maar jij hebt het altijd over bierquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:24 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik dacht laten we het even over iets anders hebben dan of spirit wel of niet rondneukt
Dat verschilt per poster. Daarnaast is wat je hier op fok post in ieder geval deels een reflectie van wat je denkt, kan toch inzichtelijk zijn om te horen hoe dat overkomt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:22 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Duidelijk lijkt mij... Je schetst een beeld van iemand nav van posts hier. Posts op Fok zijn sowieso niet representatief ergo je geschetste beeld is niet representatief ergo zonde van je tijd...
Bier is goedquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
maar jij hebt het altijd over bier
Ja gek he? Maar dat doe ik toch ook met andere dingen die in de aanbieding zijn?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:21 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ja dus?
Als dan de C1000 besluit om een actie als 3 halen 2 betalen te doen dan zie je echt enorm veel mensen als een malle kratten A-merk inslaan hoor.
Ik had hem al verwacht.... de oneerlijke concurrentie met de horeca reden....quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:21 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is al jaren een doorn in het oog van de brouwerijen.
Ze gaan onder de prijs zitten van de brouwerijen.
Zelf kunnen ze niet mee met die prijzen ten op zichte van de horeca ondernemers.
Veel sportkantines kopen bijvoorbeeld in de supermarkt waardoor zij hun bier vele malen goedkoper kunnen verkopen dan dat ik dat kan.
Waardoor veel sportkantines steeds meer de rol van een kroeg krijgen.
Uhuh en toch drink ik heel weinig bier.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Geen beter vermaak dan leedvermaak toch?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:27 schreef Ripley het volgende:
Dan vind ik het liefdesleven van spirit toch boeiender hoor hm
Standaard bier wel ja....quote:
Niet echt, is gewoon gekwetst door een vent, durft zich niet te geven en neukt nu dus maar wat rond.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:27 schreef Ripley het volgende:
Dan vind ik het liefdesleven van spirit toch boeiender hoor hm
Maar met wie hier dan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Niet echt, is gewoon gekwetst door een vent, durft zich niet te geven en neukt nu dus maar wat rond.
Fok!kers wijst ze regelrecht af, (ook als ze geen interesse in haar hebben)quote:
Vroeger was sowieso alles beter.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:28 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik weet nog dat ik vroeger een fles bier in de kroeg kocht voor fl 1,75
Nu gewoon ¤ 2,50 met gemak![]()
Stappen is sowieso niet leuk meer als je naar de prijzen kijkt
Vroeger, toen jij nog haar had?quote:
Klopt dat de meeste sportkantines geen winst mogen maken maar dat gebeurt wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja gek he? Maar dat doe ik toch ook met andere dingen die in de aanbieding zijn?
Dus wederom een reden van nul.... Als ik een bierdrinker zou zijn en mijn merk is in de reclame, ja dan koop ik ook 3 kratten ipv 2...
Is niet meer dan logica
[..]
Ik had hem al verwacht.... de oneerlijke concurrentie met de horeca reden....
Sportkantines zijn sowieso verenigingen en mogen geen winst maken en zijn dus al verplicht om hun verkoopprijs laat te houden.
En zeg nou eerlijk, met de huidige horeca prijzen, snap ik best dat jongeren in de kantine van hun sportclub gaan drinken....
(niet direct een aanval op jouw kroeg, want ik weet de prijzen niet)
maar ik vind de prijzen van drank in kroegen echt absurd hoog.... dus ja, dan drink ik liever thuis even wat extra drankjes voordat ik de kroeg in ga....
en als supermarkten er voor kiezen om verlies te draaien op een bepaald product omdat ze daarmee klanten trekken en op andere producten winst maken, dan mag dat toch gewoon?
bierbrouwerijen houden zelf de prijzen ook hoog terwijl ze genoeg winst maken... dus die mogen al helemaal niet zeiken....
om nog maar niet te spreken over brouwerijen met wurgcontracten dat je alleen via HUN al je drank moet inslaan....
Zoals het hoort!quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Gelukkig, het zou maar zo zijn dat dit alles echt is, the horror.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:20 schreef missbehavin het volgende:
[..]
No squeling remember that it's all in you head
Laat ik t dan zo zeggen... T kwam een beetje truttig over... Maar je woont in de pijp dus dat is sowieso tof...quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:25 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat verschilt per poster. Daarnaast is wat je hier op fok post in ieder geval deels een reflectie van wat je denkt, kan toch inzichtelijk zijn om te horen hoe dat overkomt.
Ik zei helemaal niksquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:26 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Uhuh en toch drink ik heel weinig bier.
Roy mond dicht!
Jij begreep me net ook al nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:31 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Laat ik t dan zo zeggen... T kwam een beetje truttig over... Maar je woont in de pijp dus dat is sowieso tof...
quote:
Houden zoquote:
quote:
T gaat gewoon nergens over... Lekkere aziatische hier...quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:33 schreef Ripley het volgende:
[..]
Jij begreep me net ook al niettruttig want?
1.85 valt inderdaad erg mee....quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:31 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Klopt dat de meeste sportkantines geen winst mogen maken maar dat gebeurt wel.
Hier een paar dorpen verder is de voetbalkantine bijna elke dag tot 3 uur los.
En dat de prijzen in de horeca hoog zijn klopt.
Maar de kosten zijn ook hoog.
Bij mij zijn de prijzen vrij laag. 1.85 voor een tapbier van 0.25l, 2 euro voor een flesje.
6 jaar terug zat de prijs van een tapje bij mij in het cafe op 1.35 voor 0.20l.
Inkoop van een fust zat toen op 63 euro.
Inkoop fust zit nu op 120.
Het is dus geheel te wijten aan de inkoopprijzen dat de verkoop zo duur is.
Plus dat de rest van de kosten gestegen zijn en bij veel kroegen de omzet minder is, mede door het rookbeleid bijvoorbeeld.
Ik snap het. Leuk ook, personeel dat weet wanneer een trein vertrektquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Eerst ging ik naar Jofu die te vroeg weg was, naja kan gebeuren hè.
Daarna dacht ik dan ga ik naar een lief meisje toe als ik dan toch in de buurt was. Nou, die deed niet open/was er niet. Dan maar even een maat bellen die in de buurt woont: nam niet op.
Dan maar even naar Amsterdam Science Park om daar iemand op te zoeken. Ik was toen op Den Haag HS (Gv). Ik dacht van ik kan natuurlijk eerst naar Gvc en dan de IC over Shl naar Asd pakken in plaats van de 2200 die over Haarlem gaat. Vertelt die miep dat (het was 14.55 ofzo) dat de trein vanuit Gvc vertrekt om 8 over. De stoptrein vertrekt uit Gv om *.00 en de 2200 om *.02. Dus ik dacht ik neem de kans.
Gaat de trein vanuit Gvc pas om 28, de ratten! Dus toen maar de ICM naar Enschede gepakt en er maar op Amf uitgegaan om van daaruit er te geraken. Was die trein óók al net weg en moest ik 28 minuten wachten, evenals de overstap op Weesp.
Toen had ik zoiets van, jaaa, neuk het hoor.
Volgens mij maken brouwerijen niet zo bijster veel winst meer, hoor...quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
1.85 valt inderdaad erg mee....
ik ken kroegen waar ze rustig 2,50 voor een klein glaasje vragen.... 3 euro voor een vaasje...
dat is niet meer leuk stappen.... zeker niet in krappe tijden
10 euro voor een rode vodka red bull
hoge andere kosten die kroegen hebben spelen ook mee..... vergunning, gemeentelijke lasten, etc etc. het telt allemaal op, want alles wordt duurder....
rookverbod is helemaal slecht voor kroegen.... daar waar het in restaurants weer positief heeft gewerkt.....
Aan mij ligt dat niet!quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij maken brouwerijen niet zo bijster veel winst meer, hoor...
Vergunningen is ook zo absurd. Kosten verschillen per gemeente.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:36 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
1.85 valt inderdaad erg mee....
ik ken kroegen waar ze rustig 2,50 voor een klein glaasje vragen.... 3 euro voor een vaasje...
dat is niet meer leuk stappen.... zeker niet in krappe tijden
10 euro voor een rode vodka red bull
hoge andere kosten die kroegen hebben spelen ook mee..... vergunning, gemeentelijke lasten, etc etc. het telt allemaal op, want alles wordt duurder....
rookverbod is helemaal slecht voor kroegen.... daar waar het in restaurants weer positief heeft gewerkt.....
Uhm Heineken vorig jaar NETTO winst van 1,4 miljardquote:Op woensdag 8 juni 2011 18:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij maken brouwerijen niet zo bijster veel winst meer, hoor...
Dat is een brouwerij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uhm Heineken vorig jaar NETTO winst van 1,4 miljard
dus dat valt wel mee
Jij zegt toch ook: "volgens mij maken brouwerijen niet zo veel winst meer?"quote:
24 blikjes Amstel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het is een verslavend product en wordt regelmatig in de reclame gegooid.
Dan zie je opeens echt veeeeeeeeel paupers de winkel uitlopen met 3 of 4 kratten hoor
Vergeleken met hoe het was.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:42 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij zegt toch ook: "volgens mij maken brouwerijen niet zo veel winst meer?"
Duvel 25% meer winstquote:
Stuntprijzen van een supermarkt levert de brouwerij niet minder geld op hoor... De supermarkt draait dan gewoon verlies op het verkochte product.... Inkoopsprijs blijft gewoon hetzelfde...quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vergeleken met hoe het was.De productiekosten van bier stijgen en de bieren leveren veel minder op, mede door het stunten van de supermarkten, want ze willen bij de brouwers het bier goedkoper inkopen dan de brouwer kan leveren.
Is dat zo? Heineken zit toch ook diep in de vastgoed? En sowieso hoort Amstel etc etc er ook allemaal bij dus ik weet niet echt wat Spezza bedoelt.quote:
Weet je dat zeker? Er is een paar jaar terug nog enorme ophef over geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:46 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Stuntprijzen van een supermarkt levert de brouwerij niet minder geld op hoor... De supermarkt draait dan gewoon verlies op het verkochte product.... Inkoopsprijs blijft gewoon hetzelfde...
Heineken, Grolsch, allemaal ook in 't vastgoed ja.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:46 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Is dat zo? Heineken zit toch ook diep in de vastgoed? En sowieso hoort Amstel etc etc er ook allemaal bij dus ik weet niet echt wat Spezza bedoelt.
Grolsch of SABMiller?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heineken, Grolsch, allemaal ook in 't vastgoed ja.
Die ophef was meer van: "we willen niet als goedkoop B-merk gezien worden"quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Er is een paar jaar terug nog enorme ophef over geweest.
Maakt ook niet uit verder. Ik dacht dat de winsten niet meer zo hoog lagen als een paar jaar geleden.
Grolsch zat al in het vastgoed voor SABMiller.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |