abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98105096
Naar aanleiding van dit topic Oplossing voor pedofilie bedenken? Serieus brainstorm topic. heb ik zitten denken en schoot me wat te binnen.

Het ding is, pedofielen claimen verliefd te kunnen worden op prepubers.
Zelf ben ik ook wel eens verliefd op een meisje geweest van ongeveer 9 of zo, toen ze bij me in de klas zat :P
Dit was wel voordat ikzelf in de pubertijd kwam, maar aangezien ik wel vaker heb gehoord dat iemand een ander "leuk" kan vinden nog voordat je beiden in de pubertijd komt, kan het blijkbaar wel nog voordat al die hormonen die je vanaf de pubertijd overspoelen een rol gaan spelen.

Blijkbaar is het normaal dat je als kind zelf gevoelens krijgt voor een ander kind, nog voordat 1 van de 2 in de pubertijd zitten.

Wat mij is opgevallen in de loop van m'n leven is dat ik wel verliefd wordt, maar dat de leeftijd van de vrouwen op wie ik verliefd word min of meer mee groeit met m'n eigen leeftijd.
Ik viel op meisjes van 14 toen ik zelf 14 was, viel op vrouwen van pak em beet 15 tot 20 jaar toen ik zelf 18 tot 20 jaar was.
En alhoewel een meisje van 16 er nu net zo interessant uit kan zien nu als toen ik zelf 16 was, is het wel zo dat om de 1 of andere reden ik nu iemand van 16 gewoonweg niet meer zo aantrekkelijk vind. Anderzijds vond ik vrouwen van ergens in de 30 niet zo boeiend toen ik zelf nog 16 was.

De leeftijd van mensen waarop je verliefd wordt ofwel die je "leuk" vindt, groeit (min of meer) mee met je eigen leeftijd.
Ik heb graag reacties van andere fokkers over leeftijd en verliefd worden!

Bij pedo's lijkt het wel alsof ze, net als vele anderen, iemand van 9 "leuk" kunnen vinden wanneer ze zelf 9 zijn, maar dat het dan blijft hangen of zo.
Hypothese: De leeftijd van de vrouwen waar een man op valt, groeit bij pedo's niet mee daar waar het bij normale mannen wel met de leeftijd mee groeit
Eens? Oneens? Input? Nog iets anders toe te voegen waar ik nog niet aan gedacht heb?

Discussieer! Ik hoor graag jullie meningen!
  maandag 13 juni 2011 @ 11:51:23 #2
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_98105313
Ik weet niet...ik denk dat het wel mee groeit veel hebben ook gewoon een relatie met iemand van hun eigen leeftijd..hoe wil je dat verklaren?
  maandag 13 juni 2011 @ 11:51:48 #3
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98105321
De leeftijd van aantrekkelijke partners groeit idd mee met je eigen leeftijd. Toch is er een behoorlijke marge. Kinderen die nog niet seksueel volwassen zijn vallen er normaal gesproken buiten.

De oplossing voor pedofilie is daarmee nog niet veel dichterbij.
The view from nowhere.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:53:00 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105363
Ik vind dit wel een aardige hypothese.

Ik weet wel dat ik als pre puberaal kind niets moest hebben van vrouwen met borsten.
Nee die van mijn eigen leeftijd zonder waren veel mooier.
Dat soort gedachten daar snap ik nu dan weer helemaal niets meer van. En om één of andere reden is het inderdaad zo dat je vrouwen van je eigen leeftijd aantrekkelijk blijft vinden.

Toen ik 18 was vond ik alle vrouwen van 30 lelijk, niet strak genoeg meer etc. Nu zie ik toch ook een hoop mooie vrouwen van rond de 30 (op die dikke lelijke hollandse boerinnen in bloemetjes jurken na dan). Dus ja je smaak verandert mee.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:56:32 #5
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_98105476
Niet geheel mee eens. Vele pedofielen vallen ook gewoon op oudere vrouwen. Wat de gedachten gang is van zo'n man weet ik niet, maar ik gok dat ze het gewoon spannender vinden om zo'n kleintje te nemen.

Zat pedo's die gewoon getrouwd zijn met een vrouw waar ze van houden. Ze missen alleen iets. Denk ik. :P

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:53 schreef Daniel1976 het volgende:
Toen ik 18 was vond ik alle vrouwen van 30 lelijk, niet strak genoeg meer etc.
Smaken verschillen, toen ik 18 was zat ik niet alleen maar achter meisjes aan van mijn leeftijd, ik zat ook vol in mijn MILF-periode. :D
  maandag 13 juni 2011 @ 11:58:13 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105523
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:56 schreef Chef_M het volgende:
Niet geheel mee eens. Vele pedofielen vallen ook gewoon op oudere vrouwen. Wat de gedachten gang is van zo'n man weet ik niet, maar ik gok dat ze het gewoon spannender vinden om zo'n kleintje te nemen.

Zat pedo's die gewoon getrouwd zijn met een vrouw waar ze van houden. Ze missen alleen iets. Denk ik. :P
Ik weet niet of dit waar is. Homo's kunnen (onder maatschapplijke druk, net als bij pedo's) gewoon getrouwd zijn met een vrouw en kinderen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze ook op vrouwen vallen.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:59:20 #7
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_98105552
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:58 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit waar is. Homo's kunnen (onder maatschapplijke druk, net als bij pedo's) gewoon getrouwd zijn met een vrouw en kinderen hebben. Dat wil niet zeggen dat ze ook op vrouwen vallen.
Dat ben ik ook met je eens. Maar zoals aangegeven, de gedachtengang van een pedo is vaak zo verkronkeld dat het gewoon wazig is.
  maandag 13 juni 2011 @ 11:59:46 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105561
quote:

[..]

Smaken verschillen, toen ik 18 was zat ik niet alleen maar achter meisjes aan van mijn leeftijd, ik zat ook vol in mijn MILF-periode. :D
Ja ik weet het mijn gektes. Ik viel ook altijd op extreem slank.
Mijn vrienden zeiden gekscherend altijd: Daniel vind het lekker, ohh een gevalletje anorexia dus.
Nou viel dat ook wel weer mee, maar ik ben wel allergisch voor grammetjes vet :D
  maandag 13 juni 2011 @ 12:01:39 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98105615
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:59 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens. Maar zoals aangegeven, de gedachtengang van een pedo is vaak zo verkronkeld dat het gewoon wazig is.
Ik moet bekennen dat ik er psychisch niet genoeg vanaf weet.

Wat ik weet is dat het vaak te maken heeft met een traumatische ervaring in de jeugd.
Vaak is zo'n persoon als kind zelf ook misbruikt. Maar dat geldt ook weer lang niet altijd.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:10:17 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98105930
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hypothese: De leeftijd van de vrouwen waar een man op valt, groeit bij pedo's niet mee daar waar het bij normale mannen wel met de leeftijd mee groeit
Eens? Oneens? Input? Nog iets anders toe te voegen waar ik nog niet aan gedacht heb?
M.i. is dat geen oorzaak maar een symptoom. De vraag is waarom ze blijven 'hangen'.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98105968
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:51 schreef deelnemer het volgende:
De leeftijd van aantrekkelijke partners groeit idd mee met je eigen leeftijd. Toch is er een behoorlijke marge. Kinderen die nog niet seksueel volwassen zijn vallen er normaal gesproken buiten.

De oplossing voor pedofilie is daarmee nog niet veel dichterbij.
Er is idd een behoorlijke marge, zat stiekem een beetje te wachten tot iemand dit naar voren zou brengen! ;)
quote:

[..]

Kijk, hier hebben we wat aan! Dat wist ik nog niet.

Zelf heb ik het idee dat de leeftijd met je mee groeit door middel van een soortement van "spiegeling". Die spiegeling zal waarschijnlijk een biologische oorzaak hebben en gaat, verwacht ik, automatisch.

Zelf heb ik ook al gemerkt dat de marge nogal eens wil verschillen, in mijn geval zowel naar boven als naar beneden.
Wel is het zo dat de marge naar beneden in mijn geval duidelijk ophoudt zodra de secundaire geslachtskenmerken van een vrouw nog niet duidelijk ontwikkeld zijn.
Persoonlijk val ik bijvoorbeeld op vrouwen die o.a. brede heupen hebben, en dat is bij prepubers uiteraard nog niet het geval.
Maar dat verandert niets aan het feit dat ik zelf, toen ik 9 was, wel een meisje leuk vond die zelf ook 9 was!

Goed om te zien dat er zo snel reacties geplaatst worden, maakt me blij! :)
pi_98105987
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

M.i. is dat geen oorzaak maar een symptoom. De vraag is waarom ze blijven 'hangen'.
Exact!!!
  maandag 13 juni 2011 @ 12:12:49 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98106034
Ik vermoed dat het de pedo veel minder om seks en liefde te doen is, dan om macht. Een kind kunnen ze helemaal beheersen, terwijl dat bij de meeste volwassenen een stuk moeilijker gaat.
Veel pedofielen komen ook van een achtergrond waardoor ze seks niet meer los kunnen zien van macht (zelfs misbruikt) of waarin ze zichzelf machteloos voelden (veel gepest, kindermishandeling, een slechte jeugd).

De lust die ze dan voelen, verwarren ze met liefde.

Vandaar ook dat sommige pedofielen naast hun pedofilie ook een gewoon huwelijk hebben: het huwelijk gaat om de liefde en genegenheid, de pedofilie om lust.
pi_98106106
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik vermoed dat het de pedo veel minder om seks en liefde te doen is, dan om macht. Een kind kunnen ze helemaal beheersen, terwijl dat bij de meeste volwassenen een stuk moeilijker gaat.
Veel pedofielen komen ook van een achtergrond waardoor ze seks niet meer los kunnen zien van macht (zelfs misbruikt) of waarin ze zichzelf machteloos voelden (veel gepest, kindermishandeling, een slechte jeugd).

De lust die ze dan voelen, verwarren ze met liefde.

Vandaar ook dat sommige pedofielen naast hun pedofilie ook een gewoon huwelijk hebben: het huwelijk gaat om de liefde en genegenheid, de pedofilie om lust.
Die "macht" herken ik ook wel, maar als macht voor mij al zo'n issue zou zijn (even voor de duidelijkheid, dat is 'ie niet) dan nog zou ik nooit verliefd worden op een kind of bijvoorbeeld een super onzekere man.

Of het lust is of echte verliefdheid laat ik nu nog even in het midden, daar ik hier gewoonweg geen antwoord op kan geven.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:20:15 #15
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_98106326
Om van iemand te houden is het ook belangrijk dat er geestelijk een klik is, lijkt mij zo. De kans dat dat zo is bij iemand van je eigen leeftijd is groter dan bij een andere leeftijdscategorie. Let wel, ik spreek in algemeenheden. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je van een kind kan houden op een manier zoals je van een partner houdt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_98106622
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:20 schreef Bargehassus het volgende:
Om van iemand te houden is het ook belangrijk dat er geestelijk een klik is, lijkt mij zo. De kans dat dat zo is bij iemand van je eigen leeftijd is groter dan bij een andere leeftijdscategorie. Let wel, ik spreek in algemeenheden. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je van een kind kan houden op een manier zoals je van een partner houdt.
Maar dat geldt toch meer voor het hebben van een daadwerkelijke relatie i.p.v. dat je iemand aantrekkelijk vind.

Het is best normaal dat je verliefd wordt op de aantrekkelijke buurvrouw, ook al is ze getrouwd.

Ik had het dan ook puut over het "iemand aantrekkelijk vinden" en niet zo zeer "het hebben van een relatie met iemand", dat is namelijk een heel ander beestje (alhoewel uiteraard wel gerelateerd).
  maandag 13 juni 2011 @ 12:28:30 #17
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_98106670
zeg TS, hoe wou jij deze hypothese gaan toetsen?
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 13 juni 2011 @ 12:29:42 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98106726
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch meer voor het hebben van een daadwerkelijke relatie i.p.v. dat je iemand aantrekkelijk vind.

Het is best normaal dat je verliefd wordt op de aantrekkelijke buurvrouw, ook al is ze getrouwd.
Iemand willen neuken is wat anders dan verliefd zijn. Verliefd word ik pas als ik iemand beter leer kennen en ze naast een leuk koppie ook nog eens een leuke meid is. Gelukkig maar, want anders zou ik elke avond in de kroeg op 4 meiden ofzo verliefd worden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98106751
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:28 schreef mymoodfentje het volgende:
zeg TS, hoe wou jij deze hypothese gaan toetsen?
Laten we eerst beginnen bij het begin, de rest komt later wel ;)

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:29 schreef Catbert het volgende:

[..]

Iemand willen neuken is wat anders dan verliefd zijn. Verliefd word ik pas als ik iemand beter leer kennen en ze naast een leuk koppie ook nog eens een leuke meid is. Gelukkig maar, want anders zou ik elke avond in de kroeg op 4 meiden ofzo verliefd worden.
Ik kan ook verliefd worden op "dat ene meisje dat ik af en toe voorbij zie lopen" zonder haar daadwerkelijk gesproken te hebben. Denk dat ik daarin niet de enige ben
  maandag 13 juni 2011 @ 12:33:28 #20
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_98106880
Point taken.

Maar het zou best zo kunnen zijn (maar nu ga ik speculeren) dat de menselijke geest van nature aangetrokken wordt tot mensen van ongeveer dezelfde leeftijd omdat die eventuele relatie - onbewust? - toch meespeelt.

Nogmaals, alles in z'n algemeenheid.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:35:37 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98106973
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik kan ook verliefd worden op "dat ene meisje dat ik af en toe voorbij zie lopen" zonder haar daadwerkelijk gesproken te hebben. Denk dat ik daarin niet de enige ben
Lijkt me nogal vermoeiend. Ik kan iemand ook leuk vinden, maar verliefd? Neuh, dat komt meestal na een paar weken.
pi_98107416
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:35 schreef Catbert het volgende:

[..]

Lijkt me nogal vermoeiend. Ik kan iemand ook leuk vinden, maar verliefd? Neuh, dat komt meestal na een paar weken.
Misschien verschilt dit gewoon van persoon tot persoon.
Zelf ben ik iemand die makkelijk op iemand verliefd kan worden.

Maar de opmerking over dat pedo's op zowel prepubers ald volwassen vrouwen kunnen vallen vind ik wel de moeite waard om verder op in te gaan.
Zou het kunnen dat bij een pedo het normale mechanisme van "verliefd worden" op iemand van min of meer eigen leeftijd wel normaal functioneerd, maar dat het "verliefd worden op/iets voelen voor" een prepuber niet correct uitgeschakeld wordt zodra de pubertijd aanbreekt?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:50:12 #23
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_98107612
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar de opmerking over dat pedo's op zowel prepubers ald volwassen vrouwen kunnen vallen vind ik wel de moeite waard om verder op in te gaan.
Zou het kunnen dat bij een pedo het normale mechanisme van "verliefd worden" op iemand van min of meer eigen leeftijd wel normaal functioneerd, maar dat het "verliefd worden op/iets voelen voor" een prepuber niet correct uitgeschakeld wordt zodra de pubertijd aanbreekt?
Dit soort uitspraken staan of vallen zonder theoretische onderbouwing.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  maandag 13 juni 2011 @ 12:51:49 #24
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98107685
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wederom zit je te bedenken wat er gebeurt, maar nog steeds niet waarom. Dus je hebt het nog steeds niet over oorzaken, itt tot wat je TT beweert.
pi_98108162
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:50 schreef mymoodfentje het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken staan of vallen zonder theoretische onderbouwing.
Ik ben geen wetenschapper, en deze topic is geplaatst op fok.
En uit de lucht gegrepen heb ik het natuurlijk niet (zie mijn bovenstaande berichten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')