Dus je hebt 0,85 promille geblazen, je rijbewijs is 4 uur ingevorderd (door de politie), je moet de curusus doen en gaat nooooooit meer met een slok op achter het stuur zitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:35 schreef yesoke het volgende:
en hoop dat jullie me kunnen helpen het zit als volg:ik ben gecontroleerd tijdens een algemene alcoholcontrole , bij de blaastest bleek dat ik teveel gedronken had maar gelukkig NET niet teveel dat me rijbewijs werd ingenomen(wel 4 uur rijontzegging)
Het rijbewijs van de beginnende bestuurder moet al worden ingevorderd als meer dan 350 ugl. (0,8 promille) wordt geblazen.
Zoiets, ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:35 schreef yesoke het volgende:
of interpiteer(zoiets haha) ik het allemaal verkeerd?
Lezen is lastig. Ik weet dat het nederlands in de OP niet echt geweldig is. Maar dát staat er niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:40 schreef bas-beest het volgende:
Je hebt dus bezopen achter het stuur gezeten en zoekt nu een uitweg op technische gronden?
Kneus.
Nee, een rijontzegging is iets anders dan een invordering rijbewijs.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef Cat22 het volgende:
Je antwoord staat al in de OP:
[..]
Dus je hebt 0,85 promille geblazen, je rijbewijs is 4 uur ingevorderd (door de politie), je moet de curusus doen en gaat nooooooit meer met een slok op achter het stuur zitten.
te weinig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:52 schreef capricia het volgende:
Wat kost zo'n geintje nou bij elkaar, TS?
vier glazen mn reet. Vier glazen als je ze allemaal in 1x opdrinkt, ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:15 schreef yesoke het volgende:
Ferrare tape.. dat bedoel ik inderdaad! dus ik denk nu dat ik dus onder de 0.8 geblazen heb en de cursus onterecht is.. daar gaat het mij om. want als het wel boven de 0.8 was was ik hem kwijt geweest en dat was ik niet vandaar.. en iedereen nogmaals: JA HET IS DOM EN HEB ER HEEEL GOED VAN GELEERD! maar voordat jullie denken dat ik straalbezopen was. 0.8 is 4 glaasjes! (teveel dus voor beginnend) maar dus niet dronken!
nee 0.805 dus afgerond 0.81 maaar elke drankje is achteraf teveelquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef Cat22 het volgende:
Je antwoord staat al in de OP:
[..]
Dus je hebt 0,85 promille geblazen, je rijbewijs is 4 uur ingevorderd (door de politie), je moet de curusus doen en gaat nooooooit meer met een slok op achter het stuur zitten.
voor 0,8? Klopt wel hoor, volgens mij.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
vier glazen mn reet. Vier glazen als je ze allemaal in 1x opdrinkt, ja.... overigens vind ik dat je niet eens moet rijden, al heb je maar 1 glas op.
neee dat ontken ik ook niet, maar volgens de statistieken is 1 glas 0.2 promillie dus tja dan zal 0.8 net ietsje meer zijn.. en 1 glas heeft 2.5 uur nodig om uit je bloed te gaan. dus stel ik heb 5 glazen op (was het geval!) in 3 uur tijd was het.. dan blaas je dus die 0.8 snap je.. maaaaarrrr nogmaals pleasee geen commetaar op nie drinken achter het stuur enzo.. jullie hebben gelijk! iedereen maakt fouten en heb er ook van geleerd! zal het nooit meer doen. heb niet voor niks boete en cursus meteen betaalt. mja tot ik hier achter kwam ik wil gewoon gerechtigheidquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
vier glazen mn reet. Vier glazen als je ze allemaal in 1x opdrinkt, ja.... overigens vind ik dat je niet eens moet rijden, al heb je maar 1 glas op.
ja was echt me eerste x en de laatste(had pas 4 weken me rijbewijs!!!) maar, ze hebben in hun systeem vast staan dat me rijbewijs niet is ingenomen? en dan moeten ze dus snappen dat ik onder de 0.8 promille geblazen heb lijk mij.. dus ik dacht dat ik dat eventueel als ''bewijs'' zou kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:19 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Heb ik al gezegd dat je dom bent om met alcohol achter het stuur te stappen? Nee? Ok dan doe ik het niet
Goed te lezen dat je je lesje geleerd hebt en blijkbaar is er iets niet goed gegaan bij de afhandeling van jouw zaak. Of je rijbewijs had ingevorderd moeten worden ( het was immers nu slechts een rijontzegging ) of het PV is niet goed ingevuld door een tikfout oid.
Ik ben wel bang dat je er niet onderuit komt om die cursus te gaan volgen, omdat de "bewijzen" tegen je spreken. Wat natuurlijk ook van belang was, was het écht je eerste keer met drank op?
Volgens je OP had je 0,805 geblazen en zit je dus boven de grens.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:15 schreef yesoke het volgende:
Ferrare tape.. dat bedoel ik inderdaad! dus ik denk nu dat ik dus onder de 0.8 geblazen heb en de cursus onterecht is.. daar gaat het mij om. want als het wel boven de 0.8 was was ik hem kwijt geweest en dat was ik niet vandaar.. en iedereen nogmaals: JA HET IS DOM EN HEB ER HEEEL GOED VAN GELEERD! maar voordat jullie denken dat ik straalbezopen was. 0.8 is 4 glaasjes! (teveel dus voor beginnend) maar dus niet dronken!
dat is onzin.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:24 schreef Skv het volgende:
yesoke, je weet dat je nu een strafblad hebt en geen verklaring van goed gedrag meer kan krijgen? Lekker als je een baan zoekt.
Nou dat wist ik dus niet daar kwam ik vandaag tijdens me eerste cursusdag achter! ik dacht zelf een punt van me puntenrijbewijs kwijt te zijn, maar dat is dus niet het geval. En ja idd baal er ook flink van mja eigen schuld laten we maar zeggen he...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:24 schreef Skv het volgende:
yesoke, je weet dat je nu een strafblad hebt en geen verklaring van goed gedrag meer kan krijgen? Lekker als je een baan zoekt.
nee dat wil ik niet, ik wil weten of hun een fout hebben gemaakt en ik dus die cursus eigenlijk niet hoef te doen. die 720 is een hoop geld! en nogmaals wel terecht idd voor mensen met TEVEEL alcohol maar heb er zoiezo al van geleerd, en mocht het dus een fout van hun zijn en ze bijv een tikfout hebben gemaakt. dan wil ik toch wel ff kijken wat de mogelijkheden zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:26 schreef Sjeen het volgende:
Maw, je wilt graag dat je rijbewijs wordt ingenomen?
En wat nou als de fout is dat ze je rijbewijs niet hebben ingenomen? Als ze daar achter komen, mogen ze hem dan zo van je innemen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef yesoke het volgende:
[..]
nee dat wil ik niet, ik wil weten of hun een fout hebben gemaakt en ik dus die cursus eigenlijk niet hoef te doen. die 720 is een hoop geld! en nogmaals wel terecht idd voor mensen met TEVEEL alcohol maar heb er zoiezo al van geleerd, en mocht het dus een fout van hun zijn en ze bijv een tikfout hebben gemaakt. dan wil ik toch wel ff kijken wat de mogelijkheden zijn
persoonlijk zou ik me fijn gedeisd houden, eerlijk gezegd...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef yesoke het volgende:
[..]
nee dat wil ik niet, ik wil weten of hun een fout hebben gemaakt en ik dus die cursus eigenlijk niet hoef te doen. die 720 is een hoop geld! en nogmaals wel terecht idd voor mensen met TEVEEL alcohol maar heb er zoiezo al van geleerd, en mocht het dus een fout van hun zijn en ze bijv een tikfout hebben gemaakt. dan wil ik toch wel ff kijken wat de mogelijkheden zijn
tjaa dat soort dingen wil ik dus weten voor ik erachteraan ga, vandaar dit topicquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:31 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En wat nou als de fout is dat ze je rijbewijs niet hebben ingenomen? Als ze daar achter komen, mogen ze hem dan zo van je innemen?
Eerlijk gezegd zou ik het risico niet nemen. De kans lijkt me groter dat je je rijbewijs alsnog een tijdje kwijtraakt. En dat cursusgeld? Grote kans dat dit niet terugkomt. Zie het als een goede afleer, die je zo te lezen ook al gehad hebt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef yesoke het volgende:
[..]
Jij hebt ook TEVEEL alcohol gedronken vriend.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef yesoke het volgende:
[..]
Moeilijk in te schatten, maar als in een brief staat dat je meer dan 0,8 prom had, dan zou ik het lekker laten zitten, want dat is wat ze genoteerd hebben en dat is wat ze aan gaan houden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:36 schreef yesoke het volgende:
[..]
tjaa dat soort dingen wil ik dus weten voor ik erachteraan ga, vandaar dit topic
Ik wil er helemaal nie onderuit komen! ben al begonnen met de cursus, mja als je dan hoort dat het niet klopt logisch toch dat ik er dan even achteraan ga? het gaat om 720 euro, weet nie hoe jij financieel zit maar ik vind het een behoorlijk bedrag hoor, en ja als het idd klopt is het terecht dat ik dat bedrag moet betalen en die cursus nu aan het volgen ben, maar ik wil gewoon gerechtigheid daarom. Als ik onterecht 720 euro moet betalen tjaaaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:37 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Jij hebt ook TEVEEL alcohol gedronken vriend.![]()
Wat slap dat je nu naar mogelijkheden zoekt om eronderuit te komen.
Is dat zo? Toen ik dat ding moest opvragen van het ministerie van Defensie checkten ze er iig wel op.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat is onzin.een VOG kan je voor tig verschillende onderwerpen aanvragen. Ze kijken alleen of er iets op je strafblad staat dat voor een specifiek aangevraagd onderwerp een belemmering kan zijn.
Tjaa dat kan ja, maar gebeurt niet! ieder mens maakt fouten. zo ook ik! en heb er van geleerd dus tja! normaal ben ik zelf ook zwaar tegen alcohol in het verkeerd maar aangezien ik me gewoon totaal nuchter voelde(laten we eerlijk zijn 5 glazen over 3 uur.. ) maar goed het is fout geweest klaar en weet dondersgoed wat achteraf de gevolgen kunnen zijn vandaar dat ik er in mij geval zeker van geleerd heb.. kijk mensen die met een hoger percentage of voor de 2e x worden gepakt zal ik ook zeggen: noooooooit geen rijbewijs meer!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS je had iemand dood kunnen rijden man. Wees blij dat je nog zo goed wegkomt en vanavond weer kan zuipen en vervolgens in je auto kan stappen.
Ach ja, in Nederland.. Moet je eens kijken hoe het in de rest van de wereld gaat. Daar is het meer regel dan uitzondering dat mensen bezopen achter het stuur zitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:44 schreef Dr.Cooper het volgende:
720 euro is eigenlijk nog veel te weinig voor iemand met drank op achter het stuur. Poging tot doodslag lijkt me. Wat mij betreft krijgen zulke mensen hun rijbewijs nooit meer terug. Nederland is veel te tolerant hierin. Je moet gewoon óf drinken en niet rijden, óf rijden en dan helemaal niet drinken.
idd.. maar goed wil dat gewoon wel duidelijk hebben. maar nu moeten ze maar goed lezen, ga me niet meer verdedigenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:46 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
TS blijf die moraalridders nou niet voeren joh. Ga liever in discussie met mensen die wel constructief bijdragen. Deze vrome Christenen hebben van hun levensdagen nog nooit iets verkeerd gedaan en geven continu af op mensen die de eefout in zijn gegaan.
Omdat dat voor Defensie blijkbaar wel noodzakelijk was. Ik vraag ook VOGs aan voor mijn mensen en wij zijn niet geïnteresseerd in veroordelingen wegens alcoholgebruik. Hangt maar net af van de bedrijfstak waar je in zit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Is dat zo? Toen ik dat ding moest opvragen van het ministerie van Defensie checkten ze er iig wel op.
en idd ze hebben waarschijnlijk nooit wat verkeerd gedaan, ik heb alles gedaan wat god verboden heb en ben nog steeds niet braaf. maar alcohol achter het stuur heb ik normaal ook geen goed woord voor over trouwens:).. maar toch dus de fout gemaakt haha.. maar verder doe ik ook gewoon alles wat niet mag, en veroordeel andere mensen ook zeker nergens opquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:46 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
TS blijf die moraalridders nou niet voeren joh. Ga liever in discussie met mensen die wel constructief bijdragen. Deze vrome Christenen hebben van hun levensdagen nog nooit iets verkeerd gedaan en geven continu af op mensen die de fout in zijn gegaan.
Nee dat mag niet als het de 1e x is. voor 0.7 is een andere cursus die maar 200 euro kost. vandaarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:50 schreef yoppybt het volgende:
Als er meer dan 0,8 promille wordt geblazen wordt een EMA opgelegd.
Jij kreeg een EMA opgelegd.
Daaruit kun je niet concluderen dat jij dus meer dan 0,8 promille hebt geblazen. Ook met 0,7 promille mogen ze je de EMA opleggen.
Ik denk dat ze je gewoon gematst hebben omdat je maar een fractie over de 0,8 zat: wel de EMA, niet het rijbewijs invorderen.
Ik zat niet bij Defensie maar bij een ander ministerie, maar alles van de overheid heeft dezelfde eisen geloof ik. Anyway, je hebt er ongetwijfeld meer verstand van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:49 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Omdat dat voor Defensie blijkbaar wel noodzakelijk was. Ik vraag ook VOGs aan voor mijn mensen en wij zijn niet geïnteresseerd in veroordelingen wegens alcoholgebruik. Hangt maar net af van de bedrijfstak waar je in zit.
Dus nu gaan we vanuit de CBR redeneren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:52 schreef yesoke het volgende:
[..]
Nee dat mag niet als het de 1e x is. voor 0.7 is een andere cursus die maar 200 euro kost. vandaar
idd anders had ik lema moeten doen. maar er staat: vanaf 0.8 word je rijbewijs ingevord. dus met 0.8 of 0.805 had die dus ingevorderd geweestquote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:54 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk eerder dat EMA met 0,8 promille al opgelegd wordt en rijbewijs pas ingevorderd als het boven de 0,8 promille is. Anders had TS een LEMA opgelegd gekregen...
aha dus nu worden het er ineens 5 glazen! steeds meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:42 schreef yesoke het volgende:
Ja kan ja, maar gebeurt niet! sommig
[..]
Tjaa dat kan ja, maar gebeurt niet! ieder mens maakt fouten. zo ook ik! en heb er van geleerd dus tja! normaal ben ik zelf ook zwaar tegen alcohol in het verkeerd maar aangezien ik me gewoon totaal nuchter voelde(laten we eerlijk zijn 5 glazen over 3 uur.. ) maar goed het is fout geweest klaar en weet dondersgoed wat achteraf de gevolgen kunnen zijn vandaar dat ik er in mij geval zeker van geleerd heb.. kijk mensen die met een hoger percentage of voor de 2e x worden gepakt zal ik ook zeggen: noooooooit geen rijbewijs meer!
Goed lezen! net zei ik dat 0.8 gelijk staat aan 4 glazen!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
aha dus nu worden het er ineens 5 glazen! steeds meer.
en nooit geen = altijd een
Eigenlijk is dit het antwoord waarna ik opzoek was! dus ingevorderd bedoelen ze dus niet mee: in beslag genomen. maar gewone ontzegging, kijk als dat het geval is is het me natuurlijk duidelijkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:06 schreef Dr.Cooper het volgende:
Om toch nog even constructief te zijn:
Volgens mij slaat de 0,8 promille op een tijdelijke invordering of ontzegging. Een inname door de OVJ gebeurt dan pas bij 1,3 promille (dat is dan ook voor langere periode en een 'echte' inname). In principe zou dat dan direct verklaren waarom je wel de cursus moet volgen, inderdaad een tijdelijke ontzegging hebt gehad, maar je rijbewijs niet officieel is ingevorderd.
nee de politie, want die geeft de gegevens door aan het cbrquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:05 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Dus nu gaan we vanuit de CBR redeneren.
"Oh, u zat boven de 0.8? Tja dan had hij ingevorderd moeten worden. Nou ja goed, doen we dat nu nog even. Bedankt he!"
Gerechtigheid zal je niet krijgen, zeker niet als je het opneemt tegen het CBR. Lees flitsservice er maar eens op na.
Het promilage is vastgesteld door een snor met een ambtseed, dat gaat echt niet meer veranderen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:11 schreef yesoke het volgende:
[..]
nee de politie, want die geeft de gegevens door aan het cbr
Jazeker! groep van 12 mensen waarvan de 8 ''oude mannetjes'' zijn.. 3 directeuren!! met een zeeeer hoog alcoholpercentage, waarvan 1 een ongeluk veroorzaakt heeft. gelukkig moet die zelf de kostten betalen (12.000 euro!!!) 3 van die echte alcoholisten die elke dag in de kroeg zitten, en 2 marokaanse mannen die beide voor de 2e en 3e x gepakt waren met alcohol(overigens de andere mannen ook al vaker!) alleen 1 van de marokaanse mannen had 3 flessen whisky op en blaasde 3.00 promille als ik het goed zeg(of het was nog hoger) deze meneer moest ook bij de pschyiactor enzo komen.. en verder 3 jongere waaronder ik 1tje ook voor de 1e x wel 1.3 promille en 1 al voor de 2e x zijn rijbewijs word hoogstwaarschijnlijk jaar ingenomen.. dus tjaaa als ik met de rest vergelijk heb ik nog redelijk geluk.. en wat ik hiervan leer?? (pas de 1e dag) maar tja de standaart dingen die iedereen natuurlijk al weet.. maar door de verhalen van andere bijv ongeluk, rijbewijs jaar kwijt, 12.000 euro!!! kwijt enzo. door die verhalen van andere besef ik maar des te meer dat ik geluk gehad heb. en niemand heb aangereden bijv. maar verder tja leren? denk dat iedereen weet wat alcohol achter het stuur voor gevolgen kan hebben... ojaa wat ik wel heb geleerd: NIET PARKEREN IN EEN WOONWIJK MET PARKEERVERGUNNINGEN! hoppa nog is 70 euro boete gekregen:)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:07 schreef capricia het volgende:
Zitten er ook echt mensen op die cursus waarbij je denkt 'wat een alcolistenkop'?
En wat leren ze je eigenlijk?
ja maar als op dat moment dus idd vastgesteld is 0.805 dan had ik me rijbewijs kwijt geweest. Maar wie weet heeft die op dat moment dus helemaal geen 0.805 aangegeven! snap je daar gaat het mij om! want ik ben me rijbewijs niet kwijt geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:16 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Het promilage is vastgesteld door een snor met een ambtseed, dat gaat echt niet meer veranderen.
Niet bij de politie, niet bij het CBR. Dus wat wil je nu bereiken?
je hebt toch een rijontzegging gehad...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:19 schreef yesoke het volgende:
[..]
ja maar als op dat moment dus idd vastgesteld is 0.805 dan had ik me rijbewijs kwijt geweest. Maar wie weet heeft die op dat moment dus helemaal geen 0.805 aangegeven! snap je daar gaat het mij om! want ik ben me rijbewijs niet kwijt geweest.
Maar in het PV staat 0.805 en dat de gaan ze aanhouden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:19 schreef yesoke het volgende:
[..]
ja maar als op dat moment dus idd vastgesteld is 0.805 dan had ik me rijbewijs kwijt geweest. Maar wie weet heeft die op dat moment dus helemaal geen 0.805 aangegeven! snap je daar gaat het mij om! want ik ben me rijbewijs niet kwijt geweest.
Snap je dat dat gewoon niet opgaat?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:19 schreef yesoke het volgende:
[..]
Nou het is toch echt waarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:33 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Snap je dat dat gewoon niet opgaat?
klopt, maar me rijbewijs hebben ze niet ingenomen. rijontzegging is anders dan invordering.Rijontzegging gaven ze een papier voor mee, mocht ik tijdens de 4 uur rijontzegging toch weer rijden dan nemen ze hem pas in(is hoe ze het letterlijk zeiden) ik zat zelf nog te denken aan een mogelijkheid dat het miss een typfout is geweest bij het doorgeven aan het cbr. want nogmaals als ik 0.805 geblazen had had me rijbewijs meegenomen geworden. en dat is dus nogmaals NIET GEBEURT! dus moet ik er toch echt onder geblazen hebben..quote:
helemaal eens. Lijken wel de nieuwe uitgekotsten...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef Pipo1234 het volgende:
Misschien ben je gewoon gematst?
Kunnen trouwens al die huillies ophouden met klagen over alcohol i.c.m. autorijden? Zolang je je aan het limiet houdt kan het best...
Tja het is natuurlijk niet goed te keuren, maar idd het limiet is niet voor niks..(al zat ik daar dus overheen omdat ik beginnend bestuurder ben) maar als ik dus langer me rijbewijs had had ik dit wel mogen drinken. dus met andere woorden, met 0.8 ben je nog lang niet aangeschoten/dronken... ojaaa en wat ook krom is! kijk naar al die jongere die blowe achter het stuur.. dat ik 100x gevaarlijker en word amper tegenop getreden!quote:dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
helemaal eens. Lijken wel de nieuwe uitgekotsten...
probeer ik dat dan? denk dat je ff de rest van me reacties moet lezenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:02 schreef Cat22 het volgende:
Door te klagen over andere zaken die in jouw ogen krom zijn, praat je jouw overtreding nog niet goed.
Die heb ik gelezen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:04 schreef yesoke het volgende:
[..]
probeer ik dat dan? denk dat je ff de rest van me reacties moet lezen
Dat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:48 schreef yesoke het volgende:
ojaaa en wat ook krom is! kijk naar al die jongere die blowe achter het stuur.. dat ik 100x gevaarlijker en word amper tegenop getreden!
Aangeschoten of dronken is niet een maatstaaf, het gaat erom dat je onder invloed bent en daarmee je rijvaardigheid beïnvloed wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:48 schreef yesoke het volgende:
[..]
Tja het is natuurlijk niet goed te keuren, maar idd het limiet is niet voor niks..(al zat ik daar dus overheen omdat ik beginnend bestuurder ben) maar als ik dus langer me rijbewijs had had ik dit wel mogen drinken. dus met andere woorden, met 0.8 ben je nog lang niet aangeschoten/dronken... ojaaa en wat ook krom is! kijk naar al die jongere die blowe achter het stuur.. dat ik 100x gevaarlijker en word amper tegenop getreden!
Denk dat ik gewoon even bel/mailtje stuur zonder me verdere gegevens maar gewoon met het verhaal kijken wat ze daarvan zeggen. en kom er net achter dat het een win win situatie word want ze mogen nooit achteraf nog je rijbewijs innemen wanneer er al sancties zijn opgelegd(bij mij het geval) maar goed het word wel een hoop gedoe allemaal en miss zonder resultaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:20 schreef Sjeen het volgende:
Waag het erop, zou ik zeggen... Kan twee kanten op en ik ben heel benieuwd naar het resultaat
Die indruk krijg ik anders wel gezien verdere reacties van TSquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Lezen is lastig. Ik weet dat het nederlands in de OP niet echt geweldig is. Maar dát staat er niet.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:40 schreef bas-beest het volgende:
Je hebt dus bezopen achter het stuur gezeten en zoekt nu een uitweg op technische gronden?
Kneus.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Lezen is lastig. Ik weet dat het nederlands in de OP niet echt geweldig is. Maar dát staat er niet.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:28 schreef yesoke het volgende:
[..]
infopolitie.nl:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:17 schreef erikkll het volgende:
[..]
Het klopt!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:47 schreef klipper het volgende:
[..]
infopolitie.nl:
EFFECTEN VAN ALCOHOL
0 - 0,5 promille (1 glas voor vrouwen, tot 2 glazen voor mannen)
Polsslag en ademhaling sneller
Bloedvaten verwijden zich
Smaak en reuk gaan achteruit
Pijngevoel vermindert
Eetlust neemt toe
Stemming en gedrag veranderen
Reactievermogen in het verkeer vermindert.
Bij mij ook, heb helemaal geen zelfkritiek meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het klopt!Ik zit op de bank met een wijntje (hoef nergens meer naartoe), heb een halve zak chips gegeten, mijn teen gestoten en voelde het nauwelijks, en erger me steeds minder aan TS.
Geweldig spul, die alcohol!
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het klopt!Ik zit op de bank met een wijntje (hoef nergens meer naartoe), heb een halve zak chips gegeten, mijn teen gestoten en voelde het nauwelijks, en erger me steeds minder aan TS.
Geweldig spul, die alcohol!
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:36 schreef yesoke het volgende:
[..]
tjaa dat soort dingen wil ik dus weten voor ik erachteraan ga, vandaar dit topic
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:45 schreef Pipo1234 het volgende:
Misschien ben je gewoon gematst?
Kunnen trouwens al die huillies ophouden met klagen over alcohol i.c.m. autorijden? Zolang je je aan het limiet houdt kan het best...
Dan zou ik even een belletje plegen of ze je rijbewijs even willen innemen, dat is vast wel te antedateren als je het lief vraagt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:20 schreef yesoke het volgende:
[..]
neee dat ontken ik ook niet, maar volgens de statistieken is 1 glas 0.2 promillie dus tja dan zal 0.8 net ietsje meer zijn.. en 1 glas heeft 2.5 uur nodig om uit je bloed te gaan. dus stel ik heb 5 glazen op (was het geval!) in 3 uur tijd was het.. dan blaas je dus die 0.8 snap je.. maaaaarrrr nogmaals pleasee geen commetaar op nie drinken achter het stuur enzo.. jullie hebben gelijk! iedereen maakt fouten en heb er ook van geleerd! zal het nooit meer doen. heb niet voor niks boete en cursus meteen betaalt. mja tot ik hier achter kwam ik wil gewoon gerechtigheid
onzin, jij hebt geen idee wat de effecten van alcohol zijn. Doe het gewoon niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Onzin, je moet je aan de limieten houden. Dat panische altijd over ee nbeetje alcohol in het verkeer. Zolang je de limiet aanhoudt is er weinig aan de hand. En dan moet je ook nog de situatie meerekenen. Beetje zelfverantwoordelijkheid mag ook wel. 0.5 promille na een dag hard werken zou ik niet doen want dan ben je al traag en gaar door het werken. Maar gewoon op een zaterdagmiddag? Waarom niet! je reactiesnelheid is dan nog sneller dan als je na 10 uur werken ozu gaan rijden.
Hij is nu ook dronken vlgs mijquote:
ben het helemaal met je eens!quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De effecten zijn bekend. Er wordt vanuit gegaan dat je met 0.5 promille nog kan rijden. Prima, dus dan ga ik met 0.5 promille rijden als ik een keer toch 1 of 2 biertjes heb gedronken. Ik kan daar mee leven. Ik vind dat ook niet gevaarlijk. er zijn genoeg andere oorzaken die impact hebben op de rijvaardigheden.
Hangt van de tijd af. Als jij van 20:00 tot 02:00 vier bier drinkt en je moet dan blazen zal een deel door de controle komen en een deel niet. Het ene lichaam is echt het andere niet. Die richtlijnen zijn een indicatie, geen wet. Ik heb wel eens moeten blazen met vier bier op en er was niets aan de hand. Maar dat was 's middags 2 biertjes en 's avonds 2 en de rest frisdrank.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
voor 0,8? Klopt wel hoor, volgens mij.
Al bij 1 glaasje alcohol ben je niet meer verzekerd. Moet uiteraard de politie wel opgemerkt hebben dat de bestuurder gedronken heeft.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:55 schreef Sessy het volgende:
TS, was je er ook al achter dat je onverzekerd rondrijdt als je bezopen achter 't stuur zit (ff in de voorwaarden van je verzekering spieken vanaf welk promillage dit is)?
Je vergeet een ander leuk feitje. er van uitgaande dat een ontzegging van de rijbevoegdheid het zelfde is als een tijdelijk rijbewijs inname moet je dat melden bij een verzekering voor een auto als je een andere verzekeraar kiest. Vinden ze niet leuk hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:55 schreef Sessy het volgende:
TS, was je er ook al achter dat je onverzekerd rondrijdt als je bezopen achter 't stuur zit (ff in de voorwaarden van je verzekering spieken vanaf welk promillage dit is)? Dus ook al keert je verzekeraar vervolgens de schade uit, dan kunnen ze het bij jou nog komen verhalen. En voor dat soort schulden kun je zelfs de schuldsanering niet in, want dan moet je aantonen dat je te goeder trouw de schulden bent aangegaan en dat er geen sprake was van een strafbaar feit (inclusief mulderfeiten).
Dus m.a.w., rijd je iemand aan en raakt die (deels) arbeidsongeschikt, of por je je auto door de voorgevel van een huis / zijpaneel van een lexus, ben je voor de rest van je leven zwaar genaaid en leef je in slavernij zo'n beetje.
En dat noemt TS 'gerechtigheid en eerlijkheid'quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:01 schreef Eenskijken het volgende:
[..]vuile... wel het positieve gevolg dat je eventueel krijgt willen maar mocht het negatief uitkomen dan opeens niets zeggen.. [..]
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:12 schreef yesoke het volgende:
en niet om een uitvlucht te zoeken mja wil wel gerechtigheid en eerlijkheid snap je daarom!
Moeilijker kunnen we het niet maken.quote:Je moet gewoon geen druppel drinken als je gaat rijden, simple as that.
Al is het natuurlijk niet verkeerd om er wel heel bewust mee om te gaan en het niet op te zoeken. Maar verder wel eens dat er hier wel heel erg krampachtig wordt gereageerd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:59 schreef capricia het volgende:
ben het helemaal met je eens!
Dat krampachtige gedoe van sommigen hier.
...de limiet is toch gewoon 0,5 voor normale bestuurders? Dan was je ook gewoon het bokje geweest.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:48 schreef yesoke het volgende:
maar als ik dus langer me rijbewijs had had ik dit wel mogen drinken. dus met andere woorden, met 0.8 ben je nog lang niet aangeschoten/dronken...
Het vervelende is alleen dat de biologie in kwestie niet zo absoluut is. Zoals jij ook al schetst, een identieke hoeveelheid alcohol bij dezelfde persoon kan op verschillende momenten een lichter/zwaarder effect hebben, en dus is het méést verstandige om gewoon helemaal niet te drinken, ongeacht wat de percentages zeggen. Die effecten zijn nl nogal lastig in te schatten, en als je het mis hebt sta je op het parkeerterrein met een (fors) afgenomen rijvaardigheid, en dan is de kans groot dat men tóch gaat rijden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Onzin, je moet je aan de limieten houden. Dat panische altijd over ee nbeetje alcohol in het verkeer. Zolang je de limiet aanhoudt is er weinig aan de hand. En dan moet je ook nog de situatie meerekenen. Beetje zelfverantwoordelijkheid mag ook wel. 0.5 promille na een dag hard werken zou ik niet doen want dan ben je al traag en gaar door het werken. Maar gewoon op een zaterdagmiddag? Waarom niet! je reactiesnelheid is dan nog sneller dan als je na 10 uur werken ozu gaan rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |