quote:2012
Hoogte van ongeveer een breedte van ongeveer 46mm x 172mm x Diepte 268.5mm (exclusief uitstekende delen)
De nieuwe controller is 6,2 inch, 16:9 is iets dat de bekende knoppen en touch screen controller combineert, het pad is bevestigd aan twee dia's.
Deze oplaadbare controller / uit-knop, HOME-toets, pendelknop, A / B / X / Y knoppen, L / R knoppen, ZL / ZR is aangesloten op de knop. Bovendien, accelerometers, gyroscopen, trilfunctie, camera, microfoon, luidsprekers, is sensor is uitgerust met een stylus.
Wii-afstandsbediening (of Wii Remote +) kunnen gelijktijdig aansluiten van maximaal 4. Classic Controller en de Nunchuk, Classic Controller PRO, en het Wii Balance Board, of een invoerapparaat dat overeenkomt met de Wii controller.
Nieuwe hardware voor high-density optische en 12cm, kun je je Wii te spelen voor een 12cm self-loading optische schijf (type schijf zal automatisch trekken) met een enkele schijf.
1080p, 1080i, 720p, 480p, 480i compatibel. HDMI, Component, D-terminal, S-terminal, corresponderend met elk van de composiet kabel.
AV Multi-output en output van de HDMI-uitgang ondersteunt 6CH PCM lineair.
In aanvulling op het interne flash-geheugen, kan SD-geheugenkaart of een externe USB worden uitgebreid met behulp van de harde schijf capaciteit.
Multicore-gebaseerde IBM Power ®
4 USB 2.0 heeft een enkele pin. De nieuwe hardware backwards compatible Wii games
Was eigenlijk het eerste waar ik aandacht als mogelijkheid met het ding, maar of het ook werkt in een spel.quote:So when I faced the TV and held the controller directly in front me, the controller screen displayed the same straight-ahead point of view as the TV. But when I turned the controller to my left, the video on the controller moved with with me, and showed the view out the left side of the car. I turned to the right, and the view moved with me again. All of this happened smoothly, in real time, and in a full sphere of vision. It wasn’t just swapping between different static camera angles, but looking around the world, seamlessly.
Idd, hier maak ik me ook zorgen over. Het is volgens mij geen hoofdcontroller o.i.d. Laat staan dat er straks 4 per huishouden liggen. Gewoon 1, denk ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:24 schreef King_of_cubes het volgende:
Even wat filmpjes gezien op Engadget, wel een wildgroei aan controllers ga je krijgen zeg. Sommigen spelen met Wiimote en anderen met die tablet.
Dit doet me trouwens denken aan Virtual Boy. Dat kán interessante games opleveren... Maarja, hoeveel van die games kun je maken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:24 schreef Tweek het volgende:
http://blogs.forbes.com/d(...)-the-nintendo-wii-u/
Hands on stukje dus.
[..]
Was eigenlijk het eerste waar ik aandacht als mogelijkheid met het ding, maar of het ook werkt in een spel.
Winning.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:47 schreef Tweek het volgende:
[ afbeelding ]
Ah ja, Nintendo blijft natuurlijk Japans.
Nieuw, ja. Maar is het een verbetering over het huidige systeem? Daar gaat het mij om.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef speknek het volgende:
De stemcommando's leiden niet tot nieuwe gameplaymogelijkheden, dit wel.
Dat zou best zuur zijn jah, maar misschien krijgen ze die film licentie niet omdat Sony dat voordeel niet wil weggeven?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef speknek het volgende:
Geen BluRay support vind ik trouwens wel een GROOT nadeel.
Dat denk ik ook. Het lijkt beter en slimmer uitgewerkt. Als Sony en Microsoft pas in 2014 met nieuwe consoles komen zijn ze de lul.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:57 schreef nomar83 het volgende:
Mark my words: Dit ding wordt een grotere hit dan de Wii.
Mwa, in 2012 is het alweer 6 jaar geleden dat de Wii uit is gekomen. Het lijkt gewoon snelquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:19 schreef Ba2tiaan het volgende:
Hmm ik weet niet, na 5 DS versies en nu dit vind ik het allemaal overdreven snel gaan
(engadget)quote:Nintendo's new console, the Wii U, was finally unveiled to the world today at E3 2011, and we got a glimpse of its graphical prowess at the company's keynote. Details were scarce about the IBM silicon Nintendo's new HD powerhouse was packing, but we did some digging to get a little more info. IBM tells us that within the Wii U there's a 45nm custom chip with "a lot" of embedded DRAM. It's a silicon on insulator design and packs the same processor technology found in Watson, the supercomputer that bested a couple of meatbags on Jeopardy awhile back. Unfortunately, IBM wouldn't give us the chip's clock speeds, but if it's good enough to smoke Ken Jennings on national TV, we imagine it'll do alright against its competition from Sony and Microsoft.
Er zit natuurlijk wel enorm veel potentie in een Power7 chipquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:44 schreef speknek het volgende:
[..]
(engadget)
PowerPc 7 is een fikse stap boven de PowerPc 5 van MS en Sony, valt natuurlijk nog te bezien hoeveel ze ervan gebruiken, maar toch.
"Blu-ray is a bag of hurt".quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef speknek het volgende:
Ik vermoed dat je sowieso maar 1 controller met scherm per Wii U zult kunnen gebruiken. Als het systeem verschillende beelden naar vier verschillende schermen moet sturen, zal dit nogal wat resources vreten, neem ik aan (rekenkracht en bandbreedte). In alle filmpjes met multiplayer wordt ook maar een Wii U-controller gebruikt, terwijl de rest standaard Wiimotes zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:25 schreef RaymanNL het volgende:
Idd, hier maak ik me ook zorgen over. Het is volgens mij geen hoofdcontroller o.i.d. Laat staan dat er straks 4 per huishouden liggen. Gewoon 1, denk ik.
Ik denk dat Sony daar weinig over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:10 schreef gniffie het volgende:
Dat zou best zuur zijn jah, maar misschien krijgen ze die film licentie niet omdat Sony dat voordeel niet wil weggeven?
Bij de helft van de huishoudens zit Wii stop te happen, vraag me af of de consumenten op nog een Wii zitten te wachten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:57 schreef nomar83 het volgende:
Mark my words: Dit ding wordt een grotere hit dan de Wii.
Zelda HD, genoeg reden voor mij voor aanschaf.
Wat een interviewer is die Goeff toch hequote:Op woensdag 8 juni 2011 00:10 schreef B1tchwax het volgende:
Uitstekend interview van Geoff Keighley (gametrailers.com) met Reggie! Hij stelt een aantal scherpe vragen en weet denk ik maximaal uit Reggie te wringen wat er op dit moment te halen valt. Aanrader!
Deel 1: http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-nintendo/715144
Deel 2:http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-nintendo/715146
Deel 3: http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-nintendo/715148
inderdaad prima journalist. wel ongekend hoe groot dat soort bedrijven als gametrailer en gamespot en ign zijn.... ze hebben dus ook wel alle middelen om dit soort dingen te doen met de topmensen in de gamesindustrie. Nederlandse gameindustrie is echt NIETS vergeleken met amerika.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:49 schreef Frankii het volgende:
[..]
Wat een interviewer is die Goeff toch he
Dat zegt hij inderdaad in de gametrailers interviewsquote:Op woensdag 8 juni 2011 01:05 schreef kipknots het volgende:
Schijnbaar heeft Reggie in een interview gezegd dat die Zelda demo in 1080p draait. Nog niet duidelijk of het 30 of 60 fps is.
kijk, hier koop ik hem voor.quote:
quote:
Skyward sword is gewoon een Wii titel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]en tegelijk vervliegende hoop voor een Wii-Zelda.
Niet zo'n heel grote verrassing, maar inderdaad jammer. De Xbox 360 en PS3 hebben toch wel aangetoond dat er behoefte is aan een console die naast games ook andere multimedia-functionaliteiten biedt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef speknek het volgende:
Als het ding stof staat te happen zou je zeggen dat ze juist graag een nieuwe console willen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:52 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Bij de helft van de huishoudens zit Wii stop te happen, vraag me af of de consumenten op nog een Wii zitten te wachten.
Mja, die van mij staat ook niets te doen sinds ik Zelda uitgespeeld heb. Dat is ook het enige schijfje wat dat ding ooit gezien heeft geloof ik, naast Wii Sportsquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:24 schreef chibibo het volgende:
[..]
Als het ding stof staat te happen zou je zeggen dat ze juist graag een nieuwe console willen.
Of zijn teleurgesteld in de Wii en kopen geen opvolger...quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:24 schreef chibibo het volgende:
Als het ding stof staat te happen zou je zeggen dat ze juist graag een nieuwe console willen.
Waarom? Skyward Sword ziet er fantastisch uit en klinkt geweldig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]en tegelijk vervliegende hoop voor een Wii-Zelda.
Tja, je kunt natuurlijk afvragen of dat aan de Wii of aan jezelf ligt. Natuurlijk waren er relatief weinig 3rd party games, maar d'r zijn alsnog best wat goede spellen voor uitgekomen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:27 schreef Cid het volgende:
[..]
Mja, die van mij staat ook niets te doen sinds ik Zelda uitgespeeld heb. Dat is ook het enige schijfje wat dat ding ooit gezien heeft geloof ik, naast Wii Sports![]()
Maar er is hoop, Xenoblade en Last Story komen dit jaar misschien nog uit![]()
Als de Wii uiteindelijk mee kan komen met PS3 en 360 qua 3rd party games wil ik er nog wel over nadenken.
Betere third party support betekent meer games over het jaar en bovendien veel games die ook op de andere consoles verkrijgbaar zijn. Dus de Wii U zou zomaar het bezit van een Xbox720 of PS4 overbodig kunnen gaan maken, want je kan alles toch ook spelen op Wii U + alle content van Nintendo zelf. Als de graphics dan ook nog beter zijn dan de huidige generatie, denk ik dat het een hit kan worden. Het heeft iig alle potentie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:52 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Bij de helft van de huishoudens zit Wii stop te happen, vraag me af of de consumenten op nog een Wii zitten te wachten.
Je krijgt afhankelijk van de specs van de Xbox720 en PS4 weer precies hetzelfde probleem als wat er nu met de Wii is. Er komt gewoon weer een moment dat de specs van de consoles zover uit elkaar liggen dat ontwikkelaars een aparte versie voor de Wii U zouden moeten maken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:31 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Betere third party support betekent meer games over het jaar en bovendien veel games die ook op de andere consoles verkrijgbaar zijn. Dus de Wii U zou zomaar het bezit van een Xbox720 of PS4 overbodig kunnen gaan maken, want je kan alles toch ook spelen op Wii U + alle content van Nintendo zelf. Als de graphics dan ook nog beter zijn dan de huidige generatie, denk ik dat het een hit kan worden. Het heeft iig alle potentie.
Inderdaad. Het concept om een game door te kunnen spelen zonder TV is daarbij al helemaal briljant. Iedereen in het huishouden happy.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:33 schreef w0nderboi het volgende:
Opzich bedacht ik me gister wel iets. Ik zat aan de tel met mijn vriendin, niet echt een gamer ofzo maar speelt toch redelijk vaak samen met me arcade games op de Xbox360 en laatste tijd op de Gamecube.
En die zei gelijk hé das dan een Wii voor jou en mij kunnen we allebei de spellen op spelen die we willen. Nu heb ik zelf geen probleem met meerdere consoles in huis maar een hoop mensen willen er maar één.
En laat dit nou ook de mensen zijn die niet perse super high end graphics willen hebben. Nintendo gaat gewoon vrolijk door met de Wii userbase en breid het alleen maar langzaam uit naar de "echte" gamers, een console per stap.
Hoezo? Ik denk dat we qua graphische zaken wel een beetje bij de max zitten nu. Zover kan het niet meer uit elkaar gaan liggen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:35 schreef Tain het volgende:
[..]
Je krijgt afhankelijk van de specs van de Xbox720 en PS4 weer precies hetzelfde probleem als wat er nu met de Wii is. Er komt gewoon weer een moment dat de specs van de consoles zover uit elkaar liggen dat ontwikkelaars een aparte versie voor de Wii U zouden moeten maken.
Heeft de Wii sales problemen gehad door het grafisch slechter te zijn dan de PS3/Xbox360?quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:35 schreef Tain het volgende:
[..]
Je krijgt afhankelijk van de specs van de Xbox720 en PS4 weer precies hetzelfde probleem als wat er nu met de Wii is. Er komt gewoon weer een moment dat de specs van de consoles zover uit elkaar liggen dat ontwikkelaars een aparte versie voor de Wii U zouden moeten maken.
Heb zelf meer het idee dat het nu neer komt op het Nvidia/Ati (AMD) geneuzel wat we op de pc hebben gehad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:35 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het concept om een game door te kunnen spelen zonder TV is daarbij al helemaal briljant. Iedereen in het huishouden happy.
[..]
Hoezo? Ik denk dat we qua graphische zaken wel een beetje bij de max zitten nu. Zover kan het niet meer uit elkaar gaan liggen.
De max? Welnee joh, volgens mij gaat de wet van Moore vandaag de dag nog steeds op. Ik denk echter wel dat de zichtbare verschillen steeds kleiner worden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:35 schreef nomar83 het volgende:
Hoezo? Ik denk dat we qua graphische zaken wel een beetje bij de max zitten nu. Zover kan het niet meer uit elkaar gaan liggen.
Ik denk dat die verschillen nog vrij goed zichtbaar gaan zijn. De laatste jaren gaat de ontwikkeling steeds meer de kant op van physics, licht- en weerseffecten bijv.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:54 schreef chibibo het volgende:
[..]
De max? Welnee joh, volgens mij gaat de wet van Moore vandaag de dag nog steeds op. Ik denk echter wel dat de zichtbare verschillen steeds kleiner worden.
Daar heb ik het geeneens overquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:47 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Heeft de Wii sales problemen gehad door het grafisch slechter te zijn dan de PS3/Xbox360?
Zoals ik al eerder zei, ze gaan nu met de Wii U op een grafisch niveau zitten waar het niet erg meer is dat de andere dadelijk beter zijn. Het gaat om zoveel mogelijk soorten spelers op een console te krijgen en als de prijs niet te hoog wordt krijgen ze mij wel.
Ik ben zelf een "Hardcore" gamer met een xbox 360 en game pc voor de games van nu. Maar speel ook nog steeds een hele hoop games op dreamcast, gamecube, N64 etc. Puur omdat ik de gameplay van een hoop series echt goed vindt. Een hardcore gamer moet eigenlijk gewoon niet zeuren om de graphics al helemaal tegenwoordig niet meer, want om nou te zeggen dat games "echt" lelijk zijn op de Wii is onzin.
Ja heb je ook wel een punt. Maar goed dat is afwachten de Wii U gaat nu gebruiken maken van redelijk zelfde opbouw kwa CPU, GPU etc als de Xbox. Zoude MS en Sony dit ook doen dan is er al een heel stuk minder aan de hand qua engine problemen enzo.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:08 schreef Tain het volgende:
[..]
Daar heb ik het geeneens overDe Wii U zal gewoon weer goed gaan verkopen en third party games zullen zolang de 720 en PS4 nog niet uit zijn gewoon voor alledrie de consoles tegelijkertijd worden ontwikkeld met dezelfde engine. Zodra de 720 en PS4 wel uit zijn dan komen er vanzelf weer nieuwe engines die misschien niet optimaal kunnen draaien op de Wii U.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Battlefield 3 dan zit er bijv tussen multiplayer op de 360/PS3 en PC al een groot verschil in het aantal spelers in een game en de grootte van de map. Dit soort dingen bedoel ik dus met aparte versies tussen verschillende consoles afhankelijk van de kracht van zo'n console.
Heb de pers uitgave van Nintendo gelezen en idd maar 1 Wii U scherm controller per console en de andere spelers gebruiken Wiimotes of classic controllers.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:14 schreef gniffie het volgende:
Shooters spelen met die kleine pookjes en knoppies zal krampachtig worden. Volgens mij moet je zelfs je hand forceren om bij de abxy te komen. Welke gek heeft die dingen onder de pook geplaatst.
Gaat ook gerucht dat je maar 1 zon schermcontroller per WiiU kan gaan gebruiken. Dus local multiplayer gaat um niet worden
Ik vind shooters ook al kut op m'n ps3.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:14 schreef gniffie het volgende:
Shooters spelen met die kleine pookjes en knoppies zal krampachtig worden. Volgens mij moet je zelfs je hand forceren om bij de abxy te komen. Welke gek heeft die dingen onder de pook geplaatst.
Gaat ook gerucht dat je maar 1 zon schermcontroller per WiiU kan gaan gebruiken. Dus local multiplayer gaat um niet worden
Maar als het niet lekker werkt is dat echt een big deal voor de meeste van ons.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind shooters ook al kut op m'n ps3.
quote:The Wii U controller is Nintendo hardware design at its absolute best. It displays innovation, lateral thinking, supreme ergonomics and a finish that, while not luxurious, makes you happy the instant you pick it up.
It actually has more in common with the DS than the Wii remote, and not just because it presents you with a second gameplay screen. It's rich with unexpected features and offers a subtly different way of relating to games, rather than a single high-concept gimmick.
And with its full suite of physical controls, its touch screen and its impressively sensitive gyroscope, it offers precision and control feedback the Wii remote simply does not. Also, crucially, it ensures Wii U is fully compatible with standard gaming control layouts and interfaces.
It's big, but very light and extremely comfortable to hold. A pronounced ridge across the back makes it easy to grip and it has that classic Nintendo rugged-plastic feel, with a matte surface. It's friendly rather than slick, and feels reassuringly familiar - the similarity now being with tablet devices, phones and portable consoles rather than a TV remote. The size is perfect for a device that will never leave the home; although we don't know what's inside it, or what its range is, we do know that the controller is useless without the base unit.
Large triggers on the back, bumpers and the twin analogue sliders are all perfectly positioned and pleasingly tactile. The d-pad and face buttons are a little more out of the way. The decision to go for 3DS-style 'circle pad' sliders with a flat profile rather than proper analogue sticks seems odd initially; but it's probably to make them more discreet, and to be fair they don't seem to give away anything in precision.
Zeer positief ben echt benieuwd hoe het in je hand gaat liggen opzich zit alles op een redelijk plaats.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh, Eurogamer schrijft weer heerlijk
[..]
Dit dus. Of een BF3 met volledige Real time battle map waar je al je buddies kunt zien met locatie enzo (bestaat al maar dan uitgebreider natuurlijk)quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:59 schreef speknek het volgende:
Hoe tof kan Aliens worden als de eh, tablet waar nog geen hippe naam voor is, gebruikt wordt als motion scanner?
Daar heb je inderdaad gelijk in. Wat physics e.d. betreft valt er nog een hoop te verbeteren, en dat is meestal het eerste dat opvalt direct na de graphics.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:57 schreef Tain het volgende:
Ik denk dat die verschillen nog vrij goed zichtbaar gaan zijn. De laatste jaren gaat de ontwikkeling steeds meer de kant op van physics, licht- en weerseffecten bijv.
Hopelijk meer info over online en specs van het ding.quote:Roundtable time info:
Tuesday, June 7, 2011:
-Nintendo roundtable, number one @ 5:30PM PT - 7:30PM PT, 8:30PM ET - 10:30PM ET
Wednesday, June 8, 2011:
-Nintendo roundtable, number two @ 5:30PM PT - 7:30PM PT, 8:30PM ET - 10:30PM ET
http://www.joystiq.com/2011/06/04/e3-2011-the-big-schedule/
Alleen: Hoe gaat spel dan verder als je op je ninPad gaat spelen. Heb je dan geen motion scanner meer of zo? Of bijv bij Zelda werd het als je inventory gebruikt en je moet dan opeens switchen tussen normaal beeld of inventory op je ninPad?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:59 schreef speknek het volgende:
Hoe tof kan Aliens worden als de eh, tablet waar nog geen hippe naam voor is, gebruikt wordt als motion scanner?
Ik denk dat de opties per game anders zijn. Misschien dat je sommige games niet verder kan spelen op je WiiPad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:26 schreef Tain het volgende:
[..]
Alleen: Hoe gaat spel dan verder als je op je ninPad gaat spelen. Heb je dan geen motion scanner meer of zo?
Het verder kunnen spelen wordt wel als grote feature gebracht en zou jammer zijn als dat bij sommige spellen niet zou werken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik denk dat de opties per game anders zijn. Misschien dat je sommige games niet verder kan spelen op je WiiPad.
Touchscreen zal daar wel veel gebruikt gaan worden als je er op speelt zonder motion scanner.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:26 schreef Tain het volgende:
[..]
Alleen: Hoe gaat spel dan verder als je op je ninPad gaat spelen. Heb je dan geen motion scanner meer of zo? Of bijv bij Zelda werd het als je inventory gebruikt en je moet dan opeens switchen tussen normaal beeld of inventory op je ninPad?
Nice ff zit lezen en hij wilde het spel gewoon zelf aankondigen en doet het gewoon de baas.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef gniffie het volgende:
[..]
Hopelijk meer info over online en specs van het ding.
Waarom is bijna niemand hyped op dit forum![]()
![]()
Edit: Roundtable 1 http://e3.gamespot.com/st(...)developer-roundtable
Sweet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:06 schreef gniffie het volgende:
http://uk.ign.com/videos/2011/06/07/e3-2011-wii-u-zelda-hd-demo
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelda, denk dat die er over 4 jaar is![]()
(als we geluk hebben
Goede vondstquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:08 schreef speknek het volgende:
Bewijs dat de vogel/koi techdemo realtime is:
Omdat ze 6-7 jaar te laat zijn ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef gniffie het volgende:
Waarom is bijna niemand hyped op dit forum![]()
![]()
Nintendo steelt toch weer de show op deze manier.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:08 schreef speknek het volgende:
Het zijn de zelfde pookjes als nu die op de 3DSquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:01 schreef gniffie het volgende:
De pookjes schijnen niet inklikbaar te zijn, kan alleen nog geen bron daarover van een grote gamesite vinden
Niet rennen/knifen in cod
Ik denk dat uiteindelijk die upgrade er wel gaat komen zodat Sony meekan met de speciale edities van de multiplatform games. Ik denk alleen niet dat de PSV lekker is om zo lang op te gamen, door het gebrek aan vleugels en triggers en de kleine analoge nub. Daarnaast zul je ws. ook meer latency krijgen omdat hij niet als streaming device en controller gebouwd is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:20 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben niet overtuigd door die hele Wii U
Dan zie ik meer in de Vita (onderweg) + Daarna door gaan op de ps3
Alleen het scherm doet echt iets en dan de camera/gyroscope maar ze kunne makkelijk een soort laptop accu kwijt in de ding.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:34 schreef Aether het volgende:
Begrijp ik het goed dat de WiiU het beeld draadloos naar de controller verstuurt? Er zal wel een behoorlijke accu inzitten maar 3 à 4 uur is dan wel max. speeltijd.
Hoeft inderdaad niet zelf te renderen maar het continu draadloos versturen van video vreet ook energie. Weet niet hoelang een iPad naar een Apple TV kan streamen via AirPlay? Is in principe hetzelfde idee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:37 schreef speknek het volgende:
Het zal vooral het scherm zijn die energie vreet. De controller processor hoeft niets zelf te renderen, alleen door te geven. Daarnaast is het ding groot genoeg om er een fikse accu in te zetten, als ze daarvoor gaan althans.
Zeg maar dat dat anno 2011 gewoon technische zelfmoord is. Dat je dat in 2004-2005 niet deed was nog te verklaren, maar dit is gewoon kansloos.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef speknek het volgende:
Als Eurogamer schrijft "It's big, but very light and extremely comfortable to hold." dan denk ik niet dat er een hele grote accu in zit. Zal eerder een accu van een telefoon zijn dan van een laptop.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:42 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Alleen het scherm doet echt iets en dan de camera/gyroscope maar ze kunne makkelijk een soort laptop accu kwijt in de ding.
Wel het zelfde idee maar niet het zelfde qua energie. Nu is het anders om de hardware aan de stroomkabel streamed naar het draagbare apparaat. In een Ipad zit veel meer dan alleen een scherm.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:43 schreef Aether het volgende:
[..]
Hoeft inderdaad niet zelf te renderen maar het continu draadloos versturen van video vreet ook energie. Weet niet hoelang een iPad naar een Apple TV kan streamen via AirPlay? Is in principe hetzelfde idee.
quote:“Already people are starting to ask about linking Vita and PS3 to do something similar, in terms of using two screens, and having controls on the screen. That’s very interesting, and we will have to experiment”.
Toch waren er al developers bezig met het idee om de PlayStation Vita op zulke manieren te gebruiken. De connectiviteit tussen de Vita en de PlayStation 3 is een aspect waar erg veel interesse ligt.
“Lots of the things that developers of Vita games are doing, as you may have seen, is experimenting with connectivities between Vita and PS3. It’s just a matter of time, as we provide the SDKs to developers so they can make use of both PS3 and Vita, and they might come up with something interesting.”
Omdat? Ze hebben schijfjes die tot 25 gig gaan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zeg maar dat dat anno 2011 gewoon technische zelfmoord is. Dat je dat in 2004-2005 niet deed was nog te verklaren, maar dit is gewoon kansloos.
Skull-splitter doelt op het niet ondersteunen van DVD en Blu-ray video en niet over de capaciteit van de schijfjesquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:54 schreef gniffie het volgende:
[..]
Omdat? Ze hebben schijfjes die tot 25 gig gaan.
Misschien wel. Continu ontvangen en verzenden lijkt me behoorlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:48 schreef speknek het volgende:
Nee want dan is het toch juist wel de ipad die het draait en appletv die alleen streamt?
kost alleen maar extra licenties, zonde van het geld. Gewoon streamen die hapquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Tain het volgende:
[..]
Skull-splitter doelt op het niet ondersteunen van DVD en Blu-ray video en niet over de capaciteit van de schijfjes
quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:26 schreef Tain het volgende:
[..]
Alleen: Hoe gaat spel dan verder als je op je ninPad gaat spelen. Heb je dan geen motion scanner meer of zo? Of bijv bij Zelda werd het als je inventory gebruikt en je moet dan opeens switchen tussen normaal beeld of inventory op je ninPad?
Licentiekosten zijn zo'n $10 per speler plus extra software en eisen waar zo'n speler aan moet voldoen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zeg maar dat dat anno 2011 gewoon technische zelfmoord is. Dat je dat in 2004-2005 niet deed was nog te verklaren, maar dit is gewoon kansloos.
Ondersteuning voor bijv het streamen van een MP4 kost je ook een licentie, dus dat zal er dan ook niet in zitten denk ikquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
kost alleen maar extra licenties, zonde van het geld. Gewoon streamen die hap
Ja ik bedoel als je de tv niet meer ter beschikking hebt en alleen op je ninPad gaat spelen. Dan is dit leuk dat je het in een pistool houdertje hebt, maar hoe ga je dan verder spelen?quote:
Ik heb 200+ schijven in de kast staan, waarom zou ik die willen streamen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
kost alleen maar extra licenties, zonde van het geld. Gewoon streamen die hap
/carequote:Op woensdag 8 juni 2011 13:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Licentiekosten zijn zo'n $10 per speler plus extra software en eisen waar zo'n speler aan moet voldoen.
Maar dan heb je toch al een Blu-Ray-speler?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik heb 200+ schijven in de kast staan, waarom zou ik die willen streamen?
Jups, maar ook die kan niet alles natuurlijk. Het liefst wil ik gewoon maar 1 apparaat wat veel kan.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch al een Blu-Ray-speler?
quote:Nintendo Falls Amid Questions Whether New Console Can Repeat Wii’s Success
Nintendo Co. fell to the lowest in more than five years after the unveiling of its high-definition video-game console prompted some analysts to question the company’s ability to repeat the success of its Wii model.
[...]
“There were high expectations from the new version of the Wii and this fell far short,” Yusuke Tsunoda, an analyst at Tokai Tokyo Securities Co., said by phone today. “People had expected to see something more at a big event like the E3, but there wasn’t really anything more than what’s already reported.”
[...]
Nintendo tumbled 5.7 percent to 16,930 yen at the close of trading in Osaka. More than 2.2 million shares changed hands, compared with a six-month daily average of about 720,000.
Project Cafe
Nintendo didn’t provide a price for the new console, previously referred to as “Project Café.” The controller has a front-facing digital camera, and features a 6.2-inch touch screen, shoulder firing pads, an expansion SD card slot and game controls on a flat pad. It is the centerpiece of the company’s turnaround strategy, company executives said.
With it, users are able to wirelessly connect to the console and shift content back and forth from a large screen in the living room to the smaller screen. Nintendo developers also demonstrated games in which one person uses the touch screen for cooperative play with up to four others using Wii remote controls. This, for example, would allow one player in a hide- and-seek game to see the whole maze, while her pursuers see only their vantage point.
“As an industry what we haven’t achieved yet is a game platform that is equally satisfying for all players,” Iwata said. “This is exactly what we intend to create with our new home platform.”
Kinect
Iwata signaled the WiiU will likely be priced at more than 20,000 yen ($250) in Japan when it goes on sale next year, the Nikkei newspaper reported today, citing an interview with the president. Nintendo is unlikely to sell the new console for the same price as the current Wii, the report cited Iwata as saying.
[...]
Hee, die 'Press B' rond 1:24 lijkt verdacht veel op de geheimzinnige 'Press A' in dat Far Cry 3 screenshot.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:08 schreef speknek het volgende:
Ik las echter ook ergens dat de controllers in de demo setups allemaal met een kabel aangesloten waren, en daardoor misschien geen accu hadden. Als dat zo is, betekent het dat de uiteindelijke controller wat zwaarder wordt.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Tain het volgende:
Als Eurogamer schrijft "It's big, but very light and extremely comfortable to hold." dan denk ik niet dat er een hele grote accu in zit. Zal eerder een accu van een telefoon zijn dan van een laptop.
Ach, was de reactie van de beurs na de bekendmaking van de Wii niet vergelijkbaar?quote:
So? Wii U spellen waren nog niet ver genoeg om getoond te worden en alles wijst erop dat de Wii U krachtiger hardware heeft dan de 360 / ps3.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:04 schreef WhiteLightning het volgende:
Lamers bij Nintendo
Nintendo admits its Wii U highlight reel was spiced up with PS3 and Xbox 360 footage
http://www.engadget.com/2(...)-spiced-up-with-ps3/
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:04 schreef WhiteLightning het volgende:
Lamers bij Nintendo
Nintendo admits its Wii U highlight reel was spiced up with PS3 and Xbox 360 footage
http://www.engadget.com/2(...)-spiced-up-with-ps3/
Aan de andere kant zal ubisoft dan inmiddels toch al wel verteld hebben dat FC3 naar de Wiiu komt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:58 schreef chibibo het volgende:
Hee, die 'Press B' rond 1:24 lijkt verdacht veel op de geheimzinnige 'Press A' in dat Far Cry 3 screenshot.
WiiU lijkt geen Far Cry te krijgen, maar wel een eigen FPS exclusive. Daarnaast wordt de AC game exclusief voor de WiiU, ik denk omdat de Nintendo crowd het verhaal niet kent, dus een soort samenvatting game.quote:Today, at the Electronic Entertainment Expo (E3), Ubisoft® announced some of the titles that it has in development for Nintendo’s Wii U™: Assassin’s Creed®, Rabbids® and Tom Clancy’s Ghost Recon® Online, as well as two new brands including a revolutionary first person shooter for the hardcore audience being developed exclusively for Nintendo Wii U™ and a multi-sports game for the whole family.
http://www.andriasang.com/e/blog/2011/06/08/wii_u_pricing/quote:Nintendo left out many of the finer details about Wii U at the system's announcement yesterday. Among the major points: price.
In an interview with Nikkei (registration required), however, Iwata did share what appears to be a rough lower limit, saying that Nintendo does not plan on selling the device for the same price as the current Wii. This means we can probably expect the Wii U to cost above ¥20,000.
Iwata also told Nikkei that he doesn't expect the Wii to immediately disappear following the Wii U's release, suggesting that Nintendo plans on offering the current system for at least a limited time after its successor is on the market.
Jij vindt het dus niet opmerkelijk dat nintendo een produkt van de concurrent gebruikt in de presentatie van een eigen produkt. nou ik dus wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:09 schreef kipknots het volgende:
[..]
So? Wii U spellen waren nog niet ver genoeg om getoond te worden en alles wijst erop dat de Wii U krachtiger hardware heeft dan de 360 / ps3.
Sony doet niet anders, ze noemen het alleen Move ipv Wiimotequote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
Jij vindt het dus niet opmerkelijk dat nintendo een produkt van de concurrent gebruikt in de presentatie van een eigen produkt. nou ik dus wel.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Sony doet niet anders, ze noemen het alleen Move ipv Wiimote
Dat scheelt een hoop verwarring bij de hele casual spelers, maar als je controller stuk gaat doordat je hem laat vallen dan mag je dus of dure reparatie kosten betalen of een nieuwe console halen...quote:Per Wii U-spelcomputer kan een Wii U-controller worden aangesloten. Dat blijkt uit het feit dat de controllers volgens een woordvoerder van Nintendo niet los verkocht worden
quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er is bij mij nog nooit een controller of andere hardware van Nintendo kapot gegaan. En alles is wel eens gevallen, ook handhelds.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:20 schreef Tain het volgende:
Eén Wii U-controller per spelcomputer
[..]
Dat scheelt een hoop verwarring bij de hele casual spelers, maar als je controller stuk gaat doordat je hem laat vallen dan mag je dus of dure reparatie kosten betalen of een nieuwe console halen...
Oh dan kan het idd nooit stuk gaanquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er is bij mij nog nooit een controller of andere hardware van Nintendo kapot gegaan. En alles is wel eens gevallen, ook handhelds.
Alsof je ook nergens een vervanger zal kunnen krijgenquote:
ja en kinect stamt af vd eyetoy. zo ken ik er nog een paar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nu je het zegt idd bij mij ook nog nooit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er is bij mij nog nooit een controller of andere hardware van Nintendo kapot gegaan. En alles is wel eens gevallen, ook handhelds.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:23 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Alsof je ook nergens een vervanger zal kunnen krijgen
quote:Dat blijkt uit het feit dat de controllers volgens een woordvoerder van Nintendo niet los verkocht worden
Bel je de Nintendo klantenservicequote:
Mijn GBA-Gamecube-kabel was DOAquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die kun je echt wel los kopen alleen misschien niet zo in de winkel maar gewoon via Nintendo. Want als dat ding kapot is kun je slecht een nieuwe console kopen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:20 schreef Tain het volgende:
Eén Wii U-controller per spelcomputer
[..]
Dat scheelt een hoop verwarring bij de hele casual spelers, maar als je controller stuk gaat doordat je hem laat vallen dan mag je dus of dure reparatie kosten betalen of een nieuwe console halen...
Ik gok ¤250 / $250.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:04 schreef gniffie het volgende:
[..]
http://www.andriasang.com/e/blog/2011/06/08/wii_u_pricing/
300 euro? 350?
Ben jij Miyamoto??!?!?!?quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:22 schreef Wii-Style het volgende:
Ik zie niks aan de Wii U dat bijzonder duur is. Het zou een ander verhaal zijn geweest als de Wii U next-gen 0.5 was, maar de graphics zijn alleen current-gen 1.1. Een scherm in de controller is denk ik ook niet zo heel duur.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:22 schreef Wii-Style het volgende:
Ik zie niks aan de Wii U dat bijzonder duur is. Het zou een ander verhaal zijn geweest als de Wii U next-gen 0.5 was, maar de graphics zijn alleen current-gen 1.1. Een scherm in de controller is denk ik ook niet zo heel duur.
Interessant: Miyamoto meent dat het idee van een tablet als controller er al 3 jaar geleden was, nog voor het uitkomen van de iPad.quote:
Voordat de wii uitkwam hoorde ik al geruchten over een console met een scherm in de controllerquote:Op woensdag 8 juni 2011 19:51 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Interessant: Miyamoto meent dat het idee van een tablet als controller er al 3 jaar geleden was, nog voor het uitkomen van de iPad.
Me 2. En omdat hij backwards compatible is. Heb de complete goede games van de Nintendo Wii generatie gemist. Mario enzo.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:12 schreef arucard het volgende:
Die gimmicks interesseren me niet zo, ik koop hem waarschijnlijk voor de toffe Nintendo games
Want? Ze hebben hun eigen format, dat het geen BR betekent niet dat men gelimiteerd moet zijn op 8GB DVD formaat, voor 1080P graphics zou dat ook onzin zijn. Het is geen BR maar het zou mij verbazen als de capaciteit niet 15-20GB zal zijn en daar kan je dus echt wel mee thuiskomen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Unirallyquote:Op woensdag 8 juni 2011 19:25 schreef speknek het volgende:
De L en R knoppen van m'n SNES controllers zijn stuk gegaan aan Unirally, en bij de N64 had de analoge stick de neiging zichzelf te verslijten en daardoor stroef te worden. Maar voor de rest wel puik spul inderdaad.
Ik heb de Wii ook over geslagen, ben nu wel van plan om deze Wii U te halen. Me zus heeft al die Mario games voor de Wii dus kan ik die dan mooi spelen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:28 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Me 2. En omdat hij backwards compatible is. Heb de complete goede games van de Nintendo Wii generatie gemist. Mario enzo.
Zou best kunnen, is gewoon een mix van alles van de DS en de Wii controller.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:51 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Interessant: Miyamoto meent dat het idee van een tablet als controller er al 3 jaar geleden was, nog voor het uitkomen van de iPad.
quote:
Zijn dat nu Rabbid Alien Monsters?quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:22 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Zijn er nog meer interessante dingen verteld op de round-table?
Nee Tain. Dat zijn Killer Freaks from outer space. Duh.quote:
Ja maar... ze lijken op Rabbidsquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee Tain. Dat zijn Killer Freaks from outer space. Duh.
Jij lijkt op een Rabbidquote:
D&D met live dungeon master...sweet..quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:05 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe tof is dat, de ene speelt de game die de andere real-time aan het maken is. Een launchgame van Ubisoft die er goed uitziet en ook nog eens innovatief is.
Inderdaad, en snel scrollen door de map.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:19 schreef w0nderboi het volgende:
Zouden RTS games doormiddel van het touchpad ook niet eindelijk is eens een goede optie worden op een console? Dat je via je tablet units selecteerd en bouwt etc.
idd hoe meer ik hoor van nieuwe informatie, hoe enthousiaster ik wordquote:Op donderdag 9 juni 2011 13:35 schreef j0rdiiii het volgende:
Deze console/controller heeft echt zoveel mogelijkheden, geweldig
Wel jammer dat de GC spellen en controllers, volgens mij, niet meer compatibel zijn. ben wel gehecht aan m'n wavebird...quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:28 schreef ForumPimp het volgende:
[..]
Me 2. En omdat hij backwards compatible is. Heb de complete goede games van de Nintendo Wii generatie gemist. Mario enzo.
Het is ook geen tablet he waar veel tekst enzo opstaat. Voor games is dit wel goed!quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:57 schreef wrmookniet het volgende:
toch heb ik het idee dat de screensize iets hoger had moeten liggen. Apple jheeft bv nadrukkelijk voor grotere screenformat gekozen omdat naders de software/hardware niet tot uitdrukking komt. Natuurlijk heeft nintendo hier lang en zorgvuldig over nagedacht en ligt vast tegen huidige tech limiet aan maar ergens voorspel ik controller updates in vergelijkbare trend als NDS updates: resolutie, screensize etc.
de controller wordt meer dan games alleen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:43 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is ook geen tablet he waar veel tekst enzo opstaat. Voor games is dit wel goed!
Puur goud heeft Nintendo in handen
Dacht dat er ergens al was gezegd dat de codes voortaan gewoon gebruikers namen/gamertags worden. En het lijkt me echt een ramp om voor elke game een los netwerk te hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:29 schreef j0rdiiii het volgende:
Hoop wel dat Nintendo een goed online systeem heeft ontwikkeld, ik wil gewoon inloggen > me game opstarten > multiplayer en hop game zoeken.
Gister bij die round table van Ubisoft en Nintendo is wel iets duidelijk geworden maar nog niet echt. Nu denken velen dat elke game een eigen online systeem heeft en niet gewoon een centraal iets zoals Live en PSN.
Ze hebben sowieso al die videochat laten zien dus lijkt me dat je dan wel gewoon met 'gamertags' te maken krijgt
Nee oke dat klopt ook wel maar het is dus geen tablet he dus dit formaat is wel goed voor wat ze er mee gaan doen. Je gaat er geen boeken op lezen of website's bezoeken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:08 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
de controller wordt meer dan games alleen.
Films en video, chat, etc
Waarom geen tekst ?
Combinatie van tekst based met video behoort zeker tot mogelijkheden.
Bovendien zie ik ruimte in de omhulsing van de controller. Men vindt altijd wel ergens verfijning.
Maar goed ik praat puur op basis van gevoel, idee, ik heb geen persoonlijke ervaring met de controller. Voor hetzelfde geld is het formaat groot genoeg voor alle toepassingen.
Ja ze krijgen een heel nieuw online systeem.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:43 schreef j0rdiiii het volgende:
Gamekings zegt dat friendcodes sowieso weg zijn
Want graphics zijn het allerbelangrijkste.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:00 schreef ConscienceNL het volgende:
Leg eens uit wat er nou echt vernieuwend aan deze console is.
Juist, alleen de controller is een soort iPad met knoppen geworden en je kan er op verder spelen. Niks next-gen met games of whatsoever.
Nintendo gaat achter lopen, net zoals met de Wii.
De Wii U komt volgend jaar pas uit, waarschijnlijk eind november. Tegen die tijd verwacht ik dat MS en Sony hun plannen bekend hebben gemaakt dat ze bezig zijn met hun nieuwe console, of nog een jaartje wachten met de aankondiging. Deze generatie wordt de Wii U de beste console. Maar dat is maar voor ongeveer 1,5 jaar. Als Sony en MS met hun nieuwe console komen die betere graphics kan laten zien, loopt Nintendo al direct achter.
Ik zie daarom ook geen reden om de Wii U te kopen. Alle spellen (op Mario na dan) die daar op uit komen, kunnen wij (360 en ps3) ook spelen.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:02 schreef arucard het volgende:
[..]
Want graphics zijn het allerbelangrijkste.
Lol, jij begrijpt me verkeerd. Ik geef alleen aan dat de controller lijkt op een iPad (dus de vorm en het touch screen), niet de specs ervan of wat de Wii U controller kan en een iPad kan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:25 schreef speknek het volgende:
Waarschijnlijk is ie wel redelijk wat krachtiger, maar je argument is een stropop. Dat je het met een ipad ook kan doen maakt niet uit, want je doet het, afgezien van een of andere experimentele semi-game, niet met een ipad. Motion controls waren ook niet compleet nieuw toen de wii uitkwam, noch is praktisch elke betaalbare innovatie (wat me bij het volgende punt brengt: hij wordt een stuk krachtiger en de helft van de prijs van de ipad).
Daarnaast heb je het verkeerdom: elke game op de ps360 kun je op de wiiu spelen, maar games die kapitaliseren op de wiiu controller niet op de ps360
"Want graphics zijn het allerbelangrijkste."quote:
Rustig maar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
"Want graphics zijn het allerbelangrijkste."
Zeg ik dat dan? Nee. Lees beter.
En vooral devanwege je domme antwoord en dat je net zo goed niet had kunnen reageren.
Dan snap ik niet waarom je zegt dat het niet vernieuwend is, als er meer dan genoeg vernieuwende games en concepten langs zijn gekomen hier.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:27 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Lol, jij begrijpt me verkeerd. Ik geef alleen aan dat de controller lijkt op een iPad (dus de vorm en het touch screen), niet de specs ervan of wat de Wii U controller kan en een iPad kan.
Ik probeer te vragen of iemand kan uitleggen wat er vernieuwend aan deze console is, op de controller na. En dat is eigenlijk niks. Ik snap daarom niet echt waarom er zoveel mensen lyrisch zijn over deze console.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef arucard het volgende:
[..]
Rustig maar.
Wat probeer je dan te zeggen met je stukje?
Vernieuwende games? Ben er nog geen tegengekomen. Alleen de controller (het streamen van games ervan, en gebruiken vóór het TV-scherm) is vernieuwend, maar verder eigenlijk niks. Ik betwijfel ook of echt alle 3rd party games die op de 360/ps3 verschijnen ook op de Wii U zullen verschijnen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom je zegt dat het niet vernieuwend is, als er meer dan genoeg vernieuwende games en concepten langs zijn gekomen hier.
Eerste twee zijn mogelijk via online gameplay. Welke groep is inmiddels groter, de groep die samen gezellig voor de tv zit, of de groep die online tegen anderen strijdt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef speknek het volgende:
Killer freaks from outer space, Mii chase, Shield defense, allemaal niet mogelijk zonder wiiu controller.
Hoeveel mensen spelen dungeons and dragons over de telefoon? En mii chase is ook niks als de zoekers niet samen kunnen werken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:21 schreef SH. het volgende:
Eerste twee zijn mogelijk via online gameplay. Welke groep is inmiddels groter, de groep die samen gezellig voor de tv zit, of de groep die online tegen anderen strijdt?
[/kritisch]
De controller is dan ook een van de meest essentiele onderdelen van gamen. Wat dat betreft had Reggie een punt toen hij aanstipte waarom er niks over de console werd gezegd in de presentatie: het is een doos met wat electronica, verder niks.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef ConscienceNL het volgende:
Alleen de controller (het streamen van games ervan, en gebruiken vóór het TV-scherm) is vernieuwend, maar verder eigenlijk niks.
D&D wordt gewoon via de pc gespeeld, telt dat niet?quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoeveel mensen spelen dungeons and dragons over de telefoon? En mii chase is ook niks als de zoekers niet samen kunnen werken.
Volgens mij hebben Sony en Microsoft deze generatie achter de feiten aangelopen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:00 schreef ConscienceNL het volgende:
Nintendo gaat achter lopen, net zoals met de Wii.
Ik denk dat je niet moet kijken naar de reeds aangekondigde games. Over die games, waar ik nauwelijks naar heb gekeken trouwens, ben ik niet lyrisch. Wel over het concept van de console. Bovendien zijn games tijdens console release in de geschiedenis van consoles nooit (of vaak niet) echt bijzonder geweest (discutabel)quote:Ik probeer te vragen of iemand kan uitleggen wat er vernieuwend aan deze console is, op de controller na. En dat is eigenlijk niks. Ik snap daarom niet echt waarom er zoveel mensen lyrisch zijn over deze console.
[..]
Vernieuwende games? Ben er nog geen tegengekomen. Alleen de controller (het streamen van games ervan, en gebruiken vóór het TV-scherm) is vernieuwend, maar verder eigenlijk niks. Ik betwijfel ook of echt alle 3rd party games die op de 360/ps3 verschijnen ook op de Wii U zullen verschijnen.
Dit vind ik ook een vreselijke ontwikkeling, Move en Kinectquote:Op donderdag 9 juni 2011 22:46 schreef Platina het volgende:
[..]
Volgens mij hebben Sony en Microsoft deze generatie achter de feiten aangelopen.
Move en Kinect
Ken je het gezegde: Als twee honden vechten om één been, loopt de derde er mee heen ? Nintendo was die derde de afgelopen generatie.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoeveel mensen spelen dungeons and dragons over de telefoon?
Yupquote:Op vrijdag 10 juni 2011 02:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben ik de enige die de controller een drama vindt?
Je kan zoiets toch ook gewoon spelen via webcams en headsetjes? Je zit dan niet bij elkaar, maar je kan nog steeds gewoon overleggen. Al mis je wel een gedeelte van de charme van het bij elkaar zitten en op die manier te D&D'en. Lijkt mij persoonlijk niks, maar als je ver uit elkaar woont is het beter dan niets. In bijv Amerika wordt D&D zelfs gespeeld per e-mail en duurt een campaign soms gewoon een paar maanden of zelfs langer dan een jaar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:29 schreef speknek het volgende:
Zou ik in ieder geval bagger vinden. Ik was in m'n nerderige tienertijd vaak Dungeon Master, maar als ik niet kon zien wat voor uitwerking mijn verhaal op mijn vrienden had, en zag hoe ze overlegde en zo weer mijn verhaal veranderden, had het van mij niet gehoeven. Dat zoiets met de WiiU kan lijkt me echt fantastisch. Even afgezien van of het ooit goed gaat werken je mensen vindt die mee willen spelen.
Beetje een deja vu post:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:50 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet kijken naar de reeds aangekondigde games. Over die games, waar ik nauwelijks naar heb gekeken trouwens, ben ik niet lyrisch. Wel over het concept van de console. Bovendien zijn games tijdens console release in de geschiedenis van consoles nooit (of vaak niet) echt bijzonder geweest (discutabel)
Je moet kijken naar de toekomst. En dit concept biedt mogelijkheden. Je noemt het al: " alleen de controller is vernieuwend' , en laat dat nou net hetgene zijn wat vernieuwend moet zijn (iig volgens nintendo).
Als groot console bezitter vanaf het begin der dagen zit ik niet echt te wachten op de x720 of ps4. Met huidige gen HD graphics zijn we, vermoed ik, nog lange tijd zoet. Genoege zware titels in opkmost.
MS en Sony zullen met een verassing moeten komen voor de opvolgers. De kans is aanwezig dat de Wii U dan de hardcore markt en casual markt tot 1 heeft gesmeden.
Ze kunnen ook gewoon eens met een fatsoenlijk hardware ontwerp komen. Toen Nintendo met de Gamecube kwam was deze goedkoper en toch een stuk sneller dan de ps2. Toen maakte Nintendo al bijna geen verlies per console en binnen een paar jaar verkochten ze de console voor 100$, nog steeds met (bijna) geen verlies.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:55 schreef j0rdiiii het volgende:
Ben wel benieuwd of Microsoft / Sony weer consoles gaat maken met dikke hardware erin, als je na gaat dat de Xbox en Playstation jaren eerst alleen maar verlies draaide terwijl Nintendo gelijk bij de launch winst boekte.
alhoewel ik t met je eens ben dat vanuit multiplatform perspectief er geen gebruik gemaakt van de controls gemaakt gaat worden zoals een developer als nintendo dat kan,quote:[..]
Beetje een deja vu post..
Naast goede eigen games voor je console valt of staat je console ook bij het aanbod en de kwaliteit van multiplatform en third party exclusives. Als alleen je eigen games goed verkopen verlies je de support van je third party developers en brengen die alleen nog maar spellen uit waarvan ze bijna zeker weten dat ze goed verkopen. De multiplatform titels hebben de 360 volgens mij best geholpen met de verkopen daar de MP-titels er doorgaans wat beter uitzagen dan op de PS3.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:00 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
alhoewel ik t met je eens ben dat vanuit multiplatform perspectief er geen gebruik gemaakt van de controls gemaakt gaat worden zoals een developer als nintendo dat kan,
denk ik dat dat ook niet is waar je je op meer moet richten voor een console van de toekomst.
Zeg eerlijk, maakt t heel veel uit of je een 360 hebt of ps3 ? met multiplatform verkoop je geen consoles, maar titels. De enige reden dat die systemen bestaan is omdat er powerhouses achter staan.
Het gat waar nintendo in springt, dat is het businessmodel waar men naar op zoek is: mensen die achter de NES zaten maar nu achter de 360 samen voegen met de mensen diezwaaien met een Wii controller. Voeg daaraan toe wat nieuwe vormen van entertainment om de cirkel rond te maken (deze cirkel is nog lang niet rond, uiteindelijk moeten entertainment systemen nog meer geintegreerd raken) en met dergelijke controls en concept lijkt me een stap in de goede richting.
Het lijkt me of dat , of de twee markten gescheiden houden (beetje zoals nu).
Ik ben een hardcore gamer en waar ik de Wii met grote boog heb overgeslagen lijkt dit een console die je best wel thuis wil hebben staan. Of ze de kosten laag weten te houden en winst te maken is nog de vraag.
op game gebied naast het feit dat de Wii U dus mee gaat kunnen draaien met de multiplatform titels met een paar losgeslagen gimmicks (a la VMU dreamcast) zal er dus een scala aan originele titels komen. Zie een paar voorbeelden in dit topic die best wel tot de verbeelding spreken. Maw developers kunnen hun massading doen in deze markt van 3 consoles, en industrie game visionairen kunnen hun ei kwijt in de Wii U.quote:
Wat nintendo betreft moeten ze wel proberen dat gevoel van ''local'' gamegebied te behouden. Maar microsoft en sony moeten dan echt niet gaan doen. Daarnaast zit ik niet te wachten op een ipad achtige controller.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:45 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
op game gebied naast het feit dat de Wii U dus mee gaat kunnen draaien met de multiplatform titels met een paar losgeslagen gimmicks (a la VMU dreamcast) zal er dus een scala aan originele titels komen. Zie een paar voorbeelden in dit topic die best wel tot de verbeelding spreken. Maw developers kunnen hun massading doen in deze markt van 3 consoles, en industrie game visionairen kunnen hun ei kwijt in de Wii U.
Die nieuwe vormen van entertainment zie ik vooral als het op de bank zitten met een 'bijna ipad' die de rekenkracht heeft van een next gen, switchen met multimonitor entertainment tussen je TV en je 6,5 inch beeldscherm voor je neus. Ik zie dingen voor me als je portable meenemen naar de keuken of WC tijdens het kijken van een film. Als ze het goed doen maken ze van de controller net zon hebbeding als de Ipad, iets waar je mee gezien wil worden in je huis. Als ze het goed doen op 'local' gamegebied, gamen met 4 man in je huis, geeft dat ding je zon gevoel wat je vroeger had: paas me die joypad (rouleren en lol hebben, 1vs1, 1vs3 etc).
Ik vind het alleen maar interessant, omdat ik vaak thuis op de ds zit. Zo'n controller zou het - voor mij - mogelijk maken om handheld gamen tot een nieuw niveau te brengen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 02:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ben ik de enige die de controller een drama vindt?
Je kan geen films kijken op je Wii U. Althans geen DVD en geen Blu-ray en het is nog de vraag of je wel films kan streamen naar de Wii U zonder modificaties. Op de Wii moet je dacht ik ook het Homebrew channel geinstalleerd hebben en een aparte applicatie om het wel te kunnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:45 schreef wrmookniet het volgende:
[..]
op game gebied naast het feit dat de Wii U dus mee gaat kunnen draaien met de multiplatform titels met een paar losgeslagen gimmicks (a la VMU dreamcast) zal er dus een scala aan originele titels komen. Zie een paar voorbeelden in dit topic die best wel tot de verbeelding spreken. Maw developers kunnen hun massading doen in deze markt van 3 consoles, en industrie game visionairen kunnen hun ei kwijt in de Wii U.
Die nieuwe vormen van entertainment zie ik vooral als het op de bank zitten met een 'bijna ipad' die de rekenkracht heeft van een next gen, switchen met multimonitor entertainment tussen je TV en je 6,5 inch beeldscherm voor je neus. Ik zie dingen voor me als je portable meenemen naar de keuken of WC tijdens het kijken van een film. Als ze het goed doen maken ze van de controller net zon hebbeding als de Ipad, iets waar je mee gezien wil worden in je huis. Als ze het goed doen op 'local' gamegebied, gamen met 4 man in je huis, geeft dat ding je zon gevoel wat je vroeger had: paas me die joypad (rouleren en lol hebben, 1vs1, 1vs3 etc).
Op de Wii kan het via de browser en wat software op je pcquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Je kan geen films kijken op je Wii U. Althans geen DVD en geen Blu-ray en het is nog de vraag of je wel films kan streamen naar de Wii U zonder modificaties. Op de Wii moet je dacht ik ook het Homebrew channel geinstalleerd hebben en een aparte applicatie om het wel te kunnen.
Heb je daar een linkje van? Ben wel benieuwd hoe dat werktquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:46 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Op de Wii kan het via de browser en wat software op je pc
http://www.redkawa.com/mediacenters/wiimediacenterx/quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van? Ben wel benieuwd hoe dat werkt
Wat maak je je allemaal drukquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:04 schreef wrmookniet het volgende:
geen film is een misser. Ik stream vaak films via mn 360. Bluray voor PS3 wordt ook goed gebruikt. 360 is gedubt als beste mediaplayer en ps3 (ooit) als goedkoopste bluray player
ik ga er om eerlijk te zijn vanuit dat nintendo zo slim is om verdere "ipad achtige" hebbeding eigenschappen mee te nemen.
Maar zo niet, dan weten we iig dat nintendo totaal geen aspiratie heeft om de massa markt van mediaentertainment op te gaan en zich richt op de niche vorm van game only entertainment.
Dan voorspel ik dat MS of Sony, (of misschien zelfs Apple???) dit gat op langere termijn gaat vullen. Want om een of andere reden denk ik echt dat we met grote portable schermpjes in huis rond komen te lopen
Ik gebruik echt letterlijk nooit mijn xbox360 om te streamen en hebben thuis een gewone blu-ray speler/streamer voor al mijn films en series. Denk ook niet dat apple een echte optie is voor gamers dan zou je dus naast je xbox720 of ps4(die je al voor stream/blu-ray gebruikt) nog een systeem hebben lopen.quote:
de geruchten voor een apple console zijn al een tijdje gaande.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:15 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Ik gebruik echt letterlijk nooit mijn xbox360 om te streamen en hebben thuis een gewone blu-ray speler/streamer voor al mijn films en series. Denk ook niet dat apple een echte optie is voor gamers dan zou je dus naast je xbox720 of ps4(die je al voor stream/blu-ray gebruikt) nog een systeem hebben lopen.
als je sinds klein af aan de groei van consoles mee hebt gemaakt is het leuk om te filosoferen over de mogelijkhedenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:07 schreef arucard het volgende:
[..]
Wat maak je je allemaal drukKoop hem als je hem tof vind, koop hem niet als je hem niet tof vind.
Hier ook nog nooit gebruikt. De meeste mensen die echt fanatiek streamen hebben wel een dikke media speler.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:15 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Ik gebruik echt letterlijk nooit mijn xbox360 om te streamen en hebben thuis een gewone blu-ray speler/streamer voor al mijn films en series. Denk ook niet dat apple een echte optie is voor gamers dan zou je dus naast je xbox720 of ps4(die je al voor stream/blu-ray gebruikt) nog een systeem hebben lopen.
quote:Nintendo: We Should Have Explained Wii U Better
Nintendo has admitted that it put too much emphasis on the controller for the newly revealed Wii U console, noting that it "should have made more effort" to explain the console better.
The company has seen its share price fall two days in a row to the lowest in five years, as analysts said that "market expectations [for the console] had been far too high".
Talking to the London Evening Standard, Nintendo president Satoru Iwata admitted that the company should have shown off the console first, rather than jumping straight to the controller, although he made the point that "Wii U is about the controller".
"Because we put so much emphasis on the controller, there appeared to be some misunderstandings," he said. "We should have made more effort to explain how it works."
"We haven't made any kind of blunder, but I should have shown a single picture of the new console, then started talking about the controller," he continued. "The console is not drastically different, and Wii U is about the controller. The console itself will be almost invisible."
Iwata said that the press was also to blame, noting that it's not possible to see how important the Wii U console is unless you've actually given it a try.
"There have been two groups of people writing about our announcement - those who have been able to experience the Wii U, and those who have not, and are simply writing about it from wire stories and pictures," he mused.
"They cannot see how this can be a game changer. It reminds me of 2006, when we introduced the Wii for the first time. Here in LA, people enjoyed it, but in Japan, the atmosphere was very different. It seems to be the same this year."
"What Wii U will offer is very different, but I believe we have the strong potential to change the entire format of videogames and of entertainment," he concluded.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wii should have explained better so U would understand.
Sorry.
Misschien deden ze dat vooral om mensen te laten speculeren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef nomar83 het volgende:
Vond het inderdaad best stom dat er tijdens de presentatie geen foto werd getoond van het apparaat zelf, of een demonstratie ter plekke was. Sowieso was het wel opvallend dat Nintendo dit jaar alles door middel van video's toonde. Zeker bang voor weer zo'n communicatie-flater als vorig jaar met Zelda?
Het design gaat vooral om de controller en ik denk dat er nog niet veel te zien was... Er waren alleen maar tech demo's en kleine test games voor de pers op de beursvloer.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef nomar83 het volgende:
Vond het inderdaad best stom dat er tijdens de presentatie geen foto werd getoond van het apparaat zelf, of een demonstratie ter plekke was. Sowieso was het wel opvallend dat Nintendo dit jaar alles door middel van video's toonde. Zeker bang voor weer zo'n communicatie-flater als vorig jaar met Zelda?
Ik heb het idee dat het systeem nog in een ontwerpfase zit. Het lijkt erop dat Nintendo pas volgend jaar van plan was de WiiU te tonen. Begin dit jaar hebben ze besloten dit een jaar eerder te doen. De controller was al gereed maar de console nog niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef nomar83 het volgende:
quote:The Wii U Might Be Too Little, Too Late
In 2005, Nintendo showed off the controller for its then-upcoming home console at the Tokyo Game Show. The console was still codenamed the Revolution, and the motion controller was nothing short of just that. The debut blew people's minds. You could feel it in the room.
For the first several years of this console generation, Nintendo dominated. Back in 2005, Nintendo stressed how it was going to let Sony and Microsoft duke it in the HD area. The Wii, and Nintendo, wanted to have fun.
That initial Wii Remote trailer showed all the amazing things you could do with the Wii Remote—stuff I'd never seen a home console controller do. The concept was easy to grasp, and easily copied by rivals (even if the promise of that initial trailer wasn't actually met until Nintendo finally released a more accurate Wii Remote).
Wii games were never as interactive as that initial trailer promised—we never jumped behind sofas. The console ended up with a heavy casual game focus, and there was poor third party support—both of which Nintendo hopes to rectify with the Wii U. And we still haven't gotten that lime green Wii console. The Wii has been a mixed bag: sometimes brilliant, sometimes less so, rarely consistent.
This week, Nintendo unveiled its latest controller for the forthcoming console now officially known as the Wii U. The console addresses gripes that have developed over this console generation, namely the Wii's lack of HD graphics. The concept is a little harder for the general public to grasp, and the addition of a second screen will both simplify and complicate things.
The whole concept of the Wii was that players could enjoy something with their family and friends. The Wii U continues that, but adds the idea that here's something you can do by yourself. This is the "U" part of Wii U. So while your family is watching television, you can play a console video game. Alone. Neat, sure, but it's not on message for what Nintendo's been saying for the past five or six years.
With that touch screen, the Wii U will provide new gaming experiences, and don't be surprised if rival hardware makers release similar products of their own. They've done it in the past. The PS Vita offers a somewhat similar experience, but If Sony and Microsoft release game controllers with touch screens, that will undercut Nintendo's novelty factor. But as long as Nintendo churns out Mario and Zelda games, that doesn't matter. If Sony and Microsoft do not release controllers with touch screens, that could actually encourage developers not to support the feature to its fullest. The second screen element makes Wii U game development more complicated and more expensive.
The Wii U is a hi-def game console. The trailer Nintendo showed of third party games were, more or less, target renders. Since developers are just getting to work on Wii U titles, Nintendo used footage of PS3 and Xbox 360 games.
It's a ballpark. The end product might be better than current gen titles, but without finished product, it's impossible to judge how much better. The Wii U does put Nintendo on a level playing field with Sony and Microsoft, meaning that titles released for the Xbox 360 and PS3 can also appear on the Wii U.
It also puts Nintendo in an awkward position. The Wii, released in 2006, is the first console of this generation to get a successor. Nintendo stated that the Wii isn't going away, meaning that the company will probably support both the Wii and the Wii U (at least for the immediate future). Combined with the DSi and 3DS, this means Nintendo will be supporting four different hardware platforms at once. Four!
It also means that the Wii U won't be launching against new, rival hardware. Sony and Microsoft, while no doubt working on new hardware, have given no indications that they'll be ready to launch new consoles in 2012. That's probably smart. Next year is looking to be a bad year to launch new hardware, with only this year being worse.
The U.S. economy remains sluggish. As the government attempts to tackle the national debt, the mood in the U.S. is encouraging people to save money, not spend it. And the Wii U won't be as cheap as the Wii.
"I don't think we can charge the same price as we currently do for the Wii," Nintendo president Satoru Iwata told Japan's Nikkei Newspaper. The Wii is currently priced at under ¥20,000 (US$250) in Japan.
The Wii launched at ¥25,000 in Japan, and $249.99 in the U.S. This is the same price at which Nintendo recently launched its DS successor, the 3DS. Unless the 3DS gets a price cut, it's doubtful Nintendo will launch the Wii U for $249.99. Retailing from ¥30,000 (US$299.99) is more realistic, but the Wii U, with its fancy touch-screen controller, could be even more expensive.
In 2011, ¥30,000 isn't US$299.99. It's $375. Try launching the Wii U in the U.S. for that price.
The value of the American dollar has cratered since the original Wii launched, cutting into Nintendo's profits in the U.S., the world's biggest video game market. Internally, Nintendo is attempting to negate the effects of the strong yen. The yen might dip later this year—it also might continue to remain strong.
Worried about jobs and the future, Americans are less likely to shell out for a hi-def game system—when they might already have an Xbox 360 or PS3. And when the new Xbox and new PlayStation finally do launch, the Wii U will already be a few years old, meaning it could be out of step for future improvements in video game graphics, once again putting Nintendo behind the curve in console horsepower.
Nintendo will argue that its new console is future-proof, that it can render graphics that can compete with upcoming console, or maybe even, like before, that graphics ultimately aren't everything. They aren't, but they are important, because if Sony and Microsoft begin playing at a higher level, that could mean Nintendo will once again miss out on multiplatform titles or get lower res versions of them.
The new controller is interesting, sure, but is it compelling like the original Wii Remote was back in 2005? Does it cause the same buzz? Is the excitement there? For someone who still feels slightly burned on the Wii, I'd say, no.
Jammer. Zeker als je de resultaten van een Dolphin-emulator ziet...quote:Wii U upscalet geen Wii-games naar 1080p
Wellicht teleurstellend nieuws voor degenen onder ons die van plan zijn om Wii-games te spelen op de aankomende Wii U, want Nintendo heeft kunnen bevestigen dat de Wii U niet in staat zal zijn om Wii-games te upscalen naar 1080p.
In plaats daarvan zal het beeld gebracht worden met een resolutie van 480p, al is het wel mogelijk om Wii-games naar de controller van de Wii U te streamen. Op deze manier kun je draagbaar aan de slag met je favoriete Wii-titels.
Zelda speel je sowieso eigenlijk niet voor de super HD deluxe graphics en 18+ zal het ook nooit worden. Voor mijn gevoeld is Zelda een helden sprookje/saga/mythe of hoe je het wil noemen waar je nooit te oud voor wordt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:04 schreef child_of_the_matrix het volgende:
als er een hd zelda bijzit komend jaar, is dit een instant buy!!
knip
Dus als Zelda, net als ongeveer ieder spel op de PS3 / 360 donker en grimmig wordt is het niet dertien in een dozijn? Skyward Sword is juist uniek. Donker en grimmig is ook niet bepaald gelijk aan volwassen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:04 schreef child_of_the_matrix het volgende:
als er een hd zelda bijzit komend jaar, is dit een instant buy!!
quote van mijzelf over skyward sword:
''Veel te kinderachtig. Het word tijd dat er eens een 18+ zelda komt met grimmige sfeer, donkere kerkers en fatsoenlijke graphics. Dit is echt dertien in een dozijn werk wat we in het filmpje zien..
Spijtig...''
wii u 4 tha win!
Wat vaag; CPU, GPU?quote:Wii U Is Actually 50% More Powerful Than PS3
Wii U will be HD, supporting up to 1080p resolution just like Xbox 360 and PS3, but beyond that it's unclear how powerful the hardware will ultimately be when it ships sometime next year. Nintendo never provides a full breakdown, although the company did say that the form factor is "near final." While many assumed Wii U would be on par with the current HD consoles, word is coming in from developers that it's quite a bit more powerful.
Sterne Agee analyst Arvind Bhatia commented today, "Some of the developers we spoke to indicated to us that the console will have 50% more processing power compared to the PlayStation 3 or Xbox 360. This is yet to be confirmed by Nintendo."
At E3 last week, Nintendo did little to prove this point. During the press conference, footage of Xbox 360 and PS3 titles was used, although the company did show off an impressive tech demo of a bird flying around some trees, and Nintendo also created a very pretty tech demo to represent what a new Zelda might look like.
Maar daar staat tegenover dat we helemaal niet weten wat MS en Sony gaan doen. Misschien brengen die wel een systeem uit dat ook niet veel verder gaat op grafisch gebied maar verder op betere online en multimedia gebeid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:31 schreef Canillas het volgende:
50% is niet echt next-gen te noemen, en het is een pluspunt wat meteen weg is zodra er een nieuwe console van Microsoft zou komen, dan zit je weer met een console die niet mee kan komen, a-la de Wii.
Was leuker geweest als Nintendo met een console kwam die echt een stuk verder was, en niet 1 die het weer vooral van een gimmick, Mario en Zelda moet hebben.
Is er dan ooit echt nood geweest om next-gen te gaan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:44 schreef w0nderboi het volgende:
is er ook nog helemaal geen nood om "next-gen" te gaan
Van Wii naar Wii U is een gigantische, next-gen sprong. Vergeleken met X360/PS3 is dat nauwelijks het geval. Dat was ook wel te verwachten, maar ik had op meer gehoopt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Wat vaag; CPU, GPU?
En 50% is niet veel voor zes jaar...
Dat is ook zo maar we kunnen nog steeds verder op deze generatie dus is er geen "nood" er kan nog genoeg gedaan worden op de huidige hardware en ik denk ook niet dat de nieuwe "next-gen" een gigantische wow factor zal hebben als deze binnen 2 jaar aangekondigd zou worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:24 schreef Canillas het volgende:
[..]
Is er dan ooit echt nood geweest om next-gen te gaan?
Er wordt next-gen gegaan omdat het kan, niet omdat het nodig is, en als er next-gen gegaan wordt is er meestal een bepaalde ''wow'' factor, terwijl bij de Wii U er voor een ''hey die controller kan iets leuks'' factor is.
quote:Goichi "Suda51" Suda has given a strong indication that No More Heroes 3 will be a Wii U game.
In an interview with Destructoid, Suda was reminded he had once said NMH3 would come to the next Nintendo console.
"Of course, yeah," replied Suda with an awkward laugh and dawning look of recognition.
With a nod from his PR aide he continued: "I promise to not break your heart."
"However, I was at the Nintendo booth yesterday and today, and I actually had a chance to take the Wii U into my own hands. And as soon as I grabbed it things started swirling in my head."
"I don't know if it's going to be one male character," he teased, suggesting another hero besides Travis Touchdown.
"It seems like maybe there's a possibility that I may come up with some ideas.
"I'll leave it at that for now," he concluded, "we'll see what happens. Of course I can't reveal who that guy is in my head."
In March this year, Suda revealed that he wanted to make a third No More Heroes game. He added the caveat that "it won't happen soon".
True, maar waarom deze nieuwe Nintendo console dan? Het principe van de controller kunnen Sony en Microsoft overnemen en dan zou een Mario Hd en Zelda Hd de reden zijn om em te kopen, vandaar dat ik graag een console met meer pluspunten had gezien, vooral duidelijk veel krachtiger en daarmee meer toekomst gericht, nu lijkt er niet echt een reden te zijn om over te stappen of em erbij te nemen. Het controller idee is een leuk concept met de console zelf is niet echt een stap vooruit.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:06 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Dat is ook zo maar we kunnen nog steeds verder op deze generatie dus is er geen "nood" er kan nog genoeg gedaan worden op de huidige hardware en ik denk ook niet dat de nieuwe "next-gen" een gigantische wow factor zal hebben als deze binnen 2 jaar aangekondigd zou worden.
Grafisch wordt het dan alleen maar wat strakker en betere physics maar een super grote sprong? die zit er nog een tijdje niet in imo.
Het is ook niet echt een goede tijd om met een nieuwe console uit te komen in deze markt. Maar Nintendo staat/stond financieel gewoon goed nu dus kunnen ze de "gok" wagen om de generatie kloof die er is tussen de wii en 360/ps3 is. Of dathet dus gaat lukken is nog maar de vraag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:28 schreef Canillas het volgende:
[..]
True, maar waarom deze nieuwe Nintendo console dan? knip...
quote:Draadloze bereik Wii U-controller waarschijnlijk beperkt tot één kamer
“I clarified: Can we use the Wii U controller to run a game even if we’ve stepped away from the TV?
“The thought is you’ll be playing in the same room that the base console is in,” he said.”
Fragment uit een interview dat Kotaku’s Stephen Totilo had met Nintendo’s Katsuya Eguchi. Dus het draadloze bereik van de Wii U-controller is niet zo groot als je misschien dacht. Nintendo presenteerde het apparaat vorige week als een manier om te blijven gamen terwijl iemand anders in huis de televisie gebruikt om een sportwedstrijd te kijken. Dat kan nog steeds, maar het gamen moet dan wel gebeuren in dezelfde kamer als de Wii U. Kinderen die de controller meenemen naar hun eigen kamer hebben waarschijnlijk pech. (En Stephen Totilo ziet zijn droom om verder te gamen op het toilet in rook opgaan).
Misschien verzinnen third party bedrijven een manier om het signaal te versterken? Een serie strategisch geplaatste ontvangers om verder bij de televisie vandaan te komen? Ik denk echt dat Nintendo hier kansen laat liggen. Wie wil er nou draadloos gamen als er in dezelfde kamer ook een televisie staat? Met het geluid uit, want anders heeft je televisiekijkende huisgenoot daar weer last van. Het is maar goed dat Nintendo ook nog andere toepassingen heeft bedacht voor de extra grote controller. (Zoals een DS-achtig touchscreen met aanvullende informatie, menuschermen en plattegronden).
Ik denk dat het ook te maken heeft met de hoeveelheid data die er verzonden wordt, en dat het geen schokken zal opleveren tijdens het gamen. Bij het gamen moet het actie>reactie>stream gedeelte gewoon altijd goed werken. Met andere woorden, vertraging tijdens het gamen moet zoveel mogelijk worden voorkomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:18 schreef speknek het volgende:
Even later hebben ze gezegd dat het ook wel in andere kamers kan, maar dat het afhangt van hoe dik je muren zijn en dat ze het dus verder niet gaan promoten. Het zal geen heel sterk signaal zijn. Er zit overigens wel een audio jack in voor een koptelefoon.
Ik trek die rechterboy zo slecht dat ik dit niet kan kijkenquote:
Precies. Ik dacht ook "yay blu ray" etc toen de opvolgers van de DVD werden aangekondigd, maar nu het in de praktijk een beetje betaalbaar begint te worden (is het nog steeds eigenlijk niet voor gooi en smijt werk), ben ik allang overgestapt op superieure methoden zoals streamen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:55 schreef speknek het volgende:
Ik vind geen blu-ray ondersteuning wel echt een gemis.
Aan de andere kant, ik stream tegenwoordig al alles.
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Sommige films wil je echter ook op schijf hebben, en schijven stream je niet...
Ja? En het is dus niet mogelijk dat mensen bijv beperkte ruimte in hun tv-meubel dat ze het liefst het oude apparaat vervangen door een ander apparaat wat toevallig ook spelletjes kan afspelen? Bij mijn ouders is het door hun tv-meubel nu gewoon niet mogelijk om er een console bij te plaatsen naast de digitale tv-ontvanger en de dvd/blu-ray speler. Zo zijn er vast nog wel meer situaties te bedenken waardoor het wel makkelijk was geweest dat de Wii U ook gewoon dvd/blu-ray's kan afspelen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:37 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?
Ze doen de Wii dus dunnetjes over: oude hardware in een nieuw jasje, maximum profit, en dan janken om licentiekosten van een fricking DVD spelerquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Wat vaag; CPU, GPU?
En 50% is niet veel voor zes jaar...
Speciaal voor jou:quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:37 schreef w0nderboi het volgende:
[..]
Mensen die graag films op schijf(dvd en of blu-ray) willen hebben toch al een afspeel apparaat lijkt me?
quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:47 schreef Skull-splitter het volgende:
Tof dat alle nintenboys hun favoriete console verdedigen op het dvd/bluray punt, maar de argumenten erbij ook echt...
-de keuze maakt de WiiU goedkoper.
Ja, voor Nintendo, en die licentie kunnen ze wel lijen hoor. Jij betaalt uiteindelijk hetzelfde. Bovendien kosten de componenten, 150% van de ps360, helemaal geen kut in vergelijking.
-ik heb al een blu-ray speler
Ik ook, maar vooral omdat de 360 herrie maakt en mijn buren ook wel eens zonder het volume op 80% willen zitten. Daarnaast had de 360 geen blu, dus dat scheelt ook weer.
-ik wil niet NOG een apparaat met dvd ondersteuning hebben
Maar wel een apparaat wat schijfjes slikt, een stroomvoorziening nodig heeft en een hdmipoort wil. Dan kan dat apparaat, mits stil genoeg, oom prima aan de slag als mediastreamer en dvdspeler voor de vaste content. Bovendien is de WiiU niet het probleem, maar je aantal apparaten dat jij kennelijk naast elkaar nodig acht om een film te kijken, een spel te spelen en om muziek te luisteren.
Ik zou gewoon een semi-stil apparat willen dat zowel games leuk aanbiedt als mijn media zonder teveel gedoe kan weergeven. De 360 is daar gewoon niet geschikt voor, de ps3 al veel beter, en de WiiU pist buiten de boot. Blu-ondersteuning op de ps3 heeft tevens gezorgd voor marktpenetratie en de toenemende betaalbaarheid van het medium.
Klinkt bekend, maar das meer omdat ik sowieso al een backlog aan films heb. Of dat nou op schijf of op HD is maakt weer niets uit.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:20 schreef speknek het volgende:
Ik heb een fikse verzameling dvds die verstoffen..
Ik zou graag een fatsoenlijke mediaspeler hebben die dat ook trekt, maar voorlopig nog even niet. TZT een NAS en een mediaspeler naast TV/versterker, die blu-ray speler kan de deur uit mij betreft als er een console komt die EN stil is EN blu ondersteunt.quote:Overigens toen ik zei streamen bedoelde ik dat ik een hdmi kabel aan m'n netbook hing
quote:Iwata: 'Nintendo niet geïnteresseerd in free to play'
Satoru Iwata, directeur van Nintendo, heeft in een interview aangegeven dat zijn bedrijf niet is geïnteresseerd in gratis speelbare games. Het zou de waarde van software verminderen en het systeem zou het bovendien niet lang volhouden.
Satoru Iwata, directeur van Nintendo"Ik ben niet geïnteresseerd in software die gratis wordt aangeboden", stelt Nintendo's Satoru Iwata in een interview met The Wall Street Journal. De topman is bang dat voor het freemium-model geen lange toekomst is weggelegd. "Als we de waarde van software gaan vernietigen door het gratis weg te geven, is het moeilijk om weer van die situatie te herstellen. Er zijn inderdaad voorbeelden van bedrijven die geld verdienen via in-game-advertenties of microtransacties, maar is dat een systeem dat op de lange termijn volgehouden kan worden? Ik weet het niet; ik wil die kant niet op in ieder geval."
Iwata stelt bovendien dat Nintendo graag een eigen lijn trekt. Het bedrijf wil zich onderscheiden van de concurrentie. "Voor Nintendo is het vooral belangrijk om iets unieks te maken, dat nog niet eerder is gedaan", stelt de directeur. Over mobiele en sociale games zegt hij: "Als je me bijvoorbeeld zou vragen of ik geïnteresseerd ben in dit systeem of dat systeem, dan moet ik zeggen dat dat niet het geval is. En als we zoiets zouden doen, zullen we daarvoor zelf een compleet andere oplossing verzinnen."
Dat kan toch met je 360 of heb je een te nieuw model?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil dat mijn spelconsoles ook brood kunnen roosteren!
Ik meen me te herinneren dat Reggie ooit had gezegd dat zo'n slotloader juist een toffe feature was van Wii. Kan het alleen niet terugvinden nuquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:27 schreef speknek het volgende:
Nee het is een slotloader net als de Wii, zOmg Nintendo sloopt alle features van andere consoles eruit.
quote:Voorlopige conclusie
Zo levert de Wii U wat gemengde gevoelens op. Het is waarschijnlijk voor alle partijen goed dat Nintendo met een console op de markt komt die zich in grafische kracht kan meten met de concurrentie. Het kan alleen maar betekenen dat het goedkoper wordt om games op alle drie de consoles uit te brengen en daar kunnen alle uitgevers van profiteren. Dat komt ook omdat Nintendo zich heeft geconformeerd aan de standaard-knoppenindeling van de controller. Toch is er een adder onder het gras, want de Wii U heeft een aanraakscherm en om gebruik te kunnen maken van het speciale karakter daarvan, moeten er natuurlijk wel games worden ontwikkeld die daarop zijn aangepast. Dat is iets dat uiteraard niet voor de andere consoles geldt. Verder is natuurlijk de grote vraag hoe lang Nintendo van de gelijke positie kan genieten. Zodra Microsoft en Sony met nieuwe consoles komen, is Nintendo weer terug bij af.
Voorlopig zit Nintendo echter goed. De beelden die de console uit kan spugen, zien er prima uit, zelfs beter dan die van de Xbox 360. De controller is een flink plakkaat van 26 bij 17 cm, waarvan het grootste gedeelte in beslag wordt genomen door het scherm, dat een resolutie heeft van 854 bij 480 pixels. De controller voelt nog niet heel prettig aan. De twee analoge sticks lijken wat fragiel en de plaatsing van de vier schouderknoppen is niet heel erg prettig, al is het nog lang niet zeker dat we in Los Angeles het definitieve ontwerp hebben gezien.
quote:Miyamoto: Wii U may not be much more powerful than current gen
Nintendo's Shigeru Miyamoto has revealed that cost considerations mean that the Wii U may not be significantly more powerful than either the 360 or the PS3 - instead insisting that a balance must be struck between price and performance.
Speaking in a new interview with website GameSpot, Miyamoto again focused on the importance of the controller to the appeal of Nintendo's new machine - seemingly indicating that the company would again be avoiding a confrontation in terms of raw computational power.
"When you look at what we're trying to do this time, which is I think maybe to a certain degree somewhat reckless, because we're trying to include this somewhat kind of tablet-like device - this controller with the screen," said the producer.
"We're trying to do that by finding the right balance between the CPU and the GPU, the graphics processor, and bringing all of that together with the ability to take advantage of the HD capabilities of the system, and wanting to do the most that we can on that front as well.
"We're very sensitive, of course, to trying to do all of this at an appropriate price. So I don't know that we would be able to sit here and say that it's going to necessarily dramatically outperform the systems that are out now. It's part of the balance that we strike in terms of trying to find entertainment that is new and unique."
Miyamoto also insisted that the iPad was not a direct influence on the Wii U controller, describing its similarity to tablets in general as a "coincidence".
"Even at this point last year at E3, we had done a lot of work on this, and it was pretty far along, and we had been working on the concept for several years," he said. "And so we felt it was kind of a funny coincidence that, while we had been working on this, all of a sudden right as we're getting ready to bring it to the public, there's this tablet boom."
"From a kind of a visual point and an initial kind of conceptual starting point, the two seem similar, [but] because of the unique structure of the console and the new controller and the TV, that when people start playing with it and interacting with it, especially in the living room, they're going to find that it opens up a great deal more possibilities," he added.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |