In Limburg zijn er geeneens bergenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:21 schreef Maanvis het volgende:
probeer eerst eens komend weekend in limburg een berg op te fietsen met zo'n bierfiets?
Geen bezemwagen maar een bazenwagen dusquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:07 schreef Maxbet het volgende:
Geniaal idee
Bij deze meld ik me aan als trap-bitch
Zal wel iets/iemand achteraan moeten rijden met vaten, anders kun je de fiets zo licht maken als je wilt, maar een paar vaten van 60 kg meeslepenis niet echt handig dan..
Heuvel menquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaalserberg
waarom noemen ze het dan berg?quote:
Ik wil het ook wel de limonade fiets noemen en door Karvancevitan gesponsord worden hoor, het gaat mij om de prestatie zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:56 schreef missyB het volgende:
wil het kwf wel met bier geasocieerd worden?
ja dat wil het kwf wel. (google maar eens op bier en kwf)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:56 schreef missyB het volgende:
wil het kwf wel met bier geasocieerd worden?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja dat wil het kwf wel. (google maar eens op bier en kwf)
quote:Bockbierfestival: Feesten en drinken voor KWF Kankerbestrijding
Ten eerste, geniaal programmaquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:51 schreef Daaps het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ff als gewicht 12 * 75 ingevuld. Frontaal oppervlak heb ik moeten gokken net als rolweerstand maar die dingen zijn van kleine invloed bergop.
Dus, dan kom je er op uit dat je, met z'n 12en, bijna 3000 watt moet leveren om die berg op te raken.
3000/12=250 Watt per persoon.![]()
Voor een gemiddeld persoon is dat onmogelijk als hij niet getraind heeft - sterker nog, voor iemand die goed getraind is is dit nog verschrikkelijk zwaar en bijna onmogelijk om 13 kilometer vol te houden.![]()
Dus, conclusie, de fiets moet lichter.![]()
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.quote:Wanneer een persoon van 70 kg een trap van 2.70 meter op loopt, levert hij een arbeid gelijk aan 70 x 9.81 x 2.70 = 1854 Joule. Doet hij dit in 5 seconden dan heeft hij een vermogen van 1854/5 = 370 W ontwikkeld gedurende 5 seconden.
Op rustige training draaien wielrenners tussen 200 en 300 W
Wanneer het er echt op aan komt, b.v. een zware klim of een tijdrit draaien toppers tussen 400 en 450 W, met eventueel korte pieken van 550 tot 600 W
Hmm 3 uur lang niet nee, dat wordt lastig.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef Daaps het volgende:
[..]
Hmm.. volgens die site 200 tot 300 Watt op een normale training, maar dat lijkt me nogal veel.Als dat waar is moet het dus mogenlijk zijn. Maar dan nog: bijna 3 uur lang houd je dat niet vol..
Hmm dat is waarquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:07 schreef Daaps het volgende:
Je hebt zeker wel conditie nodig! Als je spieren niet genoeg zuurstof krijgen (Dus: als je conditie niet goed genoeg is) verzuren je benen en dat doet verschrikkelijk veel pijn.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 07:21 schreef Maanvis het volgende:
probeer eerst eens komend weekend in limburg een berg op te fietsen met zo'n bierfiets?
klopt, maar zelf de heuvels hier (in zuid limburg) kom je met een bierfiets niet op.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |