abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99279256
Fusies en overnames doen bij de advocaten is trouwens wel taai... Ik zou zeggen nog een stukkie taaier in et begin dat in IB, met iets minder interessant werk en slechtere salarissen. En een goeie kans dat je er na een paar jaar gewoon alsnog uit gegooid wordt. Meer een waarschuwing. Als je echt advocaat wil worden, boeit dit toch niet...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_99279500
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:17 schreef Drive-r het volgende:
Fusies en overnames doen bij de advocaten is trouwens wel taai... Ik zou zeggen nog een stukkie taaier in et begin dat in IB, met iets minder interessant werk en slechtere salarissen. En een goeie kans dat je er na een paar jaar gewoon alsnog uit gegooid wordt. Meer een waarschuwing. Als je echt advocaat wil worden, boeit dit toch niet...
Ja dit heb ik van meer mensen gehoord. Maar ik weet het niet, voor een fusies en overnames advocaat zou ik denk ik wel al snel goed zijn, met als studies finance en bedrijfsrecht, goed met cijfers en ervaring als summer analyst. Naast advocatuur en IB lijkt het me ook leuk om aan fusies en overnames te werken vanuit PE, consultancy of een strategieteam bij een multinational.
pi_99279624
Ik denk dat PE altijd ideaal blijft, maar daar kom je moeilijk vanuit de advocatuur. Mijn ervaringen met de strategy teams van het bedrijfsleven zijn minder, toch vaak veel politiek en weinig flexibiliteit.
pi_99280628
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:24 schreef Drive-r het volgende:
Ik denk dat PE altijd ideaal blijft, maar daar kom je moeilijk vanuit de advocatuur. Mijn ervaringen met de strategy teams van het bedrijfsleven zijn minder, toch vaak veel politiek en weinig flexibiliteit.
Kan me goed voorstellen stellen dat die teams wat minder spannend zijn inderdaad. PE lijkt me ook erg tof, alleen moeilijk om terecht te komen natuurlijk, terwijl je bij de rest zo kunt beginnen.. Zie btw je PM.
pi_99281346
@Drive-r: gelukkig kun je de vele excel 2003 shortcuts gewoon gebruiken in Excel 2007/2010
pi_99281433
Hm, ik heb het zelf nog vermeden, maar dat is niet de feedback die ik van iedereen krijg. Op kantoor is iedereen 2010 helemaal zat. Ik weiger het dus voorlopig even, totdat mensen alle oplossingen al voor me gevonden hebben...
pi_99281722
Kan ik me zo voorstellen. Ben jij in jouw functie ook nog steeds veel met excel bezig of laat je dat eerder doen door de mensen 'onder je'?
pi_99281886
Nee, ik doe mijn excel graag zelf en zal dat nog wel wat jaren lekker blijven doen. Waar ik nu werk zijn teams zo klein, dat je niet zoals bij de bank een leger analisten kan misbruiken. Hierarchy is ver te zoeken, en dat is erg relaxed. En het is leuk om de persoon te zijn die overal midden in zit.
pi_99282757
Ik had eergister een gesprek met iemand van een M&A kantoor. Die man zei dat je alles wat SPSS doet ook in Excel kunt doen, alleen dat in eerste instantie lastig te vinden is. Vervolgens hadden we een hele "discussie" over de hoeveelheid theorie die je in NL krijgt en veel minder praktische skills (presentatie, onderhandelingen, excel) die je ook nodig hebt in het bedrijfsleven. Dit is toch een groot verschil met Amerika waar er meer aandacht word besteedt aan dit soort skills. Iemand een idee hoe je beter om kunt leren gaan met excel, of leer je dat als je gaat werken of stage loopt?
pi_99283375
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:37 schreef Walkerr het volgende:
Ik had eergister een gesprek met iemand van een M&A kantoor. Die man zei dat je alles wat SPSS doet ook in Excel kunt doen, alleen dat in eerste instantie lastig te vinden is. Vervolgens hadden we een hele "discussie" over de hoeveelheid theorie die je in NL krijgt en veel minder praktische skills (presentatie, onderhandelingen, excel) die je ook nodig hebt in het bedrijfsleven. Dit is toch een groot verschil met Amerika waar er meer aandacht word besteedt aan dit soort skills. Iemand een idee hoe je beter om kunt leren gaan met excel, of leer je dat als je gaat werken of stage loopt?
SPSS is sowieso niet geweldig vind ik, sinds ik Eviews en STATA ken heb ik het niet meer gebruikt.
Het zou inderdaad makkelijk zijn als je al die presentatie en excel kennis al had, aan de andere kant leer je het snel genoeg als je echt werkt. En als je het al nog niet kunt zijn er eindeloos veel online trainingen, zie bijvoorbeeld .

Edit: en bij veel bedrijven (bij IB's iig) krijg je eerst zelfs voor een internship een week training in dit soort dingen. Voordat je echt gaat werken zelfs tot een maand training.

[ Bericht 3% gewijzigd door Finitio op 10-07-2011 16:59:22 ]
pi_99283457
Aan het begin van een internship of baan krijg je een uitgebreide training. Voor mensen met een finance achtergrond inhoudelijk vaak niet zo nuttig maar toch wel leuk (en een netwerk-event). Daar leer je ook excel. Er zitten mensen tussen die er echt nog nooit van gehoord hebben (mensen die bv Engels gestudeerd hebben) dus maak je daar geen zorgen over
pi_99285268
Thanks voor de video. De meeste dingen van deze video weet ik wel.

Ik heb SPSS ook niet meer gebruikt na het eerste jaar van de studie maar het ging er meer om dat je in excel veel statistische berekeningen kan maken.
pi_99286126
Hmmm, ik zie telkens dat men om een universitaire titel vraagt, waarschijnlijk een master.
Daar kan ik met mijn bachelor niet tegenop ;(
pi_99286225
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:52 schreef TalentvollePik het volgende:
Hmmm, ik zie telkens dat men om een universitaire titel vraagt, waarschijnlijk een master.
Daar kan ik met mijn bachelor niet tegenop ;(
Hoi TippieTop :D
pi_99286386
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:54 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Hoi TippieTop :D
Ik ben geen TippieTop :)
  zondag 10 juli 2011 @ 20:30:21 #166
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_99291793
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:54 schreef Qwerty911 het volgende:
Aan het begin van een internship of baan krijg je een uitgebreide training. Voor mensen met een finance achtergrond inhoudelijk vaak niet zo nuttig maar toch wel leuk (en een netwerk-event). Daar leer je ook excel. Er zitten mensen tussen die er echt nog nooit van gehoord hebben (mensen die bv Engels gestudeerd hebben) dus maak je daar geen zorgen over
Echt bende dat ik dat dus niet heb gekregen. Niks geen training wat betreft spreadsheets etc of hoe je de interne tools moet gebruiken. Maarja, maakt het des te meer een uitdaging.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_99293327
Excel is goed thuis te leren, gewoon een leuke opdracht voor jezelf verzinnen en gaandeweg leer je het programma wel gebruiken.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:11:11 #168
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_99294163
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:56 schreef JohnSpek het volgende:
Excel is goed thuis te leren, gewoon een leuke opdracht voor jezelf verzinnen en gaandeweg leer je het programma wel gebruiken.

Klopt, maar ik ken excel 2010 vrij aardig. Maar bij ons werken ze met 2003. En dat wel even wennen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_99294980
Klopt, maar de structuur is uiteindelijk hetzelfde. Enige is dat je bepaalde sneltoetsen in t begin even langzaam moet doen (kijken welk lettertje onderstreept is..).
pi_99299867
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:24 schreef Qwerty911 het volgende:
Klopt, maar de structuur is uiteindelijk hetzelfde. Enige is dat je bepaalde sneltoetsen in t begin even langzaam moet doen (kijken welk lettertje onderstreept is..).
Ik vind de nieuwere versies van word en excel vrij onoverzichtelijk. De simpele structuur van 2003 zorgt ervoor dat je de sneltoetsen zo onder de knie hebt.
pi_99305066
Ik heb een vraagje die jullie denk ik wel kunnen beantwoorden: Ik ga na de zomer in Tilburg IBA (international business administration) studeren. Deze studie heb ik gekozen omdat ik graag een trader zou willen worden. Het "probleem" is dat ik niet goed weet of mijn cv zo al fatsoenlijk is om een stage te lopen bij "the big four", daarom overweeg ik om ook nog econometrie er langs of na te doen. Deze studie past eigenlijk perfect bij mijn diploma (ik heb een beta profiel en zeer hoge punten gehaald voor WiB, WiD, MO en EC).

Het kan dat ik misschien te veel op de zaken vooruitloop omdat ik nog niet eens ben begonnen aan mijn studie, maar ik ben iemand die graag weet wat ik van dingen kan verwachten.
pi_99310217
IBA is op zich geen 'zware' studie, maar het kan voldoende zijn. Je zult echter met econometrie je kansen aardig vergroten. Ook Tilburg als universiteit is een klein nadeel, omdat er nu eenmaal minder mensen van die studie in banking rondlopen en je dus minder makkelijk wat hulp kunt krijgen van oud-studenten, etc...

Maar zoals ik altijd blijf herhalen: kies nu vooral wat je leuk vind om de komende paar jaar te studeren en doe een beetje je best voor goeie cijfers, dan komt de rest vanzelf.
pi_99347771
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 00:39 schreef Zynthor het volgende:
Ik heb een vraagje die jullie denk ik wel kunnen beantwoorden: Ik ga na de zomer in Tilburg IBA (international business administration) studeren. Deze studie heb ik gekozen omdat ik graag een trader zou willen worden. Het "probleem" is dat ik niet goed weet of mijn cv zo al fatsoenlijk is om een stage te lopen bij "the big four", daarom overweeg ik om ook nog econometrie er langs of na te doen. Deze studie past eigenlijk perfect bij mijn diploma (ik heb een beta profiel en zeer hoge punten gehaald voor WiB, WiD, MO en EC).
Waarom dan niet gelijk Econometrie? Te exact? Dat was voor mij in ieder geval de reden om voor Economics te kiezen (ook in de Tilburg). Misschien niet de meest logische weg wat betreft studie en universiteit, maar niets is onmogelijk :)
pi_99359793
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 00:00 schreef Tauchmeister het volgende:

[..]

Waarom dan niet gelijk Econometrie? Te exact? Dat was voor mij in ieder geval de reden om voor Economics te kiezen (ook in de Tilburg). Misschien niet de meest logische weg wat betreft studie en universiteit, maar niets is onmogelijk :)
Nouja ik had IBA gekozen omdat het internationaler is gericht, dus met deze studie zou ik bij buitenlandse bedrijven eerder aan de bak komen dan met gewoon bedrijfseconomie (is mij verteld). Econometrie lijkt me ook wel een leuke studie, maar niet iets om mee te beginnen. Als IBA nou echt zo makkelijk is ga ik er econometrie bijnemen in het tweede jaar.
pi_99494368
Is er hier iemand die Econometrie studeert of het vak econometrie voor bedrijfs economen heeft gevolgd?
pi_99519281
Ja die zitten hier. Maar IB-gerelateerde vraag?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:40:56 #177
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99778587
Hoe zit het eigenlijk met de alumni netwerken van de uni's hier die in Londen werken, heb je daar wat aan?
pi_99783410
Geen idee, weinig alumni netwerken in Delft...
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:48:17 #179
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99786733
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:09 schreef Drive-r het volgende:
Geen idee, weinig alumni netwerken in Delft...
Zou jij iemand uit Delft die jou benadert meer helpen dan iemand van de UVA of wat dan ook? Ik heb een beetje het idee dat in Amerika het als een soort prestige wordt gezien om zo veel mogelijk mensen van je alma mater in het bedrijf te hebben, maar dat de Europese mentaliteit daar niet zo op aanhaakt

[ Bericht 6% gewijzigd door Dandez92 op 22-07-2011 11:12:37 ]
pi_99787015
Klopt, mij zou het weinig uitmaken. De kans is wel groter dat ik de persoon via via ken en dus iets beter kan inschatten. Dat zorgt er wel voor dat je hem eerder helpt, denk ik.
pi_99815938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:40 schreef Dandez92 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de alumni netwerken van de uni's hier die in Londen werken, heb je daar wat aan?
Alumni netwerken in Londen zijn wel aanwezig maar niet zo sterk als in Amerika. Het is vaak ook meer een prestige zaak van bepaale families.

Moet wel zeggen dat ik Canary Wharf steeds meer weet te apprecieren. Het is nog steeds stukken minder dan het financieel district, en die ondergrondse mall is best geinig (ben al vaak genoeg verdwaald), het voedsel is er niet al te best. Maar toch heeft het wel wat. Misschien omdat er niet zoveel toeristen zijn? :P

Het werken bij een CRA is overigens top! :Y)
pi_99816643
Goed om te horen! Leuk als je het naar je zin hebt ergens, geeft je ook altijd een goed gevoel over je toekomst, vond ik. Weet je in ieder geval dat je ergens een plek is waar je het naar je zin hebt.
pi_99819203
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 22:08 schreef Drive-r het volgende:
Goed om te horen! Leuk als je het naar je zin hebt ergens, geeft je ook altijd een goed gevoel over je toekomst, vond ik. Weet je in ieder geval dat je ergens een plek is waar je het naar je zin hebt.
Daar heb je helemaal gelijk in. Je doet nou eenmaal veel ervaring op in korte tijd. Ik had niet bijster veel interview ervaring en dan stuurt je mentor (md van de afdeling) je opeens in half uur/uur gesprekjes met de MD's van de andere afdelingen. En of je even zo vriendelijk wilt zijn er zelf naar toe te lopen en diegene zelf op te zoeken.

Voor de rest heb je ook echt het gevoel dat je een bepaalde vak leert.
pi_99859440
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Alumni netwerken in Londen zijn wel aanwezig maar niet zo sterk als in Amerika. Het is vaak ook meer een prestige zaak van bepaale families.

Moet wel zeggen dat ik Canary Wharf steeds meer weet te apprecieren. Het is nog steeds stukken minder dan het financieel district, en die ondergrondse mall is best geinig (ben al vaak genoeg verdwaald), het voedsel is er niet al te best. Maar toch heeft het wel wat. Misschien omdat er niet zoveel toeristen zijn? :P

Het werken bij een CRA is overigens top! :Y)
Klinkt goed, mooi dat je het naar je zin hebt!

Die ondergrondse mall is inderdaad echt een doolhof. Ik woonde er vlak naast en deed er al m'n boodschappen, het heeft weken geduurd voor ik precies begreep hoe het in elkaar zat :P
En dat grasveldje met groot scherm is ook heel aardig, daar gebeurde altijd wel iets toen ik er zat.
pi_99869542
sitting_elfling, is het oké als ik jou een PM stuur met wat achtergrond informatie voor eventuele doorgroeimogelijkheden?
  zondag 24 juli 2011 @ 14:07:17 #186
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_99875419
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:46 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
sitting_elfling, is het oké als ik jou een PM stuur met wat achtergrond informatie voor eventuele doorgroeimogelijkheden?
Prima stuur maar door.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:59:59 #187
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99893512
Beetje een WSO vraag dit, maar lopen alle interns in Londen met Park Avenue's?
pi_99893601
Wablief?
  zondag 24 juli 2011 @ 21:03:38 #189
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99893713
De schoenen, op WSO staat het elke keer vol over Allen Edmonds' Park Avenue's, iedereen zou die als starter moeten hebben (en dat iedereen die in NY ook heeft). Ik vind ze persoonlijk er maar een beetje log uitzien

Het is ook maar waar je je druk om maakt trouwens
pi_99893978
Zolang het maar zwart is..
pi_99894006
WSO is Amerikaans, zoals ik al zo vaak gezegd heb. Die lui kunnen zich voor-geen-meter kleden, zeker niet de eerste jaren. Ze kopieren allemaal van WSO omdat ze het gewoon echt niet weten, allemaal "baggy" pakken en lompen sneakers/schoenen...

In Europa dragen mensen gewoon wat ze netjes vinden, en al helemaal niet allemaal hetzelfde.
  zondag 24 juli 2011 @ 22:34:36 #192
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99899130
Is voor Londen een 1 page cv max (of uberhaupt de voorkeur) of kan je door met wat meer info en dus 2 pages?
pi_99899277
One pager is wel heel erg aan te raden, zo niet een vereiste inderdaad
  maandag 25 juli 2011 @ 15:27:32 #194
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99923263
Is een bruine zool acceptabel bij interviews? Zoiets dus (los van het feit of het wel of geen mooie schoen):

http://www.vanlier.nl/nl/collectie/style/11/672#672

[ Bericht 34% gewijzigd door Dandez92 op 25-07-2011 16:22:58 ]
pi_99924743
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:27 schreef Dandez92 het volgende:
Is een bruine zool acceptabel bij interviews? Zoiets dus (los van het feit of het wel of geen mooie schoen):

http://www.debijenkorf.nl(...)/nl_NL/categories%3C{catalog01_80}/categories%3C{catalog01_80_1040}/brand%3E{van20lier}&fh_eds=%C3%9F&fh_refview=lister
Ach, uiteindelijk is alles acceptabel. Een zwarte schoen is minder opvallend, maar niemand zal je weigeren omdat je een iets andere schoen aan hebt.
  maandag 25 juli 2011 @ 16:37:29 #196
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99925959
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, uiteindelijk is alles acceptabel. Een zwarte schoen is minder opvallend, maar niemand zal je weigeren omdat je een iets andere schoen aan hebt.
Is de never wear brown in town mentaliteit echt al helemaal verdwenen? Zijn ze eigenlijk erg gericht op kleding etiquette of is het goed zolang je er maar representabel uitziet? Hoor nogal tegenstrijdige verhalen de laatste tijd
  maandag 25 juli 2011 @ 16:59:22 #197
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99926734
Damn wist niet dat dresscode zo belangrijk was. Vind zwarte pakken (en schoenen) eerlijk gezegd maar niks. Anthrasiet en Donkerblauw ftw!
  maandag 25 juli 2011 @ 17:08:26 #198
287467 Dandez92
Pertinente megalomanie
pi_99927019
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:59 schreef Sokz het volgende:
Damn wist niet dat dresscode zo belangrijk was. Vind zwarte pakken (en schoenen) eerlijk gezegd maar niks. Anthrasiet en Donkerblauw ftw!
http://online.wsj.com/art(...)019783931381042.html

40-pagina's tellende dress code :D Maar je hoort toch ook heel veel verhalen dat de etiquettes juist steeds losser worden
pi_99927080
quote:
99s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:59 schreef Sokz het volgende:
Niemand draagt zwart. Als je ergens zwart leest, kun je ervan uit gaan dat het een ukkel is die de term "anthraciet" niet kent...
pi_99927108
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:08 schreef Dandez92 het volgende:

[..]

http://fd.nl/Archief/2011(...)ijvige-dresscode-aan

40-pagina's tellende dress code :D Maar je hoort toch ook heel veel verhalen dat de etiquettes juist steeds losser worden
Dat van UBS is ook echt meer voor de commerciele banking, ik heb dat bij IB nooit gezien. De etiquette wordt niet heel veel losser ofzo, maar hij is echt niet zo streng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')