Maar alleen bij grote dieren is dat zielugquote:
Die pin door het hoofd is de verdoving in verdoofd slachtenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:46 schreef LACH-MET-TRANEN het volgende:
Heel erg veel vee wordt er onverdoofd geslacht. Die staan dan gewoon te staan voor een apparaat en binnen 1/10 van een seconde krijgen ze een pin door het hoofd. Waardoor het onverdoofd sterft. Alleen dat gedoe met keel doornsijden is wel verschrikkelijk. Laat die beesten na zo'n kut leven, een pijnloze dood ervaren a.u.b.
Lekkerquote:
alleen dat eerste beest wordt verdoofdquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:14 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Lekker
Is de manier van slachten van het filmpje niet de manier waarop het al eeuwen gebeurt, of is er een diervriendelijker manier zonder verdoving?
je kan je ook afvragen hoe halal het vlees uit die slachterijen is alhoewel het wel zo verkocht zal worden en hoe legaal die slachterijen waren.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:53 schreef Oud_student het volgende:
Was pas nog een filmpje op TV hoe er in Indonesie, een moslimland, wordt geslacht.
Dat was genoeg voor Australie om de export van levend vee te stoppen.
Ik vraag mij af of de Partij voor de Dieren anti moslim is ?
op het platteland wordt hartelijk gelachen om dit soort stadse stoepschijtertjeslogica.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Onverdoofd slachten vind ik echt niet kunnen. Geef die beestjes een slaappilletje en als ze dan slapen doe het dan pas . Je gaat toch mensen ook niet levend afslachten?
Slachten is altijd moord Eppo.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Halal slachten is moord!!!!! gewoon slachten is bloemetjes
Maar wij staan natuurlijk wel boven de natuur qua middelen en intellect.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
Wat zijn eventuele redenen om niet (verdoofd/onverdoofd) te slachten? Alleen maar dat die arme diertjes pijn leiden?
Ik vind dat dat hallal slachten nog behoorlijk diervriendelijk is, de natuur doet er niet zo moeilijk over:
Dat doen we ook niet. We slachten ze zo snel en efficient nodig. Dat gebeurt al duizenden jaren met een snee in de hals.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:30 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Maar wij staan natuurlijk wel boven de natuur qua middelen en intellect.
Het is een ridicuul argument om te maken.
Omdat dieren elkaar uit noodzaak laten lijden hoeven wij mensen dat niet te doen uit nalatigheid.
Maar op welke wijze zouden wij dan met deze middelen en intellect om moeten gaan? Welke verantwoording geeft dit, en waarom?quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:30 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Maar wij staan natuurlijk wel boven de natuur qua middelen en intellect.
wat hoatzin zegt.quote:Het is een ridicuul argument om te maken.
Omdat dieren elkaar uit noodzaak laten lijden hoeven wij mensen dat niet te doen uit nalatigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |