abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109209174
_O_ geniaal weer. dank je voor de update O+
pi_109210224
Waarschijnlijk heb je het al gezegd, maar toch de vraag: van welk ras zijn de honden?
Schapen blijven aparte dieren met die dunne pootjes, die ze dan ook in de problemen kunnen brengen.
pi_109210831
Eindelijk weer een update. *O* Die kip. _O-
pi_109211290
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:44 schreef Isegrim het volgende:
Eindelijk weer een update. *O* Die kip. _O-
ik vind het zielig eerder.
  Moderator zaterdag 17 maart 2012 @ 20:01:38 #65
155227 crew  Guppy
dus
pi_109211335
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik ook, om te zien. Maar de kip ziet er goed uit, dus ik denk dat ze het wel goed doet?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_109211426
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:25 schreef Teslynd het volgende:
Waarschijnlijk heb je het al gezegd, maar toch de vraag: van welk ras zijn de honden?
Schapen blijven aparte dieren met die dunne pootjes, die ze dan ook in de problemen kunnen brengen.
Beide "Friese Stabij", de een wat meer dan de ander ;).

De schapen zijn Drentse heideschapen, een bijzonder probleemloos ras. Ook weinig pootproblemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109211495
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Is het ook. Nooit gedacht dat het beest zou blijven leven. In de winter kon ze soms niet in het hok komen, en dan zat ze de hele nacht eronder, met die hangkop te schudden. Of in de regen. We hebben zoveel mogelijk geprobeerd haar te beschutten, maar ik kan d'r moeilijk in huis nemen.

Het schijnt door traumatische ervaringen opgewekt te (kunnen?) worden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109211699
Waarom verdwijnt gekke kip niet in de soep dan? Zieltje
pi_109211774
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef -moppie- het volgende:
Waarom verdwijnt gekke kip niet in de soep dan? Zieltje
Dat was eerst het plan, maar ze was de afgelopen maand helemaal goed. Sinds een ruime week is ze weer in de war.
pi_109212097
Het is een bekende aandoening? Echt weird.
pi_109212583
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:26 schreef Isegrim het volgende:
Het is een bekende aandoening? Echt weird.
Ja, het verbaasde me dat ik er veel over kon vinden. Draainek / scheve-kop ziekte: Er zijn een paar varianten (uit mijn hoofd):
• kip is dodelijk ziek
• kip is dodelijk ziek en razend besmettelijk
• kip heeft trauma en dan kan het overgaan
pi_109214169
Leuke lente update! Wat een mooie lammetjes, ben benieuwd naar de anderen! En de kalfjes zijn al echt groot geworden zeg, wanneer zijn ze oud genoeg om voor het eerst gedekt te worden? Als wij de ruimte hadden zou ik ook zo graag twee of drie koeien hebben om zelf een beetje aan te klooien met melk, boter en slagroom enzo O+ O+

Die kip is wel zielig trouwens, had dit nog nooit eerder gezien met die kop zo. We hebben wel wat kippen met trauma gehad in de jaren (dankjewel honden :X ) maar gelukkig nog nooit eentje die er een scheve kop aan over hield. Hopelijk knapt kip snel op :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 21:39:38 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109214338
Wist ik veel dat je zo'n topic hebt :')

Leuk, voornamelijk omdat je de meeste kan eten :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109240955
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 21:34 schreef Miss_Isis het volgende:
En de kalfjes zijn al echt groot geworden zeg, wanneer zijn ze oud genoeg om voor het eerst gedekt te worden? Als wij de ruimte hadden zou ik ook zo graag twee of drie koeien hebben om zelf een beetje aan te klooien met melk, boter en slagroom enzo O+ O+
De pinkjes (na een jaar zijn het geen kalveren meer) zijn nu bijna twee jaar. Gewoonlijk (tegenwoordig) krijgen ze op een leeftijd van 2 jaar een kalf, dus ruim een half jaar geleden (ze dragen 10 maanden en ze zijn nog geen 2 jaar) konden ze gedekt worden.
Dat wilden we niet, wij vinden een onvolgroeide pink late dekken niet zo geweldig. Dus wat ons betreft kalft er een (of beide) als ze 3 jaar zijn, dus dan zouden we ze over een maand of 4 a 5 laten dekken.
En voor dekken heb je een echte stier nodig, die hebben we niet. Dus dat zou via KI moeten, en dat schijnt nog best lastig te zijn.
pi_109241046
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]

De pinkjes (na een jaar zijn het geen kalveren meer) zijn nu bijna twee jaar. Gewoonlijk (tegenwoordig) krijgen ze op een leeftijd van 2 jaar een kalf, dus ruim een half jaar geleden (ze dragen 10 maanden en ze zijn nog geen 2 jaar) konden ze gedekt worden.
Dat wilden we niet, wij vinden een onvolgroeide pink late dekken niet zo geweldig. Dus wat ons betreft kalft er een (of beide) als ze 3 jaar zijn, dus dan zouden we ze over een maand of 4 a 5 laten dekken.
En voor dekken heb je een echte stier nodig, die hebben we niet. Dus dat zou via KI moeten, en dat schijnt nog best lastig te zijn.
is er geen forum voor dat type koe? misschien kun je daar een stier fixen voor weinig?
pi_109241616
Is het lastig vanwege het ras (zeldzaamheid of zo)?
pi_109241823
Nee, KI is gewoon een beetje lastig omdat je heel goed moet timen. Dus we moeten dan het ritme van tochtig worden van de koeien goed bijhouden en op precies de juiste dag de KI-meneer laten langskomen. En dan nog is het lastig, KI is gewoon niet de makkelijkste manier om drachtig te worden.

Bij KI kan je wel werkelijk alle rassen bestellen die je maar zou willen, dat is het punt niet.
pi_109242672
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk pinken/vaarsen maar ach, ik vind kalfjes wel lief klinken eigenlijk O+ Door wat voor stier wil je ze laten dekken/insemineren? Een bijzonder ras of gewoon een 'standaard' stier? Heb je anders misschien een veehouder in de buurt die een stier heeft die je even mag lenen? Of is dat niet te doen met vervoer of risico op ziekte overdracht? Ik heb geen idee aan wat voor regels rundervervoer moet voldoen eigenlijk en of je legaal een koe naar de stier mag brengen.

Toen wij voor de varkens een beer zochten was dat ook een heel gedoe, meer dan ik had verwacht. Maar dat had er ook mee te maken dat we per sé een Bentheimer beer wilden (of Berkshire, maar dat is helemaal nauwelijks te krijgen tenzij je importeert). Als we een standaard (Piétrain, Dudoc of ev. Hampshire) beer hadden gewild was het vrij makkelijk geweest om aan KI materiaal te komen, dat wordt door bijna alle KI stations aangeboden. Het is dan alleen een kwestie van bellen als je zeug net berig is en zelf ophalen of het thuisbezorgd krijgen, eventueel met inseminator erbij. Is dat met koeien ongeveer vergelijkbaar?

edit: zie net je reactie hier boven, de tochtigheid inschatten maakt het dus lastig.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_109282280
Nou, het was stormachtig en koud gister, maar de koeien zijn naar de zomerwei. Ze bokten en renden en gingen tekeer.

En........vers van vandaag:

O+ Twee ooilammetjes nota bene. Van een entertje, dus een schaap dat niet eerder gelammerd heeft. Ze doet het helemaal goed (bij enters gaat dat nog wel eens wat moeilijk).
pi_109282725
Leuk topic sigme O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')