abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:38:08 #126
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97841086
Tevens is (als ik er nog ff over mag doorzagen :')) Twitter voor mij een veel betere tool om zakelijk met mensen in contact te blijven als ik ze heb ontmoet bij een persconferentie, product lancering of congres. LinkedIn is één ding, maar informeel elkaar op de hoogte houden op Twitter verstekt de band alleen maar als je elkaar de volgende keer weer in het echt ziet.

Soort blijvend visitekaartje zeg maar.
Confidence through competence
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:51:53 #127
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97841570
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik denk dat journalistiek de beroepsgroep is die het meest baat heeft gehad bij Twitter.

Al moet je wel de pseudo-journalistiek kaf van het koren scheiden.
Op Twitter bestaat louter peseudo-journalistiek. Het bestaat doorgaans niet uit grondige research, voor er een tweet wordt geplaatst.

Of bedoel je dat louter psuedo-journslistiek gebruikmaakt van Twitter? Dat denk ik namelijk niet. Ook de serieuze wel en dat juich ik ook toe (ik oefen er ook wel mee met mijn studenten). Maar de journalist moet al die Twitter-info vervolgens checken en duiden.

Doet allemaal niets af aan het feit dat ik niet begrijp waarom iemand de tijd en moeite neemt, noch dat iemand zich de eer toedicht, de wereld in te lichten over dat het rolgordijn wel of niet open wil, het buiten regent-maar-nu-niet-meer-o-ja-nu-toch-weer-wel of kind Henkie eindelijk weer eens een volle poepluier had.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:54:59 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97841690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
Het is meer dan dat, je moet het alleen in een context zien die het voor jou nuttig is. Ik gebruik Twitter om op de hoogte te blijven voor m'n werk, maar ik vind het ook leuk om mensen te volgen die je normaal gesproken nooit kunt bereiken, en die persoonlijk hun dagelijkse dingen te zien doen.

Heb bijvoorbeeld de auteur van dat boek wat ik laatst had gelezen, Battle Hymn of the Tiger Mother, toegevoegd aan m'n lijst. Gewoon leuk wat zo'n Harvard Professor de hele dag doet, waar ze aan denkt, wat ze leuk vindt, etc.

Het is veel te kort door de bocht om te zeggen dat Twitter alleen nuttig is om te vermelden dat je naar de WC gaat. Het is een ontzettend gave massacommunicatietool die alleen mogelijk is geworden door de opkomst van internet en met name mobiele technologie. Een groot deel van de Tweets wordt mobiel geplaatst.
Maar dat is dan toch heel wat anders dan die nutteloze dagelijkse ditjes-en-datjes de hele godganse dag rond? Als iemand leuk kan schrijven en een interessante persoonlijkheid is, dan is het natuurlijk harstikke leuk om iemand te volgen. Of als iemand, zoals Isa zegt, voor een heel specifieke groep mensen leuke dingen vertelt.
Maar waarom mijn achterbuurman de behoefte heeft om te vermelden dat de vuilnisbak zo wordt opgehaald en twee minuten later dat het is gebeurd, dát is me een raadsel.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:04:19 #129
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97842084
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar dat is dan toch heel wat anders dan die nutteloze dagelijkse ditjes-en-datjes de hele godganse dag rond? Als iemand leuk kan schrijven en een interessante persoonlijkheid is, dan is het natuurlijk harstikke leuk om iemand te volgen. Of als iemand, zoals Isa zegt, voor een heel specifieke groep mensen leuke dingen vertelt.
Maar waarom mijn achterbuurman de behoefte heeft om te vermelden dat de vuilnisbak zo wordt opgehaald en twee minuten later dat het is gebeurd, dát is me een raadsel.
Nouja, zelfs van die groep mensen kan ik het me voorstellen. Moeders die op de hoogte wil blijven van alle brainfarts van zoon en dochter, of van verre oom in verweggistan. Voor hen is de vuilnisbak naar buiten kiepen hét hoogtepunt van de dag.

Je hebt verschillende soorten Twitteraars, dus idd politici, schrijvers, celebrities, die met name tweets produceren die door iedereen gelezen en geretweet wordt. En je hebt gepeupel die alleen gevolgd wordt door familie en vrienden en collega's. Van die laatse kun je je idd afvragen wat het nut is.

Daarnaast is Twitter ook fantastisch om sentimenten te meten over de hele wereld. Nooit eerder in de geschiedenis is dit mogelijk geweest, en dat vind ik enorm gaaf. De populatie is nu nog wat scheef naar 'hippe mensen die Twitteren' maar dat trekt over een jaar of 5-10, of het nou met Twitter is of iets anders, wel redelijk bij.
Confidence through competence
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:08:44 #130
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97842292
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:51 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Op Twitter bestaat louter peseudo-journalistiek. Het bestaat doorgaans niet uit grondige research, voor er een tweet wordt geplaatst.
Ja, maar het is ook ontzettend gaaf om 5 seconden nadat iets nieuwswaardigs is gebeurd al een foto van het geheel de wereld in te kunnen studeren. Je moet de tweet van Henk en Ingrid dan wel met een grote korrel zout nemen in zo'n geval 'Vliegtuig neergestort, overal bloeddddd!!1 iedereen deaud!!11 ' maar het is ontzettend gaaf dat het zo snel kan, en dat er ook voor de mainstream journalistiek bruikbare media wordt geproduceerd, zoals foto's of video's.

quote:
Of bedoel je dat louter psuedo-journslistiek gebruikmaakt van Twitter? Dat denk ik namelijk niet. Ook de serieuze wel en dat juich ik ook toe (ik oefen er ook wel mee met mijn studenten). Maar de journalist moet al die Twitter-info vervolgens checken en duiden.
Nee, de mainstream journalistiek zit vuistdiep in sociale media, waaronder Twitter. Ik denk dat er bij krantenredacties er vrijwel geen enkele redacteur of journalist te vinden is die *niet* regelmatig van sociale media gebruikt maakt. Je moet wel, het gaat te snel.

Hun taak om het kaf van de koren te scheiden en zorgen dat in de mainstream media je echt ouderwetsch betrouwbare informatie krijgt.
Confidence through competence
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:33:21 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97843345
Zo.Dat was weer een leuk uitje naar Hoofddorp en de lekkerste Toko van Noord-Holland.
Daarna heel spannend naar een, voor ons onbekend, winkelcentrum geweest met een enorme Dirk v.d. Broek.
Spannend hoor. ;)

/twitter
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97843742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Volgens mij moet je echt alleen gaan Twitteren als je popster of politicus bent of zo.
Ik bedoel, we beginnen toch ook niet allemaal een lichtkrant op het station?
Dat bedoel ik ook, ik volg mensen/kranten/nieuws die wat te melden hebben :) En gooi er dus regelmatig een paar uit :P
#Loesje en #Verhaspeling bijvoorbeeld zijn echt leuk :D
pi_97843856
Ik vond dit wel een leuke twittersite: http://twitter.com/#!/shitmydadsays
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97844886
:D Leuk ja.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:10:26 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97845097
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, maar het is ook ontzettend gaaf om 5 seconden nadat iets nieuwswaardigs is gebeurd al een foto van het geheel de wereld in te kunnen studeren. Je moet de tweet van Henk en Ingrid dan wel met een grote korrel zout nemen in zo'n geval 'Vliegtuig neergestort, overal bloeddddd!!1 iedereen deaud!!11 ' maar het is ontzettend gaaf dat het zo snel kan, en dat er ook voor de mainstream journalistiek bruikbare media wordt geproduceerd, zoals foto's of video's.

[..]

Nee, de mainstream journalistiek zit vuistdiep in sociale media, waaronder Twitter. Ik denk dat er bij krantenredacties er vrijwel geen enkele redacteur of journalist te vinden is die *niet* regelmatig van sociale media gebruikt maakt. Je moet wel, het gaat te snel.

Hun taak om het kaf van de koren te scheiden en zorgen dat in de mainstream media je echt ouderwetsch betrouwbare informatie krijgt.
Nou dan zijn we het dus allemaal eens, maar moesten we er kennelijk allemaal ons plasje over doen. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97845335
:W Hoe is het hier?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97845674
topickiller ;(
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97845690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:16 schreef DarkElf het volgende:
:W Hoe is het hier?
Hatsjiejiejie! -O-
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_97845723
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:24 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Hatsjiejiejie! -O-
Gesundheit!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97845757
Net degene gebeld die me besmet heeft, om haar te plagen. Ze voelde zich schuldig. :+
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_97845834
Hmm toen ik straks op de klok keek was het 2 uur.....waar zijn al die uren heen
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:31:36 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97846004
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Hmm toen ik straks op de klok keek was het 2 uur.....waar zijn al die uren heen
Als een schaap door het veen... ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:38:02 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97846244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Als een schaap door het veen... ;)
Whut? oO< <--zou Bluezz dan posten.

Hoi DE! How's everything cooking, honey?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97846309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Als een schaap door het veen... ;)
):O

Heb er in ieder geval wel hoofdpijn van gekregen
pi_97846328
Hi! Goed! Net vrijwilligerswerk gedaan, was weer leuk :)
Bijna de bruiloft en volgende week lekker naar Italië, dus wie/wat doet me wat 8-)

En hoe is t in t hoge Noorden?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:41:02 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97846370
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:38 schreef Duderinnetje het volgende:

Whut? oO< <--zou Bluezz dan posten.

Verhaspeling van de juiste tekst: Uren, dagen, maanden, jaren vliegen als een schaduw heen
Verhaspeld tot: Uren, dagen, maanden, jaren vliegen als een schaap door 't veen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97846787
:W
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:53:27 #148
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97846799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:39 schreef DarkElf het volgende:
Hi! Goed! Net vrijwilligerswerk gedaan, was weer leuk :)
Bijna de bruiloft en volgende week lekker naar Italië, dus wie/wat doet me wat 8-)

En hoe is t in t hoge Noorden?
Guur en verlaten. 8-)
O nee, goed!

Damn, ik wil ook wel naar Italië volgende week. Ik mag alleen maar naar Zwolle op en neer.

Nah, heerlijk DE. Poesjes weer naar het pension?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:54:16 #149
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97846832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Verhaspeling van de juiste tekst: Uren, dagen, maanden, jaren vliegen als een schaduw heen
Verhaspeld tot: Uren, dagen, maanden, jaren vliegen als een schaap door 't veen. ;)
Is dat bijbels? Of hebben we hier de missing link van mijn algemene ontwikkeling te pakken?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97846840
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:33 schreef golfer het volgende:
Zo.Dat was weer een leuk uitje naar Hoofddorp en de lekkerste Toko van Noord-Holland.
Daarna heel spannend naar een, voor ons onbekend, winkelcentrum geweest met een enorme Dirk v.d. Broek.
Spannend hoor. ;)

/twitter
dat is vroeg!
ik eet beef noodles O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')