Aandachtshoer eerste klas dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:24 schreef VenusDeMilo het volgende:
Als ik wat te vertellen heb vind ik het storend als mensen naar een onderwerp switchen, want ik wil wat zeggen en wat ik wil zeggen is belangrijker.
Niemand ontkent dat. Mijn zusje had weldegelijk meer privileges. Op een gegeven moment ging ik me er aan storen en de aandacht opeisen en mijn "bezit"beschermen.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:26 schreef Snowcold het volgende:
Eerlijk gezegd klinkt het eerder alsof jij het verwende kind was en niet je zus. Alsof je nooit hebt geleerd om te delen en dat delen leuk kan zijn. Ook zou je moeten weten dat je niet altijd alle aandacht kan opeisen.
Je neemt meteen een slachtofferrol aan door te zeggen dat je zus meer priveleges had, dat stoort mij. Vooral aangezien het probleem toch echt bij jou ligt.
quote:Op maandag 13 juni 2011 13:24 schreef VenusDeMilo het volgende:
Het zijn soms al kleine dingen. Ik heb een zakje chips en als iemand een handje wil geef ik het, maar ik vind het niet prettig. Het zijn immers "mijn"chips. En soms is het een klein zakje.
De wereld draait niet om jou.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:24 schreef VenusDeMilo het volgende:
Als ik wat te vertellen heb vind ik het storend als mensen naar een onderwerp switchen, want ik wil wat zeggen en wat ik wil zeggen is belangrijker.
je eindigt alleen met 50 katten als je niet veranderd.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:24 schreef VenusDeMilo het volgende:
Het zijn soms al kleine dingen. Ik heb een zakje chips en als iemand een handje wil geef ik het, maar ik vind het niet prettig. Het zijn immers "mijn"chips. En soms is het een klein zakje.
Mijn ex wou ik ook niet delen. Dat hij vriendinnen had waar hij vriendschappelijk mee omging vond ik verschrikkelijk en ik fantaseerde er op los hoe hij stiekem met ze vreemd zou gaan.
Als ik bij hem was, was ik ook geirriteerd als we samen wat met zijn mannelijke vrienden zouden doen. Dan had ik niet alle onverdeelde aandacht,
Ik ben geen enig kind en misschien is dat het probleem, omdat mijn zus meer aandacht kreeg en meer mocht.
Ik ben verder geen autist/borderliner whatnot, dus die speculaties kunnen ook achterwege worden gelaten.
Het is een stom voorbeeld, het zijn gewoon kleine dingen. Niet dat die chips echt belangrijk zijn. Ik deel ze wel maar ik stoor me.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:40 schreef Loverrrr het volgende:
[..]
![]()
meen je dit? Hoe oud ben je?
[..]
De wereld draait niet om jou.
Dus je zusje is jonger? Ik heb ook een jonger broertje en ik snap wel een beetje waarom je zo reageert. De oudste heeft altijd wat dingen tegen. De ouders moeten er ook aan wennen dat de kinderen groter worden en zullen in jouw geval minder toelaten. Jij hebt de weg 'vrijgemaakt' voor je zusje en je ouders hebben het traject al een keer doorlopen met jou.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:38 schreef VenusDeMilo het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat. Mijn zusje had weldegelijk meer privileges. Op een gegeven moment ging ik me er aan storen en de aandacht opeisen en mijn "bezit"beschermen.
Maar hoezo, je maakt de ander blij met je chips! Gun je de ander dan niet dat hij net zo blij is met die chips als jijzelf?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:42 schreef VenusDeMilo het volgende:
[..]
Het is een stom voorbeeld, het zijn gewoon kleine dingen. Niet dat die chips echt belangrijk zijn. Ik deel ze wel maar ik stoor me.
Ik ben 22 :$
Nee, geen borderline, rot op met je pseudopsychologie.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:42 schreef Mpj het volgende:
Borderline, alleen je weet het zelf nog niet.
Wel een beetje raar natuurlijk, dat je bijv. een handje chips al niet wilt delen. Je bent gewoon gierig en egoistisch.
Dat lijkt me geen goede gedachtengang. Waarom is iemand anders minder belangrijk dan jij?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:43 schreef VenusDeMilo het volgende:
Ik vind het moeilijk te bedenken dat de wereld niet om mij draait. Vanuit mijn oogpunt draait het wel om mij. Mensen die anders denken dan ik vind ik vervelend
Yep.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:42 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dus je zusje is jonger? Ik heb ook een jonger broertje en ik snap wel een beetje waarom je zo reageert. De oudste heeft altijd wat dingen tegen. De ouders moeten er ook aan wennen dat de kinderen groter worden en zullen in jouw geval minder toelaten. Jij hebt de weg 'vrijgemaakt' voor je zusje en je ouders hebben het traject al een keer doorlopen met jou.
quote:Op maandag 13 juni 2011 13:43 schreef VenusDeMilo het volgende:
Ik vind het moeilijk te bedenken dat de wereld niet om mij draait. Vanuit mijn oogpunt draait het wel om mij. Mensen die anders denken dan ik vind ik vervelend
Omdat ik de enige ben die mezelf het belangrijkst vind. Als ik dat niet doe, doet niemand het en dan raak ik ondergesneeuwd.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:43 schreef erikkll het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen goede gedachtengang. Waarom is iemand anders minder belangrijk dan jij?
Dat is het ook niet. In ieder geval, dat andere topic van haar/hem was ook één groot trollfestijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |