quote:
Op donderdag 9 juni 2011 10:31 schreef Razor21 het volgende:Click-through rateDit heeft natuurlijk direct verband met het aantal pageviews. Bekijkt een bezoeker meer pagina’s voordat deze op een advertentie klikt dat is de CTR lager. Een hoge CTR kun je halen door alternatieve (irritante) advertentieblokken te kiezen. Uit mijn eigen onderzoek blijkt dat vierkanten (large rectangle) en Skyscrapers (160×600 pixels) verreweg het beste scoren.
Het standaard bannerformaat van 468×60 pixels is met voorsprong de slechtste keus. Ook de kleurstelling van de advertentieblokken heeft invloed, zo is er bijvoorbeeld “blending”, het onopvallend maken van een advertentieblok zodat deze schijnbaar bij de site hoort. Een ander iets wat een positief effect heeft is het weglaten van de border (zelfde kleur als achtergrond), dit levert vaak makkelijk 10% extra klikken op.
Dan is er natuurlijk het trukje wat ik in mijn vorige blogpost al even kort aantipte: Heb je een site die voornamelijk bezoekers door zoekmachines heeft dan is de navigatie voor bezoekers alleen maar lastig. Een bezoeker heeft idealiter maar twee keuzes, of de website verlaten of op een advertentie klikken. De links binnen een webpagina “verhullen” kan een optie zijn om de keuze van een bezoeker in te perken.
Dit is een pagina voor op je nieuwe site?
Opbouwende kritiek: Gebruik images erbij van hoe je de kleurstijlen/palette instelt, heel veel mensen weten dat niet.. kijk alleen dit topic al

Keyword density, welk keywords mik je op? Lijkt mij CTR, laat deze dan in 5/6% van je tekst voorkomen, daarnaast praat je over CTR maar je mikt eigenlijk op de Adsense CTR want je kunt niet overal je border/achtergrond aanpassen, gooi wat keywords met 'adsense' 'adsense advertenties' e.d. erbij.
Uitleg wat houdt CTR precies in, ook al is het logisch in het Engels zou ik het toch uitleggen en ook hoe je je eigen CTR berekend.
Het liefst minimaal 300 woorden, 300-500 is het beste, jouw tekst heeft er 188, schrijf wat uitgebreider, je kunt ook beginnen over een kleine bijzaak hoe het toepassing heeft op ecpm, clicks etc en dan link je binnen je eigen blog naar die pagina's.