En die zal hij, afgaande op zijn verhaal over boetes, vast wel krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:41 schreef TNA het volgende:
Ze kunnen je vragen een verklaring van goed gedrag in te leveren.
Tja het eerste is wel van toepassing helaas..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:41 schreef Scorpie het volgende:
Ben je ooit veroordeeld dan? Of bleef het bij boetes?
Verder denk ik niet dat een schildersbedrijf inzage heeft in je criminele verleden
Waren het lichte vergrijpen of plande je een terroristische aanslagquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:43 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Tja het eerste is wel van toepassing helaas..
De regering maakt zelf mensen kansarm op zo'n manier..
Tuurlijk, de regering zorgt dat je niet naar school gaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:43 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Ik ben overal voor gepakt uiteindelijk, maar het ging om diefstal, geweld en dit soort zaken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:47 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Tuurlijk, de regering zorgt dat je niet naar school gaat.
Ze hebben geen inzage in je strafrechterlijk verleden, ze kunnen echter wel vragen om een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Afhankelijk van je veroordeling kan dit problemen geven.
Ga lekker op de Antillen werk zoeken, daar heb je dat probleem nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:43 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Een schildersbedrijf, waarbij je wellicht bij mensen thuis gaat schilderen, vindt het waarschijnlijk niet zo leuk als er iemand werkt die veroordeeld is voor diefstal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:53 schreef Picchia het volgende:
Voor de meeste banen, buiten de overheid en banken en dergelijke om, is je strafblad niet relevant. De meeste werkgevers vragen er ook absoluut niet naar.
Ik heb in mijn intakegesprek gezegd dat ik nooit wat heb gedaan ..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:00 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Een schildersbedrijf, waarbij je wellicht bij mensen thuis gaat schilderen, vindt het waarschijnlijk niet zo leuk als er iemand werkt die veroordeeld is voor diefstal.
Nee hoor, dat doen de mensen zelf. De overheid probeert met dergelijke verklaringen te voorkomen dat diezelfde mensen weer op een positie komen waar een gelegenheid zich voordoet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:43 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Een schildersbedrijf zal er inderdaad niet om malenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:51 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Ik ben overal voor gepakt uiteindelijk, maar het ging om diefstal, geweld en dit soort zaken.
Spijt van, niks kan je terug draaien in het leven.
Maar een schildersbedrijf kraait er inderdaad niet naar denk ik, als je maar goed werk levert.
Voor beveiliging moet je toestemming krijgen van de korpschef van de woonplaats waar je woonachtig bent. Moet je bij Bijzondere Wetten langs voor een stempeltje op je pas. Daar halen ze je naam ook even door het systeem.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:17 schreef Alicey het volgende:
Bedrijven hebben geen inzage in je strafrechtelijke gegevens.
In sommige beroepen en sectoren (bijv. beveiliging, bankwezen) kan om een verklaring omtrent gedrag worden gevraagd.
Haha TS gaat het slechte pad op en geeft nu de schuld aan de regeringquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:43 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Op basis van wat voor "bijzondere wet" is dat dan wel niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:34 schreef blup het volgende:
[..]
Voor beveiliging moet je toestemming krijgen van de korpschef van de woonplaats waar je woonachtig bent. Moet je bij Bijzondere Wetten langs voor een stempeltje op je pas. Daar halen ze je naam ook even door het systeem.
Hoe lang is het geleden?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:51 schreef Antilliaan010 het volgende:
Ik ben overal voor gepakt uiteindelijk, maar het ging om diefstal, geweld en dit soort zaken.
Maar een schildersbedrijf kraait er inderdaad niet naar denk ik, als je maar goed werk levert.
De staat heeft zijn uiterste best gedaan om van jou nog wat te maken. Je hebt gezondheidszorg en onderwijs gekregen, de staat heeft zijn best gedaan om jou dat onderwijs te laten volgen. De staat heeft je daarna speciaal onderwijs gegeven, je een hand boven het hoofd gehouden met een WAJONG-uitkering (Hoezo eigenlijk, ben je invalide?) en probeert je te laten werken met een jobcoach.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:43 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Hij doet toch juist nu zijn best om fatsoenlijk mee te draaien in de maatschappij? Dat ie vroeger wat fouten heeft gemaakt.. Maar inderdaad heeft de staat er niks mee te maken, maar dat snapt TS nu ook wel aangezien hij niet voor elke baan een VOG nodig heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De staat heeft zijn uiterste best gedaan om van jou nog wat te maken. Je hebt gezondheidszorg en onderwijs gekregen, de staat heeft zijn best gedaan om jou dat onderwijs te laten volgen. De staat heeft je daarna speciaal onderwijs gegeven, je een hand boven het hoofd gehouden met een WAJONG-uitkering (Hoezo eigenlijk, ben je invalide?) en probeert je te laten werken met een jobcoach.
Kortom: de staat heeft er juist alles aan proberen te doen om een faler van nature toch nog een kans te geven. Jijzelf hebt echter alle kansen die je geboden zijn weggegooid en nu heb je spijt. Dan de staat maar de schuld geven. Het beste roep je ook nog een keer 'discriminatie'
*benieuwdquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
een WAJONG-uitkering (Hoezo eigenlijk, ben je invalide?)
Wajong is allang niet meer voor alleen gehandicapten. Is meer een bijstand voor <27 jaar geworden met bepaalde "verplichtingen".quote:
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:19 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Wajong is allang niet meer voor alleen gehandicapten. Is meer een bijstand voor <27 jaar geworden met bepaalde "verplichtingen".
Een beetje serieuze spijbelaar zit tegenwoordig al gauw in de Wajong. Zeker als je ook nog een kleurtje hebt, een beetje autistisch over durft te komen of lekker onhandelbaar bent.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:43 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Wat een onzin.
het gaat wel degelijk over arbeidsongeschiktheid, maar dan op jonge leeftijd.
Ik citeer:
Wet Wajong
Jonggehandicapten en studenten die op jonge leeftijd arbeidsongeschikt raken, krijgen via de Wet Wajong ondersteuning bij het vinden van werk bij een reguliere werkgever. Als ze door hun beperking niet genoeg geld kunnen verdienen om in hun eigen levensonderhoud te voorzien, krijgen zij een (aanvullende) uitkering.
bron: rijksoverheid.nl
Bronquote:De toename van de uitgaven aan de Wajong-uitkeringen komt onder andere doordat leerlingen uit het Voortgezet Speciaal Onderwijs en het Praktijkonderwijs in de Wajong terechtkomen. Daarnaast speelt een rol dat mensen vanuit de bijstand naar de Wajong gaan. Verder hangt het ook samen met een betere herkenning van relatief nieuwe ziektebeelden zoals autisme en ADHD.
Als jij bij mensen thuis gaat schilderen bijvoorbeeld lijkt het me wel degelijk relevant of je een strafblad hebt ja of nee. Zeker als je vroeger veroordeelt voor inbraken etc. Even lekker schilderen bij een klant en direct de inboedel even checken, zodat je 's avond met wat maten langs komt om de spullen op te halen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:51 schreef Antilliaan010 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de Wajong NORMAAL gesproken bedoeld is zoals jij postte, alleen is het in de praktijk toch net iets andersquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:43 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Wat een onzin.
het gaat wel degelijk over arbeidsongeschiktheid, maar dan op jonge leeftijd.
Ik citeer:
Wet Wajong
Jonggehandicapten en studenten die op jonge leeftijd arbeidsongeschikt raken, krijgen via de Wet Wajong ondersteuning bij het vinden van werk bij een reguliere werkgever. Als ze door hun beperking niet genoeg geld kunnen verdienen om in hun eigen levensonderhoud te voorzien, krijgen zij een (aanvullende) uitkering.
bron: rijksoverheid.nl
Zo heet die afdeling bij de politie, zoals je misschien weet geven hun ook wapenverloven af.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op basis van wat voor "bijzondere wet" is dat dan wel niet?
quote:Toestemming medewerkers
Alle medewerkers (ook degenen die geen beveiligings- of recherchewerkzaamheden uitvoeren) worden door de afdeling Bijzondere wetten van de politie gescreend op betrouwbaarheid.
Toestemming: voor welke medewerkers?
Beveiligingsorganisaties en recherchebureaus moeten voor elke medewerker apart toestemming aanvragen bij de korpschef. Voor leidinggevenden is eveneens toestemming van de minister van Justitie nodig.
Betrouwbaarheid
De medewerker mag de laatste 8 jaar geen gevangenisstraf opgelegd hebben gekregen en de laatste 4 jaar niet zijn veroordeeld tot het betalen van een geldboete voor het plegen van een misdrijf. De korpschef kan ook negatief oordelen als er wel een proces-verbaal is opgesteld, maar deze niet tot een veroordeling heeft geleid. Of als er andere ernstige bezwaren zijn die niet in een proces-verbaal of politierapport staan vermeld.
Als het betrouwbaarheidsonderzoek van de afdeling Bijzondere wetten geen bijzonderheden oplevert en de medewerker het vereiste diploma heeft (of een ontheffing daarvoor), verleent de korpschef toestemming.
Tegenwoordig is je hele strafrechtelijke verleden (inclusief transacties etc.) in te zien door COVOG. Het is wel weer zo dat COVOG anders omgaat met "jeugdzonden" dan met strafbare feiten die je als volwassene hebt gepleegd. Ook speelt de ernst van de strafbare feiten een rol.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:29 schreef Sessy het volgende:
Volgens mij is je strafblad van voor je 18de sowieso niet in te zien (behalve als je voor de aivd gaat werken, die kunnen het geloof ik WEL inzien in het kader van een veiligheidscheck voor de eigen medewerkers, maar ook daar is het niet zo dat een jeugdvergrijp automatisch betekent dat je er niet in komt maar kijken ze naar wat je hebt gedaan)
Mij lijkt dat administratiefrechtelijk meer voor de hand ligt. Ik las echter in eerste instantie ook alleen de OP en later pas de rest van het topic en in de rest van het topic gaat het toch wel weer echt om strafrechtelijke feiten.quote:, maar krijg je voor het ontwijken van je leerplicht serieus strafrechtelijke boetes? Zou denken dat 't meer voor de hand ligt dat administratiefrechtelijk aan te pakken? Weet niet hoor.
Het gaat niet alleen om zijn gedrag maar ook wat hij denkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:42 schreef Skint het volgende:
[..]
Hij doet toch juist nu zijn best om fatsoenlijk mee te draaien in de maatschappij? Dat ie vroeger wat fouten heeft gemaakt.. Maar inderdaad heeft de staat er niks mee te maken, maar dat snapt TS nu ook wel aangezien hij niet voor elke baan een VOG nodig heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |