abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:10:50 #226
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_97931747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:02 schreef zeebeschuit het volgende:
Iemand een idee hoelaat de deuren op zondag open gaan van het terrein?
Deuren?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:12:20 #227
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_97931807
quote:
Durf op pinkpop.nl te kijken.. :{w
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_97931998
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:13 schreef Audreyoot het volgende:
Volgens mij zijn er dit jaar overal toiletten aangesloten op het riool?
Alleen die toilet bij het hoofdpodium toch?
Volgens mij niet alles en sowieso niet op de camping.
pi_97932042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:12 schreef theKiD het volgende:

[..] kon het niet vinden.

Durf op pinkpop.nl te kijken.. :{w
pi_97932155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:18 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Alleen die toilet bij het hoofdpodium toch?
Volgens mij niet alles en sowieso niet op de camping.
JAZEKER op camping B iig wel :D Daar waren vorig jaar al riooltoiletten in het wasgedeelte :)

Oh en camping C is eco camping, daar worden de wc's doorgespoeld met douchewater etc
pi_97932170
quote:
Het festivalterrein is geopend:
zondag 12 juni vanaf 11.00 uur, aanvang programma 13.00 tot 23.00 uur
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_97932187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:39 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zeg ik zag bij de verboden spullen geen "Hooi" staan. mag dat dit jaar wel?
Stond er voorgaande jaren expliciet bij vermeld.
Uit het Pinkpop informatie boekje:

Koop geen drugs, gebruik geen drugs, rook niet en drink matig, zodat men meer kans maakt om Pinkpop 2012 en volgende jaren te halen. Het is volgens de Nederlandse wet verboden om drugs bij je te hebben of te verhandelen. De politie hanteert een zero tolereancebeleid wat inhoudt dat drugs op Pinkpop niet zijn toegestaan. Politie en organisatie kunnen bagage hierop doorzoeken.
pi_97932221
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:23 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Uit het Pinkpop informatie boekje:

Koop geen drugs, gebruik geen drugs, rook niet en drink matig, zodat men meer kans maakt om Pinkpop 2012 en volgende jaren te halen. Het is volgens de Nederlandse wet verboden om drugs bij je te hebben of te verhandelen. De politie hanteert een zero tolereancebeleid wat inhoudt dat drugs op Pinkpop niet zijn toegestaan. Politie en organisatie kunnen bagage hierop doorzoeken.
Oh die hooi }:| zeg dan gras
pi_97932240
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:23 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

JAZEKER op camping B iig wel :D Daar waren vorig jaar al riooltoiletten in het wasgedeelte :)

Oh en camping C is eco camping, daar worden de wc's doorgespoeld met douchewater etc
Camping B wel inderdaad, had ik even niet meer aan gedacht. Ondanks die riooltoiletten stinkt 't er even goed haha ;)
pi_97932332
quote:
Een plasje op Pinkpop is goud waard

Alles voor een groener en beter milieu. Ook op Pinkpop in Landgraaf. Dit jaar wordt voor de eerste keer de urine van mannelijke bezoekers ingezameld om te verwerken tot kunstmestvervangers. Jan Smeets investeert in duurzaam afvalbeheer, energieverbruik, voedsel en transport om de enkele jaren geleden toegekende Green ‘n' Clean Award volledig waar te maken

Een plasje dat omgetoverd wordt in kunstmestkorrels. De mannelijke bezoekers van Pinkpop zullen er tussen al het muziekgeweld op het Megalandterrein wellicht niet meteen bij stilstaan, maar met hun bezoekje aan het toilet leveren ze komend weekeinde een belangrijke bijdrage aan een groener milieu.

In een hoek op de festivalwei komen vier speciale plaskruisen met in totaal twaalf urinoirs te staan. "Daarin kan 36 ton pure urine worden opgevangen”, vertelt Jan Smeets. "De urine wordt vervolgens in tanks naar het bedrijf GMB in Zutphen gebracht. Dat is niet alleen een ontlasting voor het riool in Landgraaf, maar levert vooral waardevolle ‘grondstoffen' op. Uit het plasje van de bezoekers worden onder meer fosfaat en stikstof teruggewonnen om er kunstmestkorrels van te maken.”

Het bezoek aan het toilet is in dat geval goud waard en het zou zo maar kunnen zijn dat de kunstmestkorrels uiteindelijk hun weg weer terugvinden naar het grasveld op het Megalandterrein. Smeets lacht. "Ik sluit het helemaal niet uit. Maar het gaat op de eerste plaats natuurlijk vooral om van Pinkpop een groener festival te maken.”

Bart Wicherink, productmanager bij GMB, ziet de pilot in Landgraaf met vertrouwen tegemoet. GMB beschikt over een urineverwerkingsfabriek die sinds oktober vorig jaar operationeel is onder de naam SaNiPhos. "We zitten in de proeffase. Alleen van pure urine kun je vloeibare kunstmestvervangers maken. Ook korrels worden geproduceerd. Er mag dus geen spoelwater of toiletpapier bij zitten. Daarom gebruiken we alleen de urine van de mannelijke bezoekers van het festival.”
Als het project succesvol is, bestaat de mogelijkheid dat volgend jaar veel meer plaskruisen op het terrein neergezet worden.

Bij popfestivals draait het allang niet meer om alleen de artiesten die optreden. Op plekken waar in enkele dagen tijd tienduizenden bezoekers samenkomen, stapelt de afvalberg zich op. Lege bakjes van etenswaren, drinkbekers. Maar ook uitlaatgassen van dieselgeneratoren zorgen voor de nodige vervuiling. De festivalorganisaties is er veel, zo niet alles, aan gelegen om deze aanslag op het milieu een halt toe te roepen. Pinkpop maakt daar al een hele tijd werk van. In 2008 kreeg Jan Smeets de Green ‘n' Clean Award uitgereikt, vanwege verdiensten op het gebied van duurzaam management, transport, afvalbeheer, energieverbruik, voedsel en waterverbruik.
"En we proberen ons steeds verder te ontwikkelen op dat vlak. Vorig jaar is Jasmijn, een van de medewerkers van Buro Pinkpop, speciaal naar het Coachella Festival in de Verenigde Staten geweest om nieuwe ideeën op te doen en te kijken hoe daar omgegaan wordt met een groener festival. Je kunt wat dat betreft niet stil blijven staan.”

Dus doet Smeets dat ook niet. Behalve het feit dat dit jaar voor de eerste keer urine ingezameld wordt, heeft hij camping C omgedoopt tot Eco-camping. Duizenden jongeren slaan daar de komende dagen hun tentjes op en proberen na een bomvol festivalprogramma in de nachtelijke uren enige slaap te vinden. En wat is dan prettiger om de dag te beginnen met een biologisch ontbijt en je vervolgens per Sun-shuttlebus op zonne-energie naar de toiletten en douches te laten vervoeren? Na een verfrissende wasbeurt wordt vervolgens het douchewater gezuiverd en weer gebruikt als spoelwater voor de toiletten. Smeets doet ook een beroep op de bezoekers zelf. Op de camping wordt afval gescheiden ingezameld. "Wie een volle vuilniszak inlevert, krijgt er een souvenir voor terug.”

En zo gaat het op het festivalterrein zelf ook. Daar leveren ingezamelde drinkbekers vervolgens consumptiebonnen op. "En zo halen we toch ongeveer veertig ton aan plastic op”, zegt de Pinkpopbaas.

Maar het zijn natuurlijk niet alleen de meer dan zestigduizend bezoekers per dag die een groene duit in het zakje doen. Ook in het backstagegedeelte wordt het belang van een schoner milieu onder de aandacht gebracht. Zo wordt het water van de douches van de artiesten verwarmd door zonnepanelen. "Maar als ze dat niet warm genoeg vinden, kunnen we altijd nog ingrijpen”, haast Smeets zich te zeggen
_O-
pi_97932350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:25 schreef Exterminator het volgende:

[..]

Camping B wel inderdaad, had ik even niet meer aan gedacht. Ondanks die riooltoiletten stinkt 't er even goed haha ;)
Ja das waar, stinken doet het toch :) Maar gelukkig zit je dan niet met je neus op een urinoir waarin gescheten is :N
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:34:13 #237
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_97932496
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:25 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met dat gras :P???
pi_97932517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:34 schreef mr-green het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met dat gras :P???
:) is officieel verboden

Edit: officieel gedoogd maar jan wil het niet hebben dus op PP is het officieel verboden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:38:05 #239
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_97932613
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:34 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

:) is officieel verboden

Edit: officieel gedoogd maar jan wil het niet hebben dus op PP is het officieel verboden.
:7
pi_97932638
Vast een stomme vraag haha, maar 't is alweer een tijdje geleden dat ik op de camping ben gebleven. Hoe doen jullie dat met je tent? Een slotje erop? Of een slotje op je tas?

Ik zie mezelf namelijk niet 's nachts nog met een sleuteltje die tent open maken, maar heb ook geen zin in gejatte zooi natuurlijk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:42:06 #241
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_97932723
ik doe een slotje op mijn tent niet op mijn tas, als iemand echt je spullen wil hebben krijgt hij ze toch wel maar door zo'n slotje maakt je het wel stukken moeilijker
Wat doe ik hier?
pi_97932982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:39 schreef searchanddestroy het volgende:
Vast een stomme vraag haha, maar 't is alweer een tijdje geleden dat ik op de camping ben gebleven. Hoe doen jullie dat met je tent? Een slotje erop? Of een slotje op je tas?

Ik zie mezelf namelijk niet 's nachts nog met een sleuteltje die tent open maken, maar heb ook geen zin in gejatte zooi natuurlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:42 schreef tdrone het volgende:
ik doe een slotje op mijn tent niet op mijn tas, als iemand echt je spullen wil hebben krijgt hij ze toch wel maar door zo'n slotje maakt je het wel stukken moeilijker
Als ze je tent in willen komen ze er toch wel in, met of zonder slotje.
Ik ben een meisje =)
pi_97933040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:48 schreef Dupje het volgende:

[..]

[..]

Als ze je tent in willen komen ze er toch wel in, met of zonder slotje.
Dat dus.. ik doe er wel een slotje op maar bij de meeste diefstallen snijden ze de tent open of halen ze de complete tent neer :N
pi_97933060
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:50 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dat dus.. ik doe er wel een slotje op maar bij de meeste diefstallen snijden ze de tent open of halen ze de complete tent neer :N
Precies, daarom dus geen slotje.
Ik ben een meisje =)
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:53:36 #245
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_97933123
Gewoon niets waardevols mee nemen?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:04:03 #246
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_97933452
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:25 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Er stond daadwerkelijk hooi. Ik bedoelde geen drugs.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_97933618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:04 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Er stond daadwerkelijk hooi. Ik bedoelde geen drugs.
Dus toch, ik dacht al dat ik niet meer meekwam met de allernieuwste slang :P

Maar ik weet het nog steeds niet waarom geen hooi en welke idioot dat meeneemt.

Edit: ah misschien vanwege een gevalletje in 2009:

"Voor het podium krijgt iemand een idee: aangespoord door de naam van de band plukt hij wat hooi van de grond en gooit het in de lucht. Plots begint de rest van het publiek zijn voorbeeld te volgen. Binnen twee minuten ligt de frontstage en een stuk van het podium bedekt onder een laag van 30 centimeter. De cameraman van de Nederlandse tv moet voortdurend het droge gras van zijn scherm vegen en maakt zich boos. ,,Waarom verspillen jullie al dat gras, er is al zo weinig groen'', reageert Gaz Coombes. Een beetje een zure opmerking, maar Supergrass was wel fantastisch."
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:12:29 #248
339865 cowmoes
juuuuuuuungenn
pi_97933756
Wanneer je een slotje op je tent doet lokt dat juist ongure types. Als je het mij vraagt ;) gewoon geen waardevolle spullen mee

[ Bericht 5% gewijzigd door cowmoes op 09-06-2011 13:14:03 (verkeerde zinsbouw) ]
pi_97933918
Haha ok, thanks allemaal. Laat het gewoon maar zo dan, zie wel wat er gebeurt. :-)
pi_97934226
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:47 schreef theKiD het volgende:

[..]

Mensen die "mensen met .... :') " zeggen :')
Mensen die happen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')