ja dat begrijp ik wel, maar mijn vraag is hoe wordt hierop ingewerkt volgens de wet , iemad die dat weet ?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Gewoon beetje logisch nadenken en je kop niet in het zand steken als jij een splinternieuwe fiets voor 10 euro achter het station koopt.
Meestal is de maatstaf; Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook niet waar!
Als jij gepakt word met een gestolen fiets dan is het heling! En zal je daarvoor een boete krijgen ofzo. Of je moet netjes met bonnen aan kunnen tonen dat je de fiets voor een redelijke prijs heb kunnen kopen en dan zal de verkoper de lul zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef detandenfee het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik wel, maar mijn vraag is hoe wordt hierop ingewerkt volgens de wet , iemad die dat weet ?
Vraag altijd om:quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:42 schreef detandenfee het volgende:
nou heeft iedren het erover dat als je te goedkope prijs ziet niet kopen maar wat nou als die fiets in de winkel 200 euro is en ik heb de kans om hem voor 125 euro te kopen en misschien 50 euro winst mee te maken. dan zal je niet zo snel denken dat het een gestolen fiets is, maar in dit geval dus voor de zekerheid kopie van ID / paspoort verkoper maken ?
Er even vanuitgaande dat de fiets in nieuwstaat is(anders zul jij hem ook niet voor 175 kunnen verkopen); die prijsverhouding is toch te mooi om waar te zijn? Slechts 5/8ste van de nieuwprijs.....quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:42 schreef detandenfee het volgende:
nou heeft iedren het erover dat als je te goedkope prijs ziet niet kopen maar wat nou als die fiets in de winkel 200 euro is en ik heb de kans om hem voor 125 euro te kopen en misschien 50 euro winst mee te maken. dan zal je niet zo snel denken dat het een gestolen fiets is, maar in dit geval dus voor de zekerheid kopie van ID / paspoort verkoper maken ?
Ja, je wordt opgeknoopt voor schuld/opzetheling. Nu is het echter wel zo dat je daar e.e.a. aan kunt doen. Enerzijds werken met kopieën legitimatiebewijzen van de verkopers samen met verklaringen van hen dat het legale waar betreft, anderzijds kopen voor een marktconforme prijs (met een zacht prijsje heb je dus alsnog een probleem) die je dan gemakshalve ook maar even optekent waar partijen voor tekenen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:28 schreef detandenfee het volgende:
is het nou eigelijk toegestaan volgens de wet om individueel spullen in te kopen en voor een hogere prijs door te verkopen? nou zal dit wel toegestaan zijn denk ik, maar wat als de spullen die je hebt ingekocht gestolen blijken te zijn. een simpel voorbeeld:
ik zie ergens een fiets voor een mooi prijsje waarvan ik denk daar kan ik wel wat centjes uit halen. nou koop ik de fiets en zet ik hem op het internet voor een hogere prijs. na een paar dagen wachten komt het tot een afspraak met een klant, die plotseling politie blijkt te zijn, omdat de fiets gestolen is ( waarvan de verkoper, ik dus, niet op de hoogte van was). wat zou er in zo een situatie gebeuren, iemand enig idee ?
Dus iemand verkoopt een fiets waar jij nog 50 euro winst op kan maken en zijn prijs is bijna de helft van de winkelwaarde. Dat lijkt me aardig vallen onder te goedkope prijs vind je ook niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:42 schreef detandenfee het volgende:
dat is volgens mij onzin, volgens mij wordt er keiveel winst gemaakt op fietsen dus als je een keer 1 voor de helft an de prijs ziet hoeft dat niet meteen diefstal te betekenenquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:30 schreef RPG het volgende:
[..]
Dus iemand verkoopt een fiets waar jij nog 50 euro winst op kan maken en zijn prijs is bijna de helft van de winkelwaarde. Dat lijkt me aardig vallen onder te goedkope prijs vind je ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |