Oerdom, denk ik. Ze ging niet dood maar was ook zeker niet broeds: ze liet de eieren onder zich wegrollen en wat er wel onder haarzelf lag hield ze ook niet warm. Dus we hebben d'r maar teruggestuurd en de halfbebroede eieren aan de honden gevoerd. De eigen twent broedt stug verder op haar eigen nest.quote:Op zondag 10 juli 2011 20:30 schreef sigme het volgende:
Een ideale schutkleur voor de lichthouten kist waar ze nu inzit. Buff heet dat geloof ik.
Ik weet niet zeker of de kip wel echt broeds is of oerdom (zelfs voor een kip) of stervende, maar ze zit waar ze zit en de meeste eieren liggen er wel onder (al moet ik er af en toe een paar terugrollen).
Inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:11 schreef Kees22 het volgende:
Grappig: dat varken half onder de modder maar wel met een roze stopcontact!
Sorry, dat snap ik niet. Als de kloek naar buiten gaat kunnen de kuikens haar dus niet volgen?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:05 schreef sigme het volgende:
De broedse twent heeft twee kuikentjes uitgebroed![]()
.
We hebben haar gisteravond met kuikens en al verhuisd naar het gewone kippenhok. Vandaag was ze met haar kuikentjes naar buiten gekrummeld, lekker beetje pikken in het gras enzo.
Is toch die kip eind van de middag weer het hok ingekropen terwijl de kuikentjes het blijkbaar niet snapten. Dus heb ik op m'n buik door de kippenren getijgerd en twee kuikens gevangen.
Kloek en kuikens zijn veilig herenigd en morgen maken we een drempeltje zodat de kuikens het hok niet uitkunnen.
Ja, dan komt de kloek wel weer terug, is het idee. Kuikens kunnen wel eventjes zonder kloek, als zij even poten wil strekken. Het is natuurlijk een tijdelijke situatie, die kuikentjes moeten even iets groter en handiger worden. Maar misschien werkt het niet, dan passen we het aanquote:Op donderdag 28 juli 2011 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sorry, dat snap ik niet. Als de kloek naar buiten gaat kunnen de kuikens haar dus niet volgen?
quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:56 schreef VaderVanJezus het volgende:
Erg leuk al die beesten.
Zijn dat nou Drentse heideschapen?
OK, ik maakte me al zorgen. Want de kuikens moeten het pikken leren van de kloek, heb ik begrepen. En dan moeten ze de kloek dus kunnen volgen.quote:Op donderdag 28 juli 2011 07:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dan komt de kloek wel weer terug, is het idee. Kuikens kunnen wel eventjes zonder kloek, als zij even poten wil strekken. Het is natuurlijk een tijdelijke situatie, die kuikentjes moeten even iets groter en handiger worden. Maar misschien werkt het niet, dan passen we het aan.
Ze zien er ook zo lullig uit als ze geschoren zijn, alsof je de dreadlocks van een rasta afknipt.quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Met gehoornde ooien dus! Hartstikke handig, van die handvatjes eraan.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 10:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Met gehoornde ooien dus! Hartstikke handig, van die handvatjes eraan.
We hebben een heel aantal kuikens uitgebroed met een broedmachine, en ik kan je verzekeren dat die heel snel en prima leren pikken.quote:Op donderdag 28 juli 2011 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, ik maakte me al zorgen. Want de kuikens moeten het pikken leren van de kloek, heb ik begrepen. En dan moeten ze de kloek dus kunnen volgen.
Maar je derde zin stelt me gerust.
Ik ook! Mooie foto's weer, prachtige schapen en de koetjes zien er ook heel goed uitquote:Op donderdag 20 oktober 2011 19:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik vroeg me van de week net af hoe het ging!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |