volgens mij wel, maar ik heb de cv al een tijdje niet meer aangehad. thermostaat staat op nachtstand (16 graden ofzo) en daar is het de laatste tijd niet onder geweest hier in huis. sterkter nog, de warmte indicator van de babyfoon geeft regelmatig aan dat het boven de 24 graden is boven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:35 schreef MaGNeT het volgende:
Zit er nog wel genoeg druk op het CV gedeelte?
Worden de buizen van de CV warm als je onder de douche staat?
is het zó simpel ?? (overigens, ik ben vrouw he, dat moge duidelijk zijnquote:
Waarschijnlijk wel ja, met water bijvullen gaat ook de druk omhoog.quote:
We hebben sowieso wel last van een lage waterdruk vind ik, maar denk dat dat gewoon hoort ofzo? in m'n vorige woning (boiler, blokverwarming) was de waterstraal echt twee keer zo hard als hier met de kraan volledig open.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:50 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja, met water bijvullen gaat ook de druk omhoog.
ik zelf vul ook aleen maar bij als ik ineens weer een korte koude periode onder de douche meemaak. weer ff in de 2 bar zone en voila.
Ik vind dat ik thuis ook weinig water uit de leidingen krijg.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
We hebben sowieso wel last van een lage waterdruk vind ik, maar denk dat dat gewoon hoort ofzo? in m'n vorige woning (boiler, blokverwarming) was de waterstraal echt twee keer zo hard als hier met de kraan volledig open.
als het probleem is dat de ketel gevuld moet worden, ben ik daar zelf verantwoordelijk voorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:57 schreef nexcro het volgende:
Je hebt een huurwoning, laat de verhuurder dit oplossen.
Klopt, het lijkt me eerder een probleem met de driewegklep en dat is goed voor het onderhoudsbedrijfquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:44 schreef DJMO het volgende:
Volgens m'n schoonvader mag een te lage druk geen invloed hebben op de warmte van het water???
ik houd het vanavond even in de gaten en anders hang ik morgen aan de telefoon!quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:06 schreef exlurker het volgende:
[..]
Klopt, het lijkt me eerder een probleem met de driewegklep en dat is goed voor het onderhoudsbedrijf
Klopt er zit een overdrukklep in die bij 3 bar opengaat. Maar als je boven in zit, is 2,5 bar echt niet nodig. Zorgt alleen maar voor extra druk beneden in de installatie, want er zit meer water en zwaartekracht wil dat allemaal beneden hebbenquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:07 schreef DJMO het volgende:
het rode pijltje (max aantal bar) staat bij drie. ketel zit in een kast boven in huis. (twee verdiepingen).
maar in het begin heb ik wél heet water. het koelt alleen dusdanig af dat ik koud water moet af mengen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:50 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Dat heb ik vorig jaar ook gehad. Toen zijn er wat sensoren in de ketel vervangen. Die gaven de verkeerde waardes door, waardoor die ketel het water niet ging verwarmen.
quote:
bij het douchen vanavond was het probleem niet verholpen iig. Dus ik waag er maar weer een mailtje aan naar servon dat ik toch graag een onderhoudsmonteur zie. De dame die ik vanmiddag sprak zei me dat ik eerst maar aan de woningbouw moest vragen of ze m'n douchekraan wilden komen vervangen ...quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:21 schreef Scorpie het volgende:
Het kan het expansie vat zijn,of een sensor.
En testen is te moeilijkquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:42 schreef DJMO het volgende:
voor zover ik weet alleen op de douche, maar de overige punten gebruiken we te weinig/kort om dat met zekerheid te zeggen. (aangezien we een vaatwasser hebben, word de kraan beneden te kort gebruikt om het te kunnen beoordelen)
Nee, en de keukenkraan lijken we geen verschil in te voelen. het is echt alleen in de douchequote:Op donderdag 9 juni 2011 00:35 schreef Peter het volgende:
1 vraag en 1 test:
Heb je een thermostaatkraan op de douche zitten? ( met zo'n instelbare temperatuur en 1 kop voor de watertoevoer)
Laat je keukenkraan langer dan die 2 minuten warm lopen
Dat gedrag heb je dus als er een NTC stuk is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
maar in het begin heb ik wél heet water. het koelt alleen dusdanig af dat ik koud water moet af mengen.
ik heb servon allang gemaild (gisterenavond nog) dat ik een monteur wil zienquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:40 schreef RVP67 het volgende:
[..]
Dat gedrag heb je dus als er een NTC stuk is.
Laat nou maar een mannetje komen want je klinkt niet als een handige klusser.
dus eerst je douchekop erafhalen en ontkalken! Ketel kan geen onderscheid maken tussen badkamer en keuken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 06:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Nee, en de keukenkraan lijken we geen verschil in te voelen. het is echt alleen in de douche
Sssst.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
dus eerst je douchekop erafhalen en ontkalken! Ketel kan geen onderscheid maken tussen badkamer en keuken.
Waarschijnlijk heeft hij andere kwaliteitenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:45 schreef DJMO het volgende:... (m'n man heeft er ook geen kaas van gegeten en wat zijn ogen zien, slopen z'n handen
![]()
)
Ik denk inderdaad dat DJMO beter even de douchekop kan ontkalken; lijkt mij zo ie zo het proberen waardquote:Op donderdag 9 juni 2011 13:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
dus eerst je douchekop erafhalen en ontkalken! Ketel kan geen onderscheid maken tussen badkamer en keuken.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij andere kwaliteiten![]()
sstt??quote:
Als het alleen speelt in de douche en niet ergens anders, dan ligt het "hoogstwaarschijnlijk" niet aan de ketel.quote:
I know... heb 7jr bij een cvbedrijf gewerkt...quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:15 schreef klipper het volgende:
[..]
Als het alleen speelt in de douche en niet ergens anders, dan ligt het "hoogstwaarschijnlijk" niet aan de ketel.
1 van de andere mogelijkheden is al genoemd, ontkalken van douchekop, hoewel ik niet denk dat het probleem zich daar bevindt.
Wie ik of TS?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
I know... heb 7jr bij een cvbedrijf gewerkt...
Maar douchekop ontkalken is iig de eerste stap, heb je dat eventueel uitgesloten.
Hoeveel liter warm water kun je tappen in 1 minuut?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:21 schreef DJMO het volgende:
*schop*
't probleem is NIET verholpen, ook niet na het ontkalken van de douchekop. morgen komt ServOn weer langs. géén idee wat ze willen gaan doen, maar goed. Gisteren en vanavond moest ik de koudwaterkraan helemaal dichtdraaien voordat ik weer fatsoenlijk heet water had. Overigens wel daarna weer koud water bij moeten mengen omdat het te heet werd, maar met een miniscuul opendraaien van de koude kraan werd het al weer steenkoud.
Wellicht dat het probleem kalkafzetting in de leidingen is?? Ik neem aan dat ik dan de wbv moet inschakelen? Komende week word de douche al vervangen, leidingwerk wordt in de muren gefreesd ipv dat ze er boven op liggen zoals nu.
Wat zeker wel moet gebeurenquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:19 schreef Vicky het volgende:
omdat er bij een onderhoud aan de ketel nooit naar de rga gekeken wordt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |