Maar dit is iets 'ongewoons' dus dan mogen we best even zoenen vind ikquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind het heel lief alle, maar ik wil niet alle aandacht naar me toe trekken hoor.
Het topic moet vooral voor 'gewone' dingen zijn.
Preciesquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:26 schreef snoopy het volgende:
[..]
Maar dit is iets 'ongewoons' dus dan mogen we best even zoenen vind ik
quote:De muziektheatervoorstelling Nieuwe vrienden is tot stand gekomen door improvisaties en ideeen van de kinderen die aan de workshops mee gedaan hebben en gesprekken in de klas. Op basis van deze ideeen en de wensen van de muziekkinderen is er met een toneelschrijver een script gemaakt.. Daarnaast zijn de workshops van de midden- en de bovenbouw verweven in het stuk zodat we nu een complete muziektheatervoorstelling kunnen presenteren die door de kinderen zelf verzonnen is.
komt eraan.... wordt als het goed is 'as we speak' gemaakt. Dus ook ik wacht vol spanning af.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:56 schreef livelink het volgende:
Chacama, waar blijft de beloofde 2-kleuren foto?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 54% gewijzigd door chacama op 10-06-2011 14:32:04 (foto's) ]
Daarom had ik ze ook onder de spoiler gezetquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:44 schreef livelink het volgende:
Ze kijkt er in ieder geval erg blij bij![]()
Spoiler kijk ik liever niet, ik word altijd helemaal naar van gebroken botten of alleen al van het idee van gebroken botten![]()
Ik hoop dat het vanavond een beetje droog blijft voor de intocht van de avondvierdaagse. De voorspellingen zijn niet heel prettig.
Dankjewel Isa. Vandaag wordt er geoefend in de kerk en ze heeft gisteren d'r communiejurk gepast met gips. Staat d'r harstikke goed! Ze vind het wel spannend, maar heeft er ook erg veel zin in.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:50 schreef Sjeen het volgende:
Gipsenkindje, ben je al helemaal klaar voor zondag? Isa wilde je graag een hele fijne, leuke, mooie dag wensen!
Karin, het is een faaaassssseeeeHeel logisch ook, want op school doen ze zo hun best om op te letten en stil te zitten dat alles thuis eruit komt.
Saskia gewoon door naar groep 5, stoer kind!
Leuk voor hemquote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:25 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft zijn eerste goal geschotenIk weet niet wie er verbaasder was: hij of ik
Het was nog een pracht van een goal ook: zo vanaf de middellijn met een boog over de keeper in het doel
Nu heeft ie een tientje verdiend
Omdat we dat afgesproken hadden samenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef Moonah het volgende:
Leuk voor hem
Ik begrijp alleen niet waarom hij dan een tientje heeft verdiend?
Ja, dat is dan sneu voor de juf...quote:Op maandag 20 juni 2011 14:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
De juf was niet zo zeer terughoudend vanwege blokletters, maar helemaal dat ze nu al letters wil leren. Ze hadden dat liever nog niet geloof ik.
Ze zullen wel bang zijn dat ze dan straks in groep 3 geen uitdaging meer heeft.
Lastig is dat, want ze vindt het zo machtig interessant.
Ze mag nu in de klas wel woordjes nastempelen. Dat zijn dingen die ze heel erg leuk vindt.
Heb je wel eens gezien hoe de gemiddelde eerstegroeper zijn naam schrijft?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar dat fout aanleren ondervangt ze toch door het vragen om de juiste letters? ik snap het probleem dan niet zo.
Ik vind eigenlijk dat als een kind zélf aangeeft interesse te hebben dat de tijd 'dus'rijp is. En dan moet je de kans pakken. dat maar wachten tot groep 3 omdat de theorie voorschrijft dat je motorisch nog niet toe bent aan schrijven vind ik zo raar.![]()
Ligt aan de lees-/schrijfmethode die wordt gebruikt. Soms worden nog wel blokletters aangeboden.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:52 schreef Grijs het volgende:
Alleen hebben mijn kinderen zichzelf de blokletters aangeleerd (niet allemaal op de juiste manier) en worden die niet meer aangeleerd op school, ze beginnen direct met schrijfletters. Zo valt er dus ook niets af te leren...
Achteruit kan gezien de situatie natuurlijk prima, denk dat rust in de vakantie, haar lekker tot haar zelf laten komen en even alle tijd en aandacht voor haar, er voor zorgen dat het prima in orde komt !quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:19 schreef livelink het volgende:
Katja kreeg gisteren haar rapport. Ze is gewoon over naar groep 6, maar haar rapport was echt achteruit gegaan. Was wel te verwachten na alle ellende van de laatste maanden, natuurlijk.
Nu maar eens kijken hoe we haar weer op de rit krijgen qua school na de vakantie.
Zeker niet! Er stond al op het bord dat we de kinderen ingesmeerd moeten afeveren op school en zonnebrand mee iddquote:Op maandag 27 juni 2011 11:41 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt als een leuk schoolreisje, Snoopy! Vergeet niet zonnebrand mee te geven.
Klopt. Is de jurk van Iris geweest, die weer uit mama's trouwjurk was gemaakt. Dat was voor Fleur ook de reden om voor deze jurk te kiezen. Oma Renate heeft ze dan niet gekend, maar alles wat er mee van doen heeft, trekt ontzettend. Zo heeft ze ook een foto van oma op d'r kamer. Alleen was oma daar nog echt een jonge dame.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:28 schreef Sjeen het volgende:
Fleurdie jurk ken ik volgens mij, klopt dat? Je ziet er zo mooi uit
Och ja, dat staat er ook Ingrid, sorry, ik had te snel gelezen. En ik wist het eigenlijk ook wel, dat ze het helemáál nog niet kon.Doet niet af aan de vreugde over deze nieuwe mijlpaal, toch?quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Moonah, ze kon nog helemaal niet fietsen op een gewone fiets.
Pas sinds een paar weekjes lukte het op de driewieler van Tyler.
Dan houden we ons daaraan vast en duimen heel hard dat het hierbij blijft. Moeilijk lijkt het me wel moussy....quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:35 schreef moussy het volgende:
dan was het gewoon een allergische reactieook al wijst héél véél naar crohn, maar dan steken we onze kop in het zand!
Hoe verloopt het slapen gaan ritueel nu Ingrid? Misschien dat een aanpassing daarin de sleutel kan zijnquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mooie foto!
Iemand nog wat doorzettingsvermogen over voor Djeez en mij?
Kim slaapt al weken baggerslecht tot niet in ...
Mocht hij nou minder goed horen dan, wat gaat er dan verder gebeuren?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:52 schreef RockabeIIa het volgende:
Heel leuk chacama
Succes Ingrid, wees blij dat jullie elkaar hebben
Vandaag bij de kno-arts geweest en daar gehoord dat B niet zo goed kan horen als andere kinderen maar zorgwekkend is het nog niet. In de herfst moeten we nog eens naar die arts want hij vermoed dat B momenteel beter hoort dan anders ivm weinige verkoudheden op dit moment.
Ik bedoel eigenlijk meer wat er gebeurd tijdens het naar bed gaan, verhaaltje lezen enzo. Mag ze nog zelf eventjes lezen/boekje kijken, mag er muziek aan tijdens het in slaap vallen? Ik vind het heerlijk om in slaap te vallen met iets van geluid op de achtergrond...quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sjeen, het is net aangepast op aanraden van oa de gezinshulp. Eerder gingen ze tegelijk naar bed, nu gaat Tyler eerst. Toen was het Tyler tanden poetsen, luier, pyjama etc en op bed en Kim speelde boven nog even. Daarna hetzelfde bij Kim.
Kim heeft weleens op de bank geslapen en dan slaapt ze binnen 5 minuten, waarna je haar 10 minuten later zo in bed kan leggen waar ze verder slaapt. Maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Nu wil ze dat altijd.
We gaan haar nu consequent terug in bed leggen en zeggen dat ze op bed gaat slapen en niet op de bank. x 1000. Eerder ging vooral Djeez overstag en legde haar dan op de bank.
Gisteren een half uur na mijn post sliep ze.
En ze had wel gelijk gedemonstreerd aan de vrouw van Boddaert (soort gezinshulp, maar toch net anders) die hier komt te praten hoe ze dat doet. Tegen de deur schoppen, gillen etc.
Ah zo. Nee, ze wil geen boekje, al vaker geprobeerd. Ze heeft een muziekkonijn en de grote lamp mag aan als ze dat wil. Ze heeft een discolampquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:42 schreef Sjeen het volgende:
Ik bedoel eigenlijk meer wat er gebeurd tijdens het naar bed gaan, verhaaltje lezen enzo. Mag ze nog zelf eventjes lezen/boekje kijken, mag er muziek aan tijdens het in slaap vallen? Ik vind het heerlijk om in slaap te vallen met iets van geluid op de achtergrond...
Dank je. En dat is ook zo. Ik ben zo benieuwd wat ze van de nieuwe school zal vinden. Ze vraagt er veel over, want juf heeft het verteld in de klas. Ik had liever nog even gewacht tot laatste week van school met vertellen, maar goed.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh Ingrid, zo was mijn post niet bedoeld. Ik bedoelde meer te zeggen kijk naar wat je hebt en probeer dat overzicht te houden, ook naar de toekomst ipv er middenin te gaan zitten en alleen maar op het moment te leven met dit probleem. Er is meer dan dit en nu, en het is een prachtig meisje en ze is zeer zeker alle moeite en drama waard
Vervolg over B's oren weten we nog niet. Buisjes als het zo doorgaat misschien maar daar hebben we het niet uitgebreid over gehad.
die stond al in het peutertopic, maar mag hier best nog een keer hoor!quote:Op zondag 3 juli 2011 09:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Ah Pepijn ook 4Tijd voor een flinke update met pica's! En lekker blijven springen, ventje
Dat lukt niet. Hij weigert consequent alles. Uren aan tafel zitten helpt niet, met lege maag naar bed gaan helpt niet, als je hem dwingt gaat hij overgeven.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik zou wel staan op 1 hap proeven van alles (om toch aan de smaak te wennen, 20 keer iets proeven geloof ik voor de smaak gewend is
Is al allemaal gebeurd. Hij is anderhalf jaar onder controle geweest van een kinderarts en we kregen tegelijkertijd hulp van een pedagoge aldaar. Zij wisten het uiteindelijk ook niet meer.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat je dat moet proberen, dat is wat ik zou doen. D, heeft blijkbaar nooit echt op die manier gegeten. Da's een heel ander verhaal denk ik.
wil je daar niet eens mee naar een eetpoli ofzo? wellicht dat hij op zo'n manier te helpen is?
quote:Op maandag 4 juli 2011 10:12 schreef lily het volgende:
Is al allemaal gebeurd. Hij is anderhalf jaar onder controle geweest van een kinderarts en we kregen tegelijkertijd hulp van een pedagoge aldaar. Zij wisten het uiteindelijk ook niet meer.
Hij weigert gewoon warm eten en hij weigert te proeven wat wij ook proberen, het is nooit anders geweest. Het is al begonnen na de borstvoedingsperiode, toen was hij 7 maanden. Dit betekent dat hij heel veel voeding nog nooit geproefd heeft. Hij kokhalst gewoon.
Wij hebben er alles aan gedaan om dit te veranderen en de goedbedoelde adviezen kan ik dan ook niet meer horen (vandaag mijn "die vlieg ik aan"opmerking)
preciesquote:Op maandag 4 juli 2011 10:14 schreef Sjeen het volgende:
Gewoon laten gaan, op een bepaald moment zal het beter gaan.
quote:Op maandag 4 juli 2011 09:40 schreef lily het volgende:
Hoe ik ermee omga? Niet. We zijn er klaar mee.
ja, zoiets dacht ik al. Nou ja, dwarskopje dan. En gewoon maar geven wat ie wel eet, want hij weet daar blijkbaar wel keuzes in te maken. en misschien kiest ie dan vanzelf een keer voor wat anders. En zo niet, dan niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:12 schreef lily het volgende:
[..]
Is al allemaal gebeurd. Hij is anderhalf jaar onder controle geweest van een kinderarts en we kregen tegelijkertijd hulp van een pedagoge aldaar. Zij wisten het uiteindelijk ook niet meer.
Hij weigert gewoon warm eten en hij weigert te proeven wat wij ook proberen, het is nooit anders geweest. Het is al begonnen na de borstvoedingsperiode, toen was hij 7 maanden. Dit betekent dat hij heel veel voeding nog nooit geproefd heeft. Hij kokhalst gewoon.
Wij hebben er alles aan gedaan om dit te veranderen en de goedbedoelde adviezen kan ik dan ook niet meer horen (vandaag mijn "die vlieg ik aan"opmerking)
Dat hebben we hier dus ook gehad, bij mijn man begon het een beetje te komen na zijn 25ste ofzo. Hier heeft Annicka er ook een handje van, maar het lukt gelukkig soms wel met likjes. Dan vraag ik haar haar tong uit te steken, dan haal ik het nieuwe spul er langs en hopelijk bevalt het dan genoeg om haar tong nog een keer uit te steken. Maar het lukt niet zo heel vaak, meestal blijft de tong binnenboord...quote:Op maandag 4 juli 2011 10:14 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gewoon laten gaan, op een bepaald moment zal het beter gaan. Zo heeft mijn vader na zijn 50ste een heleboel voedingsmiddelen voor het eerst geproefd en leren waarderen
Jouw kinderen lijken op de mijne, hier eten oudste en jongste alles en middelste zit te miezemuizen. Eten is met hem altijd al een strijd geweest. En ook hij is het minst ziek van allemaal. Om gek van te worden!quote:Op maandag 4 juli 2011 10:37 schreef lily het volgende:
Nee, hij is nooit ziek en altijd vrolijk en levendig. Patat, pizza en pannenkoek eet hij inderdaad ook niet. Hoewel hij dat wel proeft maar na 1 hapje of twee frietjes hoeft het ook niet meer.
Oudste eet wel super. Die lust echt alles. Ik kan niks bedenken wat hij niet eet/lust. Jongste gaat vooralsnog ook super op dat gebied.
Wat is het toch lekker heh, als je kind goed eet en wat maak je je zorgen als dat niet gebeurt. Maar goed; wat buurvrouw al zei; het is in ons geval niet anders en zo niet, dan niet.
Piglet op MP staan wel wat goedkope 10" fietsjes. Ik zag een spidermanfietsje voor 15 euro in Schiedam.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:51 schreef p_iglet het volgende:
Dat is geluk dan dat je zo'n fietsje vond. Die van ons is wel heel stoer, geen peuter uiterlijk. Met echt snelbinders etc.
Pepijn heeft deze van de week gekregen:
[ afbeelding ]
Wel lekker hoor, dat het zo kan en kortbij is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 16:40 schreef Noli. het volgende:
Wij hebben een openluchtzwembad letterlijk om de hoek. Maxi mag er vanaf dit jaar alleen heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met andere woorden, kleine klasjes zijn best leuk, maar zorgen bij het formatie-technische gedeelte voor heel veel problemen. We hebben dit jaar onze gymmeester verloren en nog een formatieplaats. Het vullen van de ruimte met Lio-stagiares lijkt tot op heden nog de beste oplossing om alle kinderen tot hun recht te laten komen in onze school.
En voor wat het sociale aspect, daar zie ik hier juist heel weinig van. Alle kinderen kennen elkaar en spelen met elkaar zowel op school, maar ook bijvoorbeeld op de BSO. Leeftijd is daar in elk geval niet bindend in.
Dat hebben we al geprobeerd door hem technisch Lego te beloven als hij voor de vakantie mocht afzwemmenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |