De belangrijkste tip is denk ik; verstop je niet achter al deze topics. Sure, er zullen goede tips bij zitten, maar niet elke tip is even goed bruikbaar voor iedereen.
Vindt je eigen manier... om allereerst wat meer populair te worden.
En dat doe je door in de kern jezelf te blijven, maar je kunt in jouw voorkomen wel wat dingen veranderen. Allereerst bijvoorbeeld (als je een enorme nerd bent) je wat vlotter kleden. Als degene die jij wilt hebben van een beetje stoer houdt, dan kun je zelfs voor slechts 20 euro een leuk leren jasje bij de kringloop winkel kopen (als je een arme student of leerling bent).
Als je vaker complimenten krijgt over jouw kleding... hoe klein dan ook... dan voel je je zekerder.
Ook dat bezoekje aan de kapper (of juist niet; lekker laten groeien als je sowieso van hardrock houdt)... kan je net dat beetje zekerheid geven.
En of je nu een jongen of een meisje bent... uiterlijk doet meestal ter zake; ga (zeker als je nog jong bent) lekker naar de fitness, het liefst 2 of 3 keer per week... kweek een goed figuur, en als man; kweek spieren.(zeker als je verder er uiterlijk niet al te goed aan toe bent, scheelt dat een slok op een borrel). En nee; die spieren kweken is niet bedoelt om overal te vechten om indruk te maken... somst trekt het wel meiden aan... maar doorgaans zijn dat niet het soort meiden waar jij uiteindelijk mee door wilt gaan.
Dus ja uiterlijk doet zeker terzake.
Dan de rest;
Als je een nerd bent... lul niet teveel alleen maar over computers, maar zorg voor een brede belangstelling... Lees de kranten, bezoek musea (maar probeer niet de wijsneus uit te hangen en belerend te doen... grijp alleen terug op die kennis, als een ander het onderwerp toevallig aansnijdt. En dan nog; breng het niet als een leraar... maar breng het met enthousiasme en weet te doseren).
Zelf was ik een soort van Highschool loser... maar ik fietste vaak van school naar huis met een behoorlijk populaire meid... die door veel jongens begeerd werd. Maar ze waardeerde juist mijn brede kennis... Goed we zijn nooit met elkaar gegaan... maar alleen al met elkaar vaak gezien worden maakte mijn status wel groter. En dan krijg je een soort van vliegwiel effect... steeds meer jongens en meiden denken "goh, hij moet toch wel iets goed doen" en voor je het weet ben je opeens behoorlijk populair. Niet zomaar... maar zelfvertrouwen bouwt zich op.
En nee, dit is helaas niet voor iedereen weggelegd, maar wel voor ruim 60% van de huidige "losers" (of in elk geval wie zich zo beschouwt).
Voor mijn 18e had ik nooit met nog maar een meid gezoend (het verste dat een meid ging was bij mij op schoot zitten ergens op mijn 17e.. is dat niet treurig)?
Maar kom op heren en dames.... voor bijna iedereen is er hoop! Voor sommigen die erg dik, mismaakt of andere uiterlijke problemen hebben... betekent dit dat je de ideale vrouw/ man moet laten varen.... maar dat wil niet zeggen dat de echte liefde is uitgesloten (echte liefde kan ook komen in de vorm van een minder aantrekkelijke partner).
Voor de anderen; soms is the sky the limit, namelijk van loser naar winner in a couple of years. Voor mijn 20e had ik nooit geneukt en voor mijn 18e nooit een tongzoen gehad....
Maar wie tegelijkertijd bij de kern van zichzelf blijft, maar een beetje kan schuiven met de aankleding... kan heel ver komen. En vergeet vooral niet; het houdt niet op bij de leeftijd van 20 jaar... dan begint het pas. Als het agne is weggetrokken... en jouw zelfvertrouwen groeit... neem dan geen genoegen met de eerste de beste... want dan zit je doorgaans in een winning flow.
Succes allemaal, voor wie het nodig heeft.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.