abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97997831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:11 schreef Dribbel_ het volgende:
We zitten een beetje na te denken over wat voor outfits we op het podium aan willen hebben. Vind het wel belangrijk dat het als band als 1 geheel staat. Hoeft dus ook weer niet allemaal hetzelfde te hebben maar iets wat wel bij elkaar past en bij de muziek ook.

Best lastig
niet echt punk! Ghehe
pi_97999495
Bah.... die Frontman 15 versterkertjers van Fender zijn echt bagger, zet ze iets te hard of die galmveer gaat mee vibreren... distortion wat er op zit is ook veelste overdreven!.
Heb even geexperimenteerd met een Boss BD-2 Bluesdriver en die is wel heel gaaf! fijne Crunchy distortion haal je daar uit!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:44:19 #53
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_98007814
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:56 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:

[..]

niet echt punk! Ghehe
We spelen ook geen punk 8-)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:58:17 #54
125915 Dribbel_
pi_98008768
Was vet in de studio :D

Knopjessss

[ Bericht 5% gewijzigd door Dribbel_ op 11-06-2011 00:21:38 ]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 01:29:39 #55
125915 Dribbel_
pi_98012730

En de 4 nummers die we gedaan hebben :D
Whiskey & Cocaine veranderd van film omdat de goeie camera vol was :') dus telefoon kwaliteit later :D
pi_98016243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:33 schreef The_Dean het volgende:
Thanks mannen :D
Goed nieuws zo, net voor het weekend :D
Beter om vlak voor het weekend te horen dan dat je dinsdags na het weekend een telefoontje kan krijgen met de mededeling dat je boventallig verklaard kan gaan worden...
pi_98017753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 08:19 schreef Aresdreams het volgende:

[..]

Beter om vlak voor het weekend te horen dan dat je dinsdags na het weekend een telefoontje kan krijgen met de mededeling dat je boventallig verklaard kan gaan worden...
Ja, dat is niet iets wat je wil horen :o
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_98017756
quote:
11s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Was vet in de studio :D

Knopjessss
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 01:29 schreef Dribbel_ het volgende:

Whiskey & Cocaine veranderd van film omdat de goeie camera vol was :') dus telefoon kwaliteit later :D
Goed bezig man _O_
pi_98017769
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 21:26 schreef Braddie het volgende:
Bah.... die Frontman 15 versterkertjers van Fender zijn echt bagger, zet ze iets te hard of die galmveer gaat mee vibreren... distortion wat er op zit is ook veelste overdreven!.
Heb even geexperimenteerd met een Boss BD-2 Bluesdriver en die is wel heel gaaf! fijne Crunchy distortion haal je daar uit!
Tijdje een Frontman 15 gehad, heel fijn versterkertje :Y
Ben half om half opzoek naar weer zoeen voor thuis :)
pi_98018025
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 01:29 schreef Dribbel_ het volgende:

Die intro en outro van Two zijn echt tof!
pi_98018384
Die zanger doet me inderdaad ergens aan denken :Y
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:01:17 #62
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_98019087
Ja, erg gave band! Kan niet wachten tot jullie album. :)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:06:04 #63
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98019232
Jullie zitten allemaal in bandjes.. hoe de fuck oefen je je stage performance (behalve on stage?). Ik heb thuis de ruimte niet en in de oefenruimte soms de energie niet (na werk, lang reizen).
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:13:47 #64
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_98019428
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:06 schreef maniack28 het volgende:
Jullie zitten allemaal in bandjes.. hoe de fuck oefen je je stage performance (behalve on stage?). Ik heb thuis de ruimte niet en in de oefenruimte soms de energie niet (na werk, lang reizen).
Instinct ;)

EDIT: en in de oefenruimte soms, maar dat gaat daar ook vanzelf :)
pi_98019491
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:06 schreef maniack28 het volgende:
Grote spiegelwand en of camera + tv :)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:19:23 #66
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98019551
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:16 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Grote spiegelwand en of camera + tv :)
Kost duur! :')

Het is voor een deel ook gitaarbeheersing, die heb ik nog niet echt (ik speel pas 2 jaar "echt", heb 8x opgetreden dus mag niet klagen).

Ik ben rechts: Zoals je ziet nogal statisch (de rest vd band ook trouwens). Iemand tips qua houding als je zo op het oog kijkt? Ik stond vroeger nog veel slechter dus haha... die filmpjes wil je echt niet zien :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_98019728
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:19 schreef maniack28 het volgende:

die filmpjes wil je echt niet zien :')
Die zijn juist (vaak beschamend :@ ;( :') ) leerzaam omdat je perfect kan zien wat wel en niet goed werkt b.v. een tic ontdekken van jezelf :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:28:14 #68
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_98019807
Ten eerste: vette mohawk!
Sja, dit is niet echt de muziek waar je in stil mag staan.
Je hoeft niet echt heen er weer te rennen, rockstances en jumps maken via de monitoren, maar jullie mogen wel wat beter laten zien dat jullie het naar jullie zin hebben. (Wat zo is neem ik aan?)
Probeer gewoon met je lichaam/hoofd de beat te volgen van de muziek (headbangen met je romp) en laat merken met je manier van bewegen, welke gedeeltes van het nummer intens voor je zijn (iedereen heeft zo zijn eigen stukjes in de muziek)

ninja EDIT: ik zie dat je het rond de 2 a 3 minuten wel al beter doet. Probeer alleen wat meer contact te hebben met je bandleden. (loop eens naar de drummer toe en kijk hem aan)
En wat ook altijd goed is, om je publiek een beetje persoonlijker te zien. Kijk eens iemand aan en maak een gek gebaar met je gezicht, of zing een stuk van de tekst mee terwijl je naar ze kijkt.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:31:50 #69
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98019918
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:28 schreef KaMo het volgende:
Ten eerste: vette mohawk!
Sja, dit is niet echt de muziek waar je in stil mag staan.
Je hoeft niet echt heen er weer te rennen, rockstances en jumps maken via de monitoren, maar jullie mogen wel wat beter laten zien dat jullie het naar jullie zin hebben. (Wat zo is neem ik aan?)
Probeer gewoon met je lichaam/hoofd de beat te volgen van de muziek (headbangen met je romp) en laat merken met je manier van bewegen, welke gedeeltes van het nummer intens voor je zijn (iedereen heeft zo zijn eigen stukjes in de muziek)
Tnx! De mohawk was voor de vakantie, alweer eraf (werk :{)

We hebben het zeker naar onze zin, maar als ik voor mezelf praat: het is zo moeilijk om die bewegingen te maken terwijl ik die shit speel ghehe.. wellicht dat het ook komt omdat ik tot 4 maanden terug oefende in een kamer van 4x2 met een 2 persoonsbed, een bureau, een stack etc. Ik kon daar amper staan. Nu iets meer ruimte, maar toch.

En ik probeer zo nu en dan eens te springen, maar ik time het altijd verkeerd haha.

quote:
ninja EDIT: ik zie dat je het rond de 2 a 3 minuten wel al beter doet. Probeer alleen wat meer contact te hebben met je bandleden. (loop eens naar de drummer toe en kijk hem aan)
En wat ook altijd goed is, om je publiek een beetje persoonlijker te zien. Kijk eens iemand aan en maak een gek gebaar met je gezicht, of zing een stuk van de tekst mee terwijl je naar ze kijkt.
Hier kan ik wat mee!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:33:35 #70
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_98019973
Probeer dat, want dan betrap je jezelf er ook wat vaker op dat je naar je gitaar kijkt (geen probleem, maar je doet het ook bij stukken waarvan ik vermoed dat je het niet nodig hebt)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:33:42 #71
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_98019978
Gister etentje gehad in Stadsherberg De Mol in Delft. Quasi-middeleeuws dineren :D. Gelukkig hadden wij voldoende koene ridders en charmante deernes om het een succes te maken :D.
Alleen heb ik de tent er niet van kunnen overtuigen dat het outfit van de waard 17de eeuws is en de gitaar en accordeon van de troubadour 19de eeuws ;) :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_98019991
Ja, wat rondlopen, headbangen, powerstances, contact met bandleden, contact met publiek maken.

Is in het begin ook lastig/eng, omdat je erg geconcentreerd bent met je gitaarspel en de angst dat je het niet te veel fuckups wil maken :D
Maar op een gegeven moment went alles wat en komt dat vanzelf.

Tenminste, zo had ik het :Y

Wij oefenen dat soort shit niet, ik vind dat dat wat natuurlijk moet komen.
Maarja, vette dingen als een solo spelen met je gitaar in de nek zou ik inderdaad paar keer oefenen vantevoren :D
pi_98020067
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:33 schreef KaMo het volgende:
Probeer dat, want dan betrap je jezelf er ook wat vaker op dat je naar je gitaar kijkt (geen probleem, maar je doet het ook bij stukken waarvan ik vermoed dat je het niet nodig hebt)
Ik spiek tussendoor ook veel hoor :D
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:39:27 #74
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_98020170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:34 schreef The_Dean het volgende:
Ja, wat rondlopen, headbangen, powerstances, contact met bandleden, contact met publiek maken.

Is in het begin ook lastig/eng, omdat je erg geconcentreerd bent met je gitaarspel en de angst dat je het niet te veel fuckups wil maken :D

Maarja, vette dingen als een solo spelen met je gitaar in de nek zou ik inderdaad paar keer oefenen vantevoren :D
gewoon de muziek niet te moeilijk maken :+

De gitarist van mijn oude band, in zijn nieuwe band:

En dan nog een zieke solo spelen ook. Ik mis hem :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:41:15 #75
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_98020226
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 12:34 schreef The_Dean het volgende:

Ik speel geen solo's.. ik haat solo's :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')