abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 22:30:12 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97863968
Wij hebben een huurwoning met daarin een cv-ketel. in het begin nergens last van gehad, ding deed het prima, na een kleine reparatie en gewoon periodiek onderhoud. echter de laatste dagen/weken komt het voor dat ik terwijl ik sta te douchen, het water steeds kouder wordt en ik de koudwaterkraan echt een stuk dicht moet draaien om weer enigszins warm water te hebben. Vandaag zelfs zover terug dat ik bijna geen koud water meer bijmengde. Het lijkt wel een boiler waarvan het warme water bijna op is, dat idee. We wonen nu een goed half jaar in deze woning, dus die reparatie en periodiek onderhoud zijn nog niet zo heel lang geleden.

Wat kan dit zijn? ketel is een jaar of tien oud ofzo (ik kan morgen pas kijken naar het bouwjaar en merk, er ligt nu een peutertje te slapen boven, en ik wil die niet wakker maken ;) )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97864354
Zit er nog wel genoeg druk op het CV gedeelte?
Worden de buizen van de CV warm als je onder de douche staat?
pi_97864689
water bijvullen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 22:41:29 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97864736
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:35 schreef MaGNeT het volgende:
Zit er nog wel genoeg druk op het CV gedeelte?
Worden de buizen van de CV warm als je onder de douche staat?
volgens mij wel, maar ik heb de cv al een tijdje niet meer aangehad. thermostaat staat op nachtstand (16 graden ofzo) en daar is het de laatste tijd niet onder geweest hier in huis. sterkter nog, de warmte indicator van de babyfoon geeft regelmatig aan dat het boven de 24 graden is boven.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 22:45:04 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97864948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:40 schreef Guus Muisarm het volgende:
water bijvullen.
is het zó simpel ?? (overigens, ik ben vrouw he, dat moge duidelijk zijn ;) :+ ) morgen maar even een vriend van ons laten langskomen om dat te regelen dan. hij zit in die techniek en doet dat sneller dan ik zelf. (m'n man heeft er ook geen kaas van gegeten en wat zijn ogen zien, slopen z'n handen :X :P )

pi_97865260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:45 schreef DJMO het volgende:

is het zó simpel ??
Waarschijnlijk wel ja, met water bijvullen gaat ook de druk omhoog.

ik zelf vul ook aleen maar bij als ik ineens weer een korte koude periode onder de douche meemaak. weer ff in de 2 bar zone en voila.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 22:55:27 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97865570
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:50 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel ja, met water bijvullen gaat ook de druk omhoog.

ik zelf vul ook aleen maar bij als ik ineens weer een korte koude periode onder de douche meemaak. weer ff in de 2 bar zone en voila.
We hebben sowieso wel last van een lage waterdruk vind ik, maar denk dat dat gewoon hoort ofzo? in m'n vorige woning (boiler, blokverwarming) was de waterstraal echt twee keer zo hard als hier met de kraan volledig open.

pi_97866026
Bij ons slaat de vlam uit als ik de warme water straal alleen een beetje open draai, dan sta je ook opeens koud te douchen...
pi_97868951
Je hebt een huurwoning, laat de verhuurder dit oplossen.
pi_97871326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

We hebben sowieso wel last van een lage waterdruk vind ik, maar denk dat dat gewoon hoort ofzo? in m'n vorige woning (boiler, blokverwarming) was de waterstraal echt twee keer zo hard als hier met de kraan volledig open.
Ik vind dat ik thuis ook weinig water uit de leidingen krijg.

Het kan inderdaad dat de statische waterdruk te laag is. Dit verschilt denk ik per gemeente of waterleidingbedrijf. De waterdruk zou wel (ongeveer) gelijk moeten zijn met die bijvoorbeeld van de buren.

Wat ook kan, en wat bij mij thuis het geval is, is dat het leidingwerk zelf zorgt voor drukverlies als het water eenmaal gaat stromen. Dunne buizen, lange buizen en veel bochten zorgen ervoor dat de waterdruk al sterk terugloopt voordat het water de kraan heeft bereikt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 07:41:34 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97875219
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:57 schreef nexcro het volgende:
Je hebt een huurwoning, laat de verhuurder dit oplossen.
als het probleem is dat de ketel gevuld moet worden, ben ik daar zelf verantwoordelijk voor :') dan komt de wbv echt niet langs hoor :N

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 07:47:48 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97875264
meter staat trouwens op 1,1 bar. beetje te laag dus :') laat vandaag die vriend wel even langskomen :Y

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 12:44:30 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97882726
ketel bijgevuld tot 2,5 bar. (schoonpaps is even langs geweest O+ ) nu even afwachten of het probleem verholpen is en anders het onderhoudsbedrijf van de cv-ketel bellen. Volgens m'n schoonvader mag een te lage druk geen invloed hebben op de warmte van het water???

woensdag 8 juni 2011 @ 13:04:54 #14
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_97883424
1,1 bar is wat laag, maar 2,5 bar is echt te veel. Gemiddeld zou je tussen de 1,3 en 1,7 ofzo moeten zitten, afhankelijk van de voordruk van je drukvat en locatie van de ketel in het huis
[_] <- Sign here
pi_97883492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:44 schreef DJMO het volgende:
Volgens m'n schoonvader mag een te lage druk geen invloed hebben op de warmte van het water???
Klopt, het lijkt me eerder een probleem met de driewegklep en dat is goed voor het onderhoudsbedrijf
bij vullen tot 2,5 is teveel, bij verwarmen gaat de druk omhoog en bij 3 atm gaat de beveiliging werken.
Nooit verder vullen dan 2 atm.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 13:07:16 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97883507
het rode pijltje (max aantal bar) staat bij drie. ketel zit in een kast boven in huis. (twee verdiepingen).

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 13:07:43 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97883533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:06 schreef exlurker het volgende:

[..]

Klopt, het lijkt me eerder een probleem met de driewegklep en dat is goed voor het onderhoudsbedrijf
ik houd het vanavond even in de gaten en anders hang ik morgen aan de telefoon!

woensdag 8 juni 2011 @ 13:11:19 #18
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_97883658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:07 schreef DJMO het volgende:
het rode pijltje (max aantal bar) staat bij drie. ketel zit in een kast boven in huis. (twee verdiepingen).
Klopt er zit een overdrukklep in die bij 3 bar opengaat. Maar als je boven in zit, is 2,5 bar echt niet nodig. Zorgt alleen maar voor extra druk beneden in de installatie, want er zit meer water en zwaartekracht wil dat allemaal beneden hebben ;).

Ik denk dat als je de kachel aanzet, het water zodanig uitzet dat je na afkoelen alweer onder de 2 bar terecht gaat komen, de rest is an door de overdrukklep afgevoerd.
[_] <- Sign here
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 15:35:24 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97889418
de druk zóu een oorzaak kunnen zijn volgens servon, maar de telefoniste die me belde zei dat de oorzaak vermoedelijk kalk in de douchekraan/kop was omdat we verder nergens problemen hebben (nou was ik nooit af want een vaatwasser, en voor de rest doe ik nooit langer dan twee minuten over m'n handen wassen, dus de rest van de kranen zijn nooit zo lang achtereen in gebruik als de douchekraan).

Wat is jullie oordeel? :+

pi_97889992
Heb ik ook gehad, was er een NTC voeler stuk op de aanvoer.
40 euro betaald voor een nieuwe en klaar was ik.

Maar jij huurt, dus de woningbouw laten kijken.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:54:20 #21
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_97890235
Ik dnek het niet, want als er kalk in zat dan is de straal altijd te weinig en wordt die niet minder tijdens het douchen. Je kan de douchekop eraf halen en dan kijken of het probleem ook optreedt, dan is het iig niet de douchekop :)

En dan ook even testen bij de kraan waar je afwast, daar moet het hete water ook niet minder worden
[_] <- Sign here
pi_97892815
Dat heb ik vorig jaar ook gehad. Toen zijn er wat sensoren in de ketel vervangen. Die gaven de verkeerde waardes door, waardoor die ketel het water niet ging verwarmen.
I got soul, but I'm not a soldier
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 17:48:34 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97895292
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:50 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Dat heb ik vorig jaar ook gehad. Toen zijn er wat sensoren in de ketel vervangen. Die gaven de verkeerde waardes door, waardoor die ketel het water niet ging verwarmen.
maar in het begin heb ik wél heet water. het koelt alleen dusdanig af dat ik koud water moet af mengen.

pi_97896680
weet je wat ook kan helpen? Verhuizen _O-
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_97896735
Het kan het expansie vat zijn,of een sensor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 18:57:05 #26
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97898314
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:20 schreef RanTheMan het volgende:
weet je wat ook kan helpen? Verhuizen _O-
:') ik ben veuls te blij met dit huisje ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:21 schreef Scorpie het volgende:
Het kan het expansie vat zijn,of een sensor.
bij het douchen vanavond was het probleem niet verholpen iig. Dus ik waag er maar weer een mailtje aan naar servon dat ik toch graag een onderhoudsmonteur zie. De dame die ik vanmiddag sprak zei me dat ik eerst maar aan de woningbouw moest vragen of ze m'n douchekraan wilden komen vervangen ... :')

pi_97902451
Heb je het probleem alleen in de douche of op alle warm water tappunten?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 20:42:28 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97904239
voor zover ik weet alleen op de douche, maar de overige punten gebruiken we te weinig/kort om dat met zekerheid te zeggen. (aangezien we een vaatwasser hebben, word de kraan beneden te kort gebruikt om het te kunnen beoordelen)

woensdag 8 juni 2011 @ 21:35:12 #29
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_97908372
laat je partner eens voelen aan de kachels als je aan het douchen bent.
Worden de kachels tijdens het douchen iets warm, dan heb je een defecte driewegklep in je cv installatie. Het water wat de kachel verwarmd, wordt dan namelijk niet helemaal het verwarmingscircuit ingestuurd.
De boiler die het water moet verwarmen,krijgt zo te weinig warm water.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 22:11:27 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97911110
kan ik dat ook aan de radiator in de douche zelf al voelen? daar zit er nl ook eentje (een kleintje)

pi_97920587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:42 schreef DJMO het volgende:
voor zover ik weet alleen op de douche, maar de overige punten gebruiken we te weinig/kort om dat met zekerheid te zeggen. (aangezien we een vaatwasser hebben, word de kraan beneden te kort gebruikt om het te kunnen beoordelen)
En testen is te moeilijk 8)7

Hoe kun je nu zeggen dat het aan je toestel ligt zonder te weten of het overal optreedt of niet, sorry hoor maar dat kost je hooguit een paar minuten om te controleren en was je al een heel stuk verder geweest.

Maar laat die man morgen gewoon komen, als het niet aan je tpestel ligt omdathij het wel even test en vervolgens uitlegt wat er wel aan de hand kan zijn, kun je gelijk een aantal euros aftikken.
pi_97920828
1 vraag en 1 test:
Heb je een thermostaatkraan op de douche zitten? ( met zo'n instelbare temperatuur en 1 kop voor de watertoevoer)

Laat je keukenkraan langer dan die 2 minuten warm lopen :+
dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 06:48:40 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97924995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:35 schreef Peter het volgende:
1 vraag en 1 test:
Heb je een thermostaatkraan op de douche zitten? ( met zo'n instelbare temperatuur en 1 kop voor de watertoevoer)

Laat je keukenkraan langer dan die 2 minuten warm lopen :+
Nee, en de keukenkraan lijken we geen verschil in te voelen. het is echt alleen in de douche

pi_97930647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

maar in het begin heb ik wél heet water. het koelt alleen dusdanig af dat ik koud water moet af mengen.
Dat gedrag heb je dus als er een NTC stuk is.
Laat nou maar een mannetje komen want je klinkt niet als een handige klusser.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 9 juni 2011 @ 12:55:02 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97933170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:40 schreef RVP67 het volgende:

[..]

Dat gedrag heb je dus als er een NTC stuk is.
Laat nou maar een mannetje komen want je klinkt niet als een handige klusser.
ik heb servon allang gemaild (gisterenavond nog) dat ik een monteur wil zien :Y

pi_97935347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 06:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

Nee, en de keukenkraan lijken we geen verschil in te voelen. het is echt alleen in de douche
dus eerst je douchekop erafhalen en ontkalken! Ketel kan geen onderscheid maken tussen badkamer en keuken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97944119
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

dus eerst je douchekop erafhalen en ontkalken! Ketel kan geen onderscheid maken tussen badkamer en keuken.
Sssst.
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:21:39 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97944592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:45 schreef DJMO het volgende:... (m'n man heeft er ook geen kaas van gegeten en wat zijn ogen zien, slopen z'n handen :X :P )
Waarschijnlijk heeft hij andere kwaliteiten :P :@
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 18:32:08 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97947343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat DJMO beter even de douchekop kan ontkalken; lijkt mij zo ie zo het proberen waard :)
pi_97961698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft hij andere kwaliteiten :P :@
:X
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_97961825
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:09 schreef klipper het volgende:

[..]

Sssst.
sstt??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_97962032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:11 schreef Vicky het volgende:

[..]

sstt??
Als het alleen speelt in de douche en niet ergens anders, dan ligt het "hoogstwaarschijnlijk" niet aan de ketel.
1 van de andere mogelijkheden is al genoemd, ontkalken van douchekop, hoewel ik niet denk dat het probleem zich daar bevindt.
pi_97962143
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:15 schreef klipper het volgende:

[..]

Als het alleen speelt in de douche en niet ergens anders, dan ligt het "hoogstwaarschijnlijk" niet aan de ketel.
1 van de andere mogelijkheden is al genoemd, ontkalken van douchekop, hoewel ik niet denk dat het probleem zich daar bevindt.
I know... heb 7jr bij een cvbedrijf gewerkt...

Maar douchekop ontkalken is iig de eerste stap, heb je dat eventueel uitgesloten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_97962507
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:17 schreef Vicky het volgende:

[..]

I know... heb 7jr bij een cvbedrijf gewerkt...

Maar douchekop ontkalken is iig de eerste stap, heb je dat eventueel uitgesloten.
Wie ik of TS?
Maar ja misschien kan ts beter iemand laten komen, voor bijvullen heeft ze ook al iemand nodig.
En die kan natuurlijk vaststellen of het ligt aan "thermostaat" kraan, besparingsventiel, leidingloop en de eventueel daaraan gekoppelde tapdrempel enz.
Denk niet dat het ts zelf gaat lukken.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 00:02:36 #45
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97964667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:09 schreef Lottekoekkie het volgende:
:X
Vertel :D :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 00:11:33 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97965074
de douchekop ontkalken .. sjah. ik zou de moeite kunnen doen. zou ik ook wel gedaan hebben, als ik niet vanmiddag een aannemer over de vloer had gehad die de 20e begint met de renovatie van de douche. Waarbij er (volgens mij) ook een nieuw douchearmatuur word geplaatst omdat deze niet her te gebruiken is straks. ofzo. wist één van de aannemers die is langsgeweest me te vertellen.

Overigens geloofde ik niet zo in het verhaal dat kalk voor warmteverlies van het water kan zorgen, maar goed, Vonkenboer heeft me vanavond in DM uitgelegd hoe dat precies werkt, dus ik geloof het nu wel, alleen vraag ik me nog steeds af hoe bij gemiddelde hardheid van het water, een douchekop na een half jaar al dusdanig dichtgeslibd kan zijn dat dit verschijnsel optreedt.

pi_97990983
Hele kleine gaatjes, zitten zo dicht, als je dan ook nog een waterbespaarder in je douchekop hebt zitten kan het zomaar zijn dat je het vereiste minimale tapdebiet niet haalt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 juni 2011 @ 18:55:13 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97992003
het is de goedkoopste mengkraan die er te krijgen valt volgens mij, aangezien de woningbouw niets in dit huis wil(de) investeren want kluswoning enzo. De druk achter de waterstraal is gewoon goed; er komt zat water en ook met voldoende kracht uit. Vandaar dat ik dus twijfel aan dat kalkverhaal ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 juni 2011 @ 23:37:21 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98275171
Vanmorgen (eindelijk) een monteur gesproken. m'n mailtje was zoek geweest ofzo, ze kwamen er vandaag pas achter dat mijn verzoek nog openstand. Enfin, 't blijkt dus dat de telefoniste's bij vrijwel alle problemen eerst zeggen dat er op kalk etc gecontroleerd moet worden, omdat het een veel voorkomende oorzaak is, maar toen ik uitlegde dat m'n douchekop pas een half jaartje oud was, vond hij het 't ook wel vaag en dat resulteerde in een afspraak voor morgenmiddag.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 juni 2011 @ 14:44:40 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98293804
niet alleen het waterbesparende zeefje uit de douchekop is verwijderd, die bracht ook aan het licht dat de maximaal thermostaat en de dipswitch (???) niet al te best meer waren, en die zijn nu dus gelijk vervangen.

Meneer gaf gelijk al aan dat kalk alleen speelt bij zeer hard water én oudere doucekoppen, niet bij zo'n relatief nieuwe douchekop als er nu in zit.

vrijdag 17 juni 2011 @ 14:54:32 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98294316
Is het probleem nu opgelost :?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 juni 2011 @ 15:03:38 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98294738
volgens die meneer wel, de combinatie van een waterbesparend zeefje + een slecht werkende dipswitch, zorgt ervoor dat de ketel gaat pendelen .. oftewel geen warm water geeft als er wel om gevraagd wordt.

tenminste, zo begreep ik het.

vrijdag 17 juni 2011 @ 15:26:20 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98295575
En wanneer ga je het testen :? En vertel je het hier :?
pi_98301415
Door de switch te vervangen, word je in ieder geval niet op kosten gejaagd.
Of het echt nodig was is moeilijk te beoordelen op afstand, logischer zou het dan zijn dat je het probleem niet alleen in de douche had waar de waterbesparende ring toegepast was, maar op alle tappunten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 juni 2011 @ 20:21:55 #55
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98478041
*schop*
't probleem is NIET verholpen, ook niet na het ontkalken van de douchekop. morgen komt ServOn weer langs. géén idee wat ze willen gaan doen, maar goed. Gisteren en vanavond moest ik de koudwaterkraan helemaal dichtdraaien voordat ik weer fatsoenlijk heet water had. Overigens wel daarna weer koud water bij moeten mengen omdat het te heet werd, maar met een miniscuul opendraaien van de koude kraan werd het al weer steenkoud.

Wellicht dat het probleem kalkafzetting in de leidingen is?? Ik neem aan dat ik dan de wbv moet inschakelen? Komende week word de douche al vervangen, leidingwerk wordt in de muren gefreesd ipv dat ze er boven op liggen zoals nu.

pi_98483133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:21 schreef DJMO het volgende:
*schop*
't probleem is NIET verholpen, ook niet na het ontkalken van de douchekop. morgen komt ServOn weer langs. géén idee wat ze willen gaan doen, maar goed. Gisteren en vanavond moest ik de koudwaterkraan helemaal dichtdraaien voordat ik weer fatsoenlijk heet water had. Overigens wel daarna weer koud water bij moeten mengen omdat het te heet werd, maar met een miniscuul opendraaien van de koude kraan werd het al weer steenkoud.

Wellicht dat het probleem kalkafzetting in de leidingen is?? Ik neem aan dat ik dan de wbv moet inschakelen? Komende week word de douche al vervangen, leidingwerk wordt in de muren gefreesd ipv dat ze er boven op liggen zoals nu.
Hoeveel liter warm water kun je tappen in 1 minuut?
Pak een emmer met maataanduiding, zet de warme kraan vol open en als deze op te,peratuur is dan zet je de emmer eronder gedurende 1 minuut, vervolgens lees je af hoeveel liter warm water je binnen die minuut getapt hebt.
pi_98483262
Ps voer deze test uit bij de kraan die problemen geeft en bij een kraan die geen problemen geeft.
Tijdens de test geen andere tappunten gebruiken of koud water bijmengen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 juni 2011 @ 08:04:45 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98497408
beneden is het 6 liter en een beetje. boven ga ik zo kijken als ik klaar ben met voeden en koffie gedronken heb :P

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:25 #59
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98498391
boven is het vijf liter.

pi_98502986
En welk merk en type cv ketel heb je?
Eventueel een foto
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 juni 2011 @ 12:11:18 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98503190
hmm dat lees ik nou net te laat Klipper, ik leg net m'n oudste zoon op bed ; als ik nu gelijk weer naar boven ga ontketen ik een drama :')

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 juni 2011 @ 12:58:07 #62
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98504810

Foto van de gebruiksaanwijzing gemaakt :+ in 97 is er voor 't eerst onderhoud gepleegd staat er op de sticker, weet niet of dat ook het installatie jaar is geweest

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 juni 2011 @ 14:13:20 #63
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98507811
nou ja, goed. 't rookgaskanaal zat voor de helft dicht/verstopt (versteend had die meneer het over). Het hoort bij 't onderhoud van de ketel, en waarom daar niet naar gekeken is bij 't periodiek onderhoud kon hij me niet vertellen . maar nu zouden de problemen wél de wereld uit moeten zijn ... ik wacht het af :')

pi_98508101
omdat er bij een onderhoud aan de ketel nooit naar de rga gekeken wordt...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98508219
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:19 schreef Vicky het volgende:
omdat er bij een onderhoud aan de ketel nooit naar de rga gekeken wordt...
Wat zeker wel moet gebeuren
pi_98514233
Tapdrempel van het toestel ligt op 1,3 liter water per minuut, ondanks dat 5 liter niet echt veel is, is het ruim voldoende voor de tapdrempel.

De oude serie werd ook wel centenketel genoemd, omdat er boven op de driewegklep een cent gelegd moest worden om ervoor te zorgen dat de spindel voldoende hoog kwam om deze aan te houden op warm water.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat de ntc erg slecht is, alleen dan zou je het weer op alle tappunten moeten hebben.

Ook kan het inwendige filter of doseerventiel wat verstopt zijn.

De ventilator van dit type toestel moet wel goed schoon zijn, het toestel is afhankelijk van een voldoende grote luchtstroom.

Gezien het feit dat je bij 6 l/m geen probleem hebt en bij 5 l/m wel is een cent bovenop de driewegklep een handig hulpmiddeltje om in ieder geval te kijken of het probleem dan opgelost is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 22 juni 2011 @ 17:25:17 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98515829
De meneer heeft idd de ventilator goed schoongemaakt en de rookgasafvoer idem. voor wat ik zo snel kon zien zat er aardig wat stof op die ventilator. Als het nu nog niet opgelost is, ga ik die cent proberen klipper! thnx voor je (heldere) antwoord :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')