Aan je ABN te zien is het ong. 1 jaar geleden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef boergijs het volgende:
Bij mij ging het zo dan er 2 begonen te kiessen tot ongeveer 2/3 is gekozen en dan dan de latste 1/3 door de leeraar werd gekozen
Op die manier werd er ook nog eens eerlijke taem's gemaakt
( groep 8 is voor mij 5 jaar geleden)
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Aan je ABN te zien is het ong. 1 jaar geleden.
Wow serieus?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef lily het volgende:
Waar ik me ook erg kwaad om heb gemaakt is dat een invaljuf tijdens gym eens tegen hem gezegd heeft dat hij rende als een mongool.
Fijn!
Ik snap niet waarom hij niet mee zou hoeven doen omdat hij zich niet op 3 ballen tegelijk kan focussen, dat kunnen sowieso maar weinig mensen. Of zit de halve klas aan de kant bij zo'n spelquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef lily het volgende:
Het enige wat hij niet trekt is dat ze soms een balspel doen waar dan 3 ballen in het spel zijn. Hij kan zich niet focussen op 3 ballen tegelijk. Dat heeft hij wel zelf aangegeven en dan hoeft hij niet mee te doen.
quote:Waar ik me ook erg kwaad om heb gemaakt is dat een invaljuf tijdens gym eens tegen hem gezegd heeft dat hij rende als een mongool.
Idd, sommige juffenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:11 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Wow serieus?Dat kan echt niet
. Wat idioot.
ben ik niet met je eens. Het gaat wel om systematisch altijd als laatste gekozen worden. Dat verneukt je zelfbeeld al voor je de eerlijke kans krijgt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:05 schreef June. het volgende:
Ach, zo erg is dat toch niet? Je moet ook leren omgaan met tegenslagen en competitie. In het latere leven wordt alles ook niet altijd eerlijk verdeeld..
Natuurlijk niet, je weet dan zelf toch ook wel dat je niet goed genoeg bent? Dan zorg je gewoon dat je beter bent in andere dingen, niks mis mee.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. Het gaat wel om systematisch altijd als laatste gekozen worden. Dat verneukt je zelfbeeld al voor je de eerlijke kans krijgt.
Wat versta jij onder 'eerlijke kans' dan? Want die eerlijke kans krijg je m.i. al vanaf de eerste gymles. Vanaf dat moment gaat iedereen inventariseren wie goed is en wie niet. En als je in de loop van de tijd beter wordt in iets word je ook eerder gekozen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. Het gaat wel om systematisch altijd als laatste gekozen worden. Dat verneukt je zelfbeeld al voor je de eerlijke kans krijgt.
Doet ie überhaupt dan buiten school nog aan sport? Anders blijft ie voor de rest van zijn leven zo'n houten klaas.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef lily het volgende:
Mijn zoon is fysiek niet sterk (en erg houterig) en wordt ook altijd als laatste gekozen tijdens de gymles. Hij zit nu in groep 6.
Ik vind het niet leuk maar hij zegt zelf dat hij het niet erg vindt.
Het enige wat hij niet trekt is dat ze soms een balspel doen waar dan 3 ballen in het spel zijn. Hij kan zich niet focussen op 3 ballen tegelijk. Dat heeft hij wel zelf aangegeven en dan hoeft hij niet mee te doen.
Hij is ook niet competitief en dat werkt tijdens een balspel natuurlijk ook niet in zijn voordeel.
Waar ik me ook erg kwaad om heb gemaakt is dat een invaljuf tijdens gym eens tegen hem gezegd heeft dat hij rende als een mongool.
Fijn!
Volgens mij kunnen ze op de pabo nog wel wat les gebruiken op dat gebied.
mijn punt was dat het in veel gevallen niet om goed of slecht in sport gaat. Maar ben je populair of wordt je gepest. En dat laatste lijkt mij niet iets wat je wil stimuleren bij kinderen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:40 schreef June. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, je weet dan zelf toch ook wel dat je niet goed genoeg bent? Dan zorg je gewoon dat je beter bent in andere dingen, niks mis mee.
Bij ons op school hing het kiezen echt af van je sportkwaliteiten, want ook kinderen die niet populair waren werden wel redelijk snel gekozen als ze goed in sport waren.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
mijn punt was dat het in veel gevallen niet om goed of slecht in sport gaat. Maar ben je populair of wordt je gepest. En dat laatste lijkt mij niet iets wat je wil stimuleren bij kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |