Als je het tegen mij hebt, ik oordeel niet over het drinken van alcohol. Ik zit nu zelf ook aan het bier.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:03 schreef Premium_Quality het volgende:
Als zij daar gelukkig van worden, wat heb jij daar om over te oordelen?
Persoonlijk houd ik wel van een biertje, word ik ook losser van.
Dat zal wel, maar gasten zoals TS drinken het omdat ze anders geen leuke avond hebben gehad.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:26 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
Bier is ook nog eens lekker voor sommige mensen he.
Drinken om het gezelliger voor jezelf te maken omdat zonder niet kan. Nee, je hebt gelijk. Er is iets mis met die anderen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:42 schreef isildur1 het volgende:
Ik drink wekelijks wel een paar pilsjes en merk aan mezelf dat mijn avond er tig keer beter uit begint te zien naarmate ik meer drink. Op dit moment ben ik ook onder invloed en voel ik me prima.
Ik denk dat het pure gewenning is. Ik kan me nu niet voorstellen dat ik het tijdens een avond stappen naar me zin kan hebben zonder alcohol, maar na een paar weken zonder denk ik daar waarschijnlijk heel anders over.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:31 schreef Leandra het volgende:
Ik denk niet dat een geheelonthouder ongelukkiger is dan een probleemdrinker.
Overigens sluit het een het ander over het algemeen niet uit.... als je probleemdrinker bent (geweest) dan is er maar 1 oplossing: geheelonthouder worden.
Als je je geluk moet laten afhangen van het wel of niet regelmatig kunnen drinken dan heb je al een probleem.
Dat zegt dan mss meer over jouw nuchtere toestand.quote:Ik drink wekelijks wel een paar pilsjes en merk aan mezelf dat mijn avond er tig keer beter uit begint te zien naarmate ik meer drink.
20. Alsof ik verslaafde ga worden er zijn maanden geweest waarin in amper iets dronk maar ook weken waarin ik zo op 10 glazen uit kom. Ik kan er heel goed afstand van doen hoorquote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:49 schreef defamai het volgende:
Jij wordt een alcoholist, als je zo door gaat. Wanneer je vind dat de avond tig keer beter is als je alcohol hebt gehad is dat een open deur voor een verslaving.
Aan de andere kant, hoe oud ben je? Het kan ook een fase zijn. Ik heb vroeger vrij veel gedronken, maar drink nu geen druppel meer. Ik mis het niet, er zijn betere alternatieven.
Hangt van je persoonlijkheid af als ik gedronken heb sta ik veel meer open voor dingen en word ik tig keer spraakzamer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:27 schreef mazaru het volgende:
Beetje treurig als je geluk afhangt van alcohol
Ieder zijn eigen leven ik kan je vertellen dat ik mezelf prima kan amuseren zonder anderen om me heen. Ik hou niet van uitgaansgedoe met al die simpele zielen die daar ronddwalenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar gasten zoals TS drinken het omdat ze anders geen leuke avond hebben gehad.
Collega: TS, heb je een leuk weekend gehad?
TS: Ja, geweldig. Vooral zaterdagavond. Weer eens achter de PC zitten zuipen en een lol dat ik heb gehad.
Wow en hoe ziet jouw leven er uit? Ga je veel uit? Heb je een sterke persoonlijkheid?quote:Op zondag 12 juni 2011 00:17 schreef W1ckeDxt het volgende:
Jezekerrr!
Drink geen druppel en ben erg gelukkig.
Is wat je er uiteindelijk zelf van maakt..
Valt toch wel mee?quote:Op zondag 12 juni 2011 01:25 schreef boekenplank het volgende:
TS vraagt om advies, krijgt eerlijke antwoorden en zeikt sommigen vervolgens af.
Ik ga niet veel uit maar mijn leven ziet eruit zo als ik dat wil (Super al zeg ik het zelfquote:Op zondag 12 juni 2011 01:14 schreef isildur1 het volgende:
Wow en hoe ziet jouw leven er uit? Ga je veel uit? Heb je een sterke persoonlijkheid?
Houden zo. Als jij je daar lekker bij voelt, prima tochquote:Op zondag 12 juni 2011 01:59 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Ik ga niet veel uit maar mijn leven ziet eruit zo als ik dat wil (Super al zeg ik het zelf), en ik durf te zeggen dat ik een sterke persoonlijkheid heb.
Hoe vaak ik met mensen ben omgegaan die dachten dat ik ook wat gedronken had.
Ik heb geen alcohol nodig om open te worden en spraakzaam, dat controleer ik mooi zelf en niet iets wat ik tot mij neem.
Ik zal je zeggen: het woord bier, alcohol,etc spreek ik ook amper uit, ik denk er ook eigelijk nooit aan.
Ha Yeah. It's all in the brain.quote:Op zondag 12 juni 2011 02:01 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Houden zo. Als jij je daar lekker bij voelt, prima toch
Zou willen dat ik nog zo "nuchter" in het leven kon staan
Ja en als er genoeg slokken op zijn draait dit natuurlijk 180 Graden.quote:Op zondag 12 juni 2011 02:06 schreef CaptainCookie het volgende:
Mensen die moet drinken zijn doorgaans mensen die vrijwel niet uitgaan, saai zijn of de stille van de groep zijn.
quote:
Dat noem ik nou niet echt een reactie van TS die getuigt van veel inlevingsgevoel.quote:Op zondag 12 juni 2011 01:14 schreef isildur1 het volgende:
Wow en hoe ziet jouw leven er uit? Ga je veel uit? Heb je een sterke persoonlijkheid?
Ja true.quote:Op zondag 12 juni 2011 02:08 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[..]
Dat noem ik nou niet echt een reactie van TS die getuigt van veel inlevingsgevoel.
waar baseer je je conclusie op dat de TS een alcoholist word?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:49 schreef defamai het volgende:
Jij wordt een alcoholist, als je zo door gaat. Wanneer je vind dat de avond tig keer beter is als je alcohol hebt gehad is dat een open deur voor een verslaving.
Aan de andere kant, hoe oud ben je? Het kan ook een fase zijn. Ik heb vroeger vrij veel gedronken, maar drink nu geen druppel meer. Ik mis het niet, er zijn betere alternatieven.
Dan moet je nog aardig je best doen, overal mee trouwens overwicht etc al die internet testjes aub zeg.quote:Op zondag 12 juni 2011 02:13 schreef prupke het volgende:
[..]
waar baseer je je conclusie op dat de TS een alcoholist word?
Omdat hij nu zegt wat hij doet?
Als dit serieus is: www.aa-nederland.nl/quote:Hoe kun je dat nou volhouden??? Ik drink wekelijks wel een paar pilsjes en merk aan mezelf dat mijn avond er tig keer beter uit begint te zien naarmate ik meer drink. Op dit moment ben ik ook onder invloed en voel ik me prima.
Haha ik spreek namens alle drinkers. Hoe meer je drinkt hoe gelukkiger je wordt. Dat is gwn het effect van alcohol op je hersenen. Ik ben pas 6 keer dronken geweest ik mijn leven en iets van 12 keer aangeschoten en al die momenten voelde ik me euforisch gelukkig. Alsof ik de hele wereld aan kon zeg maar. Zonder alcohol waren die momenten een stuk minder plezierig geweest voor mij.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:15 schreef Dr.Cooper het volgende:
Je kunt niet missen wat je nooit gehad hebt lijkt me. Je kunt het hooguit missen door wat de 'maatschappij' erover zegt of erover verteld. Bovendien het is alcohol, geen primaire levensbehoefte.
Ik ben 7 jaar geleden volledig gestopt met alcohol. Als mensen mij vragen waarom, reageer ik meestal met 'waarom wel'. Ik vermaak me prima zonder alcohol. Dat neemt niet weg dat ik gelijk een hater ben van mensen die wel drinken. Integendeel. Alleen ik heb zelf gewoon de behoefte niet.
[..]
Als dit serieus is: www.aa-nederland.nl/
Nee, omdat hij een goede avond direct koppelt aan een verhoogde inname van een bepaalde drug. En dat is inderdaad een open deur tot verslaving.quote:Op zondag 12 juni 2011 02:13 schreef prupke het volgende:
[..]
waar baseer je je conclusie op dat de TS een alcoholist word?
Omdat hij nu zegt wat hij doet?
quote:Op zondag 12 juni 2011 11:41 schreef isildur1 het volgende:
[..]
Haha ik spreek namens alle drinkers. Hoe meer je drinkt hoe gelukkiger je wordt. Dat is gwn het effect van alcohol op je hersenen. Ik ben pas 6 keer dronken geweest ik mijn leven en iets van 12 keer aangeschoten en al die momenten voelde ik me euforisch gelukkig. Alsof ik de hele wereld aan kon zeg maar. Zonder alcohol waren die momenten een stuk minder plezierig geweest voor mij.
Over 60 jaar zal ik er geen spijt van hebben lijkt me.
quote:Op zondag 12 juni 2011 11:41 schreef isildur1 het volgende:
Ik ben pas 6 keer dronken geweest ik mijn leven en iets van 12 keer aangeschoten
Op zich niks, maar ik denk dat mensen die drinken wel losser in het leven staan. En dan niet door het drinken op zich.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef trovey het volgende:
Wat heeft gelukkig zijn nou weer met niet of wel alcohol drinken (m.u.v. wellicht verslaafden maar dan speelt er meer) te maken?
Precies mijn punt.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:41 schreef Ryon het volgende:
Ik denk dat mensen die een beetje van de geneugten en mooie dingen van het leven kunnen genieten wel gelukkiger zijn dan de mensen die daar - om God weet welke reden - afstand van nemen. Een biertje of een wijntje hoort daar - samen met andere dingen - zeker ook bij.
Ik geniet ook van hele kleine dingen , elke dag weer, die de meeste mensen niet eens op valt, gedronken of niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:41 schreef Ryon het volgende:
Ik denk dat mensen die een beetje van de geneugten en mooie dingen van het leven kunnen genieten wel gelukkiger zijn dan de mensen die daar - om God weet welke reden - afstand van nemen. Een biertje of een wijntje hoort daar - samen met andere dingen - zeker ook bij.
Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. Onbekend maakt onbemind.. etc etc. Het is niet aan mij te oordelen wat mensen moeten ervaren voordat zij weten wat zij missen. Maar ik kan iedereen aanraden om wel zoveel mogelijk verschillende ervaringen op te doen. Een te afstandelijke of bekrompen levenstijl kan er voor zorgen dat je een boel mooie momenten misloopt. Niet dat drank meteen een garantie geeft op een mooie ervaringen - allerminst zelfs! - maar helaas is er niets in het leven dat een garantie daarop geeft..quote:Op zondag 12 juni 2011 15:48 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Ik geniet ook van hele kleine dingen , elke dag weer, die de meeste mensen niet eens op valt, gedronken of niet.
Ik sta trouwens ook erg los in het leven, zonder drank.
Drank is geen garantie voor X of Y gedrag/gevoelens/uitkijk op het leven in zijn totaal, althans voor mij niet.
Zoals iemand zei: Ik weet niet wat ik mis, ik ben 21 en heb nog nooit Alcohol gedronken en of dronken geweest, heb ook niet het gevoel dat ik iets mis, en geloof me, ik maak vreemde shit mee zonder drank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |