gaat zoeken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...
Neuh, ik kan prima begrijpend lezen. Dat moet ik voor m'n werk onder andere ook. Die heb ik ook al gehad, maar das niet zo geweldig, een uitkering. Ik werk liever.
Er werd hier gevraagd hoeveel uitkeringen kosten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het totaal aantal uitkeringen ja, maar dit heeft dus niks meer met wajong en eigenwaarde te maken
Oh ik kan me dat wel voorstellen. Die mogen ze spreekwoordelijk opknopen wat mij betreft.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mee eens. Een uitkering is totaal niet geweldig. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat iemand liever lui en arm is dan dat 'ie werk gaat zoeken.
Maar wat ik nog erger vind zijn die mensen die en een uitkering hebben, en nog eens zwart zitten bij te verdienen zodat ze hun nieuwe 142in flatscreen TV kunnen betalen
2040.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er werd hier gevraagd hoeveel uitkeringen kosten.
De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040. Gecorrigeerd een goede 5 - 6 miljard in 2040 dus voor jongeren die voor de rest van hun leven min of meer afgeschreven zijn, of hoe jullie het zelf interpreteren. Dit zijn cijfers die ons terug doen denken naar het WAO-drama (200k - 700k)
We moeten voorkomen dat we straks een grote groep jongeren hebben die niet meer kunnen werken, dat kan enkel door de regels aan te scherpen voor mensen binnen- en buiten het huidige wajong-regime. Nu krijg je geen Wajong als je niet op eigen kracht 75% van het minimumloon waard bent, dat is toch mensonterend? "Wij vinden dat jij het niet waard bent te werken, want je krijgt te weinig salaris van je denkbeeldige baas."
En dit is dus BS, wat ze gedaan hebben is gewoon met een rechte lijn geëxtrapoleerd wat de toename zal zijn, terwijl de toename van pak-em-beet de laatste 8 jaren voor een groot deel te wijten is aan 1)De toegenomen bekendheid van de wajong waardoor velen pas jaren later in de wajong zijn terechtgekomen en 2)Omdat gemeentes "ineens" werk maakten van het doorspitten van hun dossiers om maar zoveel mogelijk mensen uit de bijstand te krijgen "omdat ze er ineens zelf voor moesten gaan dokken"quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er werd hier gevraagd hoeveel uitkeringen kosten.
De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040
2040 als argument hebben! Dude....quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:
CPB verteld BS, natuurlijk jongens, jullie weten het ongetwijfeld beter
Oh, dat is te ver voor je?quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
2040 als argument hebben! Dude....
Daar durf ik wel wat voor te zeggen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:
CPB verteld BS, natuurlijk jongens, jullie weten het ongetwijfeld beter
Schatte het Centraal Planbureau (CPB) eind 2007 nog dat er in 2040 400.000 zijn (tegenover 168.000 op dit moment), nu zou het om 500.000 uitkeringen gaan, zo denkt Hans Kamps, kroonlid van de Sociaal-Economische Raad, de SER. Dat komt ook doordat de uitstroom extreem laag is. Van de mensen met een Wajong-uitkering vindt slechts 9 procent een normale baan.
Dag en nacht, het hele jaar door, komen bijna twee jongeren per uur in de Wajong terecht, schetste Piet Hein Donner, CDA-minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vorige week in Dordrecht. De Wajong kost de samenleving nu 1,75 miljard euro aan uitkeringen. Feitelijk zijn de kosten nog hoger, aangezien deze jongeren niet werken en dus geen belasting afdragen. Ook geeft de overheid tientallen miljoenen uit aan de reïntegratie van deze jongeren en 2,2 miljard euro aan sociale werkplaatsen waar 15 procent van de Wajong'ers werkt.
Ja. Beter heb je het dan over de aow uitkeringen van de komende jaren. Dat is namelijk korte termijn, daarmee een stuk zekerder te voorspellen en gaat zeker nog onderwerp van discussie worden.quote:
De bijstand is minder gekrompen dan de spectaculaire stijging van de Wajong.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar durf ik wel wat voor te zeggen.
De mensen die nu in de wajong zitten, zijn dezelfde mensen die 10 jaar terug nog in de bijstand zaten. Vertekend beeld dus
En dat komt omdat de bijstand zeer sterk afhankelijk is van *tromgeroffel* de werkgelegenheid!quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De bijstand is minder gekrompen dan de spectaculaire stijging van de Wajong.
Ik kreeg net te horen dat we hier in het Wajong-topic zaten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ja. Beter heb je het dan over de aow uitkeringen van de komende jaren. Dat is namelijk korte termijn, daarmee een stuk zekerder te voorspellen en gaat zeker nog onderwerp van discussie worden.
ah. Ok als je dat begrijpt dan begrijp je vast ook dat je hier in r&p zit, niet in pol of aex.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kreeg net te horen dat we hier in het Wajong-topic zaten.
Dus ik moet me beperken tot de prognoses die we daarvoor hebben.
En de bijstelling van het voorspelde aantal Wajong-ers is dus steeds hoger, in plaats van steeds lager.
200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nulquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kreeg net te horen dat we hier in het Wajong-topic zaten.
Dus ik moet me beperken tot de prognoses die we daarvoor hebben.
En de bijstelling van het voorspelde aantal Wajong-ers is dus steeds hoger, in plaats van steeds lager.
Sjonge jonge jonge. Flink hoor.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nul
Je wilt het niet, echt niet.. en zo zijn we weer helemaal on topicquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind alles prima zolang ik er ook maar eentje heb
En de Wajong is daar dus blijkbaar *tromgeroffel* minderrrrr van afhankelijk,quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dat komt omdat de bijstand zeer sterk afhankelijk is van *tromgeroffel* de werkgelegenheid!
Heeft er op zich niks mee te maken. Zodra de conjunctuur aantrekt, zal de uitstroom van de bijstand harder toenemen dan die van de wajong, zie in theorie veel minder sterk afhankelijk zou moeten zijn van de conjunctuur dan de bijstandquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En de Wajong is daar dus blijkbaar *tromgeroffel* minderrrrr van afhankelijk,
want de uitstroom van 9% is eenderde lager dan de uitstroom naar werk vanuit de bijstand (14%).
Terwijl de stroom uit de bijstand op den duur opdroogt, geldt dat niet voor nieuwe Wajong’ers die van het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkscholen komen. Met de toename van het aantal leerlingen op deze scholen, groeit ook het aantal jonggehandicapten dat een beroep doet op de Wajong-uitkering. Hoewel UWV-onderzoekers dat niet hebben kunnen aantonen, is het aannemelijk dat de netwerken rond deze jongeren, die hen begeleiden, daarin een rol spelen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nul
Naja, ik vind vooral die F****N KL**E K*T psychische problemen van mij waar ik al jaren mee zit door te ***** niet leuk. Wat de wajong voor mij betekend is dat ik in elk geval een kans heb nu om daarmee aan de slag te gaanquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Je wilt het niet, echt niet.. en zo zijn we weer helemaal on topic![]()
Wajong is niet leuk..
Al ben ik wel blij met de ondersteuning om weer aan werk te komen en te behouden
De werkloosheid in Nederland is al gigantisch laag. Daarnaast is het aannemelijker dat een aantrekkende economie zich op werklozen richt, niet jonge arbeidsongeschikten zonder werkervaring of langdurige bijstandgerechtigden. No offense.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heeft er op zich niks mee te maken. Zodra de conjunctuur aantrekt, zal de uitstroom van de bijstand harder toenemen dan die van de wajong, zie in theorie veel minder sterk afhankelijk zou moeten zijn van de conjunctuur dan de bijstand
En dan is het circeltje weer rond, namelijk dat HET UWV hierop aangesproken moet worden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Terwijl de stroom uit de bijstand op den duur opdroogt, geldt dat niet voor nieuwe Wajong’ers die van het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkscholen komen. Met de toename van het aantal leerlingen op deze scholen, groeit ook het aantal jonggehandicapten dat een beroep doet op de Wajong-uitkering. Hoewel UWV-onderzoekers dat niet hebben kunnen aantonen, is het aannemelijk dat de netwerken rond deze jongeren, die hen begeleiden, daarin een rol spelen.
Dat is geen bullshit, maar onderzoek van het UWV, CPB en andere betrokken instanties.
Prima als jij het beter weet hoor, je zit er zelf in en ik kan enkel uit gaan op statistici.
Ligt er maar net aan hoeveel je mag bij verdienen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Je wilt het niet, echt niet.. en zo zijn we weer helemaal on topic![]()
Wajong is niet leuk..
Al ben ik wel blij met de ondersteuning om weer aan werk te komen en te behouden
Ik had het niet over hoge of lage werkloosheid ten opzichte van de ons omringende landen, ik had het over de deviatie van het aantal werklozen ten opzichte van de periodes voor en na! -_-quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De werkloosheid in Nederland is al gigantisch laag. Daarnaast is het aannemelijker dat een aantrekkende economie zich op werklozen richt, niet jonge arbeidsongeschikten zonder werkervaring of langdurige bijstandgerechtigden. No offense.
En die verandering van de werkloosheid zal dus vooral WW'ers uit hun uitkering trekken en relatief weinig Wajong'ers. Je hoeft niet op het sprookje te gaan wachten dat ze op de arbeidsmarkt smeken om de Wajong'ers, want dat is sinds 1998 niet gebeurd (ook niet tijdens de topjaren 2003 en 2005).quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had het niet over hoge of lage werkloosheid ten opzichte van de ons omringende landen, ik had het over de deviatie van het aantal werklozen ten opzichte van de periodes voor en na! -_-
Jezus f*****n christus, als de economie ENORM BAGGER SLECHT gaat, kan de conjunctuur toch ook gewoon aantrekken??
De totale werkloosheid is een momentopname, een totaalplaatje. De VERANDERING van de werkloosheid is waar ik het over had.
Exactemundo!!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En die verandering van de werkloosheid zal dus vooral WW'ers uit hun uitkering trekken en relatief weinig Wajong'ers.
Dus u bent het haasje door het hoge minimumloonquote:
Het hoge minimumloon is noodzakelijk omdat voor Nederlanders de vaste lasten hoger zijn dan in de meeste andere landen. Dank de graaiers hier maar voorquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
Je hebt vooral last van het hoge minimumloon, zeker zodra je 23+ bent. Deze is in Nederland dusdanig hoog dat iemand die in Nederland 75% van het minimumloon waard is, in een ander Europees land gewoon 100 - 110% van het WML zou verdienen. Daar zijn Wajongers de dupe van, jullie betalen de werkloosheid door het hoge salaris van mensen met een minimumloon / vlak daarboven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |