Nee, het Bonte Bentheimer-wereldje is echt zo klein als het is. Onze borgjes waren ook van 1 van de in Nederland aanwezige echte fokberen, al weet ik niet welke.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, die had ik al wel gevonden; ik had al een oogje op Rambo in SteenwijkMaar ik dacht dat jij misschien nog een ander adresje wist
Nee, zo snel gaat dat niet. Ik haal ze morgen eind van de middag weer op (en eigenlijk is dat nog te vroeg, ze zouden beter langer kunnen afhangen).quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:19 schreef Kees22 het volgende:
Leuk dat je er weer bent!
Heb je de varkjes al geproefd?
Dat is een moeilijke vraag, het sluit elkaar toch niet uit? Ik had de varkens wel als hobby en voor het vlees. Hobby, want ik vind het leuk en ik leg er geld op toequote:Op maandag 24 oktober 2011 00:21 schreef Madame_Paon het volgende:
Je had de varkens voor het vlees en niet als hobby?
Gewoon nieuwsgierigheid.
Dit doet me denken aan de jaarlijkse Alpabfahrten, als het weideseizoen op de almen voorbij is. Het wordt tegenwoordig folkoristisch ingekleed en dan komen de boeren met het vee de hoge bergen omlaag lopen. Eerst alle dieren schoonboenen en optuigen met die zware grote bellen en wat kopversiering. En dan met alle dieren met Kind & Kegel in optocht de berg af. Vroeger namen ze ook nog de enorme koperen ketel voor het kaas maken mee en natuurlijk de zomerkazen.quote:Op zondag 13 november 2011 18:31 schreef sigme het volgende:
Winter begint, het gras groeit niet meer en met een paar vretende beesten betekent dat dat het gras rap opraakt. Tijd voor de transhumance!
Vandaag de koeien in de zomerwei hun halster omgedaan, een touw eraan, en voor het eerst in een half jaar met ze een endje gewandeld. Ze gingen best braaf mee. Naar de winterwei, met hun stalletje, en dat wij niet zo ver hoeven te sjouwen met biet, biks, kuil en water.
Ik ook, om te zien. Maar de kip ziet er goed uit, dus ik denk dat ze het wel goed doet?quote:
Beide "Friese Stabij", de een wat meer dan de anderquote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:25 schreef Teslynd het volgende:
Waarschijnlijk heb je het al gezegd, maar toch de vraag: van welk ras zijn de honden?
Schapen blijven aparte dieren met die dunne pootjes, die ze dan ook in de problemen kunnen brengen.
Is het ook. Nooit gedacht dat het beest zou blijven leven. In de winter kon ze soms niet in het hok komen, en dan zat ze de hele nacht eronder, met die hangkop te schudden. Of in de regen. We hebben zoveel mogelijk geprobeerd haar te beschutten, maar ik kan d'r moeilijk in huis nemen.quote:
Dat was eerst het plan, maar ze was de afgelopen maand helemaal goed. Sinds een ruime week is ze weer in de war.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:13 schreef -moppie- het volgende:
Waarom verdwijnt gekke kip niet in de soep dan? Zieltje
Ja, het verbaasde me dat ik er veel over kon vinden. Draainek / scheve-kop ziekte: Er zijn een paar varianten (uit mijn hoofd):quote:Op zaterdag 17 maart 2012 20:26 schreef Isegrim het volgende:
Het is een bekende aandoening? Echt weird.
De pinkjes (na een jaar zijn het geen kalveren meer) zijn nu bijna twee jaar. Gewoonlijk (tegenwoordig) krijgen ze op een leeftijd van 2 jaar een kalf, dus ruim een half jaar geleden (ze dragen 10 maanden en ze zijn nog geen 2 jaar) konden ze gedekt worden.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:34 schreef Miss_Isis het volgende:
En de kalfjes zijn al echt groot geworden zeg, wanneer zijn ze oud genoeg om voor het eerst gedekt te worden? Als wij de ruimte hadden zou ik ook zo graag twee of drie koeien hebben om zelf een beetje aan te klooien met melk, boter en slagroom enzo![]()
![]()
is er geen forum voor dat type koe? misschien kun je daar een stier fixen voor weinig?quote:Op zondag 18 maart 2012 17:57 schreef sigme het volgende:
[..]
De pinkjes (na een jaar zijn het geen kalveren meer) zijn nu bijna twee jaar. Gewoonlijk (tegenwoordig) krijgen ze op een leeftijd van 2 jaar een kalf, dus ruim een half jaar geleden (ze dragen 10 maanden en ze zijn nog geen 2 jaar) konden ze gedekt worden.
Dat wilden we niet, wij vinden een onvolgroeide pink late dekken niet zo geweldig. Dus wat ons betreft kalft er een (of beide) als ze 3 jaar zijn, dus dan zouden we ze over een maand of 4 a 5 laten dekken.
En voor dekken heb je een echte stier nodig, die hebben we niet. Dus dat zou via KI moeten, en dat schijnt nog best lastig te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |