Het is meer dat ik weer even moet inkomen. Jammer alleen dat mijn allereerste bijrijderquote:Op zondag 12 juni 2011 13:24 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ga nog ff een rondje rijden voor die tijd? En als je het echt eng vind, lever je gewoon je rijbewijs weer in en neem je een taxi!
Hoezo kan dat lastig worden? (Het is een soort vergelijkbare situatie).quote:Op zondag 12 juni 2011 13:22 schreef Suphomes het volgende:
Ik zou alleen problemen verwachten als je in hartje overijssel je rijbewijs gehaald hebt en haar nu in Amsterdam moet ophalen/afzetten. Dan kan het lastig worden.
Verder is 2-3 weken niet zo bijzonder, ook niet vlak na het halen van je rijbewijs.
Dus gewoon tegen haar zeggen dat je even tijd nodig hebt en of ze daar rekening mee wil houden door haar mond te houden zodat je je beter kan concentreren op de weg en de auto. Niets mis mee hoor, na al die jaren mijn rijbewijs zou ik ook niet willen dat er iemand de hele tijd tegen me zit te kleppen als ik rij...wil ze muziek dan zet ze haar MP3 speler maar aan met een koptelefoon...lekker rustig.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:27 schreef Jevon het volgende:
[..]
Het is meer dat ik weer even moet inkomen. Jammer alleen dat mijn allereerste bijrijder
een ware kletskous is ( op zich gezellig alleen niet als je zelf moet rijden).
Sommige vrouwen zijn meesters in je laten opfokken.En zij is daar 1 van.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:28 schreef Life2.0 het volgende:
Jeez.. Gewoon rustig helder nadenken en je niet op laten fokken.
Uhm.. Als je nog nooit in een grote stad hebt gereden is dat dus een verkeersituatie die je nog nooit hebt meegemaakt.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:29 schreef Jevon het volgende:
[..]
Hoezo kan dat lastig worden? (Het is een soort vergelijkbare situatie).
Wat bedoel je precies met: Toen ik net mijn rijbewijs had kon ik helemaal nog niet rijden.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uhm.. Als je nog nooit in een grote stad hebt gereden is dat dus een verkeersituatie die je nog nooit hebt meegemaakt.
Maar als je zo onzeker bent dat je hier een topic over aan moet maken, ga dan eerst nog even rijden op bekende plekken. . Ben toen gewoon veel op plekken gaan rijden die ik ken, en nu rijd ik prima.
Tussen jezelf kunnen redden in het verkeer en daadwerkelijk goed kunnen rijden zit een groot verschil, maar daar ga je het komende jaar nog wel achter komenquote:Op zondag 12 juni 2011 13:51 schreef Jevon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met: Toen ik net mijn rijbewijs had kon ik helemaal nog niet rijden.
Aangezien je een rijbewijs in bezit heb word je geaard om zelfstandig te kunnen rijden toch?
Maar heb je wel altijd schadevrij gereden?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:53 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tussen jezelf kunnen redden in het verkeer en daadwerkelijk goed kunnen rijden zit een groot verschil, maar daar ga je het komende jaar nog wel achter komen
quote:Op zondag 12 juni 2011 13:51 schreef Jevon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met: Toen ik net mijn rijbewijs had kon ik helemaal nog niet rijden.
Aangezien je een rijbewijs in bezit heb word je geaard om zelfstandig te kunnen rijden toch?
Nee dat bedoelde ik niet. 1 van de eisen om een rijbewijs te halen is zelfstandig kunnen rijden.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:04 schreef drijfhout het volgende:
[..]
![]()
Als jij denkt dat je na het halen van je rijbewijs een vakkundig chauffeur bent..... vanwaar open je dan dit topic??
Jawel, maar ik heb ook nog niet zo lang mijn rijbewijs. Maar ik leer elke keer als ik de wat langere afstanden rij nog nieuwe dingen bij hoor. Je kunt nou eenmaal in 20-60 lesjes niet alle verkeerssituaties meemaken die je in het echte verkeer meemaakt. En dan maak je eens een fout en dan moet iemand voor je remmen of je krijgt een middelvinger, en de volgende keer doe je dat goed. Na x jaren heb je dan een hoop meegemaakt en ben je meer ervaren, waardoor je ook beter rijdt, pas dan zou je er over kunnen denken jezelf een goede bestuurder te noemen. En inderdaad, sommige mensen leren het nooit.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:55 schreef Jevon het volgende:
[..]
Maar heb je wel altijd schadevrij gereden?
Net zeg je dat nog niet hebt gereden sinds dat je je rijbewijs hebtquote:Op zondag 12 juni 2011 14:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jawel, maar ik heb ook nog niet zo lang mijn rijbewijs. Maar ik leer elke keer als ik de wat langere afstanden rij nog nieuwe dingen bij hoor. Je kunt nou eenmaal in 20-60 lesjes niet alle verkeerssituaties meemaken die je in het echte verkeer meemaakt. En dan maak je eens een fout en dan moet iemand voor je remmen of je krijgt een middelvinger, en de volgende keer doe je dat goed. Na x jaren heb je dan een hoop meegemaakt en ben je meer ervaren, waardoor je ook beter rijdt, pas dan zou je er over kunnen denken jezelf een goede bestuurder te noemen. En inderdaad, sommige mensen leren het nooit.
Hoeveel keer heb je dan zelfstandig, zonder toezicht gereden voor je je rijbewijs gehaald hebt?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:08 schreef Jevon het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde ik niet. 1 van de eisen om een rijbewijs te halen is zelfstandig kunnen rijden.
Helaas gaat in het echte leven meestal niet zo. Want iedereen die zich bezig houd met rijden
moet ook volledig geconcentreerd zijn op het rijden. Maar ja praktijk wijst vaak anders uit.
Dat is iemand anders. Ik ben de topic starter.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Net zeg je dat nog niet hebt gereden sinds dat je je rijbewijs hebt
quote:Op zondag 12 juni 2011 15:01 schreef Jevon het volgende:
[..]
Dat is iemand anders. Ik ben de topic starter.
Ehh, hoe moet ik dit dan lezen?quote:Ik heb 2-3 weken geleden mijn rijbewijs opgehaald. Maar door verscheidene
privé zaken en een drukke studie heb ik in de tussentijd niet gereden.
Wel in je vorige post quote je iemand anders. En ik heb feitelijk sinds mijn rijexamenquote:
Goed puntquote:Op zondag 12 juni 2011 15:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
Wel in je vorige post quote je iemand anders. En ik heb feitelijk sinds mijn rijexamen
niet meer in een auto gereden.
Zoals al gezegd, daar kom je nog wel achterquote:Op zondag 12 juni 2011 13:51 schreef Jevon het volgende:
[..]
Dat dus. Desnoods ga je even dat stuk rijden waar je haar moet afzetten. Als je er tijd voor hebt, kun je het beste doen wanneer het rustig is op de weg. Minder stressvol en kun je even de auto beter leren kennen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:24 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ga nog ff een rondje rijden voor die tijd? En als je het echt eng vind, lever je gewoon je rijbewijs weer in en neem je een taxi!
Waarom zet je de radio hard als er iemand naast je zit waar je mee praat?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef Jevon het volgende:
Hallo,
Ik heb 2-3 weken geleden mijn rijbewijs opgehaald. Maar door verscheidene
Ik moet wel binnenkort een vriendin ophalen en haar afzetten in een (voor mij) onbekend terrein.
Wat is het gevaar als je een lange tijd niet in een auto rijd?
- Ik noem 2-3 weken lang omdat ik net mijn rijbewijs heb behaald.
- Zijn er meer mensen die weinig gebruik maken van hun rijbewijs?
- Oh deze vriendin is een ware kletskous. In combinatie met een harde radio
vrees ik voor mijn rijstijl.
Oh ik ben trouwens 20 jaar
Geen idee waarom zij dat doet. Elke keer als ik het wat zachter zet ,quote:Op zondag 12 juni 2011 18:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Waarom zet je de radio hard als er iemand naast je zit waar je mee praat?
Ik heb helaas niemand anders (behalve mijn ouders) die in het bezit zijn van een rijbewijs.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:59 schreef Flixxy het volgende:
Na rijbewijs opgehaald te hebben (dus aantal dagen na het slagen) voor t eerst gereden. Rit duurde ongeveer 1:15 uur, maar was wel automaat en hoge bus (10 kuub?), op de snelweg dus heel veel overzicht (sommigen vinden personenauto fijner?). Alleen in de stad even opletten dat je bochten ruim neemt.
Had wel iemand naast me met rijbewijs, die kon het overnemen als het te lastig bleek te zijn.
Eigenlijk maakte ik me veel drukker dan nodig, na 2 minuten rijden ging alles prima eigenlijk
Als je de mogelijkheid hebt, rij even een half uurtje voor je met haar gaat rijden. Vraag haar de kop te houden, radio zacht/uit. Veel kijken + spiegels.
Succes!
P.s. hoeveel lessen heb je gehad?
En je durft niet 'nok eens' te zeggen als ze dat steeds doet ofzo?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:53 schreef Jevon het volgende:
[..]
Geen idee waarom zij dat doet. Elke keer als ik het wat zachter zet ,
dan doet zij het automatisch harder.
Oh ik doe het regelmatig. Maar luisteren en opvolgen is niet haar sterkste kant.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:18 schreef Greys het volgende:
[..]
En je durft niet 'nok eens' te zeggen als ze dat steeds doet ofzo?
Dan moet je het misschien eens zeggen alsof je het meentquote:Op zondag 12 juni 2011 21:19 schreef Jevon het volgende:
[..]
Oh ik doe het regelmatig. Maar luisteren en opvolgen is niet haar sterkste kant.
Ik heb alleen erg veel moeite om streng op te treden. En dan met name tegen vrouwen.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan moet je het misschien eens zeggen alsof je het meent
Jij rijdt, je haalt haar op, dan moet zij met haar poezelige klauwtjes van de radio afblijven als jij dat wilt
Mijn ouders hebben 2 auto`s. Ik mag de oude bak gebruiken.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:41 schreef Wackyduck het volgende:
Hoe kom je aan een auto dan? En hoe ver moet je rijden en om ongeveer welke tijd.
De eerste keer dat je echt zelf rijdt zonder iemand die naast je op de rem kan trappen schijt je natuurlijk wel 3 kleuren bagger. Dus ik zou gewoon op een rustig moment buiten de spits een beetje in die auto rond rijden op bekend terrein totdat je je op je gemak voelt.
Ik heb 0 ervaring met een taxi. Hoeveel kost een afstand van iets meer dan 40 km?quote:Op maandag 13 juni 2011 08:31 schreef Copycat het volgende:
Bestel een taxi voor d'r. Zo'n onzeker jochie achter het stuur dat niet eens de controle
heeft over het radiovolume is een ongeluk dat staat te popelen te gebeuren.
Veul.quote:Op maandag 13 juni 2011 09:07 schreef Jevon het volgende:
[..]
Ik heb 0 ervaring met een taxi. Hoeveel kost een afstand van iets meer dan 40 km?
- Drukte in een stad valt wel mee op bijvoorbeeld 2e Pinksterdagquote:Op maandag 13 juni 2011 08:21 schreef Jevon het volgende:
[..]
- Mega drukte in een stad. Van alle rijlessen heb ik maar 1(!) in een echte stad gereden!
- Kletskous van een vriendin ( zij kan trouwens het rijden niet overnemen
vanwege haar gezondheid)
- Harde radio.
- Oude auto die niet 100% meer goed rijd.
Wat heb je voor oudersquote:Op maandag 13 juni 2011 08:21 schreef Jevon het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben 2 auto`s. Ik mag de oude bak gebruiken.
Ik kom zelf uit een soort dorp en moet haar afzetten in een stad zo 1,5-2 uur rijden.
De combinatie van de volgende dingen bezorgen me nu de nodige stress,
- Mega drukte in een stad. Van alle rijlessen heb ik maar 1(!) in een echte stad gereden!
- Kletskous van een vriendin ( zij kan trouwens het rijden niet overnemen
vanwege haar gezondheid)
- Harde radio.
- Oude auto die niet 100% meer goed rijd.
Deze auto valt regelmatig uit. (vooral bij het opstarten). Soms kan hij niet harderquote:Op maandag 13 juni 2011 11:10 schreef Wackyduck het volgende:
Wat is er mis dan met die auto? En op welk tijdstip moet je in de stad rijden?
Als ik het allemaal zo lees lijkt het me beter dat je eerst eens gewoon gaat rijden. Zonder iemand er bij en niet in een stad. Je bent zo onzeker, dat is vragen om ongelukken.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:12 schreef Jevon het volgende:
[..]
Deze auto valt regelmatig uit. (vooral bij het opstarten). Soms kan hij niet harder
dan 60 km per uur (maakt niet uit hoe hard je het gaspedaal intrap).
Reparaties zijn al uitgevoerd. Dus ik ben benieuwd.
Ik ga morgenochtend. Omstreeks 10:00 haal ik haar op.
Je gaat toch hoop ik niet over de snelweg, want dat kan nog eens link worden. Sowieso bij zo'n lange afstand. Persoonlijk denk ik dat taxie of OV een betere oplossing is.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:12 schreef Jevon het volgende:
[..]
Deze auto valt regelmatig uit. (vooral bij het opstarten). Soms kan hij niet harder
quote:Op maandag 13 juni 2011 12:54 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als ik het allemaal zo lees lijkt het me beter dat je eerst eens gewoon gaat rijden. Zonder iemand er bij en niet in een stad. Je bent zo onzeker, dat is vragen om ongelukken.
Wat ik me altijd al afvroeg. De reistijden van routenet.nl kloppen die wel?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:13 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Je gaat toch hoop ik niet over de snelweg, want dat kan nog eens link worden. Sowieso bij zo'n lange afstand. Persoonlijk denk ik dat taxie of OV een betere oplossing is.
Theoretisch zou dat wel kunnen, want dan rijd je gemiddeld 80 km/u. Echter zou ik de tijd wat ruimer nemen. Beter iets te vroeg, dan alsnog gaan stressen in de auto.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
[..]
Wat ik me altijd al afvroeg. De reistijden van routenet.nl kloppen die wel?
Want om een afstand van 40 km binnen een halfuur te kunnen doen. Eh
Succes op de snelweg.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:12 schreef Jevon het volgende:
[..]
Wel de auto is gerepareerd. Al was er bij de apk keuring niks bijzonders te melden.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Succes op de snelweg.
Oja dan zal t wel de laatste keer zijn dat zij met je meerijdt.
Ja, dat kan in een half uur, tenzij het allemaal 50 km weggetjes zijn. Maar van waar naar waar moet je?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
[..]
Want om een afstand van 40 km binnen een halfuur te kunnen doen. Eh
Hoe zou een vrouw dat vinden? (als haar gesprekspartner alleen ja of nee antwoord).quote:Op maandag 13 juni 2011 14:15 schreef 08gnoT. het volgende:
Gewoon laten praten, af en toe 'ja' of 'nee' zeggen en verder niet naar luisteren. Want waarschijnlijk blijft ze toch wel praten
Zeg nou gewoon eerlijk tegen haar dat je je op de weg wilt (en moet!) concentreren omdat je je rijbewijs net hebt. En dat daarom de radio uit moet blijven en je geen hele gesprekken kunt voeren. Als ze dat niet begrijpt is het een waardeloze vriendin, sorry dat ik het zegquote:Op maandag 13 juni 2011 14:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
Hoe zou een vrouw dat vinden? (als haar gesprekspartner alleen ja of nee antwoord).
Als je auto niet harder dan 60 kan mag je niet eens de snelweg op. Maar ik zou er zeker ever een proefritje mee maken om te kijken of die het überhaupt doet, het is zo lullig als je probeert weg te rijden en hij start niet eens. Of is die 60 km/h als je in zijn 1 blijft rijden ofzo..quote:Op maandag 13 juni 2011 12:12 schreef Jevon het volgende:
[..]
Oh ik was te vergeten te vermelden dat het om een automaat gaat.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:26 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Als je auto niet harder dan 60 kan mag je niet eens de snelweg op. Maar ik zou er zeker ever een proefritje mee maken om te kijken of die het überhaupt doet, het is zo lullig als je probeert weg te rijden en hij start niet eens. Of is die 60 km/h als je in zijn 1 blijft rijden ofzo..
Dus je rijdt na de ochtendspits, dan moet het toch prima te doen zijn.
Dat maakt het alleen maar gemakkelijker voor een beginnende bestuurder in een onbekende (drukke) omgeving.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:28 schreef Jevon het volgende:
[..]
Oh ik was te vergeten te vermelden dat het om een automaat gaat.
(Mijn ouders hebben beiden het schakelen verleerd).
Dat dus.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Wackyduck het volgende:
Maar ga dan nu even de deur uit om een rondje te rijden en te kijken of die auto überhaupt werkt.
Dude bent 18+ Kom je weleens buiten de deur verder?quote:Op maandag 13 juni 2011 09:07 schreef Jevon het volgende:
[..]
Ik heb 0 ervaring met een taxi. Hoeveel kost een afstand van iets meer dan 40 km?
Ik ben zelf een vrouw. En eerlijk gezegd heb ik nog geen vriendinnen horen klagen, volgens mij hebben die het de helft van de tijd niet eens door en anders maakt het ze niet uit. En als je iets gemist hebt waar ze later op terugkomt, zeg je gewoon dat je op de weg moest letten.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
Hoe zou een vrouw dat vinden? (als haar gesprekspartner alleen ja of nee antwoord).
Ik had zes jaar niet gereden totdat ik mijn eerste auto kocht.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef Jevon het volgende:
Hallo,
Ik moet wel binnenkort een vriendin ophalen en haar afzetten in een (voor mij) onbekend terrein.
Jullie hadden gelijk. Het viel reuze mee. Alleen moet ik nu oppassen dat ze geenquote:Op maandag 13 juni 2011 17:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik had zes jaar niet gereden totdat ik mijn eerste auto kocht.
Na die tijd was het even wennen, maar niks om je druk over te maken.
Maak er een topic over.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:41 schreef Jevon het volgende:
[..]
Jullie hadden gelijk. Het viel reuze mee. Alleen moet ik nu oppassen dat ze geen
misbruik ga maken van mijn goedwilligheid.Vrouwen....]
Moet ik nu oppassen dat ze geenquote:
Ik zou me er geen zorgen over maken.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef Jevon het volgende:
Hallo,
Maar doen de meeste vrouwen dat eigenlijk niet? Profiteurs zijn het!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Moet ik nu oppassen dat ze geen
misbruik gaat maken van mijn goedwilligheid?
Wow van 7 jaar geen auto gereden naar een grote bestelbus. Klasse man!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:12 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ik zou me er geen zorgen over maken.
Afgelopen herfst stapte ik voor het eerst sinds iets van 7 jaar weer in een auto.. alleen was het toen een grote bestelbus... behoorlijk breed ook (breder dan ik ooit mee had gereden).
Ik moet zeggen... ik was bang dat ik de automatismen vergeten was...En natuurlijk sloeg de wagen de eerste keer af (koppeling is het lastigste).
Maar hey, door het drukke stadsverkeer in Groningen heb ik die wagen toch maar 11 dagen lang schadevrij weten te houden. Kortom, het went weer heel snel.
En een kletserige vriendin? Maak met haar de afspraak dat je zegt "Nu even niet" als je een lastige verkeerssituatie tegemoet treedt... zodat ze zich dan even stil houdt en de radio direct zachter zet!
Ik hoop voor je dat je homo bent want met deze opvattingen blijft er niets anders over voor je.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:15 schreef Jevon het volgende:
[..]
Maar doen de meeste vrouwen dat eigenlijk niet? Profiteurs zijn het!
Ik ben geen homo maar er zijn vrouwen die echt misbruik weten te maken van je liefdadigheid.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je homo bent want met deze opvattingen blijft er niets anders over voor je.
Dank je wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
Wow van 7 jaar geen auto gereden naar een grote bestelbus. Klasse man!
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:18 schreef Jevon het volgende:
[..]
Wow van 7 jaar geen auto gereden naar een grote bestelbus. Klasse man!
Wat voor iemand moet je eigenlijk ophalen? Als ik het zo lees kun je haar het beste met ductape in de kofferbak leggen.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:19 schreef Jevon het volgende:
[..]
Oh ik doe het regelmatig. Maar luisteren en opvolgen is niet haar sterkste kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |