"Evolution violates the 2nd law of thermodynamics."quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:57 schreef GJB80 het volgende:
[..]
De tweede hoofdwet van de thermodynamica stelt inderdaad dat de mate van wanorde in de natuur toeneemt; sterker nog, de neiging heeft om naar een maximum te gaan.
Complex betekent in dit geval ook complexere eiwitten en systemen binnen het organisme, dus meer orde i.p.v. minder. Ziedaar de tegenstrijdigheid...
Al eens bedacht dat hier een motor in zit die zorgt voor de koeling en dat deze motor elektriciteit (energie) gebruikt? Dit proces van koeling gaat dus niet spontaan en volgens de evolutietheorie gaat het evolutieproces wel spontaan. Dus blijft mijn punt overeind.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe werkt jouw koelkast dan? Daar neemt de entropie af. Bestaan er volgens jou ook geen koelkasten? Of koelt God mijn pilsjes?
Waarom zou het genotype dat bepaalt hoe een organisme zich voortplant anders tot stand komen dan het genotype dat bepaalt wat voor kleur vacht een hond heeft?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:52 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Al geloof ik niet dat bijv. alle nu bestaande hondenrassen vanaf het begin hebben bestaan, meer een oertype 'hond' (wat ook de wolf kan zijn).
Kortom, jij hebt problemen met gedachtensprongetjes maken en inzicht in evolutie. Dat doet niets af aan de waarheid ervan. Ik snap ook niets van de complexere krachten van het weer. Maar de mensen die het weer voorspellen en er onderzoek naar doen wel. Miljoenen mensen over de hele wereld doen honderden jaren onderzoek naar evolutie. Al die gebundelde en herziene kennis ga je je echt niet eigen maken zonder gedegen opleiding.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef GJB80 het volgende:
<knip>
Maar in mijn optiek bevat de evolutietheorie veel suggestie die niet klopt. Op het eerste gezicht en van een afstand bezien, ziet het er prachtig en heel plausibel uit; maar wanneer je het proces in detail probeert 'mee te maken' in een gedachten-experiment (in werkelijkheid wordt beetje lastig, al zou je Methusalem heten), kom je allerlei onoverkomelijke problemen tegen
Dat is het punt, die reden is er niet maar door mutatie en selectie gebeurt het simpelwegquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef GJB80 het volgende:
- wat voor reden heeft deze amoebe om iets anders te worden dan een amoebe? Waarom zou het beestje bijv. opeens twee-cellig worden? Volgens mij is die reden er niet
Het zijn niet de andere soorten die de grootste bedreiging zijn voor de beestjes binnen die soort, het zijn zijn de beestjes van hetzelfde soort die exact dezelfde voeding nodig hebben en exact dezelfde vijanden.quote:- hoe kunnen de principes van toevallige mutatie en natuurlijke selectie zorgen voor het ontstaan van een geheel nieuwe 'diersoort' (let op de aanhalingstekens), als er totaal geen bedreiging voor de amoebe is door andere soorten, die het beestje ertoe dwingen tot 'survival of the fittest'?
Al eens bedacht dat er een zon is die zorgt voor het toevoegen van energie? Er is dus geen sprake van een gesloten systeem als we alleen naar de aarde kijken, iets wat wel nodig is bij de tweede hoofdwet van de thermodynamica. Dus blijft jouw punt niet overeind.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:04 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Al eens bedacht dat hier een motor in zit die zorgt voor de koeling en dat deze motor elektriciteit (energie) gebruikt? Dit proces van koeling gaat dus niet spontaan en volgens de evolutietheorie gaat het evolutieproces wel spontaan. Dus blijft mijn punt overeind.
Nee, je punt blijft niet overeind. Je mist het woordje "gesloten" in de definitie van de tweede hoofdwet. Geloof je dat de aarde een gesloten systeem is? Geloof je dat organismen gesloten systemen zijn?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:04 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Al eens bedacht dat hier een motor in zit die zorgt voor de koeling en dat deze motor elektriciteit (energie) gebruikt? Dit proces van koeling gaat dus niet spontaan en volgens de evolutietheorie gaat het evolutieproces wel spontaan. Dus blijft mijn punt overeind.
Al eens bedacht dat de aarde om een enorme energiebron draait die we de zon noemenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:04 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Dus die eigenschappen van bomen stonden al vast voordat ze geschapen werden?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:52 schreef GJB80 het volgende:
Waar je dat vandaan haalt, begrijp ik echt niet; als het scheppingsverhaal waar is, zijn er gewoon verschillende soorten bomen met elk hun eigen maximale hoogte, net zoals je nu ziet dat een populier hoger groeit dan een kastanje en de bomen in het tropisch regenwoud doen iedereen versteld staan. In het eerste hoofdstuk van de Bijbel lees je dat alles geschapen werd 'naar zijn aard', oftewel met eigen soortspecifieke kenmerken. Al geloof ik niet dat bijv. alle nu bestaande hondenrassen vanaf het begin hebben bestaan, meer een oertype 'hond' (wat ook de wolf kan zijn).
Zoals hij het zegt, ja voor alles zo'n beetje, behalve voor honden danquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Dus die eigenschappen van bomen stonden al vast voordat ze geschapen werden?.
Ik doelde op andere soorten als 'predators'. Overigens vrij lastig om die aanwezig te laten zijn zolang er alleen diverse varianten amoebes zijn...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:07 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Dat is het punt, die reden is er niet maar door mutatie en selectie gebeurt het simpelweg
[..]
Het zijn niet de andere soorten die de grootste bedreiging zijn voor de beestjes binnen die soort, het zijn zijn de beestjes van hetzelfde soort die exact dezelfde voeding nodig hebben en exact dezelfde vijanden.
Ja, die bestonden in Plato's ideeënwereldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:13 schreef Modus het volgende:
[..]
Dus die eigenschappen van bomen stonden al vast voordat ze geschapen werden?.
ring speciesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:02 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele grote sprong in de evolutie, van amoebe naar een baby met 11 vingers; die maak ik nu bewust niet, want dan krijg ik weer het argument om m'n oren geslagen dat evolutie juist heel geleidelijk is gegaan. Chapeau...
Dat er verschillende varianten amoebes kunnen ontstaan, afhankelijk van de omstandigheden waarin ze leven, ben ik het helemaal mee eens. Maar die nieuwe varianten zullen wrs. ontstaan in reactie op veranderende omstandigheden, waarbij de eerste soort mogelijk als gevolg van die verandering het loodje legt en niet zozeer a.g.v. de bedreiging door die nieuwe variant. Einde principe natuurlijke selectie. En als zou dit allemaal wel werken, dan nog is er niet voldoende drijvende kracht om een nieuw soort organisme van hogere orde te doen ontstaan.
vergeet de bacteriën nietquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:15 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Ik doelde op andere soorten als 'predators'. Overigens vrij lastig om die aanwezig te laten zijn zolang er alleen diverse varianten amoebes zijn...
Ik wil best die natuurlijke selectie aannemen, maar mijn punt met dat gedachten-experiment is niet dat ik daar moeite mee heb door gebrek aan inzicht in evolutie, maar juist dat niet zódanig een aangrijpingspunt is voor het proces van natuurlijke selectie dat er een geheel nieuwe soort X uit Y ontstaat, zoals mensen van apen zouden afstammen. Ik heb nog nooit een plausibele verklaring gehoord die ook een aannemelijke kans heeft om dat te laten plaatsvinden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:07 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Kortom, jij hebt problemen met gedachtensprongetjes maken en inzicht in evolutie. Dat doet niets af aan de waarheid ervan. Ik snap ook niets van de complexere krachten van het weer. Maar de mensen die het weer voorspellen en er onderzoek naar doen wel. Miljoenen mensen over de hele wereld doen honderden jaren onderzoek naar evolutie. Al die gebundelde en herziene kennis ga je je echt niet eigen maken zonder gedegen opleiding.
De meeste mensen kunnen zich gewoon de factor tijd niet voorstellen en de kracht van natuurlijke selectie.
Verder, waarom zou je verantwoording af hoeven leggen aan God voor de dingen die je doet? Bang dat mensen allerlei gekke dingen gaan doen? Stel dat jij geen verantwoording zou hoeven af te leggen aan God. Ga jij dan ineens anders leven dan je nu doet?
Evolutie heeft ervoor gezorgd dat mensen groepsdieren zijn. Om goed te kunnen functioneren in een groep heb je een bepaalde intrinsieke set waardes en normen nodig. Daar is echt geen God voor nodig. Kijk maar naar alle atheisten overal. Die gedragen zich over het algemeen netter dan religieuzen (zie gevangenispopulatie in de VS... relatief veel meer religieuzen dan atheisten naar verhouding van de bevolking)
Euhm, mijn punt was juist dat er in beide gevallen geen 'reden' is voor de mutatie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:02 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele grote sprong in de evolutie, van amoebe naar een baby met 11 vingers; die maak ik nu bewust niet, want dan krijg ik weer het argument om m'n oren geslagen dat evolutie juist heel geleidelijk is gegaan. Chapeau...
Die verschillende varianten van amoebes ontstaan ook zonder dat er veranderende omstandigheden zijn.quote:Dat er verschillende varianten amoebes kunnen ontstaan, afhankelijk van de omstandigheden waarin ze leven, ben ik het helemaal mee eens. Maar die nieuwe varianten zullen wrs. ontstaan in reactie op veranderende omstandigheden, waarbij de eerste soort mogelijk als gevolg van die verandering het loodje legt en niet zozeer a.g.v. de bedreiging door die nieuwe variant. Einde principe natuurlijke selectie. En als zou dit allemaal wel werken, dan nog is er niet voldoende drijvende kracht om een nieuw soort organisme van hogere orde te doen ontstaan.
En een predator kan geen amoebe-variant zijn die door een mutatie het onderscheid tussen voedsel en mede-amoebes niet meer kan maken?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:15 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Ik doelde op andere soorten als 'predators'. Overigens vrij lastig om die aanwezig te laten zijn zolang er alleen diverse varianten amoebes zijn...
Grappig dat je daar zelf mee komt, had ik bewust nog niet gedaan. Maar kennelijk is het wel relevantquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:19 schreef TerryStone het volgende:
"In de afgelopen 3.5 miljard jaar produceerde de evolutie naar schatting zo’n 4 miljard soorten, waarvan dan weer ongeveer 99 procent inmiddels is uitgestorven."
Klinkt niet echt als intelligent design.
lees mn laatste post maar 's overquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:20 schreef GJB80 het volgende:
[..]
maar juist dat niet zódanig een aangrijpingspunt is voor het proces van natuurlijke selectie dat er een geheel nieuwe soort X uit Y ontstaat, zoals mensen van apen zouden afstammen.
als verschillende groepen van 1 soort in een andere omgeving terecht komen, zich over de generaties aan die omgeving aanpassen en daarbij zover genetisch uit elkaar groeien dat ze geen nageslacht meer voortbrengen dan zijn er ineens 2 soorten bijgekomenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:20 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Ik wil best die natuurlijke selectie aannemen, maar mijn punt met dat gedachten-experiment is niet dat ik daar moeite mee heb door gebrek aan inzicht in evolutie, maar juist dat niet zódanig een aangrijpingspunt is voor het proces van natuurlijke selectie dat er een geheel nieuwe soort X uit Y ontstaat, zoals mensen van apen zouden afstammen. Ik heb nog nooit een plausibele verklaring gehoord die ook een aannemelijke kans heeft om dat te laten plaatsvinden.
Het punt is dat het wel erg slordig en ineffectief is wanneer een volmaakte, perfecte en almachtige god 99% laat uitsterven.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:22 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Grappig dat je daar zelf mee komt, had ik bewust nog niet gedaan. Maar kennelijk is het wel relevant. Overigens heb je gelijk: wat jij noemt, ís ook geen intelligent design...
Ik vind het grappig dat je in dezelfde zin zegt geen gebrek aan inzicht te hebben in evolutie, en vervolgens suggereert dat de evolutietheorie stelt dat mensen van apen afstammen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:20 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Ik wil best die natuurlijke selectie aannemen, maar mijn punt met dat gedachten-experiment is niet dat ik daar moeite mee heb door gebrek aan inzicht in evolutie, maar juist dat niet zódanig een aangrijpingspunt is voor het proces van natuurlijke selectie dat er een geheel nieuwe soort X uit Y ontstaat, zoals mensen van apen zouden afstammen. Ik heb nog nooit een plausibele verklaring gehoord die ook een aannemelijke kans heeft om dat te laten plaatsvinden.
X ontstaat ook niet uit Y, maar uit Y99999 die weer ontstaan is uit Y99998 enzovoort..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:20 schreef GJB80 het volgende:
[..]
Binnen een bestaand geheel met paardachtigen, hondachtigen, katachtigen e.d. is dat idd goed mogelijk, maar dan blijf je nog altijd binnen de familie. Overigens zit je dan al veel verder in de lijn van de evolutie, ik betoog juist dat dit principe aan het begin niet werkt om van een ééncellig organisme tot een nieuwe familie van organismen te komen. Jammer genoeg kom ik maar weinig evolutionisten tegen die de uitdaging aangaan om via deze gedachten-experimenten (beginnend bij de ééncellige) de mogelijkheid te bekijken dat het ontstaan van alle soorten volgens de evolutietheorie een onmogelijke opgave is...quote:
Alleen als je de aanname doet dat God verlies van leven als iets negatiefs ziet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:30 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het punt is dat het wel erg slordig en ineffectief is wanneer een volmaakte, perfecte en almachtige god 99% laat uitsterven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |