Alright, dan van mij ook eindelijk verslag van de meet. Bij voorbaat excuses voor het lange verhaal.

Zaterdag 4 juni. De wekker gaat om 10 uur. Zaterdag is nou niet echt een dag dat je vroeg op wilt staan, althans niet voor mij.

Dus die wekker gaat, en ik rol uit bed. Vandaag is de meet! Ik heb er zin in. Eerst even een bakkie achter de pc, beetje posten in het topic... En ik zie dat Deelnemer en Techno toch nog hebben geprobeerd MLiG over te halen om toch te komen. Tof, hopelijk heeft het effect. Na het kopje koffie toch maar even kijken hoe laat ik de bus moet nemen....
Stik!! Ik moet over 20 minuten weg! Utrecht blijkt toch steeds wat verder weg te liggen, ik weet ook niet wat het is.

Snel snel onder de douche, zo snel mogelijk mijn haar doen (wat zijn krullen toch een ellende in zo'n geval) en snel tas inpakken. Shit shit, geen tijd om boodschappen te doen. Dan maar ter plekke zonnebrand halen.

De bus vertrekt van recht voor mijn deur, maar die heb ik 5 minuten geleden al gehoord dus ik besluit toch maar de auto te pakken naar het station. Rottig, want haastig rijden is totaal niet mijn ding en moet nog jakken ook om alsnog de trein te halen... Verdorie, waarom ben ik ook zo'n chaoot?
Op het station snel de auto parkeren, totaal vergeten te kijken of je ook moet betalen, chipkaart opladen en hup de trein in. Hèhèè. We zijn onderweg.

Tegen half 2 kom ik aan op Utrecht CS en snel nog even de Etos binnen voor zonnebrand (1+1 gratis, yeey!) en wat andere boodschappen. Nog even toiletteren want lange toiletloze middag voor de boeg... en door naar de Burger King. Daar staat al iemand die ontzettend lijkt op Mystikvm (lang leve de uitvinding van het Fotoboek), met zo bleek later Daalder82. Achteraf bedenk ik me dat die echt een prestatie heeft geleverd om daar zomaar even te gaan staan wachten als eerste, in zijn eentje, ik zag daar zelf ook al zo tegenop!
Ik loop naar het tweetal toe en we maken kennis. Daalder stelt zich in de eerste instantie voor met zijn eigen naam dus ik even confused... Maar onder het mom van 'Durf Duidelijkheid te Vragen (SIRE, red.) is dat snel opgelost. Mystikvm komt ook meteen over als iemand die niet kan wachten tot er gezelligheid heerst en daar ook het voortouw in neemt

En na zijn statement tegen Schenkstroop over zijn huidproblemen had ik me hem ook wat anders voorgesteld qua uiterlijk, ondanks de FoBo... Dat valt ontzettend mee, eigenlijk best een stuk!

We beginnen eigenlijk meteen honderduit te kletsen met z'n drieën, verrassend genoeg. Het is toch altijd maar afwachten of het goed genoeg klikt met iedereen dat het tot een leuk gesprek komt, zeker als je nog met zo weinig bent.
Andere meeters komen er langzaam bij druppelen. Ik ben alweer helemaal vergeten dat ik een top draag met mijn UI erop voor de herkenbaarheid, dus als er kerel met zijn zelfverzekerde houding op ons af komt stappen schrik ik een beetje van zijn zeer helderblauwe ogen met indringende blik. Gelukkig, het is Halcon maar.

Hij valt me meteen al ontzettend mee. De bully van het topic (sorry Halcon

) ziet er eigenlijk gewoon heel normaal en aardig uit en blijkt dat ook te zijn. Nogmaals sorry Halcon, je reputatie is echt naar de klote.

Vergeef me als ik de volgorde van binnendruppelen niet meer 100% weet trouwens.
Kipknots komt ook aanlopen en stelt zich in de eerste instantie voor met zijn eigen naam. Na het gebruikelijke korte moment van verwarring weet iedereen weer wie wie is en het gesprek gaat vrolijk verder. Ook Kipknots weet in te haken op het lopende gesprek, net als alle andere meeters die nog komen trouwens. Hij heeft een zachtaardige uitstraling en kijkt iedereen met interesse aan, zo komt het over in elk geval. Er heerst een relaxed en gezellig sfeertje in het groepje. Ik blijf het apart vinden, ondanks de eerdere meets die ik heb meegemaakt. Je verwacht toch een beetje een gespannen en misschien angstig sfeertje, vanwege de verhalen in het topic. Maar ook nu blijkt weer dat de verhalen slechts een uitvergroting van bepaalde details van iemands persoonlijkheid zijn.
Dyna18 komt ook aanlopen. Ik zie hem pas als hij in het groepje staat en zich voorstelt want in gesprek... En ben prompt perplex. Wat een leuke vent! Verbazing, want na zijn verhalen had ik toch op z'n minst een wat minder zelfverzekerd ogend persoon verwacht. Staat daar ineens een brééd grijnzend, open en vrolijk persoon voor m'n neus! Misschien dat zenuwen hier een rol spelen, bedenk ik me, maar bottom's up voor hoe deze man daarmee omgaat hoor.

Niets van gemerkt!
Deelnemer sluit zich aan bij het groepje. Ontzettend vraagteken boven mijn hoofd, hij is tenslotte wat ouder dan de rest en naar mijn weten stond er helemaal geen ouder persoon op het lijstje meeters dat zich had opgegeven. "Nee hè, komt er nou een compleet random hippie zich aansluiten omdat ons groepje zo gezellig is?!", denk ik bij mezelf. Niet dat hij eruit ziet als een hippie, maar ja welke middle-aged persoon sluit zich aan bij willekeurige gezellige groepjes? Alleen hippie-types toch?

Maar het blijkt toch Deelnemer te zijn, gelukkig. Wel een verrassing dat hij toch is komen opdagen, al had ik het ergens wel verwacht. Voorspelbaar ben je soms, Deelnemer.

Hij ziet er verder ook goed uit, beetje prettig gestoord wel, maar niet storend. Ik vind hem verder ontzettend op Jeroen van Inkel lijken, maar dan wat groter.

Met z'n zessen duiken we nog even de AH to go in voor een versnapering en wat te drinken en lopen dan richting het gekozen park, Oog in Al. Omdat we het niet echt eens waren geworden in het aanmeldtopic over de locatie, was dat na een rondje Streetview in mijn ogen de beste. Wel 20 minuten lopen, maar dan heb je ook wat!

Met dank aan inwoner Dyna, meteen gebombardeerd tot Grote Smurf, en het Google plattegrondje vinden we uiteindelijk na wat omlopen dit prachtige en verrassend rustige park. We zoeken een plekje in de schaduw, aan de waterkant en strijken neer. Ik blijk ook echt in alle haast het slechtst voorbereid te zijn als iedereen een handdoek tevoorschijn tovert en dingen als bekertjes enzo. Captain Chaos.

Ook ben ik compleet vergeten mijn telefoon op te laden... En inderdaad, na een sms of wat valt de telefoon uit. Hoe stom kun je zijn, als je het nummer rondstuurt als meetcontact.

Als de telefoon dreigt uit te vallen schrijven we snel de nummers op die hebben ge-smst en Mystik komt to the rescue

.
Mylifeisgrey belt op. Hij is onderweg! Iedereen is helemaal verbaasd, haha. Op een zeer positieve manier. Meteen respect alom, er valt zelfs een opmerking dat het net is of Sinterklaas komt.

Gewoon omdat niemand het verwacht. Maar hij doet het toch maar even! Ontzettend tof. Grote Smurf hangt intussen met hem aan de telefoon om uit te leggen waar hij heen moet, met behulp van de enorme Falk kaart van Utrecht die Deelnemer had meegenomen, waarvoor dank. Als hij uiteindelijk aan komt wandelen verbaas ik me wederom over hoe verkeerd je iemand in kunt schatten op basis van tekst. Deze jongeman is hooguit wat bleek omdat 'ie haast niet buiten komt, maar verder hartstikke normaal, eerder good looking zelfs. Zelfs qua kleding helemaal niets mis, gewoon een leuke gast om te zien. De onzekerheid straalt er wel een beetje vanaf, is ook niet gek want we zijn stuk voor stuk op gaan staan om hem beter te kunnen zien aanlopen.

Wat een helse aankomst voor dat geweest zijn voor hem! Maar hij liep gewoon door en na het ongemakkelijke moment van "Nah, hier ben ik dan" is hij degene die het staren doorbreekt en iedereen netjes een hand geeft (!), waarna we weer gaan zitten en het gesprek verder gaat.
Even later en na een belletje met Grote Smurf heeft ook Minnemin het park gevonden. Wat een stuk komt daar aanlopen, moet iedereen gedacht hebben.

Wederom verbazing, over hoe duidelijk alle soorten en maten van de bevolking last hebben van onzekerheid met versieren en contacten. Ongelooflijk leuke meid om te zien. En gelukkig ben ik niet meer de enige vrouw.
Uiteindelijk is het groepje compleet als Godshand aan komt lopen. Hij heeft zijn gitaar meegenomen en neemt na de voorstelronde meteen plaats in de kring en begint te pingelen. Heerlijk relaxt sfeertje heerst er nu.... Het is lekker warm, we zitten in een prachtig park met gezellige mensen, en die gitaarmuziek maakt het helemaal compleet. Even een geluksmomentje.
De gesprekken lopen verder, zoals gezegd gezellig. Helaas praat je met de een wat meer dan met de ander, je kunt tenslotte niet met zoveel mensen tegelijk spreken... Mylifeisgrey heeft me nog ontzettend goede en bruikbare tips gegeven over autorijden. Ik heb pas net een auto (benzine) en ik heb altijd problemen met wegrijden als de motor warm is. Met Mylifeisgrey's tips gaat het nu een stuk beter. Dankjewel, MLiG, ik had er echt wat aan!

Verder weet ik niet zo goed of iemand ook echt bruikbare tips en trics heeft meegekregen of -gegeven op deze meet. Het voornaamste is denk ik dat er een aantal best hun grenzen hebben verlegd wat betreft contact leggen, dus dat is op zich al een heel mooi gegeven denk ik! Ook was het gewoon leuk en gezellig, dus dat alleen al maakte het meer dan de moeite waard.
Tegen de klok van 6 uur staan de eerste mensen op om naar het station terug te keren en hun weg te vervolgen naar afspraakjes of feestjes. De tijd is omgevlogen, ik kom ook tot de ontdekking dat ik weg moet. We besluiten met zijn allen terug te lopen en onze wegen scheiden. Het grooste deel gaat met zijn allen nog uit eten, en ik vervolg mijn weg naar mijn.. afspraak.
Samengevat!
Mystikvm: dat biertje moeten we zeker doen, vind je echt ontzettend tof en gevat.

Daalder82: met je social skills is niets mis als je eenmaal over je onzekerheid heen bent.

Kan erg leuk met je kletsen en lachen.
Dyna18: Ik zei het al op de meet, je bent ook een erg leuke man om te zien en om tegen te ouwehoeren. Als je eenmaal over je drempels heen bent zie ik jou echt wel met een lekker ding naast je lopen, je bent aantrekkelijk en ook nog eens gezellig.

Halcon: Ik vond je in het begin dat ik hier kwam posten echt een lul.

Dat werd van lieverlee minder, maar nu ben ik compleet overtuigd dat je een prima gast bent waar ik net zo goed een biertje mee zou kunnen drinken.

Deelnemer: Ik kan nog steeds weinig hoogte van je krijgen.

En heel eerlijk, ons meningsverschil een tijdje terug zat me nog steeds dwars. Maar daarnaast kom je over als een leuke, spontane kerel met een vleugje prettig gestoordheid (in positieve zin). Moet ook zeggen dat je goed gekleed ging, die blouse stond je echt goed.
Minnemin: Ik vind het jammer dat ik je niet zo veel gesproken heb eigenlijk, hopelijk komt dat de volgende keer goed. Ik was wel onder de indruk van je verschijning en kon haast niet geloven dat je zo onzeker bent soms.

Mylifeisgrey: Nogmaals, echt super dat je toch bent gekomen. Ik merkte dat je in het begin een beetje schrok als ik wat tegen je zei, maar het duurde niet lang voor dat over was. Zolang het onderwerp maar iets is dat je interesseert klets je honderduit en lijkt je onzekerheid helemaal weg te vallen. Je bent ook echt geen straf om te zien, vind ik.

Godshand: Stiekem ben je ontzettend lekker ding.

Misschien lag het aan de gitaar, heb daar een zwak voor

maar je relaxedheid en volwassen manier van spreken zijn tof. Volgens mij ben je een aanwinst voor elke vrouw.
Kipknots: Ook jou niet veel gesproken, vooral tijdens de wandeling naar het park, maar je straalt zoveel openheid en aardigheid uit! Nodigt uit om met je te kletsen. Heel tof om te horen over je reizen enzo, hou dat vol, het bouwt karakter, dat is aan je te merken.

Het was leuk en gezellig!

En ja ik overdrijf soms met mijn verslagjes, wen er maar aan.