abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98401484
elin heeft eergisteren r poepluier afgedaan en in t potje gmikt, ey tís een begin :')
pi_98402102
grmbl. vakantie is voorbij, joehoe! selene's eerste commentaar: "mag niet v. duwen mama :X " gevolgd door eenmaal op school: "waar is v.? }) "

enfin. de juf en ik stemmen dus een en ander af om onze kleine bullebak in toom te houden. soms vraag ik het me echt af he; hoe kan dat nou toch? 2 van die totaal fysiek onbegaafde nerdy ouders die zo'n fysieke pestkop produceren :?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98402258
als nerd moet je dan toch weten dat - x - = +

:P
pi_98402368
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:49 schreef Kleurdoos het volgende:
als nerd moet je dan toch weten dat - x - = +

:P
en nog in machten ook ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98403035
Go Beppie ;)
En Elin en koen komen er ook wel!

Simmu, hoef je je weer geen zorgen te maken dat ze gepest gaat worden :X

Hier een weekendje weg met schoonouders+schoonzus+zwager+neefje van 1,5 achter de rug. Chris heeft lekker gespeeld. Zijn neefje gevoerd, en vooral lekker uitgeraasd. oma heeft eindelijk gezien dat Chris ook best wel kan muiten, of slaan, of lelijk praten. 't is een schatje, maar als hij wat moe is, valt het niet mee om schattig te blijven doen :P
  maandag 20 juni 2011 @ 20:14:57 #156
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98428227
Wat goed van Bep *O*

En Koen ook *O* en ook Elin *O* ;)

Simmu, ze bijt in ieder geval van zich af! :D Maarten ook hoor

En Chris heeft aan oma laten zien dat hij niet altijd lief is!

Maarten is op het moment aan het knuffels en speelgoed in bed aan het verzamelen. Als hij slaapt halen we wel eens wat knuffels weg, maar er ligt op dit moment een grote herdershond-knuffel in zijn bed, dus meneer ligt een beetje krap :)
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 juni 2011 @ 20:21:58 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98428613
Jan heeft alleen 's nachts nog een speen. Wij waren vanmiddag bij de kinderarts. keurig 't rapport van de logo meegenomen voor der; oh hij praat dus nog steeds niet méér dan de paar basiswoordjes (papa, mama, ja nee, cracker, koek, bah, bal etc etc). Ik heb op 19 juli een afspraak bij de manueel therapeut voor zowel Jan als Geert, en hoewel de KA het volgens mij maar niks vond zei ze wel te willen zien of en wat de manueel therapeut bij Jan kon bereiken. Ze stipte nog even fijntjes aan dat ADHD een gevolg kon zijn van alcohol tijdens de zwangerschap .. Ik had als enige weerwoord dat ik tijdens de zwangerschap van m'n dochter géén alcohol gebruikt heb en dat zij (wel/ook) ADHD gediagnosticeerd is.

Enfin stats: 12,5 kilo bij 87,6 cm.
en op de curve ziet dat er zo uit:

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98429714
grappig, jan is kleiner en slanker dan elin :D
pi_98429722
DJMO, dat zal een heftig gesprek geweest zijn.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:48:21 #160
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98430142
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Kleurdoos het volgende:
grappig, jan is kleiner en slanker dan elin :D
Dan is Elin ook groter dan Daryl :D
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 juni 2011 @ 20:52:50 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98430432
Viel op zich wel mee Deepfreeze; 't enige waar ik een beetje kwaad om werd was toen ze zei dat als Jan over drie maanden geen verbetering liet zien qua spraakontwikkeling "we" naar andere stappen moesten gaan kijken. Ik had echt de neiging om te vragen of ze een spraakchip wilde implanteren in z'n hersens :{ z'n taal/woordbegrip is 100%, dit is getest door logopedie. als hij zo eigenwijs is dat het er niet fatsoenlijk uitkomt, kan ik verder ook niets meer doen. ik kan hem niet dwingen :(
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 20 juni 2011 @ 20:56:01 #162
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98430613
DJMO, met argument dat je dochter (ook) ADHD heeft terwijl je toen niet gedronken hebt, is imo niet steekhoudend. De KA geeft aan dat het een oorzaak van ADHD kan zijn. Er is nooit na te gaan waar het precies door ontstaan is. En of Jan ADHD heeft, is ook nog niet zeker.
pi_98430938
Wat willen ze doen dan ? Misschien neurologisch onderzoek ofzo, om te kijken of zijn spraakcentrum werkt? geen idee..
Bij Chris liep dat begrip en gebruik ook lekker scheef. Maar dat was opeens heel snel bijgetrokken. In 3 maand kunnen kindjes heel wat leren
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 juni 2011 @ 21:05:48 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98431183
SheWolf, als je de rest van mijn post even leest, dan snap je wellicht waarom ik een weerwoord op probeerde te geven. Ik heb het gevoel dat de kinderarts zegt/denkt dat alles de schuld van de alcohol en dus MIJN schuld is. Z'n voorkeurshouding, af en toe slecht eten, driftbuien etc.. Ze laat geen mogelijkheid onbenut om die alcohol erbij te halen. En ja, dat is m´n eigen schuld misschien, maar dat hoeft ze niet zo (voor mijn gevoel) onder de gordel te doen. Zeg het dan gewoon recht in mn gezicht dat je me een slechte moeder vind ofzo.

maandag 20 juni 2011 @ 21:20:03 #165
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98432008
DJMO waarom ga jij nog naar deze KA? Een arts die zo'n instelling heeft, zou ik niet (meer) naartoe gaan met mijn kind. Trouwens... Mijn neefje praat pas sinds 2 à 3 maanden en die is net 3 jaar geworden. Het kwartje kan zo ineens vallen.
Make love, not war ☮
  maandag 20 juni 2011 @ 21:21:27 #166
114177 Diaan73
pi_98432099
DF je schoonmoeder denkt er nu wel iets anders over??

Beppie en Elin ^O^
Make love, not war ☮
pi_98432355
elin was in maart 90 cm en bijna 13 kg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 juni 2011 @ 21:27:03 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98432451
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:20 schreef Diaan73 het volgende:
DJMO waarom ga jij nog naar deze KA? Een arts die zo'n instelling heeft, zou ik niet (meer) naartoe gaan met mijn kind. Trouwens... Mijn neefje praat pas sinds 2 à 3 maanden en die is net 3 jaar geworden. Het kwartje kan zo ineens vallen.
jeugdzorg. Ik heb in principe niet meer met jeugdzorg te maken, maar het is protocol dat baby's als Jan onder controle blijven van de NAS poli in het sophia kinderziekenhuis tot ze goed kunnen praten en lopen. Ik moet dus wel, wil ik jeugdzorg niet wéér op m'n nek krijgen.

maandag 20 juni 2011 @ 21:27:29 #169
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98432476
DJMO, ik had je hele post gelezen en daar reageerde ik dan ook op. Heel vervelend voor je dat je gevoel van de KA krijgt, maar zoals jij het vertelt gebeurt het toch heel openlijk. Zeggen dat je een slechte moeder bent is een waarde-oordeel, dat is iets heel anders dan medische zaken en mogelijke oorzaken daarvan te benoemen. En dat is wat de KA doet.

Het komt op mij meer over alsof jij zelf heel onzeker bent en heel snel in de verdediging schiet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 20 juni 2011 @ 21:30:32 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98432651
Ik word onzeker van haar; als ik naar haar toe moet met Jan voel ik me heel klein worden SheWolf, wellicht ook uit schuldgevoel, maar als zij haar waardeoordeel niet zo zou laten doorschemeren zou dat denk ik al een stuk minder worden. Maar dat is mijn gevoel dan ook he..

maandag 20 juni 2011 @ 21:31:53 #171
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98432734
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:25 schreef Kleurdoos het volgende:
elin was in maart 90 cm en bijna 13 kg
Daryl was in april 86 cm en 12 kilo. Mijn oudste dochter was op die leeftijd ruim 7 cm langer. :D
  maandag 20 juni 2011 @ 21:38:15 #172
114177 Diaan73
pi_98433219
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

jeugdzorg. Ik heb in principe niet meer met jeugdzorg te maken, maar het is protocol dat baby's als Jan onder controle blijven van de NAS poli in het sophia kinderziekenhuis tot ze goed kunnen praten en lopen. Ik moet dus wel, wil ik jeugdzorg niet wéér op m'n nek krijgen.
Okay. Kun je dan geen contact opnemen met Jeugdzorg en de situatie voorleggen?? Ik neem aan dat Sophia kinderzkh wel meer kinderartsen heeft.

Wat She-wolf zegt, kan idd ook nog wel zo zijn.
Make love, not war ☮
pi_98433310
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:21 schreef Diaan73 het volgende:
DF je schoonmoeder denkt er nu wel iets anders over??
Naja, valt opzich wel mee, maar hij gedroeg zich altijd voorbeeldig als zij er bij waren. Zo'n weekend met veel indrukken en vermoeidheid geeft toch een ander beeld. Ik had af en toe moeite om opvoeddingen (de gang bijv) uit te leggen, omdat ze het in verband zag met dat lieve jochie. Dit maakt het misschien makkelijker om een bepaalde aanpak uit te leggen.
Bij het slaan, spugen en vloeken stond ze echt even te kijken :P
verder weinig probs met schoonmoeder hoor ;)
pi_98433691
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:30 schreef DJMO het volgende:
Ik word onzeker van haar; als ik naar haar toe moet met Jan voel ik me heel klein worden SheWolf, wellicht ook uit schuldgevoel, maar als zij haar waardeoordeel niet zo zou laten doorschemeren zou dat denk ik al een stuk minder worden. Maar dat is mijn gevoel dan ook he..
Dat is het lastige, jij hebt iets gedaan wat niet oke is (rare verwoording maar je snapt prima wat ik bedoel, en je bent er heel erg open over (soms vraag ik me af waarom in godsnaam want mensen hebben nu een bepaald beeld van je waar je maar moeilijk vanaf komt) het enige wat je nu kan doen en blijven doen is het tegendeel bewijzen en dat gaat je vast nog heel veel tijd en energie kosten. En al die hulpverleners hebben ook maar weinig keus, ze moeten jou op al die kwalen, effecten en symptomen wijzen, gewoon omdat het nou eenmaal een nasleep kan zijn van het alcoholprobleem dat je toentertijd had.

waarschijnlijk zal het altijd voelen als een aanval vooral als je zo je best doet om nu 'beter' te zijn en ze blijven toch maar zeuren over het verleden. Al zou je nu de paus worden, mensen zullen altijd veroordelen of willen voorkomen dat het probleem zich herhaalt
pi_98439503
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 21:44 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

waarschijnlijk zal het altijd voelen als een aanval vooral als je zo je best doet om nu 'beter' te zijn en ze blijven toch maar zeuren over het verleden. Al zou je nu de paus worden, mensen zullen altijd veroordelen of willen voorkomen dat het probleem zich herhaalt
Dat lijkt mij eigenlijk alleen maar goed. De situatie is zoals hij is (eigenlijk: was) en dat kan je helaas niet meer terugdraaien. Ik juich zorgvuldigheid in dit soort situaties juist toe. Wel jammer dat de kinderarts haar afkeuring zo laat doorschemeren.

Wat betreft het praten: ik vind dat daar in dit topic soms wel heel makkelijk over gedaan wordt. Een paar woorden spreken met 2,5 jaar is gewoon botweg een flinke spraak/taalachterstand. Dat hoeft niet te betekenen dat je kind nooit fatsoenlijk gaat praten, maar ik vind het heel goed dat het in de gaten gehouden wordt en ik vind de zorgen van de kinderarts geenszins onterecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')