abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98270144
Tess was vannacht aan het piepen/jammeren. Ik ging bij haar kijken en toen was ze dus uit bed gevallen en lag ze te slapen op het kussen datop de grond lag... Ben blij dat we dat nog hebben liggen.

Leuk filmpje kD
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:02:31 #92
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98270160
O ja, dat vroeg ik me nog af: kan het 'mis'-knippen ook niet komen door het (nog) gebrek aan (fijne) motoriek van een 2 jarige?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98270261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:02 schreef Marie79 het volgende:
O ja, dat vroeg ik me nog af: kan het 'mis'-knippen ook niet komen door het (nog) gebrek aan (fijne) motoriek van een 2 jarige?
lijkt mij wel. Knippen is een behoorlijk moeilijke "handeling"/beweging.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98270397
Joh Linde knipt pas sinds een paar maanden redelijk en dan neemt ze nog af en toe bijna haar vingers mee :D En die is bijna 4. Lijkt me dat je niet van zijn knip-skills hoeft uit te gaan wat betreft zichtvermogen hoor ;)
pi_98270918
Mirte knipt ook pas sinds een paar maanden dat ze uberhaupt knipt zeg maar... dat ze weet hoe ze de schaar en het papier moet houden om te kunnen knippen. En ze begint nu gericht te knippen (eerder waren het alleen willekeurige knipjes, maar nu kan ze plaatjes "uitknippen".
Ik heb sowieso het idee dat ze een soort "sprong" aan het maken is.
Ze is een periode bezig geweest met gezichten tekenen, toen kwam er een tijdje bijna alleen maar gekras en nu zijn het "ineens" poppetjes met gezicht, oren, armen en benen en dan bedenkt ze dat ze een koe gaat tekenen (platgereden koe lijkt het, maar goed...) of vlinders, bloemen en auto's.
Zo uit het niets zeg maar. Heel grappig om dat zo te zien.

Ze zat vanmiddag al te verkondigen dat ze nog 1 keer naar de psz ging en dan naar de basisschool... helaas moet ze nog tot oktober wachten O-)
Fake it till you make it...
pi_98271427

in Egypte O+
pi_98272977
Elin, wat doe je dat al goed zeg O+
Fake it till you make it...
pi_98273824
O+ schattig eh O+
pi_98273967
Wat schattig zeg!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 juni 2011 @ 23:56:44 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98276128
't gaat sneller dan ik kan bijhouden ..

naja, twijfelen .. ik bedoel, hij pakt 't fijnste kruimeltje zonder problemen op. Ik heb dus niet het idee dat er iets aan zijn zicht mankeert. Ik denk eerder dat wat jullie (allemaal) ook al zeggen: het was de eerste keer dat hij een schaar in handen had en zelf mocht knippen. Als je dan niet weet waar zo'n ding voor dient, dan snap ik ook nog wel dat het vaker fout dan goed gaat qua gericht knippen van een strookje papier.

Ik hoop wél dat hij de ogen van z'n vader heeft (en mijn gehoor) want wat ik al zei, mijn ogen zijn wél slecht, m'n dochter heeft ook al een bril, en zelfs onbreekbare brillen sloopt hij. krijgt hij de pootjes er niet af, frunnikt hij net zo lang tot hij de glazen uit 't montuur gesloopt heeft ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:09:14 #101
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98282066
Nou DJMO, dan zou ik tegen die leidster hebben gezegt dat het de eerste keer dat hij knipte en het verder naast me neer leggen...

Wat schattig van Elin O+

Ik had hier een manneke wat (ws. alleen vandaag) in de ik-ben-vroeg-wakker-modus zitten. Voor 7en al lag hij bij mij in bed en toen hebben we lekker gekroelt en gezongen... Ook lekker wakker worden moet ik zeggen :)
pi_98282351
Elin O+
Wat cute, en wat goed :) Dana zou huilend wegrennen omdat ze ' al die mensen niet kent' (dat zegt ze zelf dan he)

Oe Tess uit bed gevallen. gelukkig dat er nog een kussen lag. Om die reden hebben wij ook nog het oude ledikant matrasje half onder dr bedje liggen. (tot nog toe overbodig)

Volgens mij gaan wij Dana's bedtijd vervroegen. Ik merk gewoon dat ze nog te moe is als ze wakker wordt...huilerig/ zeurderig. En normaal is ze altijd de vrolijkheid zelf. Niet zo gek ook aangezien ze tegenwoordig smiddags niet meer slaapt.
Dus we gaan het eens met een half uurtje vervroegen...kijken of dat genoeg is.
pi_98283010
wet van fok in werking

ik trof selene vanochtend aan zonder pijama of hempje en met een luierbroekje aan, ipv de gewone luier. ze had ook alvast uitgezocht welke jurk ze vandaag aan wilde hebben en een schone onderbroek aangedaan.

kanttekening: omdat ze aan de slag ging met zelf luiers wisselen hadden we die boven op de kast gelegd }:| klaarblijkelijk kan ze dus via de commode ook bovenop de kast dingen pakken :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98283088
:o Simmu
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:07:24 #105
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98284351
Oeps :D Simmu!

Hopelijk werkt het voor Dana, wij zitten er aan te denken om Maarten max. een uurtje overdag te laten slapen, want tegenwoordig is meneer altijd nog een uur aan het kletsen in bed 's avonds... Niet vervelend verder, maar tis toch prettiger om meteen in slaap te kunnen vallen.

Maarten houdt hier éindelijk eens wat op zijn hoofd, jammer dat het een oranja bandana met de tekst 'jong oranje' erop (gekregen bij de 'Kinderen') :') Zo maar even afdoen als we boodschappen gaan doen...
pi_98284411
ze had wel netjes de vieze luier in de vuilnisbak gedaan en de kleertjes keurig over de stoel *O* :X :Y :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:11:36 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98284484
Goed opgevoed dus ;)
'k Zou hier héél verbaasd kijken als Maarten dat deed, ten eerste slaapt hij nog in het ledikantje, ten tweede als ik hem vraag zijn broek uit te trekken dan blijft de achterkant boven zijn billen hangen. Laat staan dat hij dat ook weer aan krijgt...
pi_98284816
selene gaat gillen als ik probeer haar aan te kleden. ZELLUF DOEN......
dus dan mag ze dat ;) resulteert soms ook in een wat, ehm, vreemde kleurcombinaties en/of kleercombi's (rode korte broek met een geel/groen jurkje erover bv)

ah well; vreemd genoeg gaat ze doorgaans voor de frutselige prinsessejurkjes. liefst roze natuurlijk! op het moment is een roze tricot jurkje met witte doodshoofdjes erop favoriet :P dat leverde wel enig commentaar op de psz, maar och. toen wierp de juf een blik op mijn schoenen (zwarte sneakers met witte doodshoofdjes) en liet ze het maar gaan :D
pi_98285241
Seb is nog niet terug in zijn oude ritme en nog best van slag door het weekendje Disneyland. Hij kon niet slapen zei hij, om half tien sliep hij nog niet. Slokje water, knuffeltje, ander speentje, neusje snuiten. Hij bedacht allerlei smoesjes. En dan extra langzaam drinken en zo. Op een gegeven moment hoorden we hem steeds auuw auw aaaauw roepen door de babyfoon. Niks aan de hand natuurlijk. Uiteindelijk tegen 22 uur in slaap gevallen. Maar ja veel te laat natuurlijk. Maar eens proberen de bedtijd wat langzamer af te bouwen naar 19:30
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98286973
tot wanneer gebruiken jullie de speen eigenlijk? Ik heb mazzel gehad da elin m zelf niet meer wilde na een halfjaartje ofzo. maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het er wel raar uit vind zien hoor, een peuter met een speen, vooral ivm spraak etc.
pi_98287127
Ik heb de speen bij Chris er met 9 maand afgehaald. Weinig problemen mee gehad. Hij raakte hem 5+ keer per nacht kwijt, maar kon hem zelf niet vinden. En wij maar lopen :N
Mijn neefje heeft hem met ruim 2 jaar weg moeten doen. Maar daar begon je het ook te merken met de spraak, hij sliste iets. En nog erger: hij praatte ook met de speen in de mond. Dan versta je helemaal niks van een 2-jarige ;)
Dat vind ik eigenlijk wel een mooie grens. Als ze praten, dat ding weg..

Selene, wat een typje!
Een avontuurlijk en zelfstandig meisje wordt dat ;)

Succes estrys!
komt vast wel goed.
pi_98287282
Hier krijgt Koen alleen de speen als we een lang stuk moeten rijden in de auto of in bed
Overdag komt zelden voor alleen als hij heel erg moe is, zoals gisteren is hij in slaap gevallen op de bank na de psz
pi_98287312
Dana heeft nog een speentje in bed, maar we hebben wel met haar afgesproken dat hij als ze 3 is geworden weg gaat omdat andere babytjes hem dan nodig hebben.
En als ze 3 nachtjes zonder te huilen zonder speentje heeft geslapen mag ze zelf een velletje princessen stickers uitzoeken.

Daar zijn we haar al een paar maanden op aan het voorbereiden en ze komt er zelf ook vaker op terug :)
pi_98287337
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana heeft nog een speentje in bed, maar we hebben wel met haar afgesproken dat hij als ze 3 is geworden weg gaat omdat andere babytjes hem dan nodig hebben.
En als ze 3 nachtjes zonder te huilen zonder speentje heeft geslapen mag ze zelf een velletje princessen stickers uitzoeken.

Daar zijn we haar al een paar maanden op aan het voorbereiden en ze komt er zelf ook vaker op terug :)
Dat is op zich wel een goede :Y
pi_98287912
Seb mist zijn speentje eigenlijk nooit overdag, heeft hem meestal alleen als hij naar bed gaat. En als hij heel erg moe is of verdrietig dan overdag nog weleens (en bij een uur in de rij in Disneyland }:| ).
Hij slist wel trouwens, maar dat doet zijn vader ook en die heeft geen speen gehad :P Hij mag van mij niet praten met de speen in zijn mond. Dan zeg ik 'speen uit je mond' en dat doet hij ook meteen. Of dat ik hem niet kan verstaan. Ik wil hem er wel vanaf hebben trouwens ivm zijn tandjes. Maar ja tot nu toe heb ik gewacht tot het nieuwe huis op orde was. Dus we gaan er maar eens aan beginnen binnenkort.
pi_98287973
dan krijg je zo'n overbeetje, vind ik zo lellik bij kindjes :P
pi_98288106
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Bij volwassenen ook :P

Een achternichtje van ons moest ook van de speen af van de tandarts ivm overbeet en zo, dus voorbereidingen gedaan en speen bij de tandarts achtergelaten, zonder het drama dat ze hadden verwacht. Kind loopt naar buiten, steekt duim in haar mond en die is er nooit meer uitgegaan :D Overbeet van heb ik jou daar
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:26:02 #118
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98288890
Twan heeft wel totdat hij 3 jaar was een speen gehad, maar geen overbeet met zn tanden hoor. Hij had een heel mooi recht gebit. Nu met de de "grote" tanden is er niets van zn mooie gebit over. -O-

Anyway, Lennon krijgt echter alleen nog in bed een speen. En bij lange autoritten... korte autoritten niet meer. Maar, ik heb er eigenlijk niet zo'n probleem mee.
Make love, not war ☮
pi_98288975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:02 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb nooit een speen gehad, en ik had me toch een overbeet _O-
pi_98289359
zo'n halve ovaal, mn nichtje heeft t , tandarts zegt dat dat echt wel door de speen komt (had ze tot r bijna 4e)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')