abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:55:55 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97926083
Vervolg op deeltje 4: (druk maar op de back knop van dit topique als je terug wilt bladeren)

--
Rijksoverheid - Wet Wajong
Rijksoverheid - Wet Wajong & Werken naar Vermogen - ingang vanaf 1 januari 2013

Herziening stelsel arbeidsongeschiktheid
1 april 2002: Wet verbetering Poortwachter
1 augustus 2004: stop nieuwe WAZ-uitkeringen
29 december 2005: WIA vervangt WAO
1 januari 2010: Wet Wajong vervangt Wajong

quote:
Per 1 januari 2013: Wet werken naar vermogen

De onlangs door het kabinet voorgestelde Wet werken naar vermogen (Wwnv) voegt meerdere wettelijke regelingen voor arbeidsongeschikten samen. Dit kan gevolgen hebben voor mensen die nu onder de Wajong vallen.

Het UWV gaat kijken welke mensen, die een Wajong-uitkering hebben, kunnen werken. Als u (gedeeltelijk) kunt werken, krijgt u vanaf 1 januari 2014 een lagere uitkering (70% van het wettelijk minimumloon). U bent immers in staat om via werk een aanvullend inkomen te verdienen. Stroomt u na 1 januari 2012 in de Wajong en kunt u werken, dan zal vanaf 2014 de Wwnv voor u gelden.

Kunt u helemaal niet werken, dan verandert er niets. Let op: de Tweede Kamer moet nog stemmen over deze wet.
Meer: hier
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:59:12 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97926141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:40 schreef dawg het volgende:

[..]

om jouw reactie als voorbeeld te nemen: in feite zeg je nu, geef je dromen maar op, stop met zeiken daarover en pak wat je qua werk kan pakken. onzin natuurlijk, en ook niet erg stimulerend.
Het gaat er om dat je als Wajong-er voldoening moet vinden in iets dat je wel kunt. Net zoals iedereen wel eens dromen heeft die niet uit komen. Stel ik wilde profvoetballer worden als kind, dan heeft het toch geen zin om er mee te blijven mokken dat ik dat nu niet ben? Want ik kan er dus echt geen flikker van.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97926370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat er om dat je als Wajong-er voldoening moet vinden in iets dat je wel kunt. Net zoals iedereen wel eens dromen heeft die niet uit komen. Stel ik wilde profvoetballer worden als kind, dan heeft het toch geen zin om er mee te blijven mokken dat ik dat nu niet ben? Want ik kan er dus echt geen flikker van.
:o Nu moet ik denken aan die reclame van Pietertje die niet kan voetballen :D
-weg-
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:20:43 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97926517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Ja Pietertje zou juist een lichtend voorbeeld moeten zijn voor Wajong-ers :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:24:07 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97926587
het gaat natuurlijk niet over dromen over een carriere als profvoetbaler he, maar gewoon dromen over een studie doen waar je plezier en zin in hebt en werken op het niveau waarvoor je gestudeerd hebt en dat niet kunnen omdat je lichamelijk/psychisch niet de capaciteit hebt. Dan is het niet motiverend om voor een hongerloontje pallets te gaan stapelen bij de locale houthandel bwvs
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 09:26:38 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97926632
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Das dus waar ík 't vorige topic mee sloot:

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Iemand blijven stimuleren om die ene droombaan te vinden die niet bereikbaar is misschien schiet ook niet op, want als het dan niet lukt wordt je ook moedeloos. Er zit ook geluk en zelfontplooiing in dingen die je aan de kant schuift omwille van die droombaan, maar als die droombaan niet bereikbaar is zul je toch iets anders moeten gaan zoeken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97926961
Men blijft in herhaling vallen.
Berust er maar in dat meningen verschillen en zullen blijven verschillen.
De discussie lijkt mij zijn beloop wel te hebben gehad hier.
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:51:29 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97927165
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:24 schreef Re het volgende:
het gaat natuurlijk niet over dromen over een carriere als profvoetbaler he, maar gewoon dromen over een studie doen waar je plezier en zin in hebt en werken op het niveau waarvoor je gestudeerd hebt en dat niet kunnen omdat je lichamelijk/psychisch niet de capaciteit hebt. Dan is het niet motiverend om voor een hongerloontje pallets te gaan stapelen bij de locale houthandel bwvs
Het profvoetballer was ook meer een voorbeeld om aan te geven dat iedereen wel dromen heeft die niet uit komen.
Maar feit blijft dat Wajongers in de meeste gevallen genoegen moeten nemen met een baan onder hun niveau, en daar hun voldoening in moeten vinden. Dat hoeft echt geen palletsorteren of schoffelen te zijn. Ik zou zeggen zoek dan een baan die onder je niveau is maar waar je met je intelligentie toch nog een hoop kunt doen.
Bijv. werken in een tuincentrum en dan iedereen geweldig advies geven over hoe je de plantjes moet verzorgen omdat je voor bioloog gestudeerd hebt. Of in een kringloopwinkel werken en dan veel produktkennis vergaren en delen. Of vakken vullen bij de supermarkt en je voldoening halen uit het klaarstaan voor mensen en ze helpen, en in je heldere moment het ultieme fifo systeem bedenken.
Een gedicht over Maanvis
pi_97927853
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:11 schreef Auti het volgende:

[..]

Succes is een keuze, Auti.
pi_97928212
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:43 schreef missyB het volgende:
Men blijft in herhaling vallen.
Berust er maar in dat meningen verschillen en zullen blijven verschillen.
De discussie lijkt mij zijn beloop wel te hebben gehad hier.
Yep, ik zie steeds dezelfde dingen voorbij komen.
Wat mij betreft tijd voor slotje

Edit:Links naar vorige deeltjes:
Wajong uitkering en eigenwaarde. #4
Wajong uitkering en eigenwaarde. #3
Wajong uitkering en eigenwaarde. #2
Wajong uitkering en eigenwaarde.

[ Bericht 28% gewijzigd door magnetronkoffie op 09-06-2011 11:18:09 ]
pi_97928303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje egoistisch. Dus omdat die mensen hun ding gezegd hebben, moet het topic maar dicht? Er komen zo'n 5000 mensen op FOK, er zijn altijd meer mensen die iets kunnen bijdragen aan zo'n topic.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_97928329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:32 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje egoistisch. Dus omdat die mensen hun ding gezegd hebben, moet het topic maar dicht? Er komen zo'n 5000 mensen op FOK, er zijn altijd meer mensen die iets kunnen bijdragen aan zo'n topic.
Zolang mensen maar in hun waarde worden gelaten.
pi_97928338
Als men bijdraagt jazeker, maar men verzand nu van beide kanten in dezelfde argumenten.
pi_97928534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef missyB het volgende:
Als men bijdraagt jazeker, maar men verzand nu van beide kanten in dezelfde argumenten.
Veel meer smaken zullen er dan ook niet zijn. Het is net zo iets als in de politiek dat links en rechts het ook nooit eens zullen worden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:45:00 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97928690
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef missyB het volgende:
valt wel mee toch? De focus kan wmb wat meer gaan liggen in het aan het werk helpen van de wajong-ers die hier posten :).
Een gedicht over Maanvis
pi_97928798
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Veel meer smaken zullen er dan ook niet zijn. Het is net zo iets als in de politiek dat links en rechts het ook nooit eens zullen worden.
EG, vat het niet als een aanval op, maar wat voor uitkering heb jij nu? Zit je ook in de WAJONG?
pi_97928951
Ik denk dat het makkelijk is om te zeggen dat die mensen maar een baan moeten zoeken onder hun niveau, een wel-gezond mens weet niet hoe het is en kan er daarom mi ook geen oordeel over vellen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:54:10 #18
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97929030
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:52 schreef Tamashii het volgende:
Ik denk dat het makkelijk is om te zeggen dat die mensen maar een baan moeten zoeken onder hun niveau, een wel-gezond mens weet niet hoe het is en kan er daarom mi ook geen oordeel over vellen.
^O^
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:54:12 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97929032
quote:
Dus jij kunt wel een oordeel vellen over of mensen ergens een oordeel over kunnen vellen?
Bovendien is het geen eens een oordeel vellen, we willen de wajong-ers in dit topique alleen helpen aan een gelukkig en produktief leven ipv een doelloos bestaan.
Een gedicht over Maanvis
pi_97929072
quote:
En dat vind ik weer te gemakkelijk om te zeggen. Waarom zou je geen baan onder 'je niveau' kunnen accepteren? Ik geloof ook graag dat ik directeur kan worden van een multinational, maar voor die tijd moet ik toch echt eerst een baan onder dat niveau accepteren.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:57:25 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97929139
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alleen zetten we geen slotjes op aanvraag, ik ben het overigens met beide kampen eens.
Er zijn mensen die die uitkering stinkend hard nodig hebben en ik ken ook mensen die er zomaar in gegooid zijn omdat ze geen zin hadden om te werken en uit Croatie kwamen.
(oorlogsverleden=zielig=uitkering).

Men zou een goede manier moeten vinden om het kaf van het koren te scheiden. Want je kunt er bij de overheid altijd de donder opzeggen dat de verkeerde mensen de klappen krijgen.
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2011 @ 10:59:31 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97929215
En wanneer komt er dan een slotje op deze onzin?
pi_97929217
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Alleen zetten we geen slotjes op aanvraag, ik ben het overigens met beide kampen eens.
Er zijn mensen die die uitkering stinkend hard nodig hebben en ik ken ook mensen die er zomaar in gegooid zijn omdat ze geen zin hadden om te werken en uit Croatie kwamen.
(oorlogsverleden=zielig=uitkering).

Men zou een goede manier moeten vinden om het kaf van het koren te scheiden. Want je kunt er bij de overheid altijd de donder opzeggen dat de verkeerde mensen de klappen krijgen.
Het zou al schelen als ze die grote hoop scheiden; lichamelijk gehandicapten en psychische aandoeningen moeten sowieos apart behandeld worden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:00:07 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97929233
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bovendien is het geen eens een oordeel vellen, we willen de wajong-ers in dit topique alleen helpen aan een gelukkig en produktief leven ipv een doelloos bestaan.
Dus jij bepaald dat een Wajonger die geen werk heeft een doelloos bestaan heeft en ongelukkig is?
Jaar in jaar uit een baan moeten doen waarbij je niet eens hoeft na te denken (bij wijzen van) terwijl je ook met allerlei medische/psychische problemen zit en al moeite hebt om die baan goed in te vullen door je problemen zorgt er voor velen ook niet voor dat ze gelukkig zijn, hooguit bezig en van de straat maar dan heb ik persoonlijk liever dat ze vrijwilligerswerk doen waar ze wel plezier in hebben ook al levert dat 'de staat' vrij weinig op en als ze dat niet 'trekken' op dat moment zie ik liever dat ze 'thuis' zitten en aan zichzelf werken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:01:14 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97929276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:00 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dus jij bepaald dat een Wajonger die geen werk heeft een doelloos bestaan heeft en ongelukkig is?
Jaar in jaar uit een baan moeten doen waarbij je niet eens hoeft na te denken (bij wijzen van) terwijl je ook met allerlei medische/psychische problemen zit en al moeite hebt om die baan goed in te vullen door je problemen zorgt er voor velen ook niet voor dat ze gelukkig zijn, hooguit bezig en van de straat maar dan heb ik persoonlijk liever dat ze vrijwilligerswerk doen waar ze wel plezier in hebben ook al levert dat 'de staat' vrij weinig op en als ze dat niet 'trekken' op dat moment zie ik liever dat ze 'thuis' zitten en aan zichzelf werken.
Kap nou eens met deze negatieve bullcrap. Ik steek mijn nek uit om jullie aan het werk te helpen en ik krijg alleen maar shit over me heen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')