Aan je ABN te zien is het ong. 1 jaar geleden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef boergijs het volgende:
Bij mij ging het zo dan er 2 begonen te kiessen tot ongeveer 2/3 is gekozen en dan dan de latste 1/3 door de leeraar werd gekozen
Op die manier werd er ook nog eens eerlijke taem's gemaakt
( groep 8 is voor mij 5 jaar geleden)
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Aan je ABN te zien is het ong. 1 jaar geleden.
Wow serieus?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef lily het volgende:
Waar ik me ook erg kwaad om heb gemaakt is dat een invaljuf tijdens gym eens tegen hem gezegd heeft dat hij rende als een mongool.
Fijn!
Ik snap niet waarom hij niet mee zou hoeven doen omdat hij zich niet op 3 ballen tegelijk kan focussen, dat kunnen sowieso maar weinig mensen. Of zit de halve klas aan de kant bij zo'n spelquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef lily het volgende:
Het enige wat hij niet trekt is dat ze soms een balspel doen waar dan 3 ballen in het spel zijn. Hij kan zich niet focussen op 3 ballen tegelijk. Dat heeft hij wel zelf aangegeven en dan hoeft hij niet mee te doen.
quote:Waar ik me ook erg kwaad om heb gemaakt is dat een invaljuf tijdens gym eens tegen hem gezegd heeft dat hij rende als een mongool.
Idd, sommige juffenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:11 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Wow serieus?Dat kan echt niet
. Wat idioot.
ben ik niet met je eens. Het gaat wel om systematisch altijd als laatste gekozen worden. Dat verneukt je zelfbeeld al voor je de eerlijke kans krijgt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:05 schreef June. het volgende:
Ach, zo erg is dat toch niet? Je moet ook leren omgaan met tegenslagen en competitie. In het latere leven wordt alles ook niet altijd eerlijk verdeeld..
Natuurlijk niet, je weet dan zelf toch ook wel dat je niet goed genoeg bent? Dan zorg je gewoon dat je beter bent in andere dingen, niks mis mee.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. Het gaat wel om systematisch altijd als laatste gekozen worden. Dat verneukt je zelfbeeld al voor je de eerlijke kans krijgt.
Wat versta jij onder 'eerlijke kans' dan? Want die eerlijke kans krijg je m.i. al vanaf de eerste gymles. Vanaf dat moment gaat iedereen inventariseren wie goed is en wie niet. En als je in de loop van de tijd beter wordt in iets word je ook eerder gekozen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. Het gaat wel om systematisch altijd als laatste gekozen worden. Dat verneukt je zelfbeeld al voor je de eerlijke kans krijgt.
Doet ie überhaupt dan buiten school nog aan sport? Anders blijft ie voor de rest van zijn leven zo'n houten klaas.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef lily het volgende:
Mijn zoon is fysiek niet sterk (en erg houterig) en wordt ook altijd als laatste gekozen tijdens de gymles. Hij zit nu in groep 6.
Ik vind het niet leuk maar hij zegt zelf dat hij het niet erg vindt.
Het enige wat hij niet trekt is dat ze soms een balspel doen waar dan 3 ballen in het spel zijn. Hij kan zich niet focussen op 3 ballen tegelijk. Dat heeft hij wel zelf aangegeven en dan hoeft hij niet mee te doen.
Hij is ook niet competitief en dat werkt tijdens een balspel natuurlijk ook niet in zijn voordeel.
Waar ik me ook erg kwaad om heb gemaakt is dat een invaljuf tijdens gym eens tegen hem gezegd heeft dat hij rende als een mongool.
Fijn!
Volgens mij kunnen ze op de pabo nog wel wat les gebruiken op dat gebied.
mijn punt was dat het in veel gevallen niet om goed of slecht in sport gaat. Maar ben je populair of wordt je gepest. En dat laatste lijkt mij niet iets wat je wil stimuleren bij kinderen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:40 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je weet dan zelf toch ook wel dat je niet goed genoeg bent? Dan zorg je gewoon dat je beter bent in andere dingen, niks mis mee.
Bij ons op school hing het kiezen echt af van je sportkwaliteiten, want ook kinderen die niet populair waren werden wel redelijk snel gekozen als ze goed in sport waren.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
mijn punt was dat het in veel gevallen niet om goed of slecht in sport gaat. Maar ben je populair of wordt je gepest. En dat laatste lijkt mij niet iets wat je wil stimuleren bij kinderen.
Niet populair als in gepest worden.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:11 schreef bleiblei het volgende:
Niet populair als in buitenbeentjes van de klas? De mikpunten van pesterijen op het schoolplein? Of niet populair als in, stiller, hadden hadden geen behoefte om mee te doen met de groep maar werden niet lastig gevallen/ gerespecteerd?
Dat maakte bij ons echt niet uit hoor, het ging echt om de sportkwaliteiten. En kinderen zijn gewoon nu eenmaal gemeen; je ziet er iets anders uit en je wordt gepest. Natuurlijk moet je dat niet stimuleren, maar om nu altijd en overal alles eerlijk te verdelen is ook niet bevordelijk voor het latere leven.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:11 schreef bleiblei het volgende:
Niet populair als in buitenbeentjes van de klas? De mikpunten van pesterijen op het schoolplein? Of niet populair als in, stiller, hadden hadden geen behoefte om mee te doen met de groep maar werden niet lastig gevallen/ gerespecteerd?
da's een prima instelling wanneer je dan ook zelf zou mogen zeggen: "ok. gym ligt me niet, is niks voor mij, dus ik ga dan wat anders doen". maar helaas. zo werkt dat niet. je wordt gedwongen om wel steeds mee te doen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:40 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je weet dan zelf toch ook wel dat je niet goed genoeg bent? Dan zorg je gewoon dat je beter bent in andere dingen, niks mis mee.
Ja, hij voetbalt. Ook als een houten klaas en hij wordt niet opgezet bij wedstrijden maar het deert hem niet. Hij heeft er lol in.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:48 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Doet ie überhaupt dan buiten school nog aan sport? Anders blijft ie voor de rest van zijn leven zo'n houten klaas.
Dít vind ik nog veel erger! Ik bedoel kinderen zijn meestal gewoon eerlijk en daardoor ook gemeen, maar als volwassene moet je toch over wat meer verstand beschikken zou je denkenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:30 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, hij voetbalt. Ook als een houten klaas en hij wordt niet opgezet bij wedstrijden maar het deert hem niet. Hij heeft er lol in.
Het uitlachen van ouders langs de kant doet pijn (voor mij) maar hij zegt gewoon; ach mam, trek het je niet aan, mij kan dat niets schelen.
Zo leer je nog eens wat van je kind heh.
Hij is fysiek gewoon niet sterk. Nooit geweest. Fietsen, steppen, skateboards, gymles (een koprol kan hij ook niet) ...het is niet aan hem besteedt.
Zoals anderen al zeggen; hij heeft andere kwaliteiten.
Gelukkig werkt dat niet zo, anders konden kinderen die niet goed zijn in taal of rekenen ook zeggen "niks voor mij, ik ga wel wat anders doen".quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:00 schreef simmu het volgende:
[..]
da's een prima instelling wanneer je dan ook zelf zou mogen zeggen: "ok. gym ligt me niet, is niks voor mij, dus ik ga dan wat anders doen". maar helaas. zo werkt dat niet. je wordt gedwongen om wel steeds mee te doen.
Volwassenen langs een voetbalveld. Je weet niet wat je meemaakt...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:43 schreef Asyniur het volgende:
Dít vind ik nog veel erger! Ik bedoel kinderen zijn meestal gewoon eerlijk en daardoor ook gemeen, maar als volwassene moet je toch over wat meer verstand beschikken zou je denken
Voor onze neus liep een vader te schreeuwen: mijn zoon was echt verbaasd en kon alleen maar uitbrengen 'sdet'quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:47 schreef lily het volgende:
[..]
Volwassenen langs een voetbalveld. Je weet niet wat je meemaakt...
en als jouw kind dan toevallig een buitenbeentje is...berg je maar
Ik ben het wel met je eens tot bepaalde hoogte.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:57 schreef Fisscher het volgende:
Ach, wat maakt het uit. Worden die kinderen hard van. Ik werd zelf meestal ook pas gekozen als er nog 6 over waren ofzo. Terwijl ik juist wel heel sportief was en de meeste punten scoorden. Destijds was het soms wel vervelend inderdaad. Maar dat is gewoon weer een levenservaring erbij toch?
Vergeet niet dat je het wel over een kind hebt en niet ieder kind gaat daar even soepel mee om.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:40 schreef June. het volgende:
[..]
Volwassenen die kinderen uitlachen....zijn blijkbaar nooit volwassen geworden.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:30 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, hij voetbalt. Ook als een houten klaas en hij wordt niet opgezet bij wedstrijden maar het deert hem niet. Hij heeft er lol in.
Het uitlachen van ouders langs de kant doet pijn (voor mij) maar hij zegt gewoon; ach mam, trek het je niet aan, mij kan dat niets schelen.
Zo leer je nog eens wat van je kind heh.
Hij is fysiek gewoon niet sterk. Nooit geweest. Fietsen, steppen, skateboards, gymles (een koprol kan hij ook niet) ...het is niet aan hem besteedt.
Zoals anderen al zeggen; hij heeft andere kwaliteiten.
Dat soort mensen horen niet eens kinderen te hebben.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Volwassenen die kinderen uitlachen....zijn blijkbaar nooit volwassen geworden.
Nee, dat is zeker zo. Voor mezelf kan ik hier prima mee omgaan maar als het om je kind gaat is het even een ander verhaal.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Volwassenen die kinderen uitlachen....zijn blijkbaar nooit volwassen geworden.
Dat hoeft voor niemand, maar het het gebeurt toch wel. En gebeurt het niet nu, dan later wel.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:58 schreef lily het volgende:
Niemand wil buitengesloten worden toch? Anders wordt je er wel erg hard van en dat lijkt me niet echt goed. Teveel van dat soort levenservaringen hoeft voor mij niet zo.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat bedoel je toch?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat hoeft voor niemand, maar het het gebeurt toch wel. En gebeurt het niet nu, dan later wel.
Ik denk dat die ouders ook de pesters van vroeger waren, echt dat geloof ik serieus. Ze zijn nog steeds blijven hangen in hun drang om zich ten koste van anderen wat hoger op de ladder te willen zetten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:03 schreef heloef het volgende:
[..]
Dat soort mensen horen niet eens kinderen te hebben.
Zijn zeker ook typisch mensen die tegen hun kinderen zeggen als er een gehandicapte voorbij komt "Kijkt Jantje een mongooltje in een rolstoel, grappig he? Lach hem maar uit."
Zeker, volwassen die kinderen belachelijk maken...dan ben je echt niet goed snik.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:03 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, dat is zeker zo. Voor mezelf kan ik hier prima mee omgaan maar als het om je kind gaat is het even een ander verhaal.
Weet je wel zeker dat hij het echt meent als hij dat zegt? Ik kan me zo voorstellen dat hij dat ergens heeft opgepikt dat dat het verstandige is om te zeggen. Misschien probeert hij juist wel stoerder over te komen, maar in werkelijkheid het er moeilijk mee heeft. Voetballen is wel echt een stoere jongens sportquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:30 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet zeker. Misschien probeert hij inderdaad stoerder over te komen. Maar kom er maar eens achter wat nu goed is. Kon ik maar in de toekomst kijken en daar nu op acteren, maar helaas, dat gaat niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:45 schreef Fisscher het volgende:
Weet je wel zeker dat hij het echt meent als hij dat zegt? Ik kan me zo voorstellen dat hij dat ergens heeft opgepikt dat dat het verstandige is om te zeggen. Misschien probeert hij juist wel stoerder over te komen, maar in werkelijkheid het er moeilijk mee heeft. Voetballen is wel echt een stoere jongens sport.
Nee, maar je kunt je kind daarin wel stimuleren natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je het wel over een kind hebt en niet ieder kind gaat daar even soepel mee om.Hier trouwens hetzelfde verhaal met kiezen...bleef ook altijd behoorlijk lang in die rij staan maar was wel goed met leren.
ja, dat is wat ik ook bedoeldequote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt je kind daarin wel stimuleren natuurlijk.
Maar dat wil niet zeggen dat het helpt, elk kind is anders en gaat er anders mee om en als je het verkeerd aanpakt kan dat zelfs negatiever uitpakken. Je hebt ook nog de groep die gewoon een kluns is met gym...daar helpt geen stimuleren, op welke manier dan ook, aan.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:56 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt je kind daarin wel stimuleren natuurlijk.
Natuurlijk gaat elk kind er anders mee om, maar als je als ouder er ook al negatief instaat gaat het natuurlijk niet helpen nee. En uiteraard kan niet ieder kind uitblinken in sport, maar dan kun je wel stimuleren uit te blinken in andere dingenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat het helpt, elk kind is anders en gaat er anders mee om en als je het verkeerd aanpakt kan dat zelfs negatiever uitpakken. Je hebt ook nog de groep die gewoon een kluns is met gym...daar helpt geen stimuleren, op welke manier dan ook, aan.
Nuchter erin staan is altijd niet zo makkelijk als het jezelf of je kind betreft.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:27 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat elk kind er anders mee om, maar als je als ouder er ook al negatief instaat gaat het natuurlijk niet helpen nee. En uiteraard kan niet ieder kind uitblinken in sport, maar dan kun je wel stimuleren uit te blinken in andere dingen. Beetje nuchter erin staan is ook niet verkeerd lijkt me.
Was bij ons in de klas ook wel zo hoor. Een stuk of 10 kinderen werden gepest en toevallig (of niet wellicht) hoorden de kinderen die echt slecht waren in sport allemaal in die groep thuis.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
Misschien rare vraag; maar ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die wel gepest werden, wel vaak dezelfde mensen waren die ook met gym later of laatst gekozen werden, en idd ook vaak minder sportief waren. Zal er dan toch een link zijn met dieren? Dat de sterkste; fysiek dan; toch vaak een superieure rol verwerft? Of is het raar dat ik dat denk?
Ik vind dit wel een interessante reactie. Ik zie veel mensen reageren dat er gekozen wordt op basis van presteren. Maar als je naar de maatschappij kijkt wordt er geselecteerd op macht en vriendschap.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
moeilijk zulke dingen; ik kijk dat programma ook af en toe en vind het vreselijk om te zien hoe mensen gepest worden. En als ik dr aan denk dat dat ook mijn kind kan overkomen, lijkt me zo ontzettend erg!
gelukkig heb ik zelf geen ervaring met als laatste gekozen worden met gym, toevallig was ik juist 1 van de sportievelingen, en fanatiekelingen. En er waren bij ons ook inderdaad wel mensen in de klas die je liever niet in je team had. En als ik daarover nadenk is dat best hard. Maar zo ging het toendertijd wel.
Misschien rare vraag; maar ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die wel gepest werden, wel vaak dezelfde mensen waren die ook met gym later of laatst gekozen werden, en idd ook vaak minder sportief waren. Zal er dan toch een link zijn met dieren? Dat de sterkste; fysiek dan; toch vaak een superieure rol verwerft? Of is het raar dat ik dat denk?
Moet wel zeggen dat ik zelf echt geen pester was! ik hield me altijd wat op de oppervlakte, had eigenlijk wel contact met bijna iedereen in de klas.
Wat je vaak ziet is dat kinderen die gepest worden op de basisschool of in het zelfde teruggetrokken stramien blijven zitten, teruggetrokken blijven etc. OF omslaan en zichzelf beschermen door zelf te gaan pesten. En dat laatste komt doordat ze gehard worden. Is dat het effect dat je wil bereiken? Heb je dan niet liever een kind dat binnen de normen en waarden handelt? Dwz. zijn/haar omgeving met respect behandeld zoals een beetje normaal persoon zou moeten doen? Imho maakt pesten en uitsluiten (en dat laatste staat weer direct tegen het als laatste kiezen @ gym) meer kapot in mensen dan je lief is. Het is nergens voor nodig, het levert niets op en je kind wordt er imho absoluut niet beter van... Al is dat natuurlijk mijn mening als momenteel kinderloze yupquote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:57 schreef Fisscher het volgende:
Ach, wat maakt het uit. Worden die kinderen hard van.
Ik denk zelf dat daar wel een link in zit. Bij ons was het in bepaalde mate ook zo.quote:Misschien rare vraag; maar ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die wel gepest werden, wel vaak dezelfde mensen waren die ook met gym later of laatst gekozen werden, en idd ook vaak minder sportief waren. Zal er dan toch een link zijn met dieren? Dat de sterkste; fysiek dan; toch vaak een superieure rol verwerft? Of is het raar dat ik dat denk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |