Bron: Frontpage Fok!quote:Amsterdam wil toeslag trein op Koninginnedag
De gemeente Amsterdam wil dat mensen die op Koninginnedag met de trein naar Amsterdam komen, een toeslag op hun treinkaartje gaan betalen. Op die manier betalen ze mee aan het schoonmaken van de stad.
Dit staat in de kadernota 2012 die wethouder Lodewijk Asscher (financiën, PvdA) donderdag heeft gepresenteerd. Daarin staat hoe de begroting voor volgend jaar er in grote lijnen uitziet. Asscher denkt dat een extra toeslag van 1 of 2 euro moet kunnen. De gemeente gaat er met de NS over in gesprek.
De Maatschappij Voor Beter OV en de NS hebben het plan in een reactie afgedaan als onuitvoerbaar.
Bron: Het Paroolquote:De NS ziet weinig in het voorstel van de gemeente Amsterdam voor een extra toeslag op treinkaartjes op Koninginnedag. 'Het voorstel is wettelijk niet uitvoerbaar. Wij mogen niet zomaar een toeslag op treinkaartjes heffen. Daarnaast is het ook niet wenselijk', aldus een woordvoerster van NS.
Ze wijst er verder op dat de NS en de gemeente Amsterdam mensen de afgelopen jaren juist hebben gestimuleerd om met de trein naar grote evenementen te komen, onder meer om parkeeroverlast tegen te gaan. 'Wij hebben een beetje het gevoel dat dit voorstel haaks staat op dat doel.'
Koninginnedag is feestdag, dus dan is je OV niet geldigquote:
De Titel is door TS zelf veronnen. Tevens: 5% van Brabant is: 0.05 * 2 444 435 = 122 221.75quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:53 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Alsof er zoveel Brabanders naar Amsterdam gaan, van de mensen die ik ken hoogstens 5%.
Helemaal hip dus!quote:
ik denk niet dat hij iedereen uit brabant kent..quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:56 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De Titel is door TS zelf veronnen. Tevens: 5% van Brabant is: 0.05 * 2 444 435 = 122 221.75
Dat is toch al zo'n 120 duizend mensen. Is best veel.
Dat weet je niet!quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk niet dat hij iedereen uit brabant kent..
Naar Amsterdam met de auto op koninginnedagquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:52 schreef Godtje het volgende:
Wat een debiel.
Genoeg inkomsten. Misschien moet hij het parkeren wat goedkoper maken. Dan komen mensen met de auto
Ja, dat is ook weer waar.quote:
Hoeveel kratjes moest je per persoon bij je hebben dan?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:18 schreef Thomas B. het volgende:
Er werd behalve op treinkaartjes zelfs gecontroleerd op hoeveel alcohol je meenam. Alles om het feest voor iedereen 'zo leuk mogelijk te maken' uiteraard
Maximaal 1/24ste kratje per persoonquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel kratjes moest je per persoon bij je hebben dan?
Jij woont sinds 6 maanden in Amsterdam op kamers?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:52 schreef jimjim1983 het volgende:
goeie zaak. hoop dat het doorzet. al die debiele boeren in de stad altijd
Nee,quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:05 schreef Boldface het volgende:
Ik zie fantastische mogelijkheden om de drukte op Koninginnedag te spreiden. Limburg, PVV-land, gewoon 20 euro toeslag op een kaartje, Brabanders slechts 2 euro, omdat ze tenminste nog weten wat gezellig feesten is. Friezen 10 euro, omdat ze onverstaanbaar praten.
Omgekeerd is ook geweldig. Dat je geld toe krijgt als je op Koninginnedag met de trein naar Veendam komt. Of een gratis PVV-paraplu als je in Venlo komt feestvieren die dag. Ik zeg: doen!
Weekend OV welquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Koninginnedag is feestdag, dus dan is je OV niet geldig
Overigens een vreemde maatregel. Koninginnedag is toch wel een goudmijn voor Amsterdam.
geboren en getogenquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij woont sinds 6 maanden in Amsterdam op kamers?
Lijkt me een uitstekend idee, een event belastingquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:42 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een onzin zeg, moeten we dan voor elke activiteit in het land alle prijzen tijdelijk gaan aanpassen?
Dan krijg je echt weer een wildgroei aan belastingen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekend idee, een event belasting
Beter dan belasting op inkomsten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan krijg je echt weer een wildgroei aan belastingen.
Nee, want dan zitten ze allemaal in VIP-box.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:11 schreef kawotski het volgende:
En bij het wekelijks uit de hand lopen van voetbalwedstrijden hoor je die ambtenaren niet..
Wij willen helemaal niet deze kant op komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:51 schreef Hathor het volgende:
Prima hoor, als Amsterdammers op hun beurt gemuilkorft worden zodra ze deze kant op komen, zodat normale mensen niet met dat nasale wanstaltige gegorgel opgezadeld worden.
De 'om-het-uur' nachttrein rijdt niet meer? Niet dat ik die neem. Tussen al die dronken studenten gaan zitten zeker? Bah. Nee, als ik in Amsterdam uitga blijf ik een nachtje over (hotel Arena, aanrader! Nieuwe vriendinnen mogen gratis mee, je betaalt per kamer, niet per persoon. =D). Het is wel even wandelen (nabij Oosterpark) want taxi's in Amsterdam doe'k niet meer, stelletje oplichters.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Het mooiste van Amsterdam is toch altijd de laatste trein naar Rotterdam.
En, met de OV-Chipkaart, makkelijk in te voeren.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekend idee, een event belasting
dat trekt meer bezoekers?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Rotterdam heeft twee jaarlijks terugkerende evenementen die meer bezoekers trekken (Marathon en Zomer Carnaval).
de enige plek waar geen amsterdammers komen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:25 schreef 16meter het volgende:
Al die provincialen kraken Amsterdam af, maar volgend jaar staan ze met hun oranje mutsje weer in beschonken toestand op het Museumplein bij538
.
Misschien wel, maar wel geen publiek dat zijn eigen drank meeneemt en er ongeveer 24 uur rond hangt. Konninge avond begint het al, en gaat nog de gehele dag daarna ook door.quote:
Volgens mij wel, maar het is niet echt te vergelijken natuurlijk. Langs de kant staan terwijl er mensen rennen/dansen, is wel wat anders dan je met duizenden tegelijk door nauwe straatjes wurmen.quote:
Lijkt me sterk dat de kosten de baten overstijgen, voor de stad als geheel. Als je dan toch kosten wil verhalen kun je beter een bijdrage vragen aan iedereen die een vergunning aanvraagt voor een evenement of eetkraampje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:50 schreef raptorix het volgende:
Aan 1 kant wel terecht, in Amsterdam worden schoonmaak kosten direct betaald door de inwoners van de stadsdelen
Als je Brabanders vervangt door homo's, en Amsterdam door Roze Maandag in Tilburg, zijn de moslims het er ook mee eens.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:31 schreef Hyperdude het volgende:
Goed plan.
Als je Brabanders vervangt door Moslims, en Amsterdam door Nederland, is Geertje het er ook mee eens.
Dat is toch precies wat ik zegquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de kosten de baten overstijgen, voor de stad als geheel. Als je dan toch kosten wil verhalen kun je beter een bijdrage vragen aan iedereen die een vergunning aanvraagt voor een evenement of eetkraampje.
Jup. En de redbull airrace ongeveer even veel, en de eerste redbull airrace zelfs veel meer.quote:
En wat levert zo'n dag de stad en bewoners op? Belachelijk dat alleen naar de kosten gekeken wordt en niet naar de opbrengsten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de kosten de baten overstijgen, voor de stad als geheel. Als je dan toch kosten wil verhalen kun je beter een bijdrage vragen aan iedereen die een vergunning aanvraagt voor een evenement of eetkraampje.
Ik vond het bier er anders duur genoeg... rotzooi heb ik niet gemaakt dit jaar, ik gooi gewoon netjes mijn spullen in de vuilnisbak. Het viel me wel op dat een hoop vuilnisbakken helemaal vol waren, kennelijk vind men het niet noodzakelijk om die dingen op tijd te legenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:11 schreef Basp1 het volgende:
Ze zouden gewoon zoals in de engelse musea bakken neer moeten zetten waar mensen een vrijwillige donatie mogen doen om de stad schoon te maken na konningedag, en volgens mij kunnen ze zich daarna nog verbazen hoeveel geld men ermee opgehaald heeft.
veel meer dan 600.000? vast..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup. En de redbull airrace ongeveer even veel, en de eerste redbull airrace zelfs veel meer.
700.000. Dat verschil kan ik in mijn huiskamer niet kwijt hoor.quote:
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
700.000. Dat verschil kan ik in mijn huiskamer niet kwijt hoor.
Zijn die er dan?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 13:44 schreef eetfan het volgende:
Goed idee, dan kunnen we tijdens Carnaval ook Mokumbelasting gaan innen van al die herrieschoppers van boven de sloot.
Je moet eens weten...quote:
Echt zat. Amsterdammers doen op internet heel stoer dat ze daar te goed voor zijn, maar als het dan eenmaal carnaval is weten ze niet hoe snel ze in die trein moeten stappen in een achterlijke outfit.quote:
Dan koop je vanuit Brabant toch geen kaartje naar Amsterdam, maar eerst naar Utrecht. En dan van Utrecht naar Amsterdam, indien het vanuit Utrecht minder belast wordt, dan vanuit Brabant.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:48 schreef Boldface het volgende:
[..]
Bron: Frontpage Fok!
Aanvullend:
[..]
Bron: Het Parool
De toeslag schijnt op het stadhuis bekend te staan als de 'Brabanttoeslag' of 'Brabantbelasting'. Wat vind je? Is deze toeslag terecht, of niet? En zo ja, moeten we nog verschillende tarieven per provincie overwegen?
Minder drinken helptquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef Hukkie het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik überhaupt ooit een treinkaartje heb gekocht toen ik nog met Koninginnendag naar Amsterdam ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |