In een gesloten circuit ja. Moet je voor de grap eens een gaatje prikken in een slang waar 3.5 bar op staat, dan komt 't er toch behoorlijk uit. En die 3.5 bar is wanneer beide pompen draaien hè. Wanneer pomp B geen olie meer wegpompt blijft pomp A vrolijk doordraaien. Wat gaat 'm tegenhouden? Die as blijft gewoon aangedreven worden wanneer het blok loopt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
3.5 bar is in de hydrauliekwereld echt niets. Daar begin je bij minimaal 50, en gaat het door tot 1000+ bar
Daar zit 'ie iig nietquote:Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, zo'n klepje kan gewoon in je pomp verwerkt zitten. het zou natuurlijk kunnen dat die kapot is en dat je daardoor geen veiligheid meer hebt.
Dat is waar ja, maarrrrrrr als het een pomp is die gemaakt is om volume te verpompen ipv druk op te bouwen doet hij nog steeds weinig, afgezien van warm worden en slijten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In een gesloten circuit ja. Moet je voor de grap eens een gaatje prikken in een slang waar 3.5 bar op staat, dan komt 't er toch behoorlijk uit. En die 3.5 bar is wanneer beide pompen draaien hè. Wanneer pomp B geen olie meer wegpompt blijft pomp A vrolijk doordraaien. Wat gaat 'm tegenhouden?
Dat verklaart wel het 1 en ander.quote:[..]
Daar zit 'ie iig niet.
De pomp zelf hoeft ook niet veel druk op te bouwen natuurlijk, die slingert de olie op de juiste plekken het blok in. De boel is zo geconstrueerd dat de olie dan uiteindelijk weer bij de 'scavenger pump' terechtkomt. Die olie kan niet zomaar ergens in het blok blijven 'zweven' wanneer hij niet weggepompt zou worden. Dan had je ook geen goede koeling of smering.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is waar ja, maarrrrrrr als het een pomp is die gemaakt is om volume te verpompen ipv druk op te bouwen doet hij nog steeds weinig, afgezien van warm worden en slijten.
Heb je Aprillia al eens gebeld/mailt?
Dat lijkt me ook jaquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De pomp zelf hoeft ook niet veel druk op te bouwen natuurlijk, die slingert de olie op de juiste plekken het blok in. De boel is zo geconstrueerd dat de olie dan uiteindelijk weer bij de 'scavenger pump' terechtkomt. Die olie kan niet zomaar ergens in het blok blijven 'zweven' wanneer hij niet weggepompt zou worden. Dan had je ook geen goede koeling of smering.
Tenminste, dat lijkt mij. Ik moet bekennen dat ik me niet zo bezig heb gehouden met de oliecirculatie in zo'n blok. Wel interessant, dat sowieso.
Moet je maar sneller eten. Wij hadden het over camera's en tietenquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:21 schreef Doodkapje het volgende:
Jeez man,... je kan nog niet eens normaal eten of het topic staat vol...
Slaap lekker!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:04 schreef Timmos het volgende:
Ok, 't is me duidelijk dat het laat is.. Had het niet gelezen dus dacht dat de aarde zo aan het golven was..
Ik zal vast lekker slapen, maar nu nog nietquote:
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:12 schreef SP22 het volgende:
Ik moet gaan slapen.. morgen weer hele dag werken.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zal vast lekker slapen, maar nu nog niet..
http://www.dumpert.nl/med(...)maken_doe_je_zo.html![]()
.. Ook echt op dat politievoertuig aan het einde
Ben je aan het doen dan?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:14 schreef Isdatzo het volgende:
Zou ook eens moeten gaan slapen maar nog genoeg te doen.
Wat is je onderwerp?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:20 schreef Isdatzo het volgende:
Nou, ik wisselde afstuderen even af met studeren? Met dat eerste ga ik weer verder.
Haat aan muggen..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:21 schreef Isdatzo het volgende:
En nachtelijk sleutelen is best kut kan ik je vertellen, de vorige keer was ik al m'n gereedschap kwijt. Hier moet ik dat buiten doen, binnen heb ik te weinig plek. Da's nogal lastig met licht en zo.
En muggen.
Daar zou ik volgens mij niet eens in kunnen staanquote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:25 schreef Isdatzo het volgende:
Dit is de ruimte die ik binnen heb:
[ afbeelding ]
Lijkt groter dan het is trouwens.
En dan staat er nu nog een extra fiets, een mountainbike, een krat met spul, blikken verf, dozen en andere troep bij. Ik ben een kwartier bezig om er überhaupt bij te komen denk ik.
Das sleutelen met hindernissen ja..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:25 schreef Isdatzo het volgende:
Dit is de ruimte die ik binnen heb:
[ afbeelding ]
Lijkt groter dan het is trouwens.
En dan staat er nu nog een extra fiets, een mountainbike, een krat met spul, blikken verf, dozen en andere troep bij. Ik ben een kwartier bezig om er überhaupt bij te komen denk ik.
__O__quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:08 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik zal vast lekker slapen, maar nu nog niet..
http://www.dumpert.nl/med(...)maken_doe_je_zo.html![]()
.. Ook echt op dat politievoertuig aan het einde
succes!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:28 schreef Isdatzo het volgende:
Precies. Dus blok uit elkaar en dat soort grapjes moeten op de keukentafel.
Maar ik ga weer eens verder ondertussen.
Ik doe alleen agressief in de sportschool, sorryquote:Op vrijdag 10 juni 2011 01:30 schreef SP22 het volgende:
Kan iemand mij ff knock out slaan met een rubberen hamer ofzo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |