abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98105096
Naar aanleiding van dit topic Oplossing voor pedofilie bedenken? Serieus brainstorm topic. heb ik zitten denken en schoot me wat te binnen.

Het ding is, pedofielen claimen verliefd te kunnen worden op prepubers.
Zelf ben ik ook wel eens verliefd op een meisje geweest van ongeveer 9 of zo, toen ze bij me in de klas zat :P
Dit was wel voordat ikzelf in de pubertijd kwam, maar aangezien ik wel vaker heb gehoord dat iemand een ander "leuk" kan vinden nog voordat je beiden in de pubertijd komt, kan het blijkbaar wel nog voordat al die hormonen die je vanaf de pubertijd overspoelen een rol gaan spelen.

Blijkbaar is het normaal dat je als kind zelf gevoelens krijgt voor een ander kind, nog voordat 1 van de 2 in de pubertijd zitten.

Wat mij is opgevallen in de loop van m'n leven is dat ik wel verliefd wordt, maar dat de leeftijd van de vrouwen op wie ik verliefd word min of meer mee groeit met m'n eigen leeftijd.
Ik viel op meisjes van 14 toen ik zelf 14 was, viel op vrouwen van pak em beet 15 tot 20 jaar toen ik zelf 18 tot 20 jaar was.
En alhoewel een meisje van 16 er nu net zo interessant uit kan zien nu als toen ik zelf 16 was, is het wel zo dat om de 1 of andere reden ik nu iemand van 16 gewoonweg niet meer zo aantrekkelijk vind. Anderzijds vond ik vrouwen van ergens in de 30 niet zo boeiend toen ik zelf nog 16 was.

De leeftijd van mensen waarop je verliefd wordt ofwel die je "leuk" vindt, groeit (min of meer) mee met je eigen leeftijd.
Ik heb graag reacties van andere fokkers over leeftijd en verliefd worden!

Bij pedo's lijkt het wel alsof ze, net als vele anderen, iemand van 9 "leuk" kunnen vinden wanneer ze zelf 9 zijn, maar dat het dan blijft hangen of zo.
Hypothese: De leeftijd van de vrouwen waar een man op valt, groeit bij pedo's niet mee daar waar het bij normale mannen wel met de leeftijd mee groeit
Eens? Oneens? Input? Nog iets anders toe te voegen waar ik nog niet aan gedacht heb?

Discussieer! Ik hoor graag jullie meningen!
  maandag 13 juni 2011 @ 11:51:23 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98105313
Ik weet niet...ik denk dat het wel mee groeit veel hebben ook gewoon een relatie met iemand van hun eigen leeftijd..hoe wil je dat verklaren?
  maandag 13 juni 2011 @ 11:51:48 #3
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98105321
De leeftijd van aantrekkelijke partners groeit idd mee met je eigen leeftijd. Toch is er een behoorlijke marge. Kinderen die nog niet seksueel volwassen zijn vallen er normaal gesproken buiten.

De oplossing voor pedofilie is daarmee nog niet veel dichterbij.
The view from nowhere.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:53:00 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105363
Ik vind dit wel een aardige hypothese.

Ik weet wel dat ik als pre puberaal kind niets moest hebben van vrouwen met borsten.
Nee die van mijn eigen leeftijd zonder waren veel mooier.
Dat soort gedachten daar snap ik nu dan weer helemaal niets meer van. En om één of andere reden is het inderdaad zo dat je vrouwen van je eigen leeftijd aantrekkelijk blijft vinden.

Toen ik 18 was vond ik alle vrouwen van 30 lelijk, niet strak genoeg meer etc. Nu zie ik toch ook een hoop mooie vrouwen van rond de 30 (op die dikke lelijke hollandse boerinnen in bloemetjes jurken na dan). Dus ja je smaak verandert mee.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:56:32 #5
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_98105476
Niet geheel mee eens. Vele pedofielen vallen ook gewoon op oudere vrouwen. Wat de gedachten gang is van zo'n man weet ik niet, maar ik gok dat ze het gewoon spannender vinden om zo'n kleintje te nemen.

Zat pedo's die gewoon getrouwd zijn met een vrouw waar ze van houden. Ze missen alleen iets. Denk ik. :P

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Toen ik 18 was vond ik alle vrouwen van 30 lelijk, niet strak genoeg meer etc.
Smaken verschillen, toen ik 18 was zat ik niet alleen maar achter meisjes aan van mijn leeftijd, ik zat ook vol in mijn MILF-periode. :D
  maandag 13 juni 2011 @ 11:58:13 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105523
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:56 schreef Chef_M het volgende:
Niet geheel mee eens. Vele pedofielen vallen ook gewoon op oudere vrouwen. Wat de gedachten gang is van zo'n man weet ik niet, maar ik gok dat ze het gewoon spannender vinden om zo'n kleintje te nemen.

Zat pedo's die gewoon getrouwd zijn met een vrouw waar ze van houden. Ze missen alleen iets. Denk ik. :P
Ik weet niet of dit waar is. Homo's kunnen (onder maatschapplijke druk, net als bij pedo's) gewoon getrouwd zijn met een vrouw en kinderen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze ook op vrouwen vallen.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:59:20 #7
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_98105552
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is. Homo's kunnen (onder maatschapplijke druk, net als bij pedo's) gewoon getrouwd zijn met een vrouw en kinderen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze ook op vrouwen vallen.
Dat ben ik ook met je eens. Maar zoals aangegeven, de gedachtengang van een pedo is vaak zo verkronkeld dat het gewoon wazig is.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:59:46 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105561
quote:

[..]

Smaken verschillen, toen ik 18 was zat ik niet alleen maar achter meisjes aan van mijn leeftijd, ik zat ook vol in mijn MILF-periode. :D
Ja ik weet het mijn gektes. Ik viel ook altijd op extreem slank.
Mijn vrienden zeiden gekscherend altijd: Daniel vind het lekker, ohh een gevalletje anorexia dus.
Nou viel dat ook wel weer mee, maar ik ben wel allergisch voor grammetjes vet :D
  maandag 13 juni 2011 @ 12:01:39 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105615
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:59 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens. Maar zoals aangegeven, de gedachtengang van een pedo is vaak zo verkronkeld dat het gewoon wazig is.
Ik moet bekennen dat ik er psychisch niet genoeg vanaf weet.

Wat ik weet is dat het vaak te maken heeft met een traumatische ervaring in de jeugd.
Vaak is zo'n persoon als kind zelf ook misbruikt. Maar dat geldt ook weer lang niet altijd.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:10:17 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98105930
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hypothese: De leeftijd van de vrouwen waar een man op valt, groeit bij pedo's niet mee daar waar het bij normale mannen wel met de leeftijd mee groeit
Eens? Oneens? Input? Nog iets anders toe te voegen waar ik nog niet aan gedacht heb?
M.i. is dat geen oorzaak maar een symptoom. De vraag is waarom ze blijven 'hangen'.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98105968
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:51 schreef deelnemer het volgende:
De leeftijd van aantrekkelijke partners groeit idd mee met je eigen leeftijd. Toch is er een behoorlijke marge. Kinderen die nog niet seksueel volwassen zijn vallen er normaal gesproken buiten.

De oplossing voor pedofilie is daarmee nog niet veel dichterbij.
Er is idd een behoorlijke marge, zat stiekem een beetje te wachten tot iemand dit naar voren zou brengen! ;)
quote:

[..]

Kijk, hier hebben we wat aan! Dat wist ik nog niet.

Zelf heb ik het idee dat de leeftijd met je mee groeit door middel van een soortement van "spiegeling". Die spiegeling zal waarschijnlijk een biologische oorzaak hebben en gaat, verwacht ik, automatisch.

Zelf heb ik ook al gemerkt dat de marge nogal eens wil verschillen, in mijn geval zowel naar boven als naar beneden.
Wel is het zo dat de marge naar beneden in mijn geval duidelijk ophoudt zodra de secundaire geslachtskenmerken van een vrouw nog niet duidelijk ontwikkeld zijn.
Persoonlijk val ik bijvoorbeeld op vrouwen die o.a. brede heupen hebben, en dat is bij prepubers uiteraard nog niet het geval.
Maar dat verandert niets aan het feit dat ik zelf, toen ik 9 was, wel een meisje leuk vond die zelf ook 9 was!

Goed om te zien dat er zo snel reacties geplaatst worden, maakt me blij! :)
pi_98105987
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

M.i. is dat geen oorzaak maar een symptoom. De vraag is waarom ze blijven 'hangen'.
Exact!!!
  maandag 13 juni 2011 @ 12:12:49 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98106034
Ik vermoed dat het de pedo veel minder om seks en liefde te doen is, dan om macht. Een kind kunnen ze helemaal beheersen, terwijl dat bij de meeste volwassenen een stuk moeilijker gaat.
Veel pedofielen komen ook van een achtergrond waardoor ze seks niet meer los kunnen zien van macht (zelfs misbruikt) of waarin ze zichzelf machteloos voelden (veel gepest, kindermishandeling, een slechte jeugd).

De lust die ze dan voelen, verwarren ze met liefde.

Vandaar ook dat sommige pedofielen naast hun pedofilie ook een gewoon huwelijk hebben: het huwelijk gaat om de liefde en genegenheid, de pedofilie om lust.
pi_98106106
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik vermoed dat het de pedo veel minder om seks en liefde te doen is, dan om macht. Een kind kunnen ze helemaal beheersen, terwijl dat bij de meeste volwassenen een stuk moeilijker gaat.
Veel pedofielen komen ook van een achtergrond waardoor ze seks niet meer los kunnen zien van macht (zelfs misbruikt) of waarin ze zichzelf machteloos voelden (veel gepest, kindermishandeling, een slechte jeugd).

De lust die ze dan voelen, verwarren ze met liefde.

Vandaar ook dat sommige pedofielen naast hun pedofilie ook een gewoon huwelijk hebben: het huwelijk gaat om de liefde en genegenheid, de pedofilie om lust.
Die "macht" herken ik ook wel, maar als macht voor mij al zo'n issue zou zijn (even voor de duidelijkheid, dat is 'ie niet) dan nog zou ik nooit verliefd worden op een kind of bijvoorbeeld een super onzekere man.

Of het lust is of echte verliefdheid laat ik nu nog even in het midden, daar ik hier gewoonweg geen antwoord op kan geven.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:20:15 #15
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_98106326
Om van iemand te houden is het ook belangrijk dat er geestelijk een klik is, lijkt mij zo. De kans dat dat zo is bij iemand van je eigen leeftijd is groter dan bij een andere leeftijdscategorie. Let wel, ik spreek in algemeenheden. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je van een kind kan houden op een manier zoals je van een partner houdt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_98106622
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:20 schreef Bargehassus het volgende:
Om van iemand te houden is het ook belangrijk dat er geestelijk een klik is, lijkt mij zo. De kans dat dat zo is bij iemand van je eigen leeftijd is groter dan bij een andere leeftijdscategorie. Let wel, ik spreek in algemeenheden. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je van een kind kan houden op een manier zoals je van een partner houdt.
Maar dat geldt toch meer voor het hebben van een daadwerkelijke relatie i.p.v. dat je iemand aantrekkelijk vind.

Het is best normaal dat je verliefd wordt op de aantrekkelijke buurvrouw, ook al is ze getrouwd.

Ik had het dan ook puut over het "iemand aantrekkelijk vinden" en niet zo zeer "het hebben van een relatie met iemand", dat is namelijk een heel ander beestje (alhoewel uiteraard wel gerelateerd).
  maandag 13 juni 2011 @ 12:28:30 #17
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_98106670
zeg TS, hoe wou jij deze hypothese gaan toetsen?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 13 juni 2011 @ 12:29:42 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98106726
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch meer voor het hebben van een daadwerkelijke relatie i.p.v. dat je iemand aantrekkelijk vind.

Het is best normaal dat je verliefd wordt op de aantrekkelijke buurvrouw, ook al is ze getrouwd.
Iemand willen neuken is wat anders dan verliefd zijn. Verliefd word ik pas als ik iemand beter leer kennen en ze naast een leuk koppie ook nog eens een leuke meid is. Gelukkig maar, want anders zou ik elke avond in de kroeg op 4 meiden ofzo verliefd worden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98106751
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:28 schreef mymoodfentje het volgende:
Laten we eerst beginnen bij het begin, de rest komt later wel ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:29 schreef Catbert het volgende:

[..]

Iemand willen neuken is wat anders dan verliefd zijn. Verliefd word ik pas als ik iemand beter leer kennen en ze naast een leuk koppie ook nog eens een leuke meid is. Gelukkig maar, want anders zou ik elke avond in de kroeg op 4 meiden ofzo verliefd worden.
Ik kan ook verliefd worden op "dat ene meisje dat ik af en toe voorbij zie lopen" zonder haar daadwerkelijk gesproken te hebben. Denk dat ik daarin niet de enige ben
  maandag 13 juni 2011 @ 12:33:28 #20
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_98106880
Point taken.

Maar het zou best zo kunnen zijn (maar nu ga ik speculeren) dat de menselijke geest van nature aangetrokken wordt tot mensen van ongeveer dezelfde leeftijd omdat die eventuele relatie - onbewust? - toch meespeelt.

Nogmaals, alles in z'n algemeenheid.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:35:37 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98106973
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik kan ook verliefd worden op "dat ene meisje dat ik af en toe voorbij zie lopen" zonder haar daadwerkelijk gesproken te hebben. Denk dat ik daarin niet de enige ben
Lijkt me nogal vermoeiend. Ik kan iemand ook leuk vinden, maar verliefd? Neuh, dat komt meestal na een paar weken.
pi_98107416
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:35 schreef Catbert het volgende:

[..]

Lijkt me nogal vermoeiend. Ik kan iemand ook leuk vinden, maar verliefd? Neuh, dat komt meestal na een paar weken.
Misschien verschilt dit gewoon van persoon tot persoon.
Zelf ben ik iemand die makkelijk op iemand verliefd kan worden.

Maar de opmerking over dat pedo's op zowel prepubers ald volwassen vrouwen kunnen vallen vind ik wel de moeite waard om verder op in te gaan.
Zou het kunnen dat bij een pedo het normale mechanisme van "verliefd worden" op iemand van min of meer eigen leeftijd wel normaal functioneerd, maar dat het "verliefd worden op/iets voelen voor" een prepuber niet correct uitgeschakeld wordt zodra de pubertijd aanbreekt?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:50:12 #23
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_98107612
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar de opmerking over dat pedo's op zowel prepubers ald volwassen vrouwen kunnen vallen vind ik wel de moeite waard om verder op in te gaan.
Zou het kunnen dat bij een pedo het normale mechanisme van "verliefd worden" op iemand van min of meer eigen leeftijd wel normaal functioneerd, maar dat het "verliefd worden op/iets voelen voor" een prepuber niet correct uitgeschakeld wordt zodra de pubertijd aanbreekt?
Dit soort uitspraken staan of vallen zonder theoretische onderbouwing.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
  maandag 13 juni 2011 @ 12:51:49 #24
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98107685
quote:

[..]

Wederom zit je te bedenken wat er gebeurt, maar nog steeds niet waarom. Dus je hebt het nog steeds niet over oorzaken, itt tot wat je TT beweert.
pi_98108162
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:50 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Ik ben geen wetenschapper, en deze topic is geplaatst op fok.
En uit de lucht gegrepen heb ik het natuurlijk niet (zie mijn bovenstaande berichten).
pi_98108247
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:51 schreef Catbert het volgende:

[..]

Wederom zit je te bedenken wat er gebeurt, maar nog steeds niet waarom. Dus je hebt het nog steeds niet over oorzaken, itt tot wat je TT beweert.
Uhm....dit
quote:
IS een oorzaak! In elk geval een mogelijke
pi_98108455
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Uhm....dit

[..]

IS een oorzaak! In elk geval een mogelijke
Is een symptoom. Want waarom wordt het niet correct uitgeschakeld? Hoe komt dat?
pi_98108638
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is een symptoom. Want waarom wordt het niet correct uitgeschakeld? Hoe komt dat?
Geen flauw idee, maar als je een idee hebt over het mechanisme wat er anders loopt bij een pedo, dan heb je tenminste wel een richting om te gaan zoeken.

Ik weet zelf niet al te veel over pedo's, maar de hardnekkigheid waarmee linkse boomknuffelaar discussierde in z'n eigen topic en de andere argumenten die ik daar had gelezen wekte wel mijn interesse om nou eens te weten waardoor dit nou überhaubt veroorzaakt zou kunnen worden.

En omdat ik maar 1 persoontje ben met maar 1 mening, heb ik deze topic aangemaakt omdat ik ook eens de meningen van anderen wil horen, omdat ik er net zo goed helemaal naast zou kunnen zitten
  maandag 13 juni 2011 @ 13:21:47 #29
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_98108958
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet zelf niet al te veel over pedo's, maar de hardnekkigheid waarmee linkse boomknuffelaar discussierde in z'n eigen topic en de andere argumenten die ik daar had gelezen wekte wel mijn interesse om nou eens te weten waardoor dit nou überhaubt veroorzaakt zou kunnen worden.

Als het je echt zo interesseert dan doe je toch lekker een literatuurreview en dan lul je daarna iedereen uit omdat je dan allerlei theorieën en onderzoeksresultaten hebt verzameld.

Elke mening die je hier zal lezen heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkele waarde, dus is het verspilde moeite.
pi_98109110
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:21 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Als het je echt zo interesseert dan doe je toch lekker een literatuurreview en dan lul je daarna iedereen uit omdat je dan allerlei theorieën en onderzoeksresultaten hebt verzameld.

Elke mening die je hier zal lezen heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkele waarde, dus is het verspilde moeite.
Heb je zelf de openingspost niet gelezen of zo??
Daarin stond o.a.: Ik heb graag reacties van andere fokkers over leeftijd en verliefd worden!.

Je mag best wel wat positiever bijdragen, hoor
  maandag 13 juni 2011 @ 13:31:07 #31
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_98109359
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je zelf de openingspost niet gelezen of zo??
Daarin stond o.a.: Ik heb graag reacties van andere fokkers over leeftijd en verliefd worden!.

Je mag best wel wat positiever bijdragen, hoor
owh je wilt gewoon effe lekker kletsen zoals een viva lezeres? echte kennis boeit je blijkbaar niet :') wacht even ik zit in R&P, sorry :') ik had beter moeten weten :(
  maandag 13 juni 2011 @ 13:51:08 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98110240
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:31 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

owh je wilt gewoon effe lekker kletsen zoals een viva lezeres? echte kennis boeit je blijkbaar niet :') wacht even ik zit in R&P, sorry :') ik had beter moeten weten :(
nergens voor nodig meneer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 juni 2011 @ 15:07:39 #33
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98113262
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar als je een idee hebt over het mechanisme wat er anders loopt bij een pedo, dan heb je tenminste wel een richting om te gaan zoeken.

En omdat ik maar 1 persoontje ben met maar 1 mening, heb ik deze topic aangemaakt omdat ik ook eens de meningen van anderen wil horen, omdat ik er net zo goed helemaal naast zou kunnen zitten
En je denkt dat een paar leken in een topic als dit ff 'ontdekken' wat wetenschappers al jaren proberen te achterhalen?
  maandag 13 juni 2011 @ 15:45:59 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98114918
een oorzaak zal liggen in het gedeelte in de hersenen waar de seksuele orientatie ligt denk ik, daarnaast zijn er natuurlijk ok pedofielen die op het eigen geslacht vallen.
  maandag 13 juni 2011 @ 15:57:30 #35
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98115313
quote:
3s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:45 schreef Re het volgende:
een oorzaak zal liggen in het gedeelte in de hersenen waar de seksuele orientatie ligt denk ik, daarnaast zijn er natuurlijk ok pedofielen die op het eigen geslacht vallen.
Waar hier verder niet meer op gereageerd wordt, maar wat dus wel zo blijkt te zijn is dat de grondslag vaak ligt in een jeugdtrauma, c.q. het zelf misbruikt zijn als kind.
  maandag 13 juni 2011 @ 16:03:43 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98115564
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:57 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Waar hier verder niet meer op gereageerd wordt, maar wat dus wel zo blijkt te zijn is dat de grondslag vaak ligt in een jeugdtrauma, c.q. het zelf misbruikt zijn als kind.
dat kan, maar hoeft niet...

er is ook nog zoiets als een Klinefelter syndroom
  maandag 13 juni 2011 @ 16:12:14 #37
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98115925
quote:
3s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:03 schreef Re het volgende:

[..]

dat kan, maar hoeft niet...

er is ook nog zoiets als een Klinefelter syndroom
Ik kende het niet, maar ik kan ook heel weinig verbanden vinden tussen het Klinefelter syndroom en pedofilie. http://www.google.nl/sear(...)linefelter+pedofilie
pi_98122997
quote:
3s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:45 schreef Re het volgende:
Vraag me af hoe die verhoudingen liggen...
pi_98123789
Ik denk dat het ook te maken kan hebben met de seksualisering van de maatschappij, mensen willen steeds verder grenzen verleggen op het gebied van seks, sommige mensen denken dat ''alles mogelijk is'' en willen zelfs voor hun eigen rechten op komen als ze pedofiel zijn, zoals die partij van die Martijn ofso.
Aan de andere kant is jezelf onthouden van seks ook niet goed, kijk maar naar die priesters, het gaat tegen het natuurlijke in waardoor het zich gaat uiten op perverse manieren.
  maandag 13 juni 2011 @ 22:38:23 #40
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_98137281
Goed topic. Bedankt TS.

Helaas trekt dit subforum niet veel kwaliteitsusers aan, toch een heel hoog Libelle en politiek correctheid-gehalte dit subforum, weinig humorvolle users hier. De reden dat ik hier normaliter niet kom. (Een andere user maakte al een terechte opmerking over dit subforum).

Mijn theorie is dat pedofilie weliswaar van alle tijden is, maar echter de laatste decennia een enorme toevlucht heeft genomen (samen met homofilie) in vooral westerse samenlevingen. De oorzaak hiervan (dus van de enorme toename in korte tijd) ligt m.i. bij het radicale feminisme. Feminisme is onnatuurlijk en zal leiden tot andere onnatuurlijke neigingen zoals homofilie, pedofilie, bestialiteit en andere parafilien.

Doordat de vrouw niet meer vrouwelijk is en zich bazig opstelt in een relatie (een onnatuurlijk gedrag), haar kort en pittig knipt en autoritair is en zich denigrerend uitlaat over haar man en mannen in het algemeen (opgehitst door de media die nooit kritische vragen durven stellen over dit doorgeslagen feminisme), is de vrouw voor veel echte mannen niet langer aantrekkelijk.

Mannen zullen dan hun toevlucht zoeken tot bijvoorbeeld andere mannen (de reden waarom half Nederland tegenwoordig homo is ongeveer) of bijvoorbeeld jongere meisjes die nog wel die vrouwelijke trekken hebben in karakter (goed qua uiterlijk missen ze dan sommige secundaire geslachtskenmerken) en dus eigenlijk meer vrouw zijn, dan volwassen vrouwen.

De mannen die wel nog hetero zijn, hebben vaak een vrouwelijk karakter en vinden het niet erg als een soort slaaf door hun vriendin behandeld te worden. Blijkbaar zijn de denigrerende en uiterst kwetsende opmerkingen door hun vriendin die opgehitst is door de media over mannen in het algemeen en hem in het bijzonder geen probleem en geen bezwaar de relatie voort te zetten en beseffen ze niet dat ze onder de plak zitten of zien ze geen uitweg om eronder uit te komen.

Mannen die geen mietje zijn echter komen van een koude kermis thuis in de westerse samenleving, want echte vrouwen bestaan nauwelijks meer. Omdat velen toch een relatie zoeken zal men dan een alternatief zoeken. Vandaar dat homofilie exponentieel groeit en pedofilie evenzeer (en andere perverse gedachten).

De Koran heeft dit al voorzien dat dit zou gebeuren, ik heb het youtube-filmpje niet paraat, maar een vriend van me die bekeerd is tot de Islam heeft me dit ooit laten zien, Ik zal nog eens navragen of hij de Sura's weet waarin dit beschreven wordt. De Profeet Mohammed (vzmh) had dat in zijn tijd, de 7e eeuw na Izaa (Jezus) al voorzien. :D

ث
  maandag 13 juni 2011 @ 23:05:18 #41
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_98139109
Je zet me nogal een theorie neer. Ik zeg niet bij voorbaat dat het niet zo is, maar er valt genoeg tegen in te brengen. Heb je zelf wel eens een relatie met een meisje / vrouw gehad? Ze zijn niet allemaal zo erg hoor... :)
Zo als zo vaak hoor je waarschijnlijk voornamelijk van de uitwassen, niet van de keren dat het wel goed gaat.

Daarnaast kom je een beetje over alsof iedereen die het met je eens is een kwaliteitsuser is en de rest niet.
pi_98139477
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:-knip-
Ben eigenlijk na de 2e alinea gestopt met lezen, je theorie is nogal ehm...apart?
Je argumentatie is nogal slordig en springt van de hak op de tak.

Pedofilie is van alle tijden, kan dus nmm niks met het feminisme te maken hebben.
Het is nmm niet toegenomen, er is ook geen aanwijzing om aan te nemen dat het is toegenomen.
Dat het makkelijker is er info over te vinden wil nog niet zeggen dat het vaker voorkomt.
Ik ga er dus vanuit dat pedofilie niet is toegenomen (geen aanwijzingen voor dat dit wel het geval is).

quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Goed topic. Bedankt TS.

Helaas trekt dit subforum niet veel kwaliteitsusers aan, toch een heel hoog Libelle en politiek correctheid-gehalte dit subforum, weinig humorvolle users hier. De reden dat ik hier normaliter niet kom. (Een andere user maakte al een terechte opmerking over dit subforum).
Als ik merk dat een bepaald forum niet goed bij mij past, zal ik zo'n forum dan ook niet meer gaan bezoeken. Er over klagen heeft toch geen zin namelijk, het "hoge libelle" gehalte, zoals jij dat ondervind, zal namelijk niet veranderen.
Misschien een tip voor jou?

Sorrie, wil niet lullig op je over komen, maar zo kom je wel op mij over.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:06:11 #43
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98142243
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2011 22:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Goed topic. Bedankt TS.

Mijn theorie is dat pedofilie weliswaar van alle tijden is, maar echter de laatste decennia een enorme toevlucht heeft genomen (samen met homofilie) in vooral westerse samenlevingen. De oorzaak hiervan (dus van de enorme toename in korte tijd) ligt m.i. bij het radicale feminisme. Feminisme is onnatuurlijk en zal leiden tot andere onnatuurlijke neigingen zoals homofilie, pedofilie, bestialiteit en andere parafilien.

Doordat de vrouw niet meer vrouwelijk is en zich bazig opstelt in een relatie (een onnatuurlijk gedrag), haar kort en pittig knipt en autoritair is en zich denigrerend uitlaat over haar man en mannen in het algemeen (opgehitst door de media die nooit kritische vragen durven stellen over dit doorgeslagen feminisme), is de vrouw voor veel echte mannen niet langer aantrekkelijk.

Mannen zullen dan hun toevlucht zoeken tot bijvoorbeeld andere mannen (de reden waarom half Nederland tegenwoordig homo is ongeveer) of bijvoorbeeld jongere meisjes die nog wel die vrouwelijke trekken hebben in karakter (goed qua uiterlijk missen ze dan sommige secundaire geslachtskenmerken) en dus eigenlijk meer vrouw zijn, dan volwassen vrouwen.

De mannen die wel nog hetero zijn, hebben vaak een vrouwelijk karakter en vinden het niet erg als een soort slaaf door hun vriendin behandeld te worden. Blijkbaar zijn de denigrerende en uiterst kwetsende opmerkingen door hun vriendin die opgehitst is door de media over mannen in het algemeen en hem in het bijzonder geen probleem en geen bezwaar de relatie voort te zetten en beseffen ze niet dat ze onder de plak zitten of zien ze geen uitweg om eronder uit te komen.

Mannen die geen mietje zijn echter komen van een koude kermis thuis in de westerse samenleving, want echte vrouwen bestaan nauwelijks meer. Omdat velen toch een relatie zoeken zal men dan een alternatief zoeken. Vandaar dat homofilie exponentieel groeit en pedofilie evenzeer (en andere perverse gedachten).

De Koran heeft dit al voorzien dat dit zou gebeuren, ik heb het youtube-filmpje niet paraat, maar een vriend van me die bekeerd is tot de Islam heeft me dit ooit laten zien, Ik zal nog eens navragen of hij de Sura's weet waarin dit beschreven wordt. De Profeet Mohammed (vzmh) had dat in zijn tijd, de 7e eeuw na Izaa (Jezus) al voorzien. :D

ث
WTF, enpassant geef je even vrouwen de schuld.
Hoewel 2000 jaar geleden bij de grieken ook een zekere vorm van pedofilie geaccepteerd was. Er zijn ook aanwijzingen dat dit ook bij andere volken voorkwam.
Vervolgens haal je er ook nog even mohammed bij, die trouwde met aisha op haar 9e :?
Volgens mij ben je het nu echt ver kwijt.
pi_98142876
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:28 schreef mymoodfentje het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:50 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo belangrijk dat mensen die deze gevoelens overkomen zich richten naar een ggz voor het fout gaat. Op die manier zal er goed onderzoek mogelijk zijn en zal ook misschien ooit dit topic in wetenschap belanden. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ben eigenlijk na de 2e alinea gestopt met lezen, je theorie is nogal ehm...apart?
Je argumentatie is nogal slordig en springt van de hak op de tak.

Pedofilie is van alle tijden, kan dus nmm niks met het feminisme te maken hebben.
Het is nmm niet toegenomen, er is ook geen aanwijzing om aan te nemen dat het is toegenomen.
Dat het makkelijker is er info over te vinden wil nog niet zeggen dat het vaker voorkomt.
Ik ga er dus vanuit dat pedofilie niet is toegenomen (geen aanwijzingen voor dat dit wel het geval is).

[..]

Als ik merk dat een bepaald forum niet goed bij mij past, zal ik zo'n forum dan ook niet meer gaan bezoeken. Er over klagen heeft toch geen zin namelijk, het "hoge libelle" gehalte, zoals jij dat ondervind, zal namelijk niet veranderen.
Misschien een tip voor jou?

Sorrie, wil niet lullig op je over komen, maar zo kom je wel op mij over.
Allereerst goed topic ts.

Beter kunnen jullie de posten van L-B alleen lezen en niet op reageren, hij, zorgt er zeker niet voor dat het moeilijke onderwerp maatschappijlijk besproken kan gebeuren op enig niveau, kan hij misschien weinig aan doen ken hem verder ook niet, laat het rusten zonde van de energie :O
pi_98156451
quote:
Goed topic. Bedankt TS.

Ø«
:')_!!!!!!

Je bent nog enger en dogmatischer dan de door jou zo verafschuwde christenen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:50:42 #46
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98156735
L_B is een randdebiel en luie uitvreter die sinds kort op m'n "geen aandacht aan geven" lijstje staat.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:00:36 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98157081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:50 schreef Catbert het volgende:
L_B is een randdebiel en luie uitvreter die sinds kort op m'n "geen aandacht aan geven" lijstje staat.
dus geef je er met deze post nog even extra aandacht op?... dat lijkt me een beetje contraproductief van jezelf

OT: pedofilie is van alle tijden omdat het nou eenmaal een afwijking is van de hersenen (of althans, wij noemen het een afwijking net zoals homofilie) tov de normaal.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:01:28 #48
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98157107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:06 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

WTF, enpassant geef je even vrouwen de schuld.
Hoewel 2000 jaar geleden bij de grieken ook een zekere vorm van pedofilie geaccepteerd was. Er zijn ook aanwijzingen dat dit ook bij andere volken voorkwam.
Vervolgens haal je er ook nog even mohammed bij, die trouwde met aisha op haar 9e :?
Volgens mij ben je het nu echt ver kwijt.
Je zegt het helemaal juist: bij de Grieken kwam een zekere vorm van pedofilie voor. Ik wil meteen even benadrukken dat de pedofilie bij de Grieken anders was dan huidige pedofilie. Tegenwoordig willen pedofielen een gelijkwaardige relatie met kind, alsof het daartoe in staat is. Bij de Grieken viel de pedofilie binnen een breder kader van de opvoeding, waarbij de partners dus expliciet niet op gelijke voet stonden.

Er was uiteraard ook pedofilie zoals tegenwoordig, maar dat werd afgekeurd. De liefde tussen de man en het kind moest in hun ogen niet een liefde zijn zoals tussen man en vrouw.

Sorry voor deze ietwat off-topic reactie, maar ik stoor me er enorm aan als dat erbij verkeerd gesleept wordt (wat vrijwel altijd gebeurt als het over pedofilie gaat), en ik wil dat vast ondervangen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:04:35 #49
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98157232
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:00 schreef Re het volgende:

dus geef je er met deze post nog even extra aandacht op?... dat lijkt me een beetje contraproductief van jezelf
Met aandacht bedoel ik dat ik serieus op 'em inga. Hem af en toe wijzen op hoe krom z'n redenaties zijn blijf ik graag doen natuurlijk :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je zegt het helemaal juist: bij de Grieken kwam een zekere vorm van pedofilie voor. Ik wil meteen even benadrukken dat de pedofilie bij de Grieken anders was dan huidige pedofilie. Tegenwoordig willen pedofielen een gelijkwaardige relatie met kind, alsof het daartoe in staat is. Bij de Grieken viel de pedofilie binnen een breder kader van de opvoeding, waarbij de partners dus expliciet niet op gelijke voet stonden.

Er was uiteraard ook pedofilie zoals tegenwoordig, maar dat werd afgekeurd. De liefde tussen de man en het kind moest in hun ogen niet een liefde zijn zoals tussen man en vrouw.

Sorry voor deze ietwat off-topic reactie, maar ik stoor me er enorm aan als dat erbij verkeerd gesleept wordt (wat vrijwel altijd gebeurt als het over pedofilie gaat), en ik wil dat vast ondervangen.
Inderdaad. Het was meer een mentor-relatie. Net zoals het verhaal dat homoseksualiteit daar geaccepteerd werd; dat was ook aardig anders. Het puur lichamelijke was prima, maar samenwonen met een andere kerel zoals partners dat deden was ook not-done.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:22:25 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98157997
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ook in egypte zijn zaken gevonden die aangeven dat jonge jongens en meiden mee deden in ontmaagdings orgies (egyptische sexuele documenten lezen is best vermakelijk).

Maar wat ik ieder geval wil ontkrachten is dat het steeds vaker voorkomt. Daar geloof ik niet in.

De meeste priesters enzo die nu in opspraak komen, dat zijn vaak ook gebeurtenissen uit de jaren 50 / 60. Voor de emancipatie van de vrouw en ver voor de metrosexuele man.

Het gaat mij er niet om op pedofilie goed te praten aan de hand van wat de grieken deden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pederasty
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:53:24 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98159469
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:22 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ook in egypte zijn zaken gevonden die aangeven dat jonge jongens en meiden mee deden in ontmaagdings orgies (egyptische sexuele documenten lezen is best vermakelijk).

Maar wat ik ieder geval wil ontkrachten is dat het steeds vaker voorkomt. Daar geloof ik niet in.

De meeste priesters enzo die nu in opspraak komen, dat zijn vaak ook gebeurtenissen uit de jaren 50 / 60. Voor de emancipatie van de vrouw en ver voor de metrosexuele man.

Het gaat mij er niet om op pedofilie goed te praten aan de hand van wat de grieken deden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pederasty
Ik wil ook niet beweren dat het tegenwoordig meer gebeurt, en ik denk niet dat jij het goed wilde praten aan de hand van de Grieken. Ik wilde gewoon voorkomen dat iemand aan de haal ging met jouw opmerking over de Grieken om een misvattingen te verspreiden. ;)
pi_98192863
Echter, als pedofilie zou komen doordat iemands seksuele voorkeur niet mee zou groeien met zijn leeftijd, hoe verklaar je dan de pedofielen die zo zijn geworden na een hersenbeschadiging?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:37:36 #53
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98192952
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:34 schreef Rebubbled het volgende:
Echter, als pedofilie zou komen doordat iemands seksuele voorkeur niet mee zou groeien met zijn leeftijd, hoe verklaar je dan de pedofielen die zo zijn geworden na een hersenbeschadiging?
Idd. Het is veel aannemelijker dat 'afwijkend' seksueel gedrag veel eerder ontstaan is, voor een deel al in de baarmoeder, voor een ander deel tijdens de opvoeding. In die jaren maken je hersenen en enorme ontwikkeling door en zijn veel gevoeliger voor slechte invloeden van buitenaf.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:52:07 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98193410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Idd. Het is veel aannemelijker dat 'afwijkend' seksueel gedrag veel eerder ontstaan is, voor een deel al in de baarmoeder, voor een ander deel tijdens de opvoeding. In die jaren maken je hersenen en enorme ontwikkeling door en zijn veel gevoeliger voor slechte invloeden van buitenaf.
Als het door nurture komt, is nog steeds niet verklaard hoe sommige mensen pedofiele neigingen gaan vertonen na een hersenbeschadiging. Dat zou eerder aangeven het toch voor een belangrijk deel om nature gaat.
pi_98193613
Interessante is dan ook, wanneer iemand zelf als kind misbruikt is en op latere leeftijd pedofiel wordt, komt het dan door het misbruik of is pedofilie erfelijk?

Ik persoonlijk denk dat pedofilie geen keuze is, niet veroorzaakt wordt door trauma's (hooguit lichamelijke hoofdtrauma's ;)) en gezien kan worden als een biologische hersenafwijking. Ik denk dat nurture er helemaal niets mee te maken heeft.
pi_98193665
Pedofilie is gewoon een geaardheid. Alleen er is dwang bij nodig om het uit te voeren, dat maakt waardoor het een "probleem" is.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:06:39 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98193828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:58 schreef Rebubbled het volgende:
Interessante is dan ook, wanneer iemand zelf als kind misbruikt is en op latere leeftijd pedofiel wordt, komt het dan door het misbruik of is pedofilie erfelijk?

Ik persoonlijk denk dat pedofilie geen keuze is, niet veroorzaakt wordt door trauma's (hooguit lichamelijke hoofdtrauma's ;)) en gezien kan worden als een biologische hersenafwijking. Ik denk dat nurture er helemaal niets mee te maken heeft.
Maar kinderen worden niet altijd misbruikt door de (biologische) familie. Het kan bijvoorbeeld ook door door een aangetrouwd familielid gebeuren, of door stief- of adoptiefouders of zelfs door totale buitenstaanders zoals een docent of een sportcoach.

Eigenlijk zouden ze een onderzoek moeten doen of misbruik in die gevallen net zo vaak leidt tot pedofiele neigingen bij het slachtoffer als misbruik door genetische verwanten. Dat zou een interessante uitkomst geven.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:08:28 #58
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98193889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als het door nurture komt, is nog steeds niet verklaard hoe sommige mensen pedofiele neigingen gaan vertonen na een hersenbeschadiging. Dat zou eerder aangeven het toch voor een belangrijk deel om nature gaat.
Ik snap niet wat er lastig aan is; in de baarmoeder en tijdens je jeugd ontwikkelen je hersenen zich heel sterk. Als daar iets misgaat en er een kink in de seksuele kabel komt zegmaar, ga je afwijkend gedrag vertonen. Als na je jeugd datzelfde gebied dat wel normaal ontwikkeld is beschadigd raakt, heeft dat tot gevolg dat je afwijkend gedrag gaat vertonen.
pi_98194410
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar kinderen worden niet altijd misbruikt door de (biologische) familie. Het kan bijvoorbeeld ook door door een aangetrouwd familielid gebeuren, of door stief- of adoptiefouders of zelfs door totale buitenstaanders zoals een docent of een sportcoach.

Eigenlijk zouden ze een onderzoek moeten doen of misbruik in die gevallen net zo vaak leidt tot pedofiele neigingen bij het slachtoffer als misbruik door genetische verwanten. Dat zou een interessante uitkomst geven.
En zo komen we langzaam tot een uiterst interessante hypothese. Zijn er geen psychologen en neurowetenschappers die willen promoveren en nog een onderwerp zoeken? :P
pi_98194543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:34 schreef Rebubbled het volgende:
Kan ik niet zo zeggen, dan zou ik me eerst even moeten inlezen over dit specifieke stukje informatie (als je een bron hebt, hoor ik 't graag ;) ).
Wel kan dit er op wijzen dat pedofilie iets is dat zich in de hersenen afspeelt (duh :P).
Ook weet ik dat mensen die een hersenbeschadiging oplopen wel vaker ineens hele vage klachten kunnen krijgen:
Sommigen kunnen bijvoorbeeld ineens niet meer lopen, of ieneens niet meer praten of zijn bijvoorbeeld eenzijdig verlamd.
Ook kan na een hersenbeschadiging een significante gedragsverandering plaats vinden.
Hersenletsel kan de meest onvoorspelbare gevolgen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')