abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97887450
Oordeelt uzelf omtrent het halal slachten en of de islaam daadwerkelijk het slechte voorheeft met de dieren ja/nee. Verder ook het oordeel of het dier mag worden geslacht met verdoving. Dit belangrijk gezien het in Nederland niet meer zonder mag. Hier dus hoe de islam hierover denkt.

pi_97887533
Heel erg veel vee wordt er onverdoofd geslacht. Die staan dan gewoon te staan voor een apparaat en binnen 1/10 van een seconde krijgen ze een pin door het hoofd. Waardoor het onverdoofd sterft. Alleen dat gedoe met keel doornsijden is wel verschrikkelijk. Laat die beesten na zo'n kut leven, een pijnloze dood ervaren a.u.b.
:')
pi_97887597
Onverdoofd slachten vind ik echt niet kunnen. Geef die beestjes een slaappilletje en als ze dan slapen doe het dan pas . Je gaat toch mensen ook niet levend afslachten?
pi_97887599
Vissen worden ook onverdoofd geslacht
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2011 @ 14:52:03 #5
230491 Zith
pls tip
pi_97887756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:48 schreef ABombali het volgende:
Vissen worden ook onverdoofd geslacht
Maar alleen bij grote dieren is dat zielug :'( ;(

Oh wacht, tonijn kan 4.50 meter groot worden en 400 kilo wegen :?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97887796
Het gaat mij er niet om wat sommigen nu in praktijk brengen ja/nee. Duidelijk is echter dat men het dier niet mag kwellen. Verder is de suggestie van het slapen absurd. Dat wordt hier in het westen zelfs niet gedaan. Wat de vissen betreft.. Indien men het zo heeft het met kwellen van dieren, dan waar dat men nog mag vissen voor de sport? Of jagers en het schieten naar eenden? Maargoed.
pi_97887982
Wat buiten de discussie wordt gelaten zijn de overige dieren welzijn regels die ook onder de Islamitische wetten vallen.

Daarbij denk ik dat het zwaar hypocriet is dat een land dat de parmaham praktijken tolereert moeilijk gaat lopen doen over slachten zonder verdoving.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_97889811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:46 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
Heel erg veel vee wordt er onverdoofd geslacht. Die staan dan gewoon te staan voor een apparaat en binnen 1/10 van een seconde krijgen ze een pin door het hoofd. Waardoor het onverdoofd sterft. Alleen dat gedoe met keel doornsijden is wel verschrikkelijk. Laat die beesten na zo'n kut leven, een pijnloze dood ervaren a.u.b.
Die pin door het hoofd is de verdoving in verdoofd slachten ):O
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:55:19 #9
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_97890278
Waarom is onverdoofd slachten uit den boze? Zijn daar redenen voor? Het lijkt toch vaak een gevoels kwestie te zijn, en komt denk ik eerder voort uit het niet bekend zijn met de dood van dieren van de huidige generatie. Je zou kunen zeggen dat westerse wereld niks gewend is.

In het grootste deel van de wereld doen is onverdoofd slachten, geen enkel probleem. Ik ben pas in Sri Lanka geweest waar een kip vlak voor mijn neus werd geslacht, is in dat soort landen is dat de gewoonste zaak van de wereld. (was overigens lekker, veel beter dan het verwaterde kippenvlees uit de diepvries hier)

Zolang het snel en effectief gebeurt heb ik er iig geen problemen mee.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_97891010
Als een dier zonder verdoving een snelle dood krijgt kan je het vergelijken met een verdoving. Het gaat dan sowieso ook humaner dan in de natuur.

Een dier een langere tijd nodeloos laten lijden omdat je sprookje je voorschrijft dat je almachtige god wil dat je vlees op een bepaalde manier eet :'), niet tolereren.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:14:12 #12
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_97891102
quote:
Lekker :)

Is de manier van slachten van het filmpje niet de manier waarop het al eeuwen gebeurt, of is er een diervriendelijker manier zonder verdoving?
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_97892149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:14 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Lekker :)

Is de manier van slachten van het filmpje niet de manier waarop het al eeuwen gebeurt, of is er een diervriendelijker manier zonder verdoving?
alleen dat eerste beest wordt verdoofd
en daarna laten ze niet zien hoe het geslacht wordt

de rest is onverdoofd slachten waarbij schijnbaar beweert wordt dat het die nog 4 minuten pijn heeft.
Wat niet helemaal zeker is als het dier via het bloed geen zuurstof meer naar de hersenen kan vervoeren.
pi_97901735
Slachten is zo ie zo vreselijk. Maar hoe krijgen we dan ons vlees? Niet, wordt allemaal maar vegetariërs!
pi_97928317
Dit is een moeilijke discussie, vooral omdat de beweegredenen van mensen zo verschillend zijn.
Aan de ene kant heb je dierenactivisten, die het echt wat boeit, en aan de andere kant heb je Islam-'critici' die alleen maar zeuren omdat Moslims het doet.

Mijn mening is tamelijk makkelijk:
Dieren worden nu éénmaal vermoordt, tenzij je vegetariër bent is het tamelijk hypocriet om er over te klagen.
Het wel of niet onverdoofd slachten ivm het 'gevoel' van de dieren is niets vergeleken met de slechte behandeling die ze krijgen terwijl ze leven.
Maar dat boeit me niets, want ik hou van vlees. De manier waarop iemand het slacht is dan ook niet belangrijk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:34:39 #16
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_97930472
Het antropomorfisme viert hoogtijdagen momenteel.

Een dierendood is niet zielig. een dierenleven vaak wel.

Als een dier op de juiste wijze geslacht wordt gaat het heel snel. Eén snede in de hals snijdt direct de slagader door, waardoor de bloeddruk tot bijna nul daalt. Binnen 30 seconden is het gepiept.

Héél wat vriendelijker dan een roofdier doet. Die begint vaak al te eten voordat de prooi dood is.
pi_97931093
Was pas nog een filmpje op TV hoe er in Indonesie, een moslimland, wordt geslacht.
Dat was genoeg voor Australie om de export van levend vee te stoppen.
Ik vraag mij af of de Partij voor de Dieren anti moslim is ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_97931247
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:53 schreef Oud_student het volgende:
Was pas nog een filmpje op TV hoe er in Indonesie, een moslimland, wordt geslacht.
Dat was genoeg voor Australie om de export van levend vee te stoppen.
Ik vraag mij af of de Partij voor de Dieren anti moslim is ?
je kan je ook afvragen hoe halal het vlees uit die slachterijen is alhoewel het wel zo verkocht zal worden en hoe legaal die slachterijen waren.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:14:37 #19
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_97931886
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Onverdoofd slachten vind ik echt niet kunnen. Geef die beestjes een slaappilletje en als ze dan slapen doe het dan pas . Je gaat toch mensen ook niet levend afslachten?
op het platteland wordt hartelijk gelachen om dit soort stadse stoepschijtertjeslogica.

Alle kippen een pilletje.
Alle koeien een pilletje
Alle vissen een pilletje...

ja hoor, toe maar. :')
pi_97931904
Halal slachten is moord!!!!! gewoon slachten is bloemetjes O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:25:35 #21
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_97932235
Wat zijn eventuele redenen om niet (verdoofd/onverdoofd) te slachten? Alleen maar dat die arme diertjes pijn leiden?

Ik vind dat dat hallal slachten nog behoorlijk diervriendelijk is, de natuur doet er niet zo moeilijk over:

donderdag 9 juni 2011 @ 12:29:18 #22
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_97932342
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Halal slachten is moord!!!!! gewoon slachten is bloemetjes O+
Slachten is altijd moord Eppo.
pi_97932364
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
Wat zijn eventuele redenen om niet (verdoofd/onverdoofd) te slachten? Alleen maar dat die arme diertjes pijn leiden?

Ik vind dat dat hallal slachten nog behoorlijk diervriendelijk is, de natuur doet er niet zo moeilijk over:

Maar wij staan natuurlijk wel boven de natuur qua middelen en intellect.

Het is een ridicuul argument om te maken.

Omdat dieren elkaar uit noodzaak laten lijden hoeven wij mensen dat niet te doen uit nalatigheid.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:13:20 #24
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_97933782
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:30 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Omdat dieren elkaar uit noodzaak laten lijden hoeven wij mensen dat niet te doen uit nalatigheid.
Dat doen we ook niet. We slachten ze zo snel en efficient nodig. Dat gebeurt al duizenden jaren met een snee in de hals.
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:24:01 #25
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_97934199
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:30 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Maar op welke wijze zouden wij dan met deze middelen en intellect om moeten gaan? Welke verantwoording geeft dit, en waarom?

quote:

wat hoatzin zegt.

Alleen de dierenknuffelaars uit de westerse wereld zijn afgelopen decenia verantwoordelijk voor diverse onzinnige regelgeving, in hoeverre wil je dat doortrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')