Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Cornflakes hebben een glycemic index van rond de 80. Is erg hoog.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef Opdekop het volgende:
Nee geen gesuikerde cornflakes, mooi dan wordt dat mijn vervanging voor cruesli.
Ik kijk eigenlijk altijd naar de energietabellen als ik aan het eten ben en het pak staat nog voor m'n neus maar het enige waar ik op let zijn verzadigde/onverzadigde vetten, eiwitten en koolhydraten meestal. Maar dat is ook slechts wat cijfertjes vergelijken. Wel handig om te weten dat eiwitten&koolhydraten 4kcal per gram geven en vetten 9kcal per gram. Thanks.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Leer jezelf aan naar de energietabellen te kijken. Je energie komt uit drie macronutrienten: suikers (koolhydraten), vetten en eiwitten (proteinen).
Al je voedsel is zo opgebouwd. Koolhydraten en eiwitten geven 4 kcal/gram, vetten 9 kcal/gram.
Dus als je volgende keer een vraag naar energie hebt, *kijk* wat er in je voedsel zit. Als het eenmaal vermalen is in je maag als een groen prutje blijft dat er maar van over.
Ik eet nu als ontbijt altijd 4 boterhammen met pindakaas en hageslag. Ik vind brinta en of havermout niet te hakken eigenlijk. Is dit wel beter? Anders kan ik misschien iets van een soort shake van maken. Scheelt 'sochtends iniedergeval tijd die ik goed, erg goed kan gebruikenquote:Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Cornflakes hebben een glycemic index van rond de 80. Is erg hoog.
http://www.carbs-informat(...)nflakes-gi-value.htm
Vrijwel alle 'processed' / geraffineerde ontbijtspul hebben simpele suikers. Beter eet je gewoon brinta of havermout.
Als je koolhydraten eet met vet/eiwit erbij, verlaagt dit de glycemische load. Dus ja, jouw boterham met pindakaas geeft een minder hoge insulinepiek dan cornflakes.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:58 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik eet nu als ontbijt altijd 4 boterhammen met pindakaas en hageslag. Ik vind brinta en of havermout niet te hakken eigenlijk. Is dit wel beter? Anders kan ik misschien iets van een soort shake van maken. Scheelt 'sochtends iniedergeval tijd die ik goed, erg goed kan gebruiken
Gewoon stroop door je brinta gooien.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:58 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik eet nu als ontbijt altijd 4 boterhammen met pindakaas en hageslag. Ik vind brinta en of havermout niet te hakken eigenlijk. Is dit wel beter? Anders kan ik misschien iets van een soort shake van maken. Scheelt 'sochtends iniedergeval tijd die ik goed, erg goed kan gebruiken
Aha morgen maar eens proberen, gewoon berry blast cup met melk en havermout shaken en dan opdrinken?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:59 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je koolhydraten eet met vet/eiwit erbij, verlaagt dit de glycemische load. Dus ja, jouw boterham met pindakaas geeft een minder hoge insulinepiek dan cornflakes.
ik gooi er whey doorheen.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:00 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Gewoon stroop door je brinta gooien.
Kwark is ook niet te vreten vind ik, gooi daar altijd honing/noten door. Of desnoods jam..
Ik gooi idd regelmatig een handje havermout door m'n shakes.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:02 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Aha morgen maar eens proberen, gewoon berry blast cup met melk en havermout shaken en dan opdrinken?
Zou betere topictitel zijn, wordt ook gedaan voor andere topicreeksen zie ik nu, krijgt hij zo'n leuk tagje. jmrquote:[BODYBUILDING] topic #120 Rauwe eieren met schil als tussendoortje
Gisteren voor het eerst gedaan, mengt niet echt lekker. Ik houd het op noten met honing.quote:
Is dit wel voldoende als ontbijt dan, ik heb het idee dat er in 4 boterhammen toch wel iets meer zit dan wat melk snelle eiwitten en een handje havermout.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik gooi idd regelmatig een handje havermout door m'n shakes.Wel goed kauwen.
Reken het dan uit, op hoeveel kcal je komt met de een en hoeveel met de ander. Met de pindakaas heb je wel een hoge energiedichtheid ja.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:07 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Is dit wel voldoende als ontbijt dan, ik heb het idee dat er in 4 boterhammen toch wel iets meer zit dan wat melk snelle eiwitten en een handje havermout.
mijn ontbijt is meestal:quote:Op maandag 13 juni 2011 23:07 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Is dit wel voldoende als ontbijt dan, ik heb het idee dat er in 4 boterhammen toch wel iets meer zit dan wat melk snelle eiwitten en een handje havermout.
'topic' kan dan ook wel weg imo.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:06 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zou betere topictitel zijn, wordt ook gedaan voor andere topicreeksen zie ik nu, krijgt hij zo'n leuk tagje. jmr
Ik bedoelde eig. is dit voor jullie persoonlijk genoeg en wat de voordelen precies zijnquote:Op maandag 13 juni 2011 23:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Reken het dan uit, op hoeveel kcal je komt met de een en hoeveel met de ander. Met de pindakaas heb je wel een hoge energiedichtheid ja.
Ik vind het een beetje raar dat mensen in dit topic moeten vragen: 'Is dit wel genoeg?' aangezien het allemaal zelf makkelijk uit te rekenen is, of van de labels af te lezen is. Niet persoonlijk bedoeld aan honda1990, maar als je aan je eigen lichaam werkt, moet de basis van het begrijpen van de energiewaardes van voedsel er toch echt wel zijn.
Yup, maar ik dacht "laat ik dat 'topic' er maar inhouden" zodat ik als nieuwkomer niet zomaar jaren van Mr.J's sentiment omverschop.quote:
The horror !!quote:Op maandag 13 juni 2011 23:25 schreef Agentperry het volgende:
Ondertussen op een ander forum:
[ afbeelding ]
http://forum.dutchbodybui(...)l-278995/index2.htmlquote:Op maandag 13 juni 2011 23:25 schreef Agentperry het volgende:
Ondertussen op een ander forum:
[ afbeelding ]
Ah okee, excuusquote:Op maandag 13 juni 2011 23:21 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eig. is dit voor jullie persoonlijk genoeg en wat de voordelen precies zijnBen het voorderest helemaal met je eens trouwens.
Ik gooi idd altijd siroop door mn kwark heen, dan is het wel te vreten.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:00 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Gewoon stroop door je brinta gooien.
Kwark is ook niet te vreten vind ik, gooi daar altijd honing/noten door. Of desnoods jam..
Met dat sentiment zal het hopelijk wel meevallen. Een beetje innovatie is niet verkeerd.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Yup, maar ik dacht "laat ik dat 'topic' er maar inhouden" zodat ik als nieuwkomer niet zomaar jaren van Mr.J's sentiment omverschop.
Bij dezen.quote:In ieder geval, als de opener van het volgende deel er even aan denkt, of een modje het voortijdig kan wijzigen, dan is alles spic&span.
Starvation mode. Hij is z'n lichaam zo aan het uithongeren dat er extra vetreservers worden opgeslagen, ten koste van droge massa. Lijkt me dan ook zeer sterk dat hij fatsoenlijke workouts kan doen op 1000 kcal per dag; je rkijgt je spieren lijkt me nauwelijks bijgevuld met glycogeen.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:44 schreef Panzermaus het volgende:
Hoe kan jij trouwens op gewicht blijven als je maar 1000 kcal per dag eet?
Uithongeren is een groot woord, ik krijg gewoonweg niet meer naar binnen normaal gesproken. Het moet wel veranderen maar heb iets met mn darmen waardoor alles nogal fucked is vanbinnen. Gaygaygay. Maar moet wel flink eten vanwege verminderde opname van voedingstoffen, lastig als je geen eetlust hebt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:53 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Starvation mode. Hij is z'n lichaam zo aan het uithongeren dat er extra vetreservers worden opgeslagen, ten koste van droge massa. Lijkt me dan ook zeer sterk dat hij fatsoenlijke workouts kan doen op 1000 kcal per dag; je rkijgt je spieren lijkt me nauwelijks bijgevuld met glycogeen.
Hehe hier in Nederland ook hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:47 schreef star_gazer het volgende:
GVD, ik kan maar niet van het bier afblijven in de weekends. Ik weet zeker dat ik een stuk droger zou zijn als ik niet zoveel zou zuipen. Maarja, hier in Australië vloeit het bier als water
Oef. Dat doet me denken aan de avond na de marathonquote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:58 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Hehe hier in Nederland ook hoor.
Ik kan niet slapen want ik voel de hele tijd een drang om me uit te rekken/spieren aan te spannen, dus lig op geen enkele manier echt lekker. En ook nog steeds hoofdpijn van na t trainen. Paracetamolletje dan maar.
geregistreerd op: zondag 5 juli 2009 @ 01:33quote:Op maandag 13 juni 2011 23:41 schreef gamezz het volgende:
[..]
Met dat sentiment zal het hopelijk wel meevallen. Een beetje innovatie is niet verkeerd.
zelfde hier, vorige week 5 avonden uit geweest. deze week hou ik het bij max 2, het liefst maar 1.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:47 schreef star_gazer het volgende:
GVD, ik kan maar niet van het bier afblijven in de weekends. Ik weet zeker dat ik een stuk droger zou zijn als ik niet zoveel zou zuipen. Maarja, hier in Australië vloeit het bier als water
Je kijkt alsof je zit te schijten bij 91kg heheh.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:14 schreef gespierd123 het volgende:
hey mensen iemand vroeg naar pics van me bulk heb ze toevallig gevonden in een bb.com topic
[ http://img529.imageshack.us/img529/4535/frontprogressxv7.jpg (copy/paste deze link) ]
weet je hoeveel 91kg is .. zoveel druk op je lichaam enzoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:19 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Je kijkt alsof je zit te schijten bij 91kg heheh.
Nee.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:31 schreef gespierd123 het volgende:
[..]
weet je hoeveel 91kg is .. zoveel druk op je lichaam enzo
Ja, en zo snel ook, compleet met website en profiel gelegen in het verleden!quote:
Dat kan jij niet wezen aangezien je al het modder onder mijn laarzen bent.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:43 schreef gespierd123 het volgende:
dat ben ik wel is van ongeveer 2 jaar terug
wat lul je ik heb foto's gepost waarop ik er gespierd uit zag + bewijsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:45 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dat kan jij niet wezen aangezien je al het modder onder mijn laarzen bent.
Ik heb alleen een dun jochie, zonder massa met een 6pack door ondervoeding gezien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:46 schreef gespierd123 het volgende:
[..]
wat lul je ik heb foto's gepost waarop ik er gespierd uit zag + bewijs
en dan ga je huilen als ik foto's post waarop ik er niet gespierd uitzie?
ja wil jou wel eens zien met je 25% vetquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:47 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik heb alleen een dun jochie, zonder massa met een 6pack door ondervoeding gezien.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:21 schreef Agentperry het volgende:
zijn foto's/filmpjes zijn vaak zat voorbij gekomen.
Van gespierd123?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:21 schreef Agentperry het volgende:
zijn foto's/filmpjes zijn vaak zat voorbij gekomen.
daar hebben we nu een apart topic voorquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:33 schreef RickoKun het volgende:
Potverdepenis, 2 weekjes niet gefitnessed, afgelopen 2 weekeindes mijzelf helemaal lam gezopen.
Verschil merk ik wel zegNu eerst maar weer opbouwen
hahahaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:36 schreef star_gazer het volgende:
Die foto is nep.
[ afbeelding ]
Is een reeds bestaande meme; ik heb hem op internet gevonden.
Niet zo mierenneuken, hij bedoelt gewoon trainen. Zeg jij irl tegen mensen dat je aan bodybuilding doet? Dan zeg je toch ook fitness?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:35 schreef Agentperry het volgende:
[..]
daar hebben we nu een apart topic voor
gaat het meid? rustig maar het was een grapjequote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Niet zo mierenneuken, hij bedoelt gewoon trainen. Zeg jij irl tegen mensen dat je aan bodybuilding doet? Dan zeg je toch ook fitness?
En ook al zou hij het puur doen om fit te blijven, waarom daarop haten? Jij bent ook nog niet zo groot.
ben te esthetischquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Oh en waarom wordt gespier123 niet gewoon massaal genegeerd?
Grapjes komen niet zo goed over he op internet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:54 schreef Agentperry het volgende:
[..]
gaat het meid? rustig maar het was een grapje![]()
irl zeg ik trouwens krachttraining, net wat neutraler dan bbing.
"I'm bloated, holding water, and can look a little puffy. I can have slight gyno, some acne, and at times rage and mood swings. But If you cant handle me when im bulking, you sure as hell don't deserve me when I'm shredded."quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:56 schreef 16meter het volgende:
je hebt een kippenborst en geen traps/lats
Kan je even ophouden met die kutposts van je ? anders kan je binnenkort helemaal niet meer posten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:14 schreef gespierd123 het volgende:
volgens berekeningen zie ik er over 5 jaar ongeveer zo uit
[ afbeelding ]
ik doe niks tegen de regelsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:28 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Kan je even ophouden met die kutposts van je ? anders kan je binnenkort helemaal niet meer posten.
Is ie eindelijk weg?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:23 schreef gamezz het volgende:
En tot zover het verhaal van gespierd123.
Opdat hij nog maar veel olijfolie mag drinken.
sowieso, ik ben in oktober begonnen en ben nog te laat voor deze zomer. ik ga voor de zomer van 2012. lekker bulken tot een kilo of 90 en dan een cut naar 8% voor de zomer.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:18 schreef bascross het volgende:
Ik snap niet de beachboys altijd rond deze tijd opduiken, voor deze zomer ben je toch echt te laat.
Nice, zo mag ik het horenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:20 schreef Agentperry het volgende:
[..]
sowieso, ik ben in oktober begonnen en ben nog te laat voor deze zomer. ik ga voor de zomer van 2012. lekker bulken tot een kilo of 90 en dan een cut naar 8% voor de zomer.
Tja, ze moeten er elk jaar weer aan herinnerd worden dat na de lente, de zomer komt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:18 schreef bascross het volgende:
Ik snap niet dat de beachboys altijd rond deze tijd opduiken, voor deze zomer ben je toch echt te laat.
Was dat maar zoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:57 schreef BigSmurf het volgende:
Snap sowieso het hele idee achter beachboys niet. Snap best dat je er op het strand graag strak bij wil lopen, maar alle vrouwen prikken toch dwars door die "ik train biceps en borst, dus ik ben breed"-types heen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip = eiwit =quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef RickoKun het volgende:
Is een kippebout goed voer? (er ligt er hier namelijk nog eentje koud in de koelkast)
Nee, wel een onderhoudsmelding en een doorverwijzing naar DutchFitness.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:03 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Krijgen jullie ook een Malware waarschuwing als je naar dutchbodybuilding.com gaat?
Nou en of. Uurtje of twee na je workout naar binnen schuiven dat ding.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef RickoKun het volgende:
Is een kippebout goed voer? (er ligt er hier namelijk nog eentje koud in de koelkast)
Dan denk ik toch dat je vrouwen overschat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:57 schreef BigSmurf het volgende:
Snap sowieso het hele idee achter beachboys niet. Snap best dat je er op het strand graag strak bij wil lopen, maar alle vrouwen prikken toch dwars door die "ik train biceps en borst, dus ik ben breed"-types heen?
Waarom niet eerder? Je lichaam schreeuwt om voedingsstoffen na je training.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nou en of. Uurtje of twee na je workout naar binnen schuiven dat ding.
je komt onderweg heus wel een sportschool tegen her en der lijkt me?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:17 schreef star_gazer het volgende:
Het wordt hier winter. Zou eigenlijk aan de bulk moeten, maar ik wil graag blijven hardlopen en ga over een week of drie een maand rondreizen door Australie. Vet zin in, maar niet best voor de spieren
Omdat je direct na de training snelle eiwitten nodig hebt. Whey met wat dextrose na de training. Dan heb ik in ieder geval even geen honger meerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:25 schreef boskameel het volgende:
[..]
Waarom niet eerder? Je lichaam schreeuwt om voedingsstoffen na je training.
Ik reis niet alleen, dus moet ook rekening houden met m'n reisgenoot. En het wordt ook lastig om aan mijn eiwitten te komen denk ik; ik ga backpacken en heb geen ruimte om een pot whey mee te nemen. Ik ga voor onderhoud, maar vrees dat ik wel een stapje terug doe. Daarnaast zal er wel stevig gezopen gaan wordenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:26 schreef ukga het volgende:
[..]
je komt onderweg heus wel een sportschool tegen her en der lijkt me?
Ja, maar vlak na je workout wordt alles net iets sneller opgenomen. Als je dan snelle eiwitten neemt (liefst met wat suiker om je insuline op te voeren), worden ze razendsnel opgenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:30 schreef boskameel het volgende:
Oké, maar is het niet zo: eiwitten zijn toch eiwitten, je hebt snelle en langzame, maar ze worden allebei toch zo volledig mogelijk opgenomen door je lichaam?
Idem dito, zomer 2012. Vind 1.77m met 75 kg shredded een heel mooi goal, puur aesthetics. Ben sowieso al dve#gzgwi'ing veranderd vergeleken met zomer 2010.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:20 schreef Agentperry het volgende:
[..]
sowieso, ik ben in oktober begonnen en ben nog te laat voor deze zomer. ik ga voor de zomer van 2012. lekker bulken tot een kilo of 90 en dan een cut naar 8% voor de zomer.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Godverdomme wat is dat ding machtig zeg. Ik ben nooit vol maar na dit ding voel ik zomaar een after dinner dip aankomen.
Ik ben echt gewoon een beetje aan het inkakkenquote:
Als je Arnold bedoeld? Ja!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Is 'r eigenlijk iemand hier die net zo wil worden als de foto's in de OP?
Zal dan lastig worden, vraag me ook af of je echt shredded wil zijn of gewoon lean.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:39 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Idem dito, zomer 2012. Vind 1.77m met 75 kg shredded een heel mooi goal, puur aesthetics. Ben sowieso al dve#gzgwi'ing veranderd vergeleken met zomer 2010.
[..]!
Lean genoeg voor duidelijke abs en spieren op rug + delts, zoals FOK! Zyzz, meer dan dat wil ik niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Physics het volgende:
[..]
Zal dan lastig worden, vraag me ook af of je echt shredded wil zijn of gewoon lean.
Vind Arnold nog iets anders dan Jay, komt natuurlijker over in ieder geval. (was laatst nog een goede quote over in deze reeks)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Ja, zoals Arnold of Jay Cutler.
Waarom? Vind je dat mooi?
Bij de OP-foto's poseert arnold ook anders dan jay, niet helemaal ingesmeerd en in bepaald licht. Op basis daarvan ben ik 't met je eens dat 't er bij arnold ook natuurlijker uitziet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Vind Arnold nog iets anders dan Jay, komt natuurlijker over in ieder geval. (was laatst nog een goede quote over in deze reeks)
Maar zoals de foto in de OP vind ik mooi inderdaad, maar wil mijzelf voornamelijk uitdagen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:49 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
inb4 alle sportschool mongooltjes van SPT en hun dieet verhalen
Ik vind Arnold niet de buffste, maar zeker wel de bodybuilder met het mooiste fysiek die ik heb gezien. (No homo)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:09 schreef Panzermaus het volgende:
Ik vind Arnold veel bruter dan Jay Cutler, maar die insmering voor contests doet een hoop. In ieder geval is er op YouTube zo'n video 'Schwarzenegger Training' waarin hij er echt heel bruut uitziet, zonder insmeren maar met kloppende aders en ruige muziek, altijd kippenvel effect voor mij, no homo. Dat is dezelfde video waarin hij ook springt (?) met van die vrouwen op zijn rug, weet niet waar dat uitkomt.
Overigens
[..]
Body en Fit shop.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:26 schreef Subsonik het volgende:
Wat is een whey met goede prijs kwaliteit verhouding? Het liefst aspartaam vrij, want dat lust ik niet.
Geen aspartaam; http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutritionquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:26 schreef Subsonik het volgende:
Wat is een whey met goede prijs kwaliteit verhouding? Het liefst aspartaam vrij, want dat lust ik niet.
Ik vreet geen whey, mag ik nu nog wel hier in dit topic posten ?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:53 schreef ukga het volgende:
Denk dat we de OP ook wel eens aan mogen vullen met welke whey's iedereen vreet
hebben we dat ook weer gehad elke x
Je bent homo?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik vreet geen whey, mag ik nu nog wel hier in dit topic posten ?![]()
![]()
![]()
Vraag: ik heb soms dat ik na een flinke training ( dus dat ik echt helemaal op ben) emotioneel word, en mezelf enorm kwetsbaar voel; het komt aardig in de buurt van het gevoel dat ik wil huilen. Zijn er mensen die dit herkennen of een biologische uitleg hiervoor hebben ?
Wut? Is dit troll of..? Ik voel me altijd heerlijk, als m'n vriendin thuis is duik ik ook meestal op der gelijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
![]()
Vraag: ik heb soms dat ik na een flinke training ( dus dat ik echt helemaal op ben) emotioneel word, en mezelf enorm kwetsbaar voel; het komt aardig in de buurt van het gevoel dat ik wil huilen. Zijn er mensen die dit herkennen of een biologische uitleg hiervoor hebben ?
of ik ben kapot of loop er vol energie uit de sportschool... dus neequote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
![]()
No homo brahquote:
Een uur of een dag na mn training voelt het ook erg goed, maar ik heb het echt over vlak na mn training, dus als ik klaar ben en me nog niet omgekleed heb. Ik heb het ook over 2 hooguit 5 minuten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:01 schreef Ethanolic het volgende:
Wut? Is dit troll of..? Ik voel me altijd heerlijk, als m'n vriendin thuis is duik ik ook meestal op der gelijk
nee, nog nooit gehad. mssn iets te veel gelukshormonen gebruikt tijdens het trainen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
![]()
Nee.. enige wat ik heb na cardio/benen dat ik het idee heb dat ik op kussentjes loop (lichte benen). Maar emotioneel nee, soms ben ik beetje hyped/vol adrenaline.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:03 schreef Weissman het volgende:
[..]
No homo brah
[..]
Een uur of een dag na mn training voelt het ook erg goed, maar ik heb het echt over vlak na mn training, dus als ik klaar ben en me nog niet omgekleed heb. Ik heb het ook over 2 hooguit 5 minuten.
Ik drink al een maand geen melk meer, eet ook geen kwark of yoghurt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef Geo3kant het volgende:
Hey wacht, is dit het eerste voorbeeld van GOMAD met die vrouwlijke hormonen uit melk?(werd paar topics terug besproken)
en je neemt ook geen whey. hoe krijg je je eiwitten binnen dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:08 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik drink al een maand geen melk meer, eet ook geen kwark of yoghurt.
Helemaal geen zuivel dus; maar moet wel zeggen dat het de laatste tijd nauwelijks nog voor komt.
Genoeg andere bronnenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:18 schreef ukga het volgende:
en je neemt ook geen whey. hoe krijg je je eiwitten binnen dan?
Hehe ja, recognize.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
![]()
ik word altijd fakking geil na een trainingquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik snap je niet, wat bedoel je precies waar we het over hebben???quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:05 schreef Opdekop het volgende:
Ik haat het om seksueel getinte dingen te posten maar meestal volgt het een het ander op. Eerst crash /emo en dan het andere waar jullie het over hebben.
Zoals Arnie..? Waar kan ik tekenen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Is 'r eigenlijk iemand hier die net zo wil worden als de foto's in de OP?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:11 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik snap je niet, wat bedoel je precies waar we het over hebben???
Kun je na het huilenbuilen nog wat calorieën verbranden, chill tochquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:05 schreef Opdekop het volgende:
Ik haat het om seksueel getinte dingen te posten maar meestal volgt het een het ander op. Eerst crash /emo en dan het andere waar jullie het over hebben.
Haha ja eh misschien. Of niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:06 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Kun je na het huilenbuilen nog wat calorieën verbranden, chill toch
netjes, ik vandaag een nieuw pr op de rackpull+shrug(140kg*4) en een nieuw pr met power cleans, 5*65kg, maar is pas de tweede keer dat ik het doe dus zit nog flink wat rek in.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef robuust89 het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag mijn schenen een mooi blauw kleurtje gegeven met Deadliften. 90 Kilo, dus een PR!![]()
![]()
Squat en deadlift doe ik een maandje of 8 schat ik. Ik vind het ook vrij veel oefeningen, maar het zijn wel maar 1 of 2 werksets per oefening, dus qua sets valt het mee. Misschien drop ik nog een paar isolatieoefeningen zoals triceps extensions of lateral raises..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:15 schreef Agentperry het volgende:
jezus wat een hoop oefeningen om een een training te doen, ik doe er altijd maar 5-6. heb je al die 2 jaar ook gesquat en deadlift? want die zijn dan wel erg jaar voor 2 jaar serieuze training. maar op de vele oefeningen na ziet je schema er prima uit
hoe DL je zodat je schenen blauw worden?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef robuust89 het volgende:
Lief dagboek,
Vandaag mijn schenen een mooi blauw kleurtje gegeven met Deadliften. 90 Kilo, dus een PR!![]()
![]()
als je fullbody wil doen zou ik gewoon beginnen met starting strength en dan dips/chins/calf raises toevoegen. maar je hebt al redelijk wat ervaring dus je kunt ook gewoon aan een split beginnen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:22 schreef DerSkunk het volgende:
[..]
Squat en deadlift doe ik een maandje of 8 schat ik. Ik vind het ook vrij veel oefeningen, maar het zijn wel maar 1 of 2 werksets per oefening, dus qua sets valt het mee. Misschien drop ik nog een paar isolatieoefeningen zoals triceps extensions of lateral raises..
Was grapje, het is meer dat de bar langs mijn schenen schraaptquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef ukga het volgende:
[..]
hoe DL je zodat je schenen blauw worden?
heb ik ook nooit last van maar wel vaker van gehoord, schijnt meer voor te komen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef ukga het volgende:
[..]
aha okequote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:30 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Was grapje, het is meer dat de bar langs mijn schenen schraaptEn ik train altijd in korte broek.
en je krijgt er sneller grote borstspieren vanquote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik gooi idd altijd siroop door mn kwark heen, dan is het wel te vreten.
Ook mijn doel. Duurt ook nog minstens 1,5 jaar. Borst mag in verhouding met die armen wel iets groter.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:32 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Zoiets is mijn doel, dat duurt alleen nog wel minimaal 1,5 jaar schat ik.
Is normaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:25 schreef ukga het volgende:
[..]
Jij bent toch al wat verder gevorderd? Dan duurt het nog langer voor mijquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ook mijn doel. Duurt ook nog minstens 1,5 jaar. Borst mag in verhouding met die armen wel iets groter.
gaat prima... je spierpijn zal snel verdwijnen als je beweegt...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:48 schreef Opdekop het volgende:
Google geeft me geen antwoord op 'ROM'?
Ik heb vooral spierpijn onder mn oksels, richting borst. Beetje bij mn heupen/bovenbenen ook en boven mn knieen. Dus op zich heeft dat vrij weinig te maken met rug en schouders. Maar f kijken hoe het morgen gaat dan.
range of motionquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:48 schreef Opdekop het volgende:
Google geeft me geen antwoord op 'ROM'?
Ik heb vooral spierpijn onder mn oksels, richting borst. Beetje bij mn heupen/bovenbenen ook en boven mn knieen. Dus op zich heeft dat vrij weinig te maken met rug en schouders. Maar f kijken hoe het morgen gaat dan.
geduldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:06 schreef guapo het volgende:
Het buikje gaat mij niet snel genoeg weg, iemand nog een goed cut tip?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:06 schreef guapo het volgende:
Je komt wel over als een beachboi btwquote:
ECAquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:06 schreef guapo het volgende:
ik?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:07 schreef Weissman het volgende:
[..]
[..]
Je komt wel over als een beachboi btw
ik snap niet waarom je me quote maar goed zal wel aan mij liggenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
[..]
Mensen die weten dat hun buikje de zomer niet gaat halen
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
[..]
Mensen die weten dat hun buikje de zomer niet gaat halen
Meer squatten dan deadliften duidt op een lichAam uit proportie, of je squat niet diep genoeg..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:04 schreef DerSkunk het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en wil graag weten wat jullie van mijn schema + dieet vinden.
Ik train zo'n 2 jaar serieus, waarvan alleen de laatste paar maanden met goed dieet.
Ik weeg 75kg@1.77m en 16%bf, niets bijzonders dus. Mijn 10 rep maxen van de grote drie zijn
Squat: 90kg, Benchpress: 80kg, Deadlift: 80kg.
Ik volg sinds een tijd een HST schema (http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html). Iemand daar ervaring mee? Ik heb het idee dat ik er vrij goed op ga. Eerder heb ik met een 3 dagen split schema getraind. HST is een full-body schema, 3x in de week, waarbij je naarmate de weken vorderen van 15 naar 5 reps gaat. Je traint elk lichaamsdeel met maar 1 of 2 werksets (per sessie). Een cycle duurt 6 weken en daarna volgt een deconditioninerings/rustweek van 1-2 weken. Ik doe de volgende oefeningen:
- Squat / Leg Press (afgewisseld per sessie)
- Stiff Legged Deadlift / Leg Curl
- Standing Calf Raises
- Benchpress
- Dips
- Deadlift
- Bent-over row
- Overhead Press
- Lateral Raises
- Barbell Curls / Incline Dumbell Curls
- Triceps Extensions
- Wrist Curls (achter rug)
Mijn dieet bestaat uit 3000-3300kcal, 50% koolyhdraten, 30% eiwitten, 20% vet.
Post je schema is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:33 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik kan bijna niet squatten zo enorm vervelend is dat. Heb echt zwakke knieën en de laatste tijd is het echt erg met mijn linker knie, kan soms bijna niet meer staan. Het is daarom ook heel lastig voor mij om mijn benen te trainen aangezien bijna bij elke oefening mijn knie wel licht gevoelig word en zeker als het met zware gewichten is.
Wat een kutdag, net aan 3000kcals in mn mik als ik mazzel heb. Was om 7u op, tentamen gemaakt en toen van 14u tot half 23;30 gewerkt. Wat haat ik werk op zulk soort momenten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:21 schreef heloef het volgende:
[..]
Oh een fitnessdude dat verklaart een hoop.
De stang heel breed pakken waardoor het tegen je polsen aanleunt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:33 schreef Bredemug het volgende:
Ik heb momenteel erg veel problemen met FrontSquat.....ik zit op dit moment aan 5 x 85kg frontsquat en bij elke 3de,4de set glijdt de bar naar voren vanwege zweet op mijn bovenarmen, waardoor ik een set soms niet kan afmaken, of met moeite.
Ter verduidelijking, ik wil geen straps, handdoek, etc ervoor gebruiken, maar gewoon the natural way, iemand enige tips om dit onder controle te krijgen? Ben er al een tijdje mee bezig, maar ik krijg het maar niet onder controle.
Komt niet door krachttraining, krijg er meer last van naarmate ik ouder word. Ben enorm fanatiek geweest wat betreft sport in mijn pubertijd en voor mijn zwakke knieën was het blijkbaar gewoon teveel.quote:
quote:
Wat de neuk is omhoog met die mensen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:45 schreef Aardbijna het volgende:
[..]
Owww dat dacht jijYou underestimate me. Niet dat het me ene moer interesseert wat jij denkt; de anabolen praten momenteel denk ik.
They jelly brah, they mirin'quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:49 schreef Panzermaus het volgende:
Wat de neuk is omhoog met die mensen.Je kunt hier ook niet veilig posten zonder dat mensen meteen weer conclusies trekken bij andere dingen.
10g carbs. Is niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder goed. Weet niet of je in Nederland ook GNC hebt, maar GNC Lo-Carb delite is echt een aanrader. Is betaalbaar (niet zo goedkoop als die Whey Delicious, maar het prijspeil ligt hier sowieso vrij hoog), lost op als een tiet, smaakt heerlijk (vanillequote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen aspartaam; http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition
Ik heb deze ook ja, smaakt heel lekker, 1 van de betere!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Geen aspartaam; http://www.xxlnutrition.nl/whey-delicious/xxl-nutrition
staat dit er nou echt?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:58 schreef Weissman het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja ECA stack werkt goed en is gewoon veilig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:06 schreef guapo het volgende:
Zal het eens in het topic van hun winkel vragen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:37 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik heb deze ook ja, smaakt heel lekker, 1 van de betere!
Maar, ik wil wel eens weten hoe het zit met zware metalen, in bijv musclemilk zijn veel zware metalen gevonden in hun shakes.
Ik denk dat XXL en B&F shop mee lezen wellicht dat die hier iets over kunnen zeggen.
[..]
staat dit er nou echt?
Geef even een deeplinkje dan ga ik het volgen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 07:46 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Zal het eens in het topic van hun winkel vragen.
Wat is er mis met een paar gr carbs?quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:38 schreef star_gazer het volgende:
10g carbs. Is niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder goed. Weet niet of je in Nederland ook GNC hebt, maar GNC Lo-Carb delite is echt een aanrader. Is betaalbaar (niet zo goedkoop als die Whey Delicious, maar het prijspeil ligt hier sowieso vrij hoog), lost op als een tiet, smaakt heerlijk (vanille) en bevat maar 4g carbs per 100g. Voor je post-workout shake gewoon wat glucose erbij kiepen.
Ja ik weet het.. Maar er staat meer online over zware metalen en eiwitshakes.quote:
Dit geeft maar aan waarom ik zo verschrikkelijk blij ben met deze bar in onze sportschool (behalve dan dat het ook beter en natuurlijker is)quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef robuust89 het volgende:
Lief dagboek,
![]()
Ziet er wel sjek hendig uit ja!quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:43 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dit geeft maar aan waarom ik zo verschrikkelijk blij ben met deze bar in onze sportschool (behalve dan dat het ook beter en natuurlijker is)
[ afbeelding ]
Lijkt me wel relaxt zo'n ding. Heb ook vaak rode/bebloede schenen na deadliften.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:43 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dit geeft maar aan waarom ik zo verschrikkelijk blij ben met deze bar in onze sportschool (behalve dan dat het ook beter en natuurlijker is)
[ afbeelding ]
Het klonk me ook al zo fabelachtig onwaarschijnlijk in de oren. Misschien zo'n typische wijsheid van vroeger..quote:
Mager rundvlees dan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:04 schreef Opdekop het volgende:
Lololol @ZetaOs
Ik zat net met m'n moedertje te eten en te kletsen over dat ik serieus bezig ben met sporten en voeding en ze weet dat ik vlees moeilijk binnenkrijg, vooral gehakt en meer van die ellende..[valt zo zwaar op de maag, word er echt misselijk van, net als aardappelen]
En toen raadde ze me aan om meer/als vervanging bruine bonen te eten. Dat zou een redelijke vleesvervanger zijn, kun je in salades verwerken etc etc.
Iemand hier bekend mee?
Sommigen zweren erbij... ik doe ook ze nooit omdat ik niet het idee heb m'n triceps er hard mee te raken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:35 schreef boskameel het volgende:
hoe effectief zijn kickbacks nou eigenlijk? ik voel ze nooit zo hard in mijn triceps als skullcrushers bv, of pushdowns.
Ik merk er niet veel van, pas in de laatste rep voel ik hem meestal.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:35 schreef boskameel het volgende:
hoe effectief zijn kickbacks nou eigenlijk? ik voel ze nooit zo hard in mijn triceps als skullcrushers bv, of pushdowns.
Ga squatten en dlen al is het maar in de smith.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:00 schreef Opdekop het volgende:
Kip is wel een idee, valt minder zwaar bij mij maar lust m'n vader niet dus komt niet zo vaak op tafel. Dan maar aan de tofu
Ik ga even klaarmaken en richting sportschool, rug en benen trainen. Nog oefeningen waar jullie bij zweren voor deze spiergroepen? Had zelf gedacht aan:
Front pulldown
Pulldown neck
Straight arm pulldown
Leg press
arbductor machine, zag maar 1 oefening daarvan maar heb 2 apparaten daarvan in sportschool. Naar binnen drukken en naar buiten drukken. Die beide dus ook.
Dat ga ik misschien proberen zodra ik een sportschooldate heb met iemand die me f kan begeleiden. Ga niet in mn eentje zulke tricks proberen. Kreeg ik al eerder commentaar op maar fuck dat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:10 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ga squatten en dlen al is het maar in de smith.
Dat is geen manier om je benen en rug (sowieso niet combineren deze spiergroepen) te trainen. Front/neck pulldown is praktisch dezelfde oefening trouwens.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:00 schreef Opdekop het volgende:
Kip is wel een idee, valt minder zwaar bij mij maar lust m'n vader niet dus komt niet zo vaak op tafel. Dan maar aan de tofu
Ik ga even klaarmaken en richting sportschool, rug en benen trainen. Nog oefeningen waar jullie bij zweren voor deze spiergroepen? Had zelf gedacht aan:
Front pulldown
Pulldown neck
Straight arm pulldown
Leg press
arbductor machine, zag maar 1 oefening daarvan maar heb 2 apparaten daarvan in sportschool. Naar binnen drukken en naar buiten drukken. Die beide dus ook.
Ben benieuwd naar waarom dit niet slim is? Dat je dan de volgende dag helemaal naar de klote bent?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef 16meter het volgende:
[..]
(sowieso niet combineren deze spiergroepen)
Ok maar begrijp je me als ik zeg dat ik mezelf 0 keer kan optrekken/opdrukken or whatsoever, zelfs met zo'n ding onder m'n knieen die me weer half omhoog duwt lukt het me nauwelijks 1 keer.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:13 schreef 16meter het volgende:
[..]
Dat is geen manier om je benen en rug (sowieso niet combineren deze spiergroepen) te trainen. Front/neck pulldown is praktisch dezelfde oefening trouwens.
Basis van een beentraining vormt de squat, voor je rug is dat de deadlift (en chin-up/pullup imo). Daar doe je dan nog een aantal isolatieoefeningen bij.
Denk dat meer dan de helft van de jongens hier zonder begeleiding die oefeningen heeft geleerd. Ik ook. Je kunt jezelf moeilijk pijn doen met een olympische stang van 20 kg, begin daar eerst mee.
Er staan uitgebreide instructie video's op Youtube, vooral die van Mark Rippetoe zijn aan te raden. Je kunt voor de spiegel oefenen met een bezemsteel bijv.
Een stang in een smith machine weegt voglens mij 16 kilo en voelt nog minder zwaar, probeer het gewoon eens, die kun je ook snel terug klemmen in de gaten, je valt niet achter over e.d.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:24 schreef Opdekop het volgende:
Ik wilde eerst ook schouders en rug doen maar geswitcht naar benen ipv schouders.
[..]
Ok maar begrijp je me als ik zeg dat ik mezelf 0 keer kan optrekken/opdrukken or whatsoever, zelfs met zo'n ding onder m'n knieen die me weer half omhoog duwt lukt het me nauwelijks 1 keer.
Een stang van 20kg, ik begin net met dumbells van 4kg per stuk.. hoe ga ik ooit met rechte rug 20kg de lucht in drukken? Ik zal eens mensen vragen daar of ze willen helpen maar kan ik niet beter wachten tot ik meer kracht heb voor zulke dingen?
Viel mij ook op. Na haar eerste post heb ik al ongeveer een compleet beginner schema aangereikt, maar dat wordt afgedaan met 'te moeilijk', 'te zwaar', 'onmogelijk'. En alle kritieken zijn 'gehuil'. Beetje jammer. Dames hoeven niet anders te trainen dan heren, ook al pakken ze wat minder gewicht. Voor een vrouw zijn een squat of deadlift net zo effectief.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:28 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Tja, probeer anders bodypump of XCO of een andere fitness class, het lijkt er meer en meer op dat je bijna al het advies negeert en zegt dat je het toch niet kan..
Ja, wat ze ook kan doen is een kleinere barbell stang.. niet persee een squat stang, bij mijn gym hebben ze ook kleinere van 1.60 e.d. zijn minder zwaar.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:29 schreef 16meter het volgende:
Beginnen in de smith is onverstandig. De vaste bewegingsbaan dwingt je tot een onnatuurlijke beweging. Sneller blessures en de kans dat je jezelf foute techniek aanleert.
Mooie edit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:45 schreef 16meter het volgende:
Het gaat over benen en rug op 1 dag trainen in een split schema, niet squat en deadlift in het bijzonder.
Begrijpend lezen, het is lastig.
Hoezo nice edit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:47 schreef seto het volgende:
Nice edit opdekop.
Maar ik ben het wel eens met die andere gasten. Ik postte een artikel dat je gewoon hetzelfde schema als een man kan doen, vervolgens kwam je weer aan met een vage workout speciaal voor vrouwen.
bodybuilding.com is een commerciële site, dat vergeten een hoop mensen....quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:55 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Hoezo nice edit.
Ik heb je artikel gelezen, en toevallig daarna op bodybuilding opgezocht wat volgens die site een goed schema voor mij was.. Maar dat schema volg ik niet 100%, het enige wat ik daaruit heb gehaald zijn voorbeelden hoe ik oefeningen moet doen en het samenvoegen van workouts. Workouts die niks verschillen van hoe mannen ze uitvoeren verder, als je dr ook daadwerkelijk naar had gekeken. Daarnaast heeft iemand me de tip gegeven om oefeningen uit 'Krachttraining een anatomische benadering' toe te voegen.
Moet ik soms op m'n blote knietjes om jullie te bedanken voor adviezen? Het is niet alsof ik ze niet gebruik, ik probeer gewoon de beste combinatie te maken van alle info/tips/trucs die ik de afgelopen dagen binnenkrijg.
Sorry als ik daarmee de fout in ga, ben ook geen wereldwonder.
Je komt steeds met allerlei pseudo-schema's die weinig steek houden (terwijl er legio voorbeelden zijn gegeven) en stelt vragen die al eerder beantwoord zijn... Dan vraag ik me af hoe serieus en hoe (on)gemotiveerd je bent.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:55 schreef Opdekop het volgende:
Moet ik soms op m'n blote knietjes om jullie te bedanken voor adviezen? Het is niet alsof ik ze niet gebruik, ik probeer gewoon de beste combinatie te maken van alle info/tips/trucs die ik de afgelopen dagen binnenkrijg.
Sorry als ik daarmee de fout in ga, ben ook geen wereldwonder.
*Snap wat je eet* !!!!!!111quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:04 schreef Opdekop het volgende:
Lololol @ZetaOs
Ik zat net met m'n moedertje te eten en te kletsen over dat ik serieus bezig ben met sporten en voeding en ze weet dat ik vlees moeilijk binnenkrijg, vooral gehakt en meer van die ellende..[valt zo zwaar op de maag, word er echt misselijk van, net als aardappelen]
En toen raadde ze me aan om meer/als vervanging bruine bonen te eten. Dat zou een redelijke vleesvervanger zijn, kun je in salades verwerken etc etc.
Iemand hier bekend mee?
Was wel een beetje te zien aan de vids met hints richting producten/diensten jaquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:58 schreef Physics het volgende:
[..]
bodybuilding.com is een commerciële site, dat vergeten een hoop mensen....
Die artikelen zijn vaak vernieuwend, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ik weet niet of je nu bedoelt dat ík telkens dezelfde vragen stel of dat er in vorige topics dezelfde vragen naar voren zijn gekomen. Ik ga niet 120topics doorlezen om te checken wat wel en niet gevraagd is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:00 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je komt steeds met allerlei pseudo-schema's die weinig steek houden (terwijl er legio voorbeelden zijn gegeven) en stelt vragen die al eerder beantwoord zijn... Dan vraag ik me af hoe serieus je bent en hoe serieus je de adviezen in dit topic neemt.
Denk dat er ondertussen genoeg gezegd is om je een beetje op weg te helpen.
Ik eet vlees niet voor de eiwitten, daarvoor eet ik er te weinig van. Ik download geen voedselschema's, probeer gewoon extra voedingsstoffen binnen te krijgen door de juiste dingen te eten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
*Snap wat je eet* !!!!!!111
Je eet vlees voor het eiwit neem ik aan, en mager vlees voor een meer voordelige eiwit/vet ratio. KIJK dan wat de voedingswaarden zijn van bruine bonen en trek je conclusies!
Zolang je niet snapt waarom je dingen eet en in het wilde weg voedselschema's downloadt van internet ben je gewoon niet effectief bezig en zit je je eigen doelen in de weg. Kennis is even belangrijk als het trainen of eten zelf.
Wat bedoel je met voedingsstoffen? Van welke voedingsstoffen wil je meer binnen krijgen met welk doel?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:11 schreef Opdekop het volgende:
Ik eet vlees niet voor de eiwitten, daarvoor eet ik er te weinig van. Ik download geen voedselschema's, probeer gewoon extra voedingsstoffen binnen te krijgen door de juiste dingen te eten.
Bouwstoffen voor m'n lichaam. Eiwitten en ijzer, geen ijzertabletten. Doel: 1 de klap opvangen die mn spieren krijgen door te trainen, 2 op gewicht blijven terwijl ik train en dus meer kcal verbruik.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met voedingsstoffen? Van welke voedingsstoffen wil je meer binnen krijgen met welk doel?
quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met voedingsstoffen? Van welke voedingsstoffen wil je meer binnen krijgen met welk doel?
En kun je aangeven of die 'voedingsstoffen' dan in dezelfde verhouding in bruine bonen zitten?
I call bullshit: je hebt geen idee waar je naar op zoek bent in vlees of bruine bonen![]()
Nee, waar we je naartoe willen sturen is dat je snapt waarom je dingen eet. En uit je vragen blijkt dat je vaak nog geen idee hebt. Als je snapt om welke marco- of micronutrienten het zou gaan als je moeder je adviseerde vlees te vervangen door bruine bonen, zou je niet zo'n open vraag daarover stellen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:16 schreef Opdekop het volgende:
[..]Say what?
Was gewoon een random vraag of bruine bonen vaak gegeten werden of whatever. Ik zoek niks in vlees, ik hoef niet perse bruine bonen. My god. Zijn jullie allemaal ongesteld ofzo?
Wat lul je nou man, waarom zou het niet om eiwitten gaanquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:16 schreef Stereotomy het volgende:
Dus het gaat wél om eiwitten?
En voor je energeihomeostase maakt het vrijwel niks uit waar je je kcal vandaan haalt, zolang je maar je onderhoud aan kcal eet.
Als je weet wat de oorzaak is van mn vraag waarom zo bitchen over dit dat motivatie alles. Ik ben weg man.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee, waar we je naartoe willen sturen is dat je snapt waarom je dingen eet. En uit je vragen blijkt dat je vaak nog geen idee hebt. Als je snapt om welke marco- of micronutrienten het zou gaan als je moeder je adviseerde vlees te vervangen door bruine bonen, zou je niet zo'n open vraag daarover stellen.
Dan nogmaals: waarom stel je dan een vraag over of 'bruine bonen een goede vervanger is van vlees'quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:18 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Wat lul je nou man, waarom zou het niet om eiwitten gaan![]()
Ik eet geen vlees voor mn eiwitten, is weer heel iets anders. Als ik vlees eet is het een half gehaktballetje dus mn eiwitten haal ik uit andere dingen. Wtf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, en goede genen, maar ook PED's / roids jaquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:00 schreef DjMark het volgende:
Om zoals Alistair te worden is alleen horse-meat eten nog net niet genoeg
Daar is echt wat 'ondersteuning' bij nodig
Wil niet teveel offtopic gaan, maar mijn pa werd een keer geïnterviewd bij een wielerronde en hij zei, kom op jongens.. elke dag zoveel kilometers fietsen en teren op een broodje pindakaas en bord spaghetti? We weten allemaal dat dat onmogelijk is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:02 schreef DjMark het volgende:
idd zolang niet betrapt = clean.
maar ondertussen...
net als bij de wielrenners, en eigenlijk alle topsporters overigens.
heb ik twee keer gehad, weekje niet trainen was alles wat ik nodig had.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:10 schreef Xlarge het volgende:
mooi , vannacht mijn schouder weer uit de kom gegaan, ik heb er 6 jaar geen last van gehad, en nu gebeurde het nog wel in mijn slaap.
Ik kon hem zelf nog wel terug duwen.
Maar...iemand ervaring mee qua trainen ? ik ben toch wel bang dat ik er een tijdje uitlig.
Lijkt me dat de mens inmiddels wel aan zijn fysieke top zit als je bijv. Naar Ursain Bolt kijkt en dat handigheidjes in de technologie (schoenen, kleding) toch nog voor verbetering kan zorgen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:04 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Wil niet teveel offtopic gaan, maar mijn pa werd een keer geïnterviewd bij een wielerronde en hij zei, kom op jongens.. elke dag zoveel kilometers fietsen en teren op een broodje pindakaas en bord spaghetti? We weten allemaal dat dat onmogelijk is.
Maar zoals de docu Bigger Stronger Faster laat zien, gebeurd zowat bij alle topsport inderdaad maar het publiek eist dat ook, als de 100meter sprint 15/20 jaar niet meer verbetert wordt.. dan kijkt geen kiep er meer naar.
Dan nog kun je aangeven niet te snappen waar je naar zoekt, en een gerichte poging doen om het verband te snappen tussen macronutrienten, daaruit het aantal kcal, en de micronutrienten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:01 schreef star_gazer het volgende:
Geef opdekop wat ruimte A.U.B. Er zitten in zijn geval meer haken en ogen aan voedsel dan de gemiddelde mens ooit zal hebben. Daar laat ik het bij.
Zijn? Is toch een vrouwke?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:01 schreef star_gazer het volgende:
Geef opdekop wat ruimte A.U.B. Er zitten in zijn geval meer haken en ogen aan voedsel dan de gemiddelde mens ooit zal hebben. Daar laat ik het bij.
ik zou bij zware lifts(squat/deadlift/benchpress) mikken op wat minder herhalingen 3-5.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:10 schreef tech4u het volgende:
Jongens wat vinden jullie van mijn net gefabriceerde trainingsschema?
maandag:
Borst
Benchpress 3 x 8/10
Flat dumbbell flys 3 x 8/10
Incline dumbbell bench press 3 x 8/10
Incline dumbbell flys 3 x 8/10
Biceps
Biceps preacher curls (Olympic bar) 3 x 8/10
Standing dumbbell curls 3 x 8-10
Incline seated dumbbell curls 3 x 8/10
Woensdag
Benen
Squats 3 x 8/10
Seated leg extensions 3 x 8/10
Seated leg curls 3 x 8/10
Standing calf raises 3 x 8/10
Schouders
Standing dumbell side laterals 3 x 10/13
Dumbbell Bent Over Lateral Raises 3 x 10/13
Seated front dumbbell press 3 x 8/10
Standing front dumbbell raises 3 x 8/10
Vrijdag
Rug
Deadlift 3 x 8/10
Chin Ups 3 x 10 (laatste set zoveel ik kan)
One Arm bent over Dumbbell Row 3 x 8/10
lat pull down 3 x 8/10
Triceps
Triceps pressdowns 3 x 8/10
Decline triceps extensions (Olympic bar) 3 x 8/10
Overhead rope triceps extensions 3 x 8/10
Ik weet alleen niet zo goed waarom je de ene oefening meer sets zou moeten doen dan de andere. Heb bij de meeste gewoon 3 x 8/10 ingevuld. Behalve bij de eerste 2 schouderoefeningen heb ik meer reps omdat ik daar wat sneller last van mijn rug krijg.
9 gemiddeld?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:32 schreef kidkash19 het volgende:
Pfoeh gemiddeld 9 oefeningen per training? Vind het veel
Ik kan uit eerste hand vertellen dat hij clean is, hij is in 5 jaar zo gegroeid he.. die man eet voor 200 euro per week aan vlees, traint 3 keer per dag... en dat 5 jaar lang.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:00 schreef DjMark het volgende:
Om zoals Alistair te worden is alleen horse-meat eten nog net niet genoeg
Daar is echt wat 'ondersteuning' bij nodig
Blijf maar zo doorgaan, en niet vergeten om elke dag 2 liter melk te drinken en 6 liter water, daar krijg je echt killer abs van.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:54 schreef Supernatty het volgende:
hey mensen
ik stel me even voor.
Ik ben 15 jaar en wil er goed uitzien voor in de zomer. Ik train nu alleen maar rug en benen.
Omdat ik gelezen had dat beachboys alleen maar borst en biceps trainen ofzo en dat het slecht was
ja echt??quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:55 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Blijf maar zo doorgaan, en niet vergeten om elke dag 2 liter melk te drinken en 6 liter water, daar krijg je echt killer abs van.
Verzin een betere troll man...quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:57 schreef Supernatty het volgende:
[..]
ja echt??
maar in iedergeval ik train nu 3x per week rug en benen.
voor benen doe ik 5 minuten springen en 20 minuten rennen op rending jw.
voor rug doe ik .. met dumbells zo en shrugs ofzo had iemand me verteld
maar ik ben al redelijk gespierd omdat ik voetbal
echt mooi , check die serratus , adonis belt , en die v taperquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:02 schreef Supernatty het volgende:
weet iemand hoelang het duurt voordat ik er zo uitzie?
dit is mijn doel ... ik denk dat het me wel in 8 maanden lukt ofzo
[ afbeelding ]
jij bent dik hahhaquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:07 schreef ukga het volgende:
Supernatty
laatste bezoek: 1 seconde geleden.
aantal posts: 4 (gemiddeld 4 per dag)
NEE HE
BLAAS DIE IPBAN DAN![]()
Ik heb m al doorgegeven.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:07 schreef ukga het volgende:
Supernatty
laatste bezoek: 1 seconde geleden.
aantal posts: 4 (gemiddeld 4 per dag)
NEE HE
BLAAS DIE IPBAN DAN![]()
Maak je niet druk deze knakker is binnen 10 min weg.quote:
Ik wil ook zulke puffy nipples, tips om ze zo te krijgen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:02 schreef Supernatty het volgende:
weet iemand hoelang het duurt voordat ik er zo uitzie?
dit is mijn doel ... ik denk dat het me wel in 8 maanden lukt ofzo
[ afbeelding ]
Kan je ook gelijk zijn posts verwijderen ? T ging net weer lekker dit topicquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:12 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Maak je niet druk deze knakker is binnen 10 min weg.
lol google puffy nipples idioot en vergelijk met mijne .. jij bent dik/slapquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:13 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik wil ook zulke puffy nipples, tips om ze zo te krijgen?
Hij heeft ook zo'n filmpje op youtube, die gast is echt de definitie van "eat, train, sleep".quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Ik kan uit eerste hand vertellen dat hij clean is, hij is in 5 jaar zo gegroeid he.. die man eet voor 200 euro per week aan vlees, traint 3 keer per dag... en dat 5 jaar lang.
die kleurtjen van je tepels is ook mooi.. beetje donkerbruin terwijl de huid heel wit is.. hoe krijg ik dat dan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:14 schreef Supernatty het volgende:
[..]
lol google puffy nipples idioot en vergelijk met mijne .. jij bent dik/slap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |