abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2011 @ 21:05:34 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_98130705
Probleempje, oplossing (of bemoedigende woorden) gezocht.

Ik heb pure chocolade gesmolten in een glazen kom op een waterbad. Daar room met munt doorheen geroerd, en ineens was de boel geschift: olielaag en korrelige pasta. Met dank aan het alwetende internet heb ik er voorzichtig een paar eetlepels heet water doorheen geroerd, wat weer tot een gladde pasta leidde. Nadat het flink afgekoeld was een paar lepels rietsuiker er doorheen geroerd.

Daarna de pasta op een bakplaat met papier uitgegoten en in de koelkast gezet. Het doel was om chocolade-stukjes te krijgen met een muntsmaakje en een kraakje er in. Dat is deels gelukt.

Wat me vermoedelijk dwars zit zijn die paar lepels water: de chocolade wordt niet hard maar blijft pasta-achtig. (voor de duidelijkheid: het is echt maar weinig water geweest!).

Is hier nog iets aan te redden?? Of moet ik het gewoon rustig tot morgen in de koelkast laten staan en komt het dan vanzelf goed?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_98130822
Geen idee of het te redden is. Misschien een nachtje buiten de koelkast zetten om het water (voor een deel) te laten verdampen?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 13 juni 2011 @ 21:35:35 #3
49216 dickiedik
lock and roll
  maandag 13 juni 2011 @ 21:46:35 #4
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_98133454
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:35 schreef dickiedik het volgende:
temperen
Goede uitleg, maar daar kan ik nu (helaas) niets meer mee...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')