Waar lees jij "manisch"?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef drvc het volgende:
Uit je verhaal lees ik, dat je manisch depressief bent(Onderbuik gevoelens).
Nouja, denk niet dat je een diagnose zo snel kunt stellenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef drvc het volgende:
Dat ook inderdaad.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:58 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik raad je aan om terug te gaan naar je huisarts en om een doorverwijzing te vragen. En om langzaam maar zeker minder financieel afhankelijk van je vriendin te worden ik denk dat dat je eigenwaarde een boost zal geven.
Nee. Ik heb nooit echt vrienden gehad.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef Crutch het volgende:
Als het uitgaat met je vriendin, heb je dan nog wel vrienden om op terug te vallen?
Daar kun je tenminste nog eens iets mee ondernemen ipv steeds maar uit eten gaan shoppen of bioscoopje bezoeken.
Doorverwijzing naar wat? En ik ben niet echt afhankelijk van mijn vriendin, maar het is wel makkelijk aangezien ik dan beter in staat ben om andere mensen te vermijden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:58 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik raad je aan om terug te gaan naar je huisarts en om een doorverwijzing te vragen. En om langzaam maar zeker minder financieel afhankelijk van je vriendin te worden ik denk dat dat je eigenwaarde een boost zal geven.
Ja die ken ik al. Maar dan ben ik dus al bijna mijn hele leven manisch depressief. En dat gaat er bij mij niet helemaal in.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef drvc het volgende:
Ik wilde in mijn jeugd altijd militair worden. Maar dat is er vrij snel uitgegaan toen ik afgekeurd werd omdat ik te emotioneel was bij mijn keuring. Dit kwam door de periode waarin ik zat. En lag buiten mezelf. Sindsdien slinger ik eigenlijk van baan naar baan en van opleiding naar opleiding. Ik heb nooit echt iets gehad waarvan ik dacht: "Dit is het".quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:00 schreef Sushimonster het volgende:
Je klinkt erg depressief. Vaak is het zo dat mensen met jouw probleem éigenlijk wel weten wat ze willen, maar tegen zichzelf hebben gezegd dat het stom is/ze het toch niet kunnen/het niet mag, waardoor ze dan maar helemaal niks meer doen.
Wat wilde je vroeger worden? Ooit was je vast wel blij, wat deed je toen? Als er dingen zijn mislukt moet je misschien leren (met behulp van een psycholoog maybe) om daarmee om te gaan, en trots weer op te staan en dingen weer op te pakken.
Ik weet dat het lastig is, het is herkenbaar. Maar ik geloof erin dat je diep van binnen nog wel weet wat je leuk vindt (niet wat je zóu moeten vinden of zóu moeten studeren van anderen). Je merkt het als je weer een sprankje blijdschap voelt. Kom op, you can do it!
Ik weet wel waar het vandaan komt. Ik heb een hele chaotische jeugd gehad en weinig emotionele ontwikkeling doorgemaakt. Daardoor heb ik ook geen vrienden. De meeste mensen jaag ik weg door mijn gedrag of bewust. Ik denk dat het ook met mijn eigenwaarde te maken heeft. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gerespecteerd wordt of überhaupt naar me geluisterd wordt. Ik heb denk ik de rollen omgekeerd door anderen buiten te sluiten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:01 schreef Iannn het volgende:
Hoe oud ben je TS? En wat heb je hiervoor gedaan qua school/werk, misschien dingen gebeurd in je verleden waarvan je denkt dat deze gevoelens hebben kunnen veroorzaken?
Omdat ik mensen vaak maar dom vind. Ze hebben me niets te vertellen of te bieden. Het is wat arrogant, maar zo ervaar ik vriendschappen vaak. Of het de oorzaak is dat er een hoop mis is gegaan in mijn leven? Ik denk dat het er wel aan bij heeft gedragen, maar niet de oorzaak is. Ik heb weleens gedacht aan een sociale fobie, maar dan heb ik dat al mijn hele leven.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:03 schreef Sushimonster het volgende:
Waarom wil je mensen vermijden? Vind je sociaal contact moeilijk, en wat vind je dan precies moeilijk? Is dat ook waarom de dingen die je probeert steeds mis gaan? Want dan kan er meer aan de hand zijn, een sociale fobie of wellicht iets autistisch?
De vragen die me elke dag bezighouden zijn vooral: "Waarom is de mensheid zo dom?" en "Wat moet ik met mijn leven?". Iets hebben om voor te leven zou wel fijn zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:03 schreef drvc het volgende:
Wat zijn de vragen die je elke avond bezig houden? Gaat het echt alleen om een doel?
Hmm, dan denk ik dat ze wel een goede keuze hebben gemaakt door je af te keuren. Het leger gaat je ook geen respect en eigenwaarde brengen namelijk, als je met die reden in het leger wilde...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:07 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
Ik wilde in mijn jeugd altijd militair worden. Maar dat is er vrij snel uitgegaan toen ik afgekeurd werd omdat ik te emotioneel was bij mijn keuring. Dit kwam door de periode waarin ik zat. En lag buiten mezelf. Sindsdien slinger ik eigenlijk van baan naar baan en van opleiding naar opleiding. Ik heb nooit echt iets gehad waarvan ik dacht: "Dit is het".
[..]
Ik weet wel waar het vandaan komt. Ik heb een hele chaotische jeugd gehad en weinig emotionele ontwikkeling doorgemaakt. Daardoor heb ik ook geen vrienden. De meeste mensen jaag ik weg door mijn gedrag of bewust. Ik denk dat het ook met mijn eigenwaarde te maken heeft. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gerespecteerd wordt of überhaupt naar me geluisterd wordt. Ik heb denk ik de rollen omgekeerd door anderen buiten te sluiten.
Heb je al eens hulp gezocht bij een psycholoog of iets dergelijks? Zijn genoeg instellingen hiervoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:07 schreef Joost_54 het volgende:
Ik weet wel waar het vandaan komt. Ik heb een hele chaotische jeugd gehad en weinig emotionele ontwikkeling doorgemaakt. Daardoor heb ik ook geen vrienden. De meeste mensen jaag ik weg door mijn gedrag of bewust. Ik denk dat het ook met mijn eigenwaarde te maken heeft. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik gerespecteerd wordt of überhaupt naar me geluisterd wordt. Ik heb denk ik de rollen omgekeerd door anderen buiten te sluiten.
Halverwege de 20.quote:
Het leven heeft geen doel. Het is een kosmische grap. Ik ken ze allemaal... Je geeft je leven doel en dat is nou net wat mij niet lukt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Maarja er is dan ook geen doel in het leven waarom zou je op zoek gaan naar een doel. Misschien leren accepteren dat er geen doel is en genieten van alle mooie dingen
Die ken ik. Dan kan een ander mij gaan vertellen wat ik weet. Ik heb één keer bij een psycholoog gelopen en dat ga ik dus nooit meer doen. Die gast vertelde me alleen maar wat ik al wist.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:10 schreef MalaCocinera het volgende:
Joost, hier ga jij niet alleen uitkomen, je hebt iemand nodig die het allemaal in perspectief plaatst.
Vooral het masculine van het leger sprak mij aan. En dat geldt nog steeds, maar ik wil überhaupt niet meer in het leger of iets in die trant. Daar ben ik veel te liberaal voor.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:10 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Hmm, dan denk ik dat ze wel een goede keuze hebben gemaakt door je af te keuren. Het leger gaat je ook geen respect en eigenwaarde brengen namelijk, als je met die reden in het leger wilde...
Of heb je een buitengewone interesse voor tanks/wapens en tactische missies? Want daarin zijn nog wel andere beroepen te vinden toch?
Je hebt gelijk, het is een luxeprobleem. Dat doet niet af aan het feit dat behoorlijk belemmerend kan werken.quote:
Zo denk ik er ook over, wij zijn niet meer instinctief bezig.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:15 schreef -Gizeh- het volgende:
Volgens mij zijn veel mensen doelloos / depressief geworden, omdat er zoveel welvaart is in onze tijd. Door de hele geschiedenis heen, tot een halve eeuw geleden, was overleven de hoofdzaak in het leven. Je moest bezig blijven met jagen, met werken op het land of met werken in een fabriek of andere plaats om simpelweg te overleven.
Nu lijkt Nederland en een groot deel van de Westerse wereld wel een soort individualistische hobby cultuur, overleven is een bijzaak, en mensen vullen hun leven grotendeels met randzaken. Iedereen zit in zijn eigen huisje, achter zijn eigen tv of computer, in zijn eigen kleine wereld. Omdat je eigenlijk niets meer hoeft, kun je hierdoor een totaal gevoel van doelloosheid krijgen.
Toch zijn er nog genoeg hele zinnige dingen die je kunt doen. Probeer wat te betekenen voor mensen die hulp nodig hebben, of probeer iets moois op te bouwen of bij te dragen aan de wereld, dat kan op werkelijk elke mogelijke manier. Ik zou je vooral aanraden om andere mensen op te zoeken. Probeer wat voor andere mensen te betekenen, en je zult zien dat je daar veel voor terug kunt krijgen. Als dat niet bij je familie lukt, dan bij andere mensen.
Stilzitten of je ellende verdrinken is in ieder geval geen oplossing. Stel niet meteen te hoge verwachtingen en eisen aan jezelf, dan is de tegenslag ook makkelijker te verwerken. En besef dat er heel veel mensen op de wereld zijn met dit soort problemen, je staat er niet alleen voor. Je hebt (waarschijnlijkmaar een leven, maak er wat moois van!
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:12 schreef Joost_54 het volgende:
Het leven heeft geen doel. Het is een kosmische grap. Ik ken ze allemaal... Je geeft je leven doel en dat is nou net wat mij niet lukt.
Tja. Als dat voor jou werkt. Prijs je er gelukkig mee.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Hoezo je geeft je leven doen? Er is geen doel, je leeft gewoon punt. Kijk wat er op je pad komt en probeer te genieten van de goede dingen. Ik denk (mening) dat je te gefocussed bent op negatieve dingen en op dat doel. Als je kunt accepteren dat er geen doel hoeft te zijn en kunt leren genieten van de kleine dingen, zeg een bloeiend bloemetje of een mooi meisje of een eend in het park. (om maar wat stomme dingen te noemen) dan ben je al een heel eind. Het leven heeft geen groter doel en dat hoef je het ook niet te geven.
Ik ben ook vrij depressief ingesteld en heb hele periodes dat ik het niet zie zitten. Maar juist door te focussen op de dingen die wel eens leuk zijn kun je het voor jezelf omdraaien. Wat ook vaak werkt is net doen alsof (klinkt krom ik weet het) maar als je net doet alsof je vrolijk bent op een feestje kan het je brein triggerren om vrolijker te worden. In het begin voelt dat heel dom en 'onecht' todat je begint te 'snappen' dat het allemaal maar een brein dingetje is waarmee je zelf meer aan kunt doen dan je denkt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:20 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
Tja. Als dat voor jou werkt. Prijs je er gelukkig mee.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:17 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is een luxeprobleem. Dat doet niet af aan het feit dat behoorlijk belemmerend kan werken.
"Iets betekenen voor anderen" staat niet meer in mijn woordenboek. Ik ben teleurgesteld in de maatschappij en ben daar (ook) klaar mee.
Hij klinkt als me broer, ik noem me broer altijd nega nega.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
TS, je komt over als een soort Catweazle die totaal vervreemd en vies is van mensen. Je haalt alle adviezen onderuit, en het lijkt ook niet alsof je uberhaupt ergens voor open staat.
Wat wil je nou eigenlijk?
Omdat 'ie zwart is zeker.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:08 schreef drvc het volgende:
[..]
Hij klinkt als me broer, ik noem me broer altijd nega nega.
hahahhahaquote:
I knowquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:11 schreef drvc het volgende:
[..]
hahahhahaomdat hij altijd zo negatief is, ik heb 6 jaar lang met hem in 1 huis gewoond, dat waren de 6 langste jaren van mijn leven.
Dat is nou net het probleemquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:00 schreef Dauntl3ss het volgende:
TS, je komt over als een soort Catweazle die totaal vervreemd en vies is van mensen. Je haalt alle adviezen onderuit, en het lijkt ook niet alsof je uberhaupt ergens voor open staat.
Wat wil je nou eigenlijk?
Hij moet dankbaar zijn met het leven, dankbaar met de kleine dingetjes, zoals de lach van zijn vriendin, de eendjes die kwaken en met zichzelf natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:14 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
I know
Daarom heb ik ook zo'n moeite met mensen als TS. Snap ook niet dat hij een vriendin heeft (waarvoor hij overigens ontzettend dankbaar zou moeten zijn).
Wat bij mij altijd werkt met negatieve gedachten is mediteren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleemAls je een beetje 'in je hoofd zit' dan haal heel gemakkelijk alles onderuit, daarom moet TS zoals hem ook al aangeraden is, iets gaan doen.
Ja maar hij komt verder helemáál niet over als iemand die dit/zich wil veranderen, het lijkt meer een tirade naar de hele wereld, inclusief zijn vriendin, vandaar mijn verwarring.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleemAls je een beetje 'in je hoofd zit' dan haal heel gemakkelijk alles onderuit, daarom moet TS zoals hem ook al aangeraden is, iets gaan doen.
Dat had niet gehoeven:Pquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:19 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Ja maar hij komt verder helemáál niet over als iemand die dit/zich wil veranderen, het lijkt meer een tirade naar de hele wereld, inclusief zijn vriendin, vandaar mijn verwarring.
Maar misschien wilde hij gewoon even zijn ongenoegen spuien en zit hij inmiddels weer in zijn slaapkamertje, met de gordijnen dicht, plannen te maken voor een aanslag op de dichtstbijzijnde supermarkt.
Gefixtquote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:16 schreef drvc het volgende:
[..]
Hij moet dankbaar zijn met het leven, dankbaar met de kleine dingetjes, zoals de lach van zijn het hebben van een vriendin, de eendjes die kwaken en met zichzelf natuurlijk.
quote:
Als ik de OP goed begrijp, blijft TS juist bij zijn vriendin omdat zij geld heeft. En uit praktische afhankelijkheid (wat dat ook moge zijn). Hij mag, met zijn state of mind, blij zijn dat iemand het met hém uithoudt, vandaar ook mijn aanpassing.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:29 schreef drvc het volgende:
[..]
Jij probeert je vriend ook altijd te overtuigen dat hij blij moet zijn met jou, zodat jij op zijn kosten kan winkelen?
Dat zegt hij, maar iemand zoals hem ziet/kijkt/leeft alles in negatief, hij houd wel van haar maar hij geeft zichzelf niet de kans.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:35 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Als ik de OP goed begrijp, blijft TS juist bij zijn vriendin omdat zij geld heeft. En uit praktische afhankelijkheid (wat dat ook moge zijn). Hij mag, met zijn state of mind, blij zijn dat iemand het met hém uithoudt, vandaar ook mijn aanpassing.
Nee. Vooral omdat ik me wilde afreageren in de meest extreme vorm die nog legaal was. Ik wilde iets van Commando worden, zodat ik mensen mocht doodschieten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:10 schreef Northside het volgende:
...
Denk je trouwens dat je het leger in wilde omdat anderen dan het doel in jouw leven voor jou bepalen?
?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:54 schreef Eva4Evah het volgende:
... Je zegt ook dat je geen goede band hebt met je ouders/familie: hier moet je ook mee leren omgaan, heb je dat ooit al eens verwerkt?
Dat toch? Of zie je dat niet als een probleem?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:51 schreef Joost_54 het volgende:
De laatste paar maanden is alles verergerd. Ik sluit me af voor alles en iedereen. Mijn familie heb ik links laten liggen, want ik mag ze niet en hebben het te druk met zichzelf. Eigenlijk heb ik me altijd het buitenbeentje van de familie gevoeld. Mijn moeder interesseert zich niet in mij, mijn vader heeft een compleet ander wereldbeeld dan ik en laat ik over rest maar niet beginnen. Het voelt niet als familie en het was voor mij gewoon klaar.
Nooit overwogen om huurling ofzo te worden?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:47 schreef Joost_54 het volgende:
Nee. Vooral omdat ik me wilde afreageren in de meest extreme vorm die nog legaal was. Ik wilde iets van Commando worden, zodat ik mensen mocht doodschieten.Ik was toen best wel vervreemd, want ik maakte geen kans. Die behoefte tot doden is er nog steeds overigens. Alleen doe ik het niet, omdat ik weet dat dit slecht voor kan uitpakken en sommige mensen het misschien niet verdienen.
Hahahaha zolang het maar niet bij nederlandse defensie is, want dan heb je nog geen doel in je leven. Even los van alle bezuinigingen enzo.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Nooit overwogen om huurling ofzo te worden?
Of bedoel je meer ala tanja?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, zoiets. De ideologie doet er niet zoveel toe, daar ga je vanzelf wel in geloven als je er lang genoeg zit. Verder is er ook een vijand waar je op mag knallen en is het doel in je leven ook al snel duidelijk: overleven. Je zit ook nog eens afgesloten van de wereld, dus sociaal gezien heb je ook nergens last van...quote:
Als geen vriendin had gehad zou ik het bijna doen...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:02 schreef Northside het volgende:
[..]
Hoezo probleem? Ik ben altijd het buitenbeentje geweest en zo voel ik me nog steeds. Ik ben inmiddels gaan accepteren dat mijn familie niet bij mij past en dat het beter is als ik ze gewoon niet meer zie. Scheelt een hoop afwijzing.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:59 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Dat toch? Of zie je dat niet als een probleem?
Heb je zijn posts gelezen? Het leger is geen therapie en zeker geen plaats voor moordlustige psychoten als TS.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:34 schreef Velma het volgende:
Heb je er al eens over nagedacht opnieuw proberen het leger in te komen? Je hebt het één keer geprobeerd, kan dat niet opnieuw?
Het staat er niet echt duidelijk (noshitquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:46 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Heb je zijn posts gelezen? Het leger is geen therapie en zeker geen plaats voor moordlustige psychoten als TS.
TS moet zichzelf eerst maar eens uit de knoop halen.
Dat kan en als TS daar tegenop ziet kan hij ook gaan voor een positie als stadswacht of beveiliger of zoiets (zonder sarcasme).quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:53 schreef Velma het volgende:
[..]
Het staat er niet echt duidelijk (noshit) maar ik doelde meer op als doel in zijn leven. Dus fit worden, hulp zoeken, beter en sterker worden om vervolgens als beter man die psychologische test te verpulveren
In een negatieve spiraal zit ik al mijn hele leven geloof ik, dus daar heb je helemaal gelijk in. Helaas heb ik nooit kunnen ontdekken waarmee ik uit die spiraal kom. Maatschappelijk werk spreekt mij trouwens totaal niet aan. Ik heb in mijn jeugd o.a. bij het RIAGG gelopen en dat heeft mij weinig goeds opgeleverd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:54 schreef Aardbijna het volgende:
Even een serieuze reactie van mijn kant...
Ik doe een opleiding in de hulpverlening.. Je zit duidelijk in een negatieve spiraal. Je haalt je kracht uit instabiele factoren en als die wegvallen is het weer mis. Heel herkenbaar.. Je moet op zoek naar dieperliggende dingen die je kracht geven, al kan je daar niet zo 1,2,3 op komen. Daarom is het aan te raden om contact op te nemen met maatschappelijk werk. Zo iemand luistert naar je, hebt je om zaken te structureren, kan ideeën aandragen, et cetera. Je huisarts heeft het niet zo slim aangepakt als ik het zo hoor en dat gaat vaker zo. Dus neem contact op met maatschappelijk werk; dat is mijn tip
Dan heb je het over vroeger en over het RIAGG wat niet meer bestaatquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef Joost_54 het volgende:
In een negatieve spiraal zit ik al mijn hele leven geloof ik, dus daar heb je helemaal gelijk in. Helaas heb ik nooit kunnen ontdekken waarmee ik uit die spiraal kom. Maatschappelijk werk spreekt mij trouwens totaal niet aan. Ik heb in mijn jeugd o.a. bij het RIAGG gelopen en dat heeft mij weinig goeds opgeleverd.
binnenkort wordt het leven erg interessant. Als je een depressie (economische) wil meemaken zoals in de jaren 30 moet je niet voortijdig dood gaan. zeg nou zelf, dat is een interessante ervaring om mee te nemen voordat je doodgaat, maar tegelijkertijd ook erg eng. dan overleef je misschien niet eens. 20% werkloosheid dan heb je veel hangjongeren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:17 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is een luxeprobleem. Dat doet niet af aan het feit dat behoorlijk belemmerend kan werken.
"Iets betekenen voor anderen" staat niet meer in mijn woordenboek. Ik ben teleurgesteld in de maatschappij en ben daar (ook) klaar mee.
damn..quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:29 schreef superpiet het volgende:
[..]
binnenkort wordt het leven erg interessant. Als je een depressie (economische) wil meemaken zoals in de jaren 30 moet je niet voortijdig dood gaan. zeg nou zelf, dat is een interessante ervaring om mee te nemen voordat je doodgaat, maar tegelijkertijd ook erg eng. dan overleef je misschien niet eens. 20% werkloosheid dan heb je veel hangjongeren.
Wow!... je klinkt nu precies als een vriend van me. Ook zo negatief, afgewezen bij het leger, geen vertrouwen in hulpverlening.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:47 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
Nee. Vooral omdat ik me wilde afreageren in de meest extreme vorm die nog legaal was. Ik wilde iets van Commando worden, zodat ik mensen mocht doodschieten.Ik was toen best wel vervreemd, want ik maakte geen kans. Die behoefte tot doden is er nog steeds overigens. Alleen doe ik het niet, omdat ik weet dat dit slecht voor kan uitpakken en sommige mensen het misschien niet verdienen.
De wil is er enigszins. Ik zit vooral met het bezwaar dat het financieel heel slecht uitkomt. Ik ben eigenlijk niet verzekerd voor dit soort dingen, dus het gaat me een hoop geld kosten. Geld dat ik niet heb aangezien ik werkloos ben en geen uitkering krijg. Ik wil niet op de zak van mijn vriendin gaan teren en om een baan te gaan zoeken zie ik niet zitten, want ik ben daar veel te neerslachtig voor. Wat dat betreft is mijn polsen doorsnijden nog de beste optie voor mij.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:06 schreef Selyn het volgende:
[..]
...
Wel een puntje: je moet het ook echt willen! als je niet echt wil en geen vertrouwen hebt in je psycholoog/hulpverlener etc. heeft het niet zo veel zin om er aan te beginnen. Het is hard werken en dat werk moet jij doen. je hulpverlener is er voornamelijk om jou eraan toe te zetten en je ermee te helpen.
Opgelost, slotje.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:42 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
De wil is er enigszins. Ik zit vooral met het bezwaar dat het financieel heel slecht uitkomt. Ik ben eigenlijk niet verzekerd voor dit soort dingen, dus het gaat me een hoop geld kosten. Geld dat ik niet heb aangezien ik werkloos ben en geen uitkering krijg. Ik wil niet op de zak van mijn vriendin gaan teren en om een baan te gaan zoeken zie ik niet zitten, want ik ben daar veel te neerslachtig voor. Wat dat betreft is mijn polsen doorsnijden nog de beste optie voor mij.
Jammer dat Al-Qaeda al een nieuwe leider heeft, die vacature had je goed gepast.quote:
T'is al goed.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:15 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Jammer dat Al-Qaeda al een nieuwe leider heeft, die vacature had je goed gepast.
Wat verwacht je nu serieus zelf nog van dit topic?
Jij zegt hiermee eigenlijk: ik ben neerslachtig, en de enige reden is, omdat ik geen doel in het leven heb.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:51 schreef Joost_54 het volgende:
De dokter stelde voor dat ik zelf aangeef of ik verder hulp wil, maar ik zie dat niet zitten. Hulp bij het vinden van een doel in het leven is dat überhaupt mogelijk?
misschien moet je eerst eens ophouden met smoesjes te verzinnen..quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:42 schreef Joost_54 het volgende:
[..]
De wil is er enigszins. Ik zit vooral met het bezwaar dat het financieel heel slecht uitkomt. Ik ben eigenlijk niet verzekerd voor dit soort dingen, dus het gaat me een hoop geld kosten. Geld dat ik niet heb aangezien ik werkloos ben en geen uitkering krijg. Ik wil niet op de zak van mijn vriendin gaan teren en om een baan te gaan zoeken zie ik niet zitten, want ik ben daar veel te neerslachtig voor. Wat dat betreft is mijn polsen doorsnijden nog de beste optie voor mij.
Heb je dan al geinformeerd? Eigen risico ben je natuurlijk wel kwijt, maar dat is per jaar. Voor zover ik weet is de eigen bijdrage E10,- per consult. Dan pak je maar een biertje minder hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:42 schreef Joost_54 het volgende:
De wil is er enigszins. Ik zit vooral met het bezwaar dat het financieel heel slecht uitkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |