Wat je noemt geluk, daar komen ze toch wel achter (duh). Is mij ook wel eens overkomen. Gewoon eerlijk terugbrengen dan krijg je een doosje chocola oid. Als je dat niet doen kan het je nog wel eens duur komen te staan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dit gaat niet om mij maar een vriend die niet durft te fokken na dat hij 1x gedisst is. (faler)
Hij ging dus gisteren pinnen, maar om saldo te checken bij een andere bank doet hij altijd een hoog bedrag intikken (wat hij dus toch niet heeft) zodat het apparaat zegt hoeveel geld je max hebt.Dus hij tikte 250 in terwijl hij 50 euro had. Vervolgens komt er 250 euro uit en is er geen geld afgeschreven.
Dus, heeft ie nu gewoon geluk of gaat er nog iets gebeuren, waaraan ligt dit, iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Kost het je wel 250 euro!quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Wat je noemt geluk, daar komen ze toch wel achter (duh). Is mij ook wel eens overkomen. Gewoon eerlijk terugbrengen dan krijg je een doosje chocola oid. Als je dat niet doen kan het je nog wel eens duur komen te staan.
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Gewoon eerlijk terugbrengen dan krijg je een doosje chocola oid.
waarom zou ik bij een onderwerp als dit erover liegen dat ik het wasquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:59 schreef jitzzzze het volgende:
natuurlijk heeft die "vriend" van je geen geluk, wat denk je zelf?
Voor iemand die max 50 euro op z'n rekening heeft staan is dat best veelquote:
voor de backfire natuurlijkquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
waarom zou ik bij een onderwerp als dit erover liegen dat ik het was
Als je het niet terugbrengt, denkt dan maar aan het dubbele (of meer) wat je terug moet betalen.quote:
Haha. Wel als ze het straks gaan verrekenen met de gebruikelijk rente á 15% of zoiets.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:04 schreef Civilian het volgende:
[..]
Voor iemand die max 50 euro op z'n rekening heeft staan is dat best veel
Dit is geen KLB.quote:
Dit is gewoon fraude, krijg je een lekkere boete voor.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:05 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Haha. Wel als ze het straks gaan verrekenen met de gebruikelijk rente á 15% of zoiets.
Dan valt het onder 'fout van de bank'?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:08 schreef erikkll het volgende:
Je krijgt echt geen boete als ze er achter komen hoorZou wat zijn, stel je pint 250 euro en houdt verder je saldo niet echt in de gaten (bijv omdat er meer dan ¤100.000,- op je rekening staat en het niet zoveel kan schelen)
Dan is die 250 euro van jou. Als er zoveel op je rekening staat.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:08 schreef erikkll het volgende:
Je krijgt echt geen boete als ze er achter komen hoorZou wat zijn, stel je pint 250 euro en houdt verder je saldo niet echt in de gaten (bijv omdat er meer dan ¤100.000,- op je rekening staat en het niet zoveel kan schelen)
Formeel is het verduistering.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:10 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Dan is die 250 euro van jou. Als er zoveel op je rekening staat.
In geval van vriend van TS is er 200 euro niet van hem en hij weet dat.
Houdt hij dat geld zelf dan wordt dat gewoon gezien als fraude hoor.
Komt allemaal op hetzelfde neer.quote:
Nee het valt onder fraude, misschien dat ze een beetje sociaal doen whatever, maar als jij het niet binnen een paar weken komt brengen zullen ze het echt wel komen halen, en dan niet alleen die 250 euroquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan valt het onder 'fout van de bank'?
waar slaat dit op? als t goed is staat ie 200 euro rood nu, niet plus 99.750.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:08 schreef erikkll het volgende:
Dat niet, maar TS hoeft ook niet naar de gevangenis zonder langs start te gaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:12 schreef Homdeck het volgende:
Een vergissing van de bank in uw voordeel. U ontvangt 250 euro.
Kan hij wel 200 euro rood staan? Of was zijn bestedingsruimte ook maar 50 euro?quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hij ging dus gisteren pinnen, maar om saldo te checken bij een andere bank doet hij altijd een hoog bedrag intikken (wat hij dus toch niet heeft) zodat het apparaat zegt hoeveel geld je max hebt.Dus hij tikte 250 in terwijl hij 50 euro had. Vervolgens komt er 250 euro uit en is er geen geld afgeschreven.
of ie dat kan of niet, de bank doet dat sowieso (weet ik uit ervaring).quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:57 schreef cricket het volgende:
[..]
Kan hij wel 200 euro rood staan? Of was zijn bestedingsruimte ook maar 50 euro?
Meer rood staan dan toegestaan kan niet op eigen initiatief, wel als gevolg van keuzes van de bank. Dus zonder genoeg bestedingsruimte kun je niet meer pinnen dan die ruimte toelaat, tenzij er een storing is dus. Er zijn ook banken die de ruimte afronden naar boven op een tientje.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:04 schreef essentieel het volgende:
of ie dat kan of niet, de bank doet dat sowieso (weet ik uit ervaring).
Nee. Als de bank meer moet afschrijven dan er op de rekening staat, doen ze dat. Zoals ik zei, dat heb ik uit eigen ervaring. Vriend van TS staat dus 200 rood.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:08 schreef cricket het volgende:
[..]
Meer rood staan dan toegestaan kan niet op eigen initiatief, wel als gevolg van keuzes van de bank. Dus zonder genoeg bestedingsruimte kun je niet meer pinnen dan die ruimte toelaat, tenzij er een storing is dus. Er zijn ook banken die de ruimte afronden naar boven op een tientje.
Bankeigen afschrijvingen staan hier los van (zoals de creditcardafschrijving) en voor sommige banken geldt ook dat ze een incasso er wel af halen zonder genoeg ruimte.
Dus dat geld wordt in de toekomst alsnog afgeschreven?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:57 schreef cricket het volgende:
[..]
Kan hij wel 200 euro rood staan? Of was zijn bestedingsruimte ook maar 50 euro?
Iets dergelijks kan voorkomen in het geval van bepaalde storingen in pinautomaten. Dat werkt ook zo als er weer eens een landelijke storing met het pinnen is bij een of andere bank. Op basis van interbancaire afspraken kun je dan sowieso tot 250 euro pinnen bij gastbanken (of ook bij de eigen bank, afhankelijk van het type storing) of je daar nu wel of geen saldo hebt (aangezien dat niet te controleren valt op dat moment). Gelet op de storing kan dat geld ook niet meteen worden afgeschreven maar worden die transacties pas aan de bank doorgegeven op het moment dat de storing voorbij is en daarna pas afgeschreven (kan een paar dagen duren). Ook zonder voldoende saldo/bestedingsruimte wordt het dan alsnog afgeschreven.
Ja.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dus dat geld wordt in de toekomst alsnog afgeschreven?
Absoluut.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
En waar haal je die onzin vandaan?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Als je het niet terugbrengt, denkt dan maar aan het dubbele (of meer) wat je terug moet betalen.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:10 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Dan is die 250 euro van jou. Als er zoveel op je rekening staat.
In geval van vriend van TS is er 200 euro niet van hem en hij weet dat.
Houdt hij dat geld zelf dan wordt dat gewoon gezien als fraude hoor.
Hij had toch maar 50 euro op z'n rekening staan, dan zijn die 200 toch niet van hem.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:30 schreef klipper het volgende:
[..]
![]()
Lees je wel goed.......
Hij wilde 250 euro en kreeg 250 euro.
Het wordt pas een ander verhaal als hij 50 euro wilde en 250 euro kreeg.
Zeer waarschijnlijk in het verleden zelfs, om de renteberekening goed te laten plaatsvindenquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:12 schreef Homdeck het volgende:
Een vergissing van de bank in uw voordeel. U ontvangt 250 euro.
UIt het feit dat TS fraude pleegt (of verduistering), hier van op de hoogte is, maar niks doet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:27 schreef klipper het volgende:
[..]
En waar haal je die onzin vandaan?
Hij pint 250 euro, en krijgt 250 euro.
Of het nu vandaag , morgen of pas volgend jaar desnoods van zijn rekening afgeschreven wordt maakt verder niets uit.
Ja meid ik weet dat hij maar ¤50 op zijn rekening had, maar dat neemt niet weg dat dit geen fraude is maar roodstand, en roodstand is niet verboden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:22 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Hij had toch maar 50 euro op z'n rekening staan, dan zijn die 200 toch niet van hem.
Dat staat ie dan rood en is lening, moet hij toch terugbetalen.
Beter lees je zelf goed.
Fraude is het uiteraard niet, maar er meer roodstand dan toegestaan is, dan is het ook geen lening. Dan is het ongeoorloofde roodstand, en die moet meteen worden aangezuiverd. Kan nog aardig in de kosten lopen als dat niet wordt gedaan (en dan niet alleen met rente, maar ook incassokosten e.d.)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:43 schreef klipper het volgende:
De bank ziet dit ook niet als fraude maar als lening waar je een mooie rente voor betaald.
Klopt, alleen zullen ze dat traject niet gelijk gaan opstarten, zeker niet als er iedere maand geld op wordt bijgeschreven.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Fraude is het uiteraard niet, maar er meer roodstand dan toegestaan is, dan is het ook geen lening. Dan is het ongeoorloofde roodstand, en die moet meteen worden aangezuiverd. Kan nog aardig in de kosten lopen als dat niet wordt gedaan (en dan niet alleen met rente, maar ook incassokosten e.d.)
Gemiddeld genomen krijg je na een week een brief waarna je 2 weken hebt om aan te zuiveren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Klopt, alleen zullen ze dat traject niet gelijk gaan opstarten, zeker niet als er iedere maand geld op wordt bijgeschreven.
Mobiele ATM's, een gat in de markt.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:20 schreef Bill_E het volgende:
Vroeger had ik een truck met 3 pin automaten van verschillende banken.
nee hoeft niet, mijn broer heeft het een jaar geleden gehad met ¤400 en hij heeft het nog steeds.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Waarom pint hij danquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:31 schreef krokdown het volgende:
[..]
nee hoeft niet, mijn broer heeft het een jaar geleden gehad met ¤400 en hij heeft het nog steeds.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |