ik snap het ook niet, kinderen 's ochtends niet uit hun bed te krijgen, hele dag sjagerijnig en met wallen onder hun ogen rondlopenquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:27 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat heb ik nog nooit begrepen. Die van mijn zus wel hoor
de nieuwe buurmanquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:30 schreef Ceetje.. het volgende:
krijg effe visite, be right back, tot straks
ach, geeft toch niet, niet verdrietig worden hoorquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:29 schreef superkokje het volgende:
fipo![]()
![]()
mag niet snel achter elkaar posten![]()
neuy heurquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ach, geeft toch niet, niet verdrietig worden hoor
weet ik, maar dat doe ik dus niet, en heb geen zin in gordonquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:33 schreef MaryMouse het volgende:
Hè kok, als je een film gewoon in de kast hebt liggen, waarom ga je die nu dan op tv kijken? Kan je toch ook het dvd-tje opzetten
tja en verder is er niet veel bijzonders op tvquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:34 schreef superkokje het volgende:
[..]
weet ik, maar dat doe ik dus niet, en heb geen zin in gordon
quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:35 schreef superkokje het volgende:
heb er denk ik nog wel een stuk of 20 liggen die ik niet gezien heb
as usualquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
tja en verder is er niet veel bijzonders op tv
ja, 't is weer zomer hè, moeten we buiten gaan bbq-en en socializen;quote:
quote:
neuh , lust wel graag vleesquote:
ikke ook, maar ook vis hoor, en groenten, en pasta, en heeeel veeeeel meer (maar niet andijvie)quote:
vind ik ook lekker maar niet gekookt, gewoon rauw tussen de aardappelen met spekjes en paprikaquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:14 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ikke ook, maar ook vis hoor, en groenten, en pasta, en heeeel veeeeel meer (maar niet andijvie)
Hoi, heb even op DE zitten neuzen. Topic hurricanes, maar kan er nog niet veel wijs uit worden.quote:
aardappeltjes wel gekookt en aflaten koelen, of rauwe andijvie tussen de warme aardappelen met warm gebakken spekjes en rauwe paprikaquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:17 schreef bollokus het volgende:
[..]
vind ik ook lekker maar niet gekookt, gewoon rauw tussen de aardappelen met spekjes en paprika![]()
Yep, een hurricane of op zijn nederlands Orkaan is een hele zware storm met windkracht 12quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:18 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Hoi, heb even op DE zitten neuzen. Topic hurricanes, maar kan er nog niet veel wijs uit worden.
Als ik het goed begrijp zit er bij Mexico nu een storm?
aardappelen koken, pureeren , gebakken spekjes en rauwe andijvie en paprika ja .. heerlijkquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:18 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
aardappeltjes wel gekookt en aflaten koelen, of rauwe andijvie tussen de warme aardappelen met warm gebakken spekjes en rauwe paprika
Weet jij hoe je het verloop, richting het beste kunt volgen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Yep, een hurricane of op zijn nederlands Orkaan is een hele zware storm met windkracht 12
Ga ik toch maar eens proberen, mijn moeder kookte de andijvie altijd voordat ze die door de puree stampte, kotste iedere keer letterlijk mijn bord vol, zo smerigquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef bollokus het volgende:
[..]
aardappelen koken, pureeren , gebakken spekjes en rauwe andijvie en paprika ja .. heerlijk
het vervelende is dat orkanen nogal de neiging hebben om van koers te veranderen, ze trekken meestal naar het noorden, maar boven de golf van Mexico kan ie alle kanten op gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Weet jij hoe je het verloop, richting het beste kunt volgen?
Ik vind rauwe andijvie door de aardappelen niet zo lekker, te lang gekookt ook niet, dus houd ik het in het midden. Kook de andijvie maar kortquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ga ik toch maar eens proberen, mijn moeder kookte de andijvie altijd voordat ze die door de puree stampte, kotste iedere keer letterlijk mijn bord vol, zo smerig
oké. Heb een paar sites op mijn buroblad gezet en kijk af en toe daar maar, misschien ga ik er wat van begrijpen. Ben ook niet zo'n ster in het lezen in het engels, maar komt goedquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
het vervelende is dat orkanen nogal de neiging hebben om van koers te veranderen, ze trekken meestal naar het noorden, maar boven de golf van Mexico kan ie alle kanten op gaan.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ga ik toch maar eens proberen, mijn moeder kookte de andijvie altijd voordat ze die door de puree stampte, kotste iedere keer letterlijk mijn bord vol, zo smerig
't is vreemd met mij, want andijvie is echt de enige groenten die ik ieder jaar weer een keer probeer te eten, maar gewoon niet wegkrijg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Ik vind rauwe andijvie door de aardappelen niet zo lekker, te lang gekookt ook niet, dus houd ik het in het midden. Kook de andijvie maar kort
Aan de termen wen je snel genoeg, ondanks dat mijn engels best wel goed was had ik toen ik net in de USA zat erg veel moeite met bijv simpelweg de verkeersinformatie te begrijpen. Het weer was nog lastiger, maar beetje bij beetje komt datquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:25 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
oké. Heb een paar sites op mijn buroblad gezet en kijk af en toe daar maar, misschien ga ik er wat van begrijpen. Ben ook niet zo'n ster in het lezen in het engels, maar komt goed
dan lust je hem gewoon niet. Kan tochquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
't is vreemd met mij, want andijvie is echt de enige groenten die ik ieder jaar weer een keer probeer te eten, maar gewoon niet wegkrijg.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:25 schreef bollokus het volgende:
[..]
![]()
als we op kamp waren met scouting was dat ook altijd zo. de kinderen zeide al van te voren dat ze het niet lusten. toen ging ome Frans maar eens even koken en iedereen at netjes zijn bord leeg.. of meer
je was wel offline al sinds 20:39quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:27 schreef superkokje het volgende:
ben nie offline, updates bleven hangen
dat denk ik ook wel. Oefening baart kunstquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Aan de termen wen je snel genoeg, ondanks dat mijn engels best wel goed was had ik toen ik net in de USA zat erg veel moeite met bijv simpelweg de verkeersinformatie te begrijpen. Het weer was nog lastiger, maar beetje bij beetje komt dat
dat mag natuurlijk altijdquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
moet ik toch maar een keer bij ome Frans Andijvie-stampot gaan eten
kokkie!quote:
hoe kun je zien wie er online is?quote:
stamppot rauwe andijvie is zo lekker,quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als iemand aan heeft staan dat je zijn/haar online status mag bekijken (mannetje/vrouwtje icoontje voor de fok-naam) en die is gekleurd en niet grijs dan is die persoon online. Ga je op een grijze online-status met je muispointer staan dan zie je de datum/tijd wanneer die persoon het laatst online was. In post #7 was Ceetje om 20:30 voor het laatst onlinequote:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:30 schreef superkokje het volgende:
[..]
na as usual. Daarna geen udates meer. Dacht dat je Gordon leuker vond dan mij
Dan wil ik die van jou ook wel eens proberen hoorquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:29 schreef superkokje het volgende:
[..]
stamppot rauwe andijvie is zo lekker,Klein schuetje azijn en een gesnippert uitje erdoor
thanksquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Als iemand aan heeft staan dat je zijn/haar online status mag bekijken (mannetje/vrouwtje icoontje voor de fok-naam) en die is gekleurd en niet grijs dan is die persoon online. Ga je op een grijze online-status met je muispointer staan dan zie je de datum/tijd wanneer die persoon het laatst online was. In post #7 was Ceetje om 20:30 voor het laatst online
quote:
quote:
quote:
ik geloof jequote:Op woensdag 8 juni 2011 21:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
moeten we wel heel erg veel door posten, gaat denk ik toch pas morgenavond worden, dus met lapo ben ik nu nog niet echt bezig
quote:
quote:
lasles nemen dusquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef bollokus het volgende:
dus dat word morgen zaaien, vandaag klaar met ploegen en bij de laatste rondje... breekt ie weer af. de las had niet gehouden
bummerquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef bollokus het volgende:
dus dat word morgen zaaien, vandaag klaar met ploegen en bij de laatste rondje... breekt ie weer af. de las had niet gehouden
zaadquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
bummer![]()
Wat ga je morgen zaaien Bol?
nee, gewoon een nieuw stuk kopen, is niet te lassen komt teveel kracht opquote:
mais en sorgoquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
bummer![]()
Wat ga je morgen zaaien Bol?
quote:
quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
lieve
Bol van welke plantensoort ga je zaad zaaien
er is hier geen mogelijk heid tot beregening, daarom is de regen zo belangrijk. er zit zoveel rots in de grond dat je gewoon geen put kan slaan die genoeg capaciteit heeftquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:41 schreef superkokje het volgende:
kan je wel beregenen dan na het zaaien, of sproeiverbod daar
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
das mooi balen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:43 schreef bollokus het volgende:
[..]
er is hier geen mogelijk heid tot beregening, daarom is de regen zo belangrijk. er zit zoveel rots in de grond dat je gewoon geen put kan slaan die genoeg capaciteit heeft
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
weet je dat niet eens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En dat plasje water en de riviertjes bij je in de buurt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:43 schreef bollokus het volgende:
[..]
er is hier geen mogelijk heid tot beregening, daarom is de regen zo belangrijk. er zit zoveel rots in de grond dat je gewoon geen put kan slaan die genoeg capaciteit heeft
quote:
er zijn wel bronnen, maar ook die kunnen dat niet aan, het gaat niet om 50000 liter he. als je gaat spuiten gaat er wel een paar kub doorheen anders is het niet rendabel om al het matrieel aan te schaffen en te verplaatsenquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:44 schreef superkokje het volgende:
[..]
das mooi balen.
en evt. bron te ver weg voor irrigatie
lijkt me duidelijk jaquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:47 schreef bollokus het volgende:
[..]
er zijn wel bronnen, maar ook die kunnen dat niet aan, het gaat niet om 50000 liter he. als je gaat spuiten gaat er wel een paar kub doorheen anders is het niet rendabel om al het matrieel aan te schaffen en te verplaatsen
, de meeste staan al droog, en de vijver bij ons hebben we meer dan hard zat nodig voor drinkwater van de beesten. dat is ook ongeveel 10000 liter per dagquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En dat plasje water en de riviertjes bij je in de buurt?
hmmmm, snap nu ook waarom je niet veel gehad zou hebben van die paar liters die ik hier uit de bouwdroger haaldequote:Op woensdag 8 juni 2011 21:47 schreef bollokus het volgende:
[..]
er zijn wel bronnen, maar ook die kunnen dat niet aan, het gaat niet om 50000 liter he. als je gaat spuiten gaat er wel een paar kub doorheen anders is het niet rendabel om al het matrieel aan te schaffen en te verplaatsen
om te hakselen en kuilvoer van te maken. geeft veel opbrengst als het in het begin genoeg vocht heeft gehad. de beesten eten dan de hele plant op dus best rendabelquote:
Wow, ff uitgaande van 350 koeien is dat 28,5 liter water per dag per beest gemid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:48 schreef bollokus het volgende:
[..]
, de meeste staan al droog, en de vijver bij ons hebben we meer dan hard zat nodig voor drinkwater van de beesten. dat is ook ongeveel 10000 liter per dag
OK maar niet voor productie doeleinden dus. Puur voor eigen wgebruikquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:49 schreef bollokus het volgende:
[..]
om te hakselen en kuilvoer van te maken. geeft veel opbrengst als het in het begin genoeg vocht heeft gehad. de beesten eten dan de hele plant op dus best rendabel
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
hmmmm, snap nu ook waarom je niet veel gehad zou hebben van die paar liters die ik hier uit de bouwdroger haalde
en daar zijn er bijna 100 kalfjes van dus een volwassen koe drinkt ongeveer 50 liter per dag. een melkkoe 80 literquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wow, ff uitgaande van 350 koeien is dat 28,5 liter water per dag per beest gemid.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wow, ff uitgaande van 350 koeien is dat 28,5 liter water per dag per beest gemid.
jup, om het verschil met het hooi op te vangen wat er dit jaar niet isquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:50 schreef superkokje het volgende:
[..]
OK maar niet voor productie doeleinden dus. Puur voor eigen wgebruik
Ja toch.... Bol praat over oppervlakten en inhoudsmaten die ik niet eens kan visualiseren, zo grootquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |