Bron: Frontpage Fok!quote:Amsterdam wil toeslag trein op Koninginnedag
De gemeente Amsterdam wil dat mensen die op Koninginnedag met de trein naar Amsterdam komen, een toeslag op hun treinkaartje gaan betalen. Op die manier betalen ze mee aan het schoonmaken van de stad.
Dit staat in de kadernota 2012 die wethouder Lodewijk Asscher (financiën, PvdA) donderdag heeft gepresenteerd. Daarin staat hoe de begroting voor volgend jaar er in grote lijnen uitziet. Asscher denkt dat een extra toeslag van 1 of 2 euro moet kunnen. De gemeente gaat er met de NS over in gesprek.
De Maatschappij Voor Beter OV en de NS hebben het plan in een reactie afgedaan als onuitvoerbaar.
Bron: Het Paroolquote:De NS ziet weinig in het voorstel van de gemeente Amsterdam voor een extra toeslag op treinkaartjes op Koninginnedag. 'Het voorstel is wettelijk niet uitvoerbaar. Wij mogen niet zomaar een toeslag op treinkaartjes heffen. Daarnaast is het ook niet wenselijk', aldus een woordvoerster van NS.
Ze wijst er verder op dat de NS en de gemeente Amsterdam mensen de afgelopen jaren juist hebben gestimuleerd om met de trein naar grote evenementen te komen, onder meer om parkeeroverlast tegen te gaan. 'Wij hebben een beetje het gevoel dat dit voorstel haaks staat op dat doel.'
Koninginnedag is feestdag, dus dan is je OV niet geldigquote:
De Titel is door TS zelf veronnen. Tevens: 5% van Brabant is: 0.05 * 2 444 435 = 122 221.75quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:53 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Alsof er zoveel Brabanders naar Amsterdam gaan, van de mensen die ik ken hoogstens 5%.
Helemaal hip dus!quote:
ik denk niet dat hij iedereen uit brabant kent..quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:56 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
De Titel is door TS zelf veronnen. Tevens: 5% van Brabant is: 0.05 * 2 444 435 = 122 221.75
Dat is toch al zo'n 120 duizend mensen. Is best veel.
Dat weet je niet!quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk niet dat hij iedereen uit brabant kent..
Naar Amsterdam met de auto op koninginnedagquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:52 schreef Godtje het volgende:
Wat een debiel.
Genoeg inkomsten. Misschien moet hij het parkeren wat goedkoper maken. Dan komen mensen met de auto
Ja, dat is ook weer waar.quote:
Hoeveel kratjes moest je per persoon bij je hebben dan?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:18 schreef Thomas B. het volgende:
Er werd behalve op treinkaartjes zelfs gecontroleerd op hoeveel alcohol je meenam. Alles om het feest voor iedereen 'zo leuk mogelijk te maken' uiteraard
Maximaal 1/24ste kratje per persoonquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel kratjes moest je per persoon bij je hebben dan?
Jij woont sinds 6 maanden in Amsterdam op kamers?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:52 schreef jimjim1983 het volgende:
goeie zaak. hoop dat het doorzet. al die debiele boeren in de stad altijd
Nee,quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:05 schreef Boldface het volgende:
Ik zie fantastische mogelijkheden om de drukte op Koninginnedag te spreiden. Limburg, PVV-land, gewoon 20 euro toeslag op een kaartje, Brabanders slechts 2 euro, omdat ze tenminste nog weten wat gezellig feesten is. Friezen 10 euro, omdat ze onverstaanbaar praten.
Omgekeerd is ook geweldig. Dat je geld toe krijgt als je op Koninginnedag met de trein naar Veendam komt. Of een gratis PVV-paraplu als je in Venlo komt feestvieren die dag. Ik zeg: doen!
Weekend OV welquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Koninginnedag is feestdag, dus dan is je OV niet geldig
Overigens een vreemde maatregel. Koninginnedag is toch wel een goudmijn voor Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |