abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97881538
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Onzin, je moet je aan de limieten houden. Dat panische altijd over ee nbeetje alcohol in het verkeer. Zolang je de limiet aanhoudt is er weinig aan de hand. En dan moet je ook nog de situatie meerekenen. Beetje zelfverantwoordelijkheid mag ook wel. 0.5 promille na een dag hard werken zou ik niet doen want dan ben je al traag en gaar door het werken. Maar gewoon op een zaterdagmiddag? Waarom niet! je reactiesnelheid is dan nog sneller dan als je na 10 uur werken ozu gaan rijden.
onzin, jij hebt geen idee wat de effecten van alcohol zijn. Doe het gewoon niet.
There are only 151 Pokémon.
pi_97898252
TS, was je er ook al achter dat je onverzekerd rondrijdt als je bezopen achter 't stuur zit (ff in de voorwaarden van je verzekering spieken vanaf welk promillage dit is)? Dus ook al keert je verzekeraar vervolgens de schade uit, dan kunnen ze het bij jou nog komen verhalen. En voor dat soort schulden kun je zelfs de schuldsanering niet in, want dan moet je aantonen dat je te goeder trouw de schulden bent aangegaan en dat er geen sprake was van een strafbaar feit (inclusief mulderfeiten).

Dus m.a.w., rijd je iemand aan en raakt die (deels) arbeidsongeschikt, of por je je auto door de voorgevel van een huis / zijpaneel van een lexus, ben je voor de rest van je leven zwaar genaaid en leef je in slavernij zo'n beetje.
pi_97898366
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zoiets, ja.
Hij is nu ook dronken vlgs mij
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 18:59:04 #94
236264 crew  capricia
pi_97898415
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:49 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

De effecten zijn bekend. Er wordt vanuit gegaan dat je met 0.5 promille nog kan rijden. Prima, dus dan ga ik met 0.5 promille rijden als ik een keer toch 1 of 2 biertjes heb gedronken. Ik kan daar mee leven. Ik vind dat ook niet gevaarlijk. er zijn genoeg andere oorzaken die impact hebben op de rijvaardigheden.
ben het helemaal met je eens!
Dat krampachtige gedoe van sommigen hier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_97898610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:18 schreef capricia het volgende:

[..]

voor 0,8? Klopt wel hoor, volgens mij.
Hangt van de tijd af. Als jij van 20:00 tot 02:00 vier bier drinkt en je moet dan blazen zal een deel door de controle komen en een deel niet. Het ene lichaam is echt het andere niet. Die richtlijnen zijn een indicatie, geen wet. Ik heb wel eens moeten blazen met vier bier op en er was niets aan de hand. Maar dat was 's middags 2 biertjes en 's avonds 2 en de rest frisdrank.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:21:00 #96
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97916505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:55 schreef Sessy het volgende:
TS, was je er ook al achter dat je onverzekerd rondrijdt als je bezopen achter 't stuur zit (ff in de voorwaarden van je verzekering spieken vanaf welk promillage dit is)?
Al bij 1 glaasje alcohol ben je niet meer verzekerd. Moet uiteraard de politie wel opgemerkt hebben dat de bestuurder gedronken heeft.
  donderdag 9 juni 2011 @ 02:20:07 #97
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_97923942
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:55 schreef Sessy het volgende:
TS, was je er ook al achter dat je onverzekerd rondrijdt als je bezopen achter 't stuur zit (ff in de voorwaarden van je verzekering spieken vanaf welk promillage dit is)? Dus ook al keert je verzekeraar vervolgens de schade uit, dan kunnen ze het bij jou nog komen verhalen. En voor dat soort schulden kun je zelfs de schuldsanering niet in, want dan moet je aantonen dat je te goeder trouw de schulden bent aangegaan en dat er geen sprake was van een strafbaar feit (inclusief mulderfeiten).

Dus m.a.w., rijd je iemand aan en raakt die (deels) arbeidsongeschikt, of por je je auto door de voorgevel van een huis / zijpaneel van een lexus, ben je voor de rest van je leven zwaar genaaid en leef je in slavernij zo'n beetje.
Je vergeet een ander leuk feitje. er van uitgaande dat een ontzegging van de rijbevoegdheid het zelfde is als een tijdelijk rijbewijs inname moet je dat melden bij een verzekering voor een auto als je een andere verzekeraar kiest. Vinden ze niet leuk hoor.

Overigens....Het is nog steeds mogelijk dat je een schrijven krijgt van justitie dat je je moet melden met je rijbewijs zodat ze het kunnen innemen.

Indien jij een overtreding begaat die je je laatste punt kost waardoor je het kwijtraakt neemt oom agent deze op straat nog niet in. Kan hij ook niet.
Vervolgens komt dat verhaal bij de officier op het bureau, die schrijft je ounten af en contateerd dat het afgelopen is en je dus je rijbewijs moet komen inleveren. Tussen het moment van oom agent en het moment dat je je moet melden kun je dus nog rijden en denken dat alles ok is.....

Ik zou naast de cursusboeken ook de brievenbus ff in de gaten houden.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_97925148
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 02:01 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

:') vuile... wel het positieve gevolg dat je eventueel krijgt willen maar mocht het negatief uitkomen dan opeens niets zeggen.. [..]
En dat noemt TS 'gerechtigheid en eerlijkheid' :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:12 schreef yesoke het volgende:
en niet om een uitvlucht te zoeken mja wil wel gerechtigheid en eerlijkheid snap je daarom!
quote:
Je moet gewoon geen druppel drinken als je gaat rijden, simple as that.
Moeilijker kunnen we het niet maken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:55:01 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97926071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:59 schreef capricia het volgende:

ben het helemaal met je eens!
Dat krampachtige gedoe van sommigen hier.
Al is het natuurlijk niet verkeerd om er wel heel bewust mee om te gaan en het niet op te zoeken. Maar verder wel eens dat er hier wel heel erg krampachtig wordt gereageerd.
  Official ESF Kreviewer donderdag 9 juni 2011 @ 09:34:32 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_97926769
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:48 schreef yesoke het volgende:
maar als ik dus langer me rijbewijs had had ik dit wel mogen drinken. dus met andere woorden, met 0.8 ben je nog lang niet aangeschoten/dronken...
...de limiet is toch gewoon 0,5 voor normale bestuurders? Dan was je ook gewoon het bokje geweest.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:54:03 #101
64792 Mryc
play me one more song
pi_97929027
Als e.e.a. volgens TS niet zou kloppen, waarom heeft hij destijds geen bezwaar gemaakt tegen het besluit?
pi_97929985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Onzin, je moet je aan de limieten houden. Dat panische altijd over ee nbeetje alcohol in het verkeer. Zolang je de limiet aanhoudt is er weinig aan de hand. En dan moet je ook nog de situatie meerekenen. Beetje zelfverantwoordelijkheid mag ook wel. 0.5 promille na een dag hard werken zou ik niet doen want dan ben je al traag en gaar door het werken. Maar gewoon op een zaterdagmiddag? Waarom niet! je reactiesnelheid is dan nog sneller dan als je na 10 uur werken ozu gaan rijden.
Het vervelende is alleen dat de biologie in kwestie niet zo absoluut is. Zoals jij ook al schetst, een identieke hoeveelheid alcohol bij dezelfde persoon kan op verschillende momenten een lichter/zwaarder effect hebben, en dus is het méést verstandige om gewoon helemaal niet te drinken, ongeacht wat de percentages zeggen. Die effecten zijn nl nogal lastig in te schatten, en als je het mis hebt sta je op het parkeerterrein met een (fors) afgenomen rijvaardigheid, en dan is de kans groot dat men tóch gaat rijden.

Als ik 1 glaasje prosecco drink als aperitief op een nuchtere maag, of 5+ biertjes na een maaltijd, beïnvloed dat ene glaasje prosecco mijn rijvaardigheid meer (negatief) dan die biertjes, terwijl puur op promillage bekeken dat andersom zou moeten zijn. Mede daarom drink ik dus helemaal niet als ik moet rijden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')