abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97945243
Hallo Fokkers,

Na het overweldigend aantal reacties op mijn vorige vraag (iets met stucen en olie-muurverf, was dan ook wel erg specifiek, moet ik toegeven), hier ook weer een niche-vraag: ik heb een loze schoorsteen midden door mijn huis lopen, dus een centraal stofzuigersysteem (= sterke zuiger in de kelder, aansluitpunten in de muur op elke verdieping, nooit meer gesleep met je stofzuiger en/of kabaal) is in principe, afgezien van de investering, appeltje eitje. Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Welke merken?

BvD
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:43:10 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97945436
Vrienden van mij hebben zelf een huis gebouwd en ook zo'n stofzuiger er in.
Ik zie er totaal het nut niet van in. Nou je hoeft niet meer met een stofzuiger te sjouwen.
(nou wij hebben er gewoon 1 voor boven en 1 voor beneden).
En vervolgens loop je wel met een veel langere slang te slepen (want je moet elke hoek van de kamer toch kunnen bereiken) of je hebt op meerdere plaatsen van die lange slangen liggen.

Als je het mij vraagt is het een van de meest nutteloze vormen van "luxe" die er is.
pi_97945675
Waarom niet gewoon een iRobot Roomba?
www.irobot.com/nl//Roomba
Die kun je ook nog eens leuk hacken:
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:52:44 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97945790
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:43 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je het mij vraagt is het een van de meest nutteloze vormen van "luxe" die er is.
Het grote voordeel is dat je geen stof meer rondblaast. Maar "normale" mensen hebben daar geen last van, misschien leuk als je zwaar astma hebt.
censuur :O
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:58:39 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_97946065
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:49 schreef Perceptor het volgende:
Waarom niet gewoon een iRobot Roomba?
www.irobot.com/nl//Roomba
Die kun je ook nog eens leuk hacken:
_O-
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:14:51 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97946624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het grote voordeel is dat je geen stof meer rondblaast. Maar "normale" mensen hebben daar geen last van, misschien leuk als je zwaar astma hebt.
Tsja daar zit wat in, maar dan moet je dus wel een luchtwegaandoening hebben voordat het handig is.
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 19:23:53 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97949385
Persoonlijk denk ik dat investeren in een goede degelijke stofzuiger met als je dat nodig hebt in verband met met allergieën of astma oid. een paar goede filters een betere investering is dan het "laten" aanleggen van een centraalstofzuig-systeem. Moet je wel een stofzuiger nemen uit het duurdere segment en niet voor ¤ 50,- een stofzuiger kopen bij de mediamarkt ofzo !

Heb het in de installatietechniek maar één keer geholpen met het aanleggen van zo'n systeem in één of andere dure villa :)

Staat mij iets van bij dat je niet de normale buizen 40 of 50 mm kunt gebruiken maar dat dit speciale buis moest zijn die niet statisch wordt bij het stofzuigen. Dat stof dus wel meegaat naar de stofzak en niet ergens in de installatie blijft "kleven"
pi_97955754
wij hebben het ook thuis, maar verder zit er niet echt toegevoegde waarde aangezien je toch met die slang van tien meter moet slepen. En het is ook niet echt een feest om die zak te vervangen in de kelder, wat een troep geeft dat.
pi_97966398
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Persoonlijk denk ik dat investeren in een goede degelijke stofzuiger met als je dat nodig hebt in verband met met allergieën of astma oid. een paar goede filters een betere investering is dan het "laten" aanleggen van een centraalstofzuig-systeem. Moet je wel een stofzuiger nemen uit het duurdere segment en niet voor ¤ 50,- een stofzuiger kopen bij de mediamarkt ofzo !

Heb het in de installatietechniek maar één keer geholpen met het aanleggen van zo'n systeem in één of andere dure villa :)

Staat mij iets van bij dat je niet de normale buizen 40 of 50 mm kunt gebruiken maar dat dit speciale buis moest zijn die niet statisch wordt bij het stofzuigen. Dat stof dus wel meegaat naar de stofzak en niet ergens in de installatie blijft "kleven"
opvangen? gewoon buiten dumpen :+
pi_97970146
Dank voor de reacties, nu twijfel ik weer :p
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het om meer dan het systeem gaat, maar ook een beetje om wie het verst kan pissen: vriend van me heeft net ook een huis gekocht, van 400k, ik die minder kapitaalkrachtig ben, van 200k. Met de heggeschaar heb ik ook al verloren (hij heeft 20 watt meer erop zitten, gretverdrie:), dus het zou leuk zijn als ik dit zou doen (hij weet niet eens wat het is, toen ik het over een centraal stofzuiger systeem had dacht hij dat ik mijn vriendin bedoelde, de viespeuk).

@perceptor: verry fonny!
pi_97970366
enige wat mischien nog een voordeel is.. is dat de lawaaierige motor lekker weggewerkt kan worden...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:08:01 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97973827
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:54 schreef 1952VincentBlackLightning het volgende:
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het om meer dan het systeem gaat, maar ook een beetje om wie het verst kan pissen
Ik stel voor: leg hem gewoon op tafel, en kijk wie de langste heeft:

:7
censuur :O
pi_97978359
quote:
Ik stel voor: leg hem gewoon op tafel, en kijk wie de langste heeft
In dat departement zijn we beiden losers :P
Waarom denk je dat we met machines moeten overcompenseren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')