Sorry, dat snap ik niet. Als de kloek naar buiten gaat kunnen de kuikens haar dus niet volgen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:05 schreef sigme het volgende:
De broedse twent heeft twee kuikentjes uitgebroed![]()
.
We hebben haar gisteravond met kuikens en al verhuisd naar het gewone kippenhok. Vandaag was ze met haar kuikentjes naar buiten gekrummeld, lekker beetje pikken in het gras enzo.
Is toch die kip eind van de middag weer het hok ingekropen terwijl de kuikentjes het blijkbaar niet snapten. Dus heb ik op m'n buik door de kippenren getijgerd en twee kuikens gevangen.
Kloek en kuikens zijn veilig herenigd en morgen maken we een drempeltje zodat de kuikens het hok niet uitkunnen.
Ja, dan komt de kloek wel weer terug, is het idee. Kuikens kunnen wel eventjes zonder kloek, als zij even poten wil strekken. Het is natuurlijk een tijdelijke situatie, die kuikentjes moeten even iets groter en handiger worden. Maar misschien werkt het niet, dan passen we het aanquote:Op donderdag 28 juli 2011 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sorry, dat snap ik niet. Als de kloek naar buiten gaat kunnen de kuikens haar dus niet volgen?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:56 schreef VaderVanJezus het volgende:
Erg leuk al die beesten.
Zijn dat nou Drentse heideschapen?
OK, ik maakte me al zorgen. Want de kuikens moeten het pikken leren van de kloek, heb ik begrepen. En dan moeten ze de kloek dus kunnen volgen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 07:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dan komt de kloek wel weer terug, is het idee. Kuikens kunnen wel eventjes zonder kloek, als zij even poten wil strekken. Het is natuurlijk een tijdelijke situatie, die kuikentjes moeten even iets groter en handiger worden. Maar misschien werkt het niet, dan passen we het aan.
Ze zien er ook zo lullig uit als ze geschoren zijn, alsof je de dreadlocks van een rasta afknipt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Met gehoornde ooien dus! Hartstikke handig, van die handvatjes eraan.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Met gehoornde ooien dus! Hartstikke handig, van die handvatjes eraan.
We hebben een heel aantal kuikens uitgebroed met een broedmachine, en ik kan je verzekeren dat die heel snel en prima leren pikken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, ik maakte me al zorgen. Want de kuikens moeten het pikken leren van de kloek, heb ik begrepen. En dan moeten ze de kloek dus kunnen volgen.
Maar je derde zin stelt me gerust.
Ik ook! Mooie foto's weer, prachtige schapen en de koetjes zien er ook heel goed uitquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik vroeg me van de week net af hoe het ging!
Het zijn volgens mij de jonge rammen die bij de koeien in lopen, de ooien lopen dacht ik in een andere wei bij de volwassen ram om gedekt te wordenquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 13:27 schreef Teslynd het volgende:
Mogen koeien en ooien wel in dezelfde wei lopen?
Bij de gemiddelde kinderboerderij lopen de geiten, schapen en koeien ook in de zelfde wei, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:17 schreef Teslynd het volgende:
O rammen, sorry. Maar dat maakt niets uit, het blijven schapen.
Indertijd hoorde ik dat bij weidecirculatie de schapen wel in een weide mochten waar de koeien pas gegraasd hadden, maar niet omgekeerd. Dat hield verband met de mestbacterieën/parasieten die bij schapen gemener zijn dan bij koeien o.i.d.
Ik heb dat ook wel eens gehoord en heb er toen eens wat naar gezocht, maar uiteindelijk niks concreets gevonden. Ja, een studie dat het gras optimaal benut wordt bij gecombineerde weidegang.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:17 schreef Teslynd het volgende:
O rammen, sorry. Maar dat maakt niets uit, het blijven schapen.
Indertijd hoorde ik dat bij weidecirculatie de schapen wel in een weide mochten waar de koeien pas gegraasd hadden, maar niet omgekeerd. Dat hield verband met de mestbacterieën/parasieten die bij schapen gemener zijn dan bij koeien o.i.d.
Alle varkens zijn weg, het lijkt me heerlijk om de hele winter geen varkens te hoeven voeren.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 20:11 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik ook! Mooie foto's weer, prachtige schapen en de koetjes zien er ook heel goed uitBegrijp ik goed dat alle varkens nu weg zijn? Neem je nog weer nieuwe in het voorjaar of laat je het hierbij?
Sorry voor de lange stiltequote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik vroeg me van de week net af hoe het ging!
Haha, in de winter niet door de koude bagger hoeven sjouwen is wel plezierig jaquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Alle varkens zijn weg, het lijkt me heerlijk om de hele winter geen varkens te hoeven voeren.
Misschien nemen we dit voorjaar weer nieuwe biggen, misschien doen we dat pas een jaar later.
Heb je al bijna biggetjes in de aanbieding?
http://www.bontebentheimer.nl/sf.mcgi?6297quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Moeten we wel even afwachten wanneer ze voor het eerst beers worden, een beer regelen (jij had nog een BBB-adresje? daar heb ik wel belangstelling voor) en dan bijhouden wanneer het weer zover is zodat we ze er heen kunnen brengen.
Ja, die had ik al wel gevonden; ik had al een oogje op Rambo in Steenwijkquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
http://www.bontebentheimer.nl/sf.mcgi?6297
Hier staan de drie BBBeren, je kan kiezen uit eentje op Terschelling, een iets onder Eindhoven en eentje in Drenthe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |