naja, k luister naar marilyn manson, slayer, behemoth, rammstein, jack off jill ( voornamelijk ), godsmack
nouja, ook heel af en toe pennywise, papa roach, en dat soort ongein
sum41, direct, en die andere stampers.... muh, system of a down e.d. SUCKS, soms is hun muziek matig
ze zijn zooooooo commercieel en van heel Nederland.. zo soft... gewoon vrijwel kut, maar soms wel ff leuk
najah dat was ut heel kort gezegd
dooooooei
quote:Dan zou je nooit fan van Rammstein of Marilyn Manson kunnen zijn, natuurlijk...
Op zaterdag 22 juni 2002 22:21 schreef HotXXX het volgende:
Dus als ze eenmaal wat geld verdienen met hun muziek is het opeens kut ??
quote:mazl
Op zaterdag 22 juni 2002 22:15 schreef ramstamper het volgende:
dooooooei
quote:Die ook comerciele muziek maken
Op zaterdag 22 juni 2002 22:22 schreef Zander het volgende:
Dan zou je nooit fan van Rammstein of Marilyn Manson kunnen zijn, natuurlijk...
quote:En al helemaal niet van Papa Roach...
Op zaterdag 22 juni 2002 22:22 schreef Zander het volgende:[..]
Dan zou je nooit fan van Rammstein of Marilyn Manson kunnen zijn, natuurlijk...
Laat ik ut niet helemaal commercieel of niet noemen. Maar bijvoorbeeld Rammstein en Marilyn Manson... zijn niet van heel Nederland. Within Temptation, was ooit onbekend en is nu gewoon van heel Nederland geworden, dat is uitermate kut.
Zo zijn sum41, direct, en dat soort groepjes ook gelijk van heel Nederland. Iedereen die 1 liedje leuk vind, vind gelijk de band fantastisch....
Terwijl de rammstein- en marilyn manson-fans vaak ook echte fans zijn, en niet van die meelopers .... hoe vertel ik dit nou... die vinden gewoon de muziek écht goed.
Ze zijn niet gelijk van heel Nederland, maar van de echte fans... omt zo te moeten noemen. Snapt iemand ut?
Naja hopelijk is mn verhaaltje n beetje duidelijk
(Rammstein & manson stonden ook weleens in de top 40 )
quote:Had ik gewilt
Op zaterdag 22 juni 2002 22:33 schreef hielkej het volgende:
Je had naar waldrock moeten gaan
maarjah..... k heb me er gelukkig al gelijk niet in verdiept, al gelijk gezegd dat ik niet ging
dus ik vind ut alleen jammer dat ik niet ging.... meer niet
quote:Jawel, tainted love - sonne,mutter,links?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:35 schreef tvdleur het volgende:
Ok, als ik het goed begrijp mag niemand eens een hit hebben?(Rammstein & manson stonden ook weleens in de top 40
)
quote:Zeg rotte medemens, wil je ff je mond houden? Ik ben namelijk helemaal geen fan van papa roach, ik luister ut zo heeel af en toe, eigenlijk nooit maar ooit vond ik ut goed en nu luister ik ut om ouwe herinneringen op te halen.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:30 schreef -IDivinity- het volgende:[..]
En al helemaal niet van Papa Roach...
Het is idd gewoon bullshit om te zeggen dat iets kut is als het commercieel is.
quote:Nou, dat kan nooit lang geleden zijn, dan....
eigenlijk nooit maar ooit vond ik ut goed
quote:Ik vind het gewoon ontzettend jammer als de muziek meelopers aantrekt. Dan wordt je zelf misschien ook als meeloper gezien en dat vind ik uitermate kut.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:44 schreef MuadDib het volgende:
Maar dat muziek meelopers aantrekt hoeft toch niet te betekenen dat het slecht is?
En idd, zijn bijv. The Beatles slecht omdat ze zoveel platen verkochten? Ik dacht van niet...
Kortom: het moet voor de echte fans blijven
quote:En ik ben een echte fan van SoaD, maar omdat ze een keer een hit hebben gehad is het ineens niet meer voor de echte fans? Wat een ongelofelijke bullcrap.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:50 schreef ramstamper het volgende:[..]
Maajrah.... like you care
quote:Laat hun lekker in hun waarde zeg. Als ze die muziek leuk vinden, so friggin' what? En waar maak je je druk om? Die "nep-fans" waar jij je zo druk over maakt zijn na een maand alweer fan van iets anders, dus wat voor een last heb jij er dan van?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:54 schreef ramstamper het volgende:
Muh... t woord commercieel was niet letterlijk bedoeld.
k Bedoelde ur meer mee dat overal bosjes fans rondwandelen die niet fan zijn enzo..... dat 'van heel nederland'Maajrah.... like you care
quote:maar doet dat af aan de muziek?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:54 schreef ramstamper het volgende:
Muh... t woord commercieel was niet letterlijk bedoeld.
k Bedoelde ur meer mee dat overal bosjes fans rondwandelen die niet fan zijn enzo..... dat 'van heel nederland'Maajrah.... like you care
quote:Erger jij je er dan niet aan, dat ur van die huppelkutjes roepen dat ze er fan van zijn, terwijl ze alleen chop suey n geweldig nr. vinden? de rest kennen ze vaak niet eens
Op zaterdag 22 juni 2002 22:53 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
En ik ben een echte fan van SoaD, maar omdat ze een keer een hit hebben gehad is het ineens niet meer voor de echte fans? Wat een ongelofelijke bullcrap.
quote:Ik heb er geen last van. Op het concert volop feest gevierd tussen de andere mensen. Wat maakt het uit als ze naar een concert gaan en ook los kunnen gaan?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:58 schreef ramstamper het volgende:[..]
Erger jij je er dan niet aan, dat ur van die huppelkutjes roepen dat ze er fan van zijn, terwijl ze alleen chop suey n geweldig nr. vinden? de rest kennen ze vaak niet eens
Ik zou r persoonlijk echt n schurfthekel aan hebben, het is kut dat dat soort mensen naar concerten wandelen... in plaats van die nep-fans konden ur ook echte-fans staan, die de sfeer veel echter.... ofzo? sterker..... maken.
quote:Daar kan SoaD toch weinig aan doen?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:58 schreef ramstamper het volgende:[..]
Erger jij je er dan niet aan, dat ur van die huppelkutjes roepen dat ze er fan van zijn, terwijl ze alleen chop suey n geweldig nr. vinden? de rest kennen ze vaak niet eens
Ik zou r persoonlijk echt n schurfthekel aan hebben, het is kut dat dat soort mensen naar concerten wandelen... in plaats van die nep-fans konden ur ook echte-fans staan, die de sfeer veel echter.... ofzo? sterker..... maken.
quote:Ja, ik vind van wel. Ik vind de image van de band, met hun muziek dus, dan meteen verknoeid. ALdus mijn mening.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:57 schreef Solomon het volgende:[..]
maar doet dat af aan de muziek?
quote:Gaat wel weer over als je wat ouder bent...
Op zaterdag 22 juni 2002 23:01 schreef ramstamper het volgende:
Ja, ik vind van wel. Ik vind de image van de band, met hun muziek dus, dan meteen verknoeid. ALdus mijn mening.
Sorry, moest het ff kwijt.
quote:Het image interesseert me dus geen ene fuck. Als zij lekkere muziek maken interesseert het me echt niet hoeveel fans zij hebben.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:01 schreef ramstamper het volgende:[..]
Ja, ik vind van wel. Ik vind de image van de band, met hun muziek dus, dan meteen verknoeid. ALdus mijn mening.
quote:ik luister naar bekende en minder bekende bands, maar ik snap echt niet wat je bedoelt met de muziek moet "van jou" zijn. Ik kan mezelf vinden in muziek waarin meer mensen zich kunnen vinden en soms waar zich maar een paar kunnen in vinden...wat maakt het uit?
Op zaterdag 22 juni 2002 22:50 schreef ramstamper het volgende:[..]
Ik vind het gewoon ontzettend jammer als de muziek meelopers aantrekt. Dan wordt je zelf misschien ook als meeloper gezien en dat vind ik uitermate kut.
De muziek moet 'van mij' zijn, en niet van al die BreEzaH-girls, die t wel tof vinden en dus een zogenaamde grote fan zijn.
ik vind het net zo meeloperig als je NIET naar muziek gaat luisteren omdat er veel mensen naar luisteren, want dan bepaal je evenmin je keuze.
tip: ga es gewoon luisteren naar de muziek zonder na te denken wie er nog naar luistert en vorm es een eerlijk oordeel voor jezelf
quote:Ze gaan los, omdat iedereen los gaat.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:59 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Ik heb er geen last van. Op het concert volop feest gevierd tussen de andere mensen. Wat maakt het uit als ze naar een concert gaan en ook los kunnen gaan?
quote:En? Moet je persé los gaan op een concert?
Op zaterdag 22 juni 2002 23:05 schreef ramstamper het volgende:[..]
Ze gaan los, omdat iedereen los gaat.
Niet om dat onbekende nr. dat ze veel minder vinden dan Chop Suey. t Gaat voor hun om t idee dat SoaD voor hun staat, bekende mensen, maar verder NIETs.
Ik vind het zelf soms ook leuker om gewoon naar de artiesten te kijken.
Dus jij keurt het ook blijkbaar af dat mensen "blind" naar een concert gaan?
quote:Nee, die 'I-LUV-SATAN'-schreeuwende, met pentagrammen beladen en allemaal hetzelfde zwarte jurkje dragende vampiertjes van Marilyn Manson zijn zeker gezond...
Overal heb je meelopers maar ga nou niet proberen appels van appels te onderscheiden enne.. laat andere mensen hun muzieksmaak effe in waarde. BTW Direct suxx
Groetjes,
je 'rotte' medemens
quote:Mij wel.......
Op zaterdag 22 juni 2002 23:02 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Het image interesseert me dus geen ene fuck. Als zij lekkere muziek maken interesseert het me echt niet hoeveel fans zij hebben.
quote:Triest.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:08 schreef ramstamper het volgende:[..]
Mij wel.......
quote:agreed...
Op zaterdag 22 juni 2002 23:09 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Triest.
quote:Precies,
Op zaterdag 22 juni 2002 23:10 schreef sweek het volgende:[..]
agreed...
*ey die klinken leuk, zijn ze bekend?
-ja
*ow laat dan maar, nu vind ik er niks meer aan
Dus als SoaD een wereldplaat uitbrengt en veel mensen blijken die te kopen MAG jij van jezelf die CD dus niet goed vinden omdat het "muziek van de massa" is? Wat een onzin zeg.
Wat is er nou heerlijker dan de radio aan te zetten en gewoon je eigen muziek langs te horen komen? Da's toch veel leuker dan die standaard Top 40 meuk?
quote:Sure...
Op zaterdag 22 juni 2002 23:08 schreef motown het volgende:
Hee, ramstamper!Ga jij ook nog naar Sensation dit jaar?
Jemig..... wat fout al die party's.
quote:Hoezo is dat nou weer fout? Ik vind die muziek ook heel gaar en kan me er totaal niet in vinden, maar als die mensen het leuk vinden laat hun dan in hun waarde.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:14 schreef ramstamper het volgende:[..]
Jemig..... wat fout al die party's.
quote:Heeeeehehe, wat n ellende.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:10 schreef sweek het volgende:[..]
agreed...
*ey die klinken leuk, zijn ze bekend?
-ja
*ow laat dan maar, nu vind ik er niks meer aan
Ik wil niet vergelijkbaar zijn met dat soort kansloze mensen.
quote:Ik verbaas me er ook elke keer over hoe er toch elke keer weer iemand is die zo'n soort topic opent en vervolgens kritiek daarop krijgt en zichzelf tot in den eeuwigheid gaat zitten verdedigen.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:02 schreef Zander het volgende:
Gaat wel weer over als je wat ouder bent...Sorry, moest het ff kwijt.
Het is slechts een fase, eerst luister je 'commerciele' muziek, vervolgens zet je je er volledig tegen af en uiteindelijk boeit het geen fuck meer wat anderen van datgene vinden wat je luistert, wie het zijn en of een nummer toevallig een hoge notering in de top40 haalt.
Het gaat om de muziek, niet om de fans, als je een Cd koopt, dan krijg je niet er niet gratis bij (gelukkig maar).
quote:Dan ga je luisteren naar Acid Funky New Age Jazz ofzo.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:18 schreef ramstamper het volgende:[..]
ik wil niet dat zij dezelfde smaak hebben als mij.
quote:ik vind/voel mezelf ook niet vergelijkbaar met 'dat soort mensen' (
Op zaterdag 22 juni 2002 23:18 schreef ramstamper het volgende:[..]
Heeeeehehe, wat n ellende.
Mag ík de mening hebben dat muziek waardevol is als t niet van de hele bups is? ík vind ut kut dat mijn muzieksmaak wordt vertegenwoordigd door die zogenaamde BreEzaAah-girls....... ík wil niet dat zij dezelfde smaak hebben als mij. Als zij massaal die cd's kopen, in hun nicks zetten hoe fantastisch die groep is, en tenslotte naar n concert huppelen. Ga ik ur dus MOOI NIET HEENIk wil niet vergelijkbaar zijn met dat soort kansloze mensen.
weet je met wie jij es vergelijkbaar moet zijn? met jezelf! je zit jezelf tegen te werken
quote:Inderdaad, ík vind ut fout, zíj vinden míj fout. Klaar, ik zeg alleen dat ik die partys totaal fout vind. En dat mag ik fijn doen als ik dat wil. Ik laat hun in hun waarde, want ikg a hun niet vertellen dat ze t niet moeten doen.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:15 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Hoezo is dat nou weer fout? Ik vind die muziek ook heel gaar en kan me er totaal niet in vinden, maar als die mensen het leuk vinden laat hun dan in hun waarde.
Super vet mensen
morgenavond discussier ik verder:)
k ga mijn baan naar mn bed zoeken
dooooooei
quote:Wat wil je hier nou mee bereiken? Ik heb niet gezegd dat ik Linkin Park en Limp Bizkit zo ontzettend geweldig vind.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:16 schreef hyperfuzz het volgende:
System of a Down matige muziek en commercieel? Ahum?? Het is niet mijn muziek maar ze zijn tenminste vrij origineel, en kwa commerciele trash dan denk ik eerder aan LinkinPark en LimpBizkit de laatste jaren...
Aldus míjn mening
Al kan ik me soms wel ergeren aan sommige mensen hier en daar op festivals. Maar die zijn er overal.. ook op strand of weet ik waar dus dat zit verder niet met muziek te maken.
Ik kan me heerlijk uit leven bij reggea of lekkere trashmetal.. maar ook lekker deep techno feest is super.. gewoon lekker genieten van de muziek en dansen als je daar zin in hebt..
quote:Hee man, daar luister ik al naar!
Op zaterdag 22 juni 2002 23:20 schreef FLIPNEUS het volgende:
Dan ga je luisteren naar Acid Funky New Age Jazz ofzo.
quote:Dus, ook al niet zo blij dat WT in 't voorprogramma staat. Ik las vandaag overigens op een site dat Queen of the Stone Age niet komt, voor hen in de plaats komt nu Dreadlock Pussy (of iets dergelijks).
Op zaterdag 22 juni 2002 22:42 schreef ramstamper het volgende:Wel ellendig dat WT dan in t voorprogramma staat
Pfff ze mogen daar wel oordopjes bij de ingang gaan uitdelen, of ik moet m'n walkman meenemen, want 't voorprogramma is ver beneden pijl.
Clawfinger!
Clawfinger!
Had moeten komen.
quote:papa roach is ook zeer commercieel... en daarnaast: is softe muziek meteen kut?? ik ben ook een metalliefhebber, maar vind daarnaast ook softe muziek als de smashing pumpkins, radiohead ed erg goed...
Hallo
om ook maar ff fijn wat op dit forum te zetten... oke
mijn muzieknaja, k luister naar marilyn manson, slayer, behemoth, rammstein, jack off jill ( voornamelijk ), godsmack
sum41, direct, en die andere stampers.... muh, system of a down e.d. SUCKS, soms is hun muziek matig
ze zijn zooooooo commercieel en van heel Nederland.. zo soft... gewoon vrijwel kut, maar soms wel ff leuk
dooooooei
quote:DP is goed.. zeker hun demo Altamira is super
Op zondag 23 juni 2002 00:10 schreef mystical het volgende:
Dus, ook al niet zo blij dat WT in 't voorprogramma staat. Ik las vandaag overigens op een site dat Queen of the Stone Age niet komt, voor hen in de plaats komt nu Dreadlock Pussy (of iets dergelijks).
quote:Dan ben je volgens mij geen muziekliefhebber maar net zo'n trendvolger als die door jou zo gehate huppelkutjes.
quote:Hoezo?
Op zondag 23 juni 2002 00:35 schreef zbz het volgende:[..]
papa roach is ook zeer commercieel...
Voor de "Papa Roach is commercieel"-blaters onder ons, Infest was al het vijfde album van Papa Roach.
quote:
Hallo
mijn muzieknaja, k luister naar marilyn manson, slayer, behemoth, rammstein, jack off jill ( voornamelijk ), godsmack
dooooooei
quote:Haha, moet je nagaan. 95 % van de PR luisteraars weet dat waarschijnlijk niet eens. Ik zelf ook niet hoor.
Op zondag 23 juni 2002 10:49 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Hoezo?
Voor de "Papa Roach is commercieel"-blaters onder ons, Infest was al het vijfde album van Papa Roach.
quote:waarom is WT slecht omdat ze opeens bekend zijn? hun muziek veranderd (nog) niet er door... ze spelen nog steeds dezelfde nummers... Ik snap al die ophef er over niet zo.
Op zaterdag 22 juni 2002 22:42 schreef ramstamper het volgende:
Hm, overigens.
Dat geld verdienen, ik gun Rammstein al ut geld.
Anders ga ik geen €40 euro betalen voor n concert.
Wel ellendig dat WT dan in t voorprogramma staat
quote:hij zegt letterlijk dat voor hem het aantal fans een grotere rol spelen dan hoe de muziek klinkt
Op zondag 23 juni 2002 13:27 schreef Ultrawuft het volgende:[..]
waarom is WT slecht omdat ze opeens bekend zijn? hun muziek veranderd (nog) niet er door... ze spelen nog steeds dezelfde nummers... Ik snap al die ophef er over niet zo.
Ik op fans die het niet kunnen hebben als hun band eindelijk hun klapper maken (een 'underground' nummer dat zo goed is dat het zelfs door het mainstream publiek goed gevonden wordt)
Stel: ik maak jarenlang takkeherrie maak met een gitaar en 1000 mensen vinden het goed. Vervolgens laat iemand het aan 100.000 mensen horen en die vinden het per ongeluk ook allemaal leuk en brengen mijn takkeherrie de top 40 in. Plotseling vinden enkele van die 1000 mensen mijn muziek kut omdat het commercieel is.
Het is nog steeds dezelfde takkeherrie als eerst...
ik snap niet dat mensen een band gelijk commercieel noemen als ie in de top40 staat.. bijv Within Temptation of SOAD, staan dan wel in de top40 maar volgens mij is de muziek nog gewoon hetzelfde als ouder werk
mij boeit het totaal niet of iets commercieel is of wat dan ook, als de muziek goed is, vind ik het goed, dat is het enige wat telt.
ik heb wel meer respect voor een band die alles zelf doet en niet alleen maar voor het geld gaat dan een britney spears ofzo. maar dat heeft niks te maken met of ik de muziek goed vind of niet
quote:
Op zondag 23 juni 2002 13:56 schreef Vamos het volgende:
Ik hoop voor de topic starter dat Marilyn Manson nooit een echt goed nummer schrijft dat hoog in de top 40 komt, want dan istie commercieel en wordt het dus kutmuziek omdat er mensen zijn die Manson goed vinden omdat ze 1 nummer van 'm kennen... snappie?Ik
op fans die het niet kunnen hebben als hun band eindelijk hun klapper maken (een 'underground' nummer dat zo goed is dat het zelfs door het mainstream publiek goed gevonden wordt)
Stel: ik maak jarenlang takkeherrie maak met een gitaar en 1000 mensen vinden het goed. Vervolgens laat iemand het aan 100.000 mensen horen en die vinden het per ongeluk ook allemaal leuk en brengen mijn takkeherrie de top 40 in. Plotseling vinden enkele van die 1000 mensen mijn muziek kut omdat het commercieel is.
Het is nog steeds dezelfde takkeherrie als eerst...
quote:Ja, die heeft ook zó'n sellout gehouden. Vroeger was ze nog wel underground, maar tegenwoordig....
Op zondag 23 juni 2002 15:54 schreef edsuit het volgende:
een britney spears
quote:als ze eens letterlijk underground ging liggen
Op zondag 23 juni 2002 16:06 schreef Ulx het volgende:[..]
Ja, die heeft ook zó'n sellout gehouden. Vroeger was ze nog wel underground, maar tegenwoordig....
quote:Ah, "six feet under", bedoel je...
Op zondag 23 juni 2002 16:32 schreef Ultrawuft het volgende:
als ze eens letterlijk underground ging liggen
quote:hehehe goede band ja
Op zondag 23 juni 2002 19:09 schreef Zander het volgende:[..]
Ah, "six feet under", bedoel je...
quote:Het is toch helemaal 'in' om tegen de trend in te gaan?
Op zondag 23 juni 2002 10:01 schreef MuadDib het volgende:[..]
Dan ben je volgens mij geen muziekliefhebber maar net zo'n trendvolger als die door jou zo gehate huppelkutjes.
quote:nee hoor geldt nog altijd geloof ik
Op maandag 24 juni 2002 10:07 schreef ranja het volgende:[..]
Het is toch helemaal 'in' om tegen de trend in te gaan?
Of was dat vorig jaar?
zoals al gezegd, dan ben je idd net zo zeer een trendvolger, want ook dan bepaal je nie je eigen keuze
quote:Dat wordt ook wel puberteit genoemd.
Op maandag 24 juni 2002 10:07 schreef ranja het volgende:
Of was dat vorig jaar?
quote:Voor pubers is het altijd in.
Op maandag 24 juni 2002 10:07 schreef ranja het volgende:[..]
Of was dat vorig jaar?
He verdorie Vork was me voor.
quote:als dat als reactie is bedoeld op mijn verhaal dan heb je dat niet goed gelezen
Op zondag 23 juni 2002 16:06 schreef Ulx het volgende:Ja, die heeft ook zó'n sellout gehouden. Vroeger was ze nog wel underground, maar tegenwoordig....
Ik vraag me af wat voor muziek Korn bijvoorbeeld zou maken als ze nu niet heel bekend waren en alles door de computer halen, want de sound van hun 1e cd is toch erg anders dan de latere cd's.
Het boeit mij ook niet of iets in de top40 staat, maar misschien gebeurt er wel iets met je, als je bekend word, dat je andere muziek gaat maken, die minder on the edge is en daardoor nog commercieel succesvol enz.
quote:Goh wat was ik dan tegendraads als puber...
Op maandag 24 juni 2002 10:49 schreef Seborik het volgende:[Het is toch helemaal 'in' om tegen de trend in te gaan?]
Voor pubers is het altijd in.
quote:ja dat gebeurd ook wel denk ik, maar die invloed kan zowel positief als negatief zijn...als er meer mensen je kennen word je bekender, kun je bvb door de wereld trekken, heb je meer mensen die je (zowel positief als negatief) kunnen beinvloeden etc. etc.
Op dinsdag 25 juni 2002 13:27 schreef Reefer het volgende:
Ik denk dat er andersom wel een invloed is op bands.Ik vraag me af wat voor muziek Korn bijvoorbeeld zou maken als ze nu niet heel bekend waren en alles door de computer halen, want de sound van hun 1e cd is toch erg anders dan de latere cd's.
Het boeit mij ook niet of iets in de top40 staat, maar misschien gebeurt er wel iets met je, als je bekend word, dat je andere muziek gaat maken, die minder on the edge is en daardoor nog commercieel succesvol enz.
quote:KoRn is gewoon vernieuwend bij elk album. misschien hadden ze wel andere muziek gemaakt als ze nog onbekend waren , maar ze zouden ook een heel andere muziek gemaakt kunnen hebben als ze 4 maand eerder de studio indoken omdat ze dan andere ideeen hadden enzo.. dus tja.
Op dinsdag 25 juni 2002 13:27 schreef Reefer het volgende:
Ik denk dat er andersom wel een invloed is op bands.Ik vraag me af wat voor muziek Korn bijvoorbeeld zou maken als ze nu niet heel bekend waren en alles door de computer halen, want de sound van hun 1e cd is toch erg anders dan de latere cd's.
quote:De Top 40 muziek van jouw tijd is de muziek die nu door de "kijk mij eens stoer zijn want ik luister naar oude muziek en schop daardoor tegen alles in"-pubers geluisterd wordt.
Op dinsdag 25 juni 2002 13:54 schreef ranja het volgende:[..]
Goh wat was ik dan tegendraads als puber...
ik hield namelijk wel van top 40 muziek toen
quote:Dat dacht ik ook
Op zaterdag 22 juni 2002 22:18 schreef Zander het volgende:
Leuk voor je...
quote:Ja, als je commerciele muziek kut vind dan download/koop je in princiepe dus geen muziek. Want voor alle BEETJE bekende muziek "hoor" je te betalen.
Slayer is ook commercieel net zoals elke Metalband waar je een CD en een t-shirt van kan kopen. Dus dan zou ik ook maar beginnen om daar niet naar te luisteren
Het is idd gewoon bullshit om te zeggen dat iets kut is als het commercieel is.
quote:De "betere nummers" van hun die "hits" hebben ze nieteens zelf geschreven. Dat zegt genoeg.
BTW Direct suxx
quote:Dat Slayer uberhaupt in dit topic voorkomt vind ik al schokkend. Ze zijn misschien van stijl veranderd (van pure tHHHrash metal naar hardcore) maar kijk eens naar het nieuwe album, de naam alleen al zegt dat ze niet commercieler bezig zijn "God hates us all". Met een groot kruis erop. Niet bepaald commercieel verantwoord vind je? Dat Slayer van stijl veranderd heeft nix te maken met dat ze commercieler worden, ik kan me goed voorstellen dat je na 10 jaar (of meer) thrash metal productie er een beetje moe van wordt en zin hebt een wat anders te proberen!
Slayer
Echte fans hebben respect voor stijlveranderingen, en luisteren OP ZIJN MINST, zonder vooroordelen naar een nieuw album. Als al die vooroordelen weg waren, zouden de verhoudingen in de muziek een stuk anders liggen. Maarja, vooroordelen worden door de media elke dag alleen maar voorgeschoteld. Jammer, weinig aan te doen.
Dat Slayer vroeger goed verkocht was terecht, ze maakten gewoon goede muziek. Je kunt ook verkopen door muziek die goed is, hoeft niet perse meteen "supercommercieel" te zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-06-2002 18:32]
quote:
Hallo
dooooooei
quote:Leer eerst eens zinnen met hoofdletters beginnen en met punten te eindigen. En als muziek van een band soms matig is SUCKT de band meteen? WAT EEN ONZIN. Je verdiept je ook niet echt in muziek he, ik zie alleen bands die ze op tmf ook wel draaien.
system of a down e.d. SUCKS, soms is hun muziek matig
k heb t woord commercieel ooit vervangen door 'voor heel nederland' en dat is míjn meing
als jullie mening anders is, is dat wel tof voor jullie
ik wil gewoon niet dat muziek die ik tof vind
vertegenwoordigd wordt door kansloze mensen, laat ik geen groeperingen noemen
Slayer,
wat ruig, k zie toch echt veeeeeeel vaker andere posters,patches, bandshirts, e.d. Ik ken de muziek overigens niet van vroeger, maar de muziek van nú vind ik goed. mag dat?!
Dat ik n meeloper wordt genoemd
vet hoor
je bent zo ongeveer, misschien wel helemaal, de enige die t zegt
quote:In t begin ga je ganz op voor de muziek, dan gaan ur van die huppelkutjes roepen dat de band en hun muziek geweldig zijn, terwijl ze maar 1 nr. kennen.
Op zaterdag 22 juni 2002 23:33 schreef Evil_Koekje het volgende:
kerel , als jij muziek leuk vind (within temptation?) , en als die dan een nummer maken die opeens bekend wordt. dan heb jij er toch schijt aan dat ze overal bekend zijn. het gaat toch om de muziek?
n beetje erg
quote:de mensheid neemt aan dat ik uit de pubertijd ben
Op dinsdag 25 juni 2002 13:54 schreef ranja het volgende:[..]
Goh wat was ik dan tegendraads als puber...
ik hield namelijk wel van top 40 muziek toen
quote:Maar dan alsnog de hamvraag: Vind je dan dezelfde muziek die je eerst wel goed vond opeens niet meer goed?
Op woensdag 26 juni 2002 16:44 schreef ramstamper het volgende:[..]
In t begin ga je ganz op voor de muziek, dan gaan ur van die huppelkutjes roepen dat de band en hun muziek geweldig zijn, terwijl ze maar 1 nr. kennen.
Vervolgens gaan ze uitermate stoer doen alsof ze alles kennen, en in achterlijke gevallen in shirt lopen. Vét dat ze in zo'n shirt lopen, maar als ze nou n echte fan waren,ze kennen maar 1 nr. Dan heb ik zoiets van 'uh.. jij hier?' dat verpest voor mij n beetje de sfeer rond de muziekn beetje erg
quote:Ja hoor, ik vind ook wel een stel goeie nummers op de nieuwe cd staan.
maar de muziek van nú vind ik goed. mag dat?!
quote:wat maakt jou het uit dat die huppelkutjes erin rond lopen , het gaat toch om de muziek man ...
Op woensdag 26 juni 2002 16:44 schreef ramstamper het volgende:[..]
In t begin ga je ganz op voor de muziek, dan gaan ur van die huppelkutjes roepen dat de band en hun muziek geweldig zijn, terwijl ze maar 1 nr. kennen.
Vervolgens gaan ze uitermate stoer doen alsof ze alles kennen, en in achterlijke gevallen in shirt lopen. Vét dat ze in zo'n shirt lopen, maar als ze nou n echte fan waren,ze kennen maar 1 nr. Dan heb ik zoiets van 'uh.. jij hier?' dat verpest voor mij n beetje de sfeer rond de muziekn beetje erg
quote:"Kansloze mensen"
Op woensdag 26 juni 2002 16:41 schreef ramstamper het volgende:
ik wil gewoon niet dat muziek die ik tof vind
vertegenwoordigd wordt door kansloze mensen, laat ik geen groeperingen noemen
Haha, volgens jouw standaard dus?
Nouja, ik houd ook niet van commerciele bands. Ik vind dat muziek gemaakt moet worden omdat de artiesten het leuk vinden, niet om fans te pleasen of om zoveel mogelijk aandacht te krijgen. Een andere eis voor mij is dat de songtexten diepzinnig zijn en dus bijvoorbeeld niet over liefde oid gaan... Maar nu ga ik volgens mij een beetje offtopic
Dood aan alle vooroordelen! Weg met de kortzichtigen!
quote:Wat maakt het uberhuapt uit wat andere mensen van jou muzieksoort vinden? Als je andere muziek gaat luisteren ipv. waar je van hield, omdat de massa andere muziek luistert, dan ben je echt slecht bezig! Dat is gewoon meelopen. Meelopen is een vorm van niet jezelf zijn, en dat sux.
Kansloze mensen
quote:Nee, tuurlijk niet. Wat andere mensen denken van een bands heeft geen invloed op hij jij erover denkt, tenminste, als het goed is. Ik bedoel, ik ben ook zowat de enige die death metal luisterd bij ons op school. Lekker boeiend
En als een band weer wordt uitgekotst door "bepaalde" groeperingen, is de muziek dan plotseling weer wel goed?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-06-2002 22:51]
En dan die dubbele standaard die vaak gehanteerd wordt: aan de ene kant zeuren dat er nooit goede muziek op de radio & tv is, maar als een leuke band dan een keer wat exposure en een groter publiek krijgt, dan zijn het 'sellouts' en is het ook weer niet goed...
quote:Ik heb het over BEWUST van genre veranderen. Het zou wel slecht zijn als je van muziekstijl/kleding zou veranderen om ERBIJ te horen, en niet omdat je er juist van houdt. Maargoed, beetje offtopic dit.
er zijn altijd wel anderen bij betrokken
Je zei "helemaal eens". Niet helemaal dus?
quote:ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar niet elke commerciele band is kut, dat ze er geld aan verdienuh uiz perfect, kunnuh ze betere apparatuur en alels kopuh, beter volgende cd? NEE, ze ruikuh nu ut geld en opeens worduh ze almaal soft, en das al bij menig bandje gebeurd, en das dus wel kut, en dus is ut commercieeel zijn van bands best wel kut jah....
Op zaterdag 22 juni 2002 22:33 schreef ramstamper het volgende:
Hm.......Laat ik ut niet helemaal commercieel of niet noemen. Maar bijvoorbeeld Rammstein en Marilyn Manson... zijn niet van heel Nederland. Within Temptation, was ooit onbekend en is nu gewoon van heel Nederland geworden, dat is uitermate kut.
Zo zijn sum41, direct, en dat soort groepjes ook gelijk van heel Nederland. Iedereen die 1 liedje leuk vind, vind gelijk de band fantastisch....
Terwijl de rammstein- en marilyn manson-fans vaak ook echte fans zijn, en niet van die meelopers .... hoe vertel ik dit nou... die vinden gewoon de muziek écht goed.
Ze zijn niet gelijk van heel Nederland, maar van de echte fans... omt zo te moeten noemen. Snapt iemand ut?Naja hopelijk is mn verhaaltje n beetje duidelijk
Je kan een band niet in het algemeen beoordelen, ze hebben allemaal goede, minder goede en gewoon slechte nummers (of ze zijn helemaal kut, dat kan natuurlijk ook ). Ik vind ook niet alle nummers van Rammstein goed (Eifersucht is bagger bijv).
quote:waarom krijg ik zo het idee dat jij een 100% "hokjes" alto bent
Op zaterdag 22 juni 2002 23:18 schreef ramstamper het volgende:
Ik wil niet vergelijkbaar zijn met dat soort kansloze mensen.
quote:hoe moet ik dat nou wten?
Op vrijdag 28 juni 2002 02:22 schreef zl0p het volgende:[..]
waarom krijg ik zo het idee dat jij een 100% "hokjes" alto bent
quote:Ik ben het met je Rammstein-verandering eens... Ik vind Herzeleid en Sehnsucht verreweg de beste albums, Mutter vind ik een stuk minder.
Op vrijdag 28 juni 2002 01:18 schreef ToXiCitY het volgende:
Rammstein is wel duidelijk anders gaan spelen sinds ze wat bekender zijn geworden, Herzeleid en Sehnsucht zijn qua stijl niet zo verschillend, maar Mutter wijkt daarin af. Niet dat het daardoor ineens slechte muziek is, het is gewoon anders.Je kan een band niet in het algemeen beoordelen, ze hebben allemaal goede, minder goede en gewoon slechte nummers (of ze zijn helemaal kut, dat kan natuurlijk ook
). Ik vind ook niet alle nummers van Rammstein goed (Eifersucht is bagger bijv).
quote:dáár ben ik ut nou mee eens!
Op vrijdag 28 juni 2002 01:03 schreef metallicattim het volgende:[..]
ik begrijp wat je bedoelt hoor, maar niet elke commerciele band is kut, dat ze er geld aan verdienuh uiz perfect, kunnuh ze betere apparatuur en alels kopuh, beter volgende cd? NEE, ze ruikuh nu ut geld en opeens worduh ze almaal soft, en das al bij menig bandje gebeurd, en das dus wel kut, en dus is ut commercieeel zijn van bands best wel kut jah....
quote:Eiuh.... hm..... naja, BreEzaHhhHH girls zullen hoogstwaarschijnlijk nooit roepen dat ze Slayer geweldig vinden, zodra ut er slechts n paar zijn, blijf ik de muziek waarderen.
Op woensdag 26 juni 2002 17:35 schreef MuadDib het volgende:[..]
Maar dan alsnog de hamvraag: Vind je dan dezelfde muziek die je eerst wel goed vond opeens niet meer goed?
Komt een mooie lijst met de beste metalalbums uit.
waarom werk je eigenlijk met hokjes?
quote:Omdat hokjes cool zijn om af te kunnen kraken.
Op dinsdag 02 juli 2002 18:10 schreef sweek het volgende:
waarom werk je eigenlijk met hokjes?
quote:ja het is heel erg makkelijk, gewoon kijken op hoe iemand uitziet, waar die naar luistert en daaruit je conclusies trekken en het allemaal afkraken
Op dinsdag 02 juli 2002 18:11 schreef MuadDib het volgende:[..]
Omdat hokjes cool zijn om af te kunnen kraken.
quote:Enerzijds is het superirritant als mensen bands indelen in verkeerde hokjes. Anderzijds is het kicken voor sommige mensen om zulke mensen dan af te kraken en uit te lullen. Terwijl de discussie bv. eerst over de band ging, ging het daarna over of ze wel of niet in "dat" hokje passen.
Op dinsdag 02 juli 2002 18:11 schreef MuadDib het volgende:[..]
Omdat hokjes cool zijn om af te kunnen kraken.
Compleet offtopic dus niet boeiend in dat topic. Voor "band welke genre!" valt gerust een nieuw topic te maken, blijkbaar valt over genres altijd genoeg te discussieren. Dus voor genre discussies voortaan plz nieuw topic ofzo. Ik weet het de verleiding is groot, maar plz dan niet de draad vervuilen.
Het is handig om te weten, is trance en dis metal. Om te weten, die band boeit me zoieso niet. Maar als de ene band thrash metal maakt en de andere power metal, om daaruit de concluderen dat je de ene band niet gaat luisteren vind ik gewoon zo... ARGH. Kortzichtig. Geef gewoon alles wat een beetje in je luistergebied valt (bv. metal) een kans...
Die vooroordelen van sommige mensen jonge, je wordt er echt niet goed van. Kijk bv. de meeste punkrock nummers vind ik ook geen reet aan na enkele keren luisteren, en ik vind het nogal om elkaar luiken, maar ik wil het gerust keertje luisteren als iemand mij zo'n mp3'tje stuurt. NA luisteren oordelen wat je ervan vindt (vaak eigenlijk pas na meerdere malen luisteren maarja), niet ERVOOR.
Wie steunt het antivooroordelen front
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-07-2002 19:52]
quote:*steunt* (is wel best zwaar hoor)
Op dinsdag 02 juli 2002 19:42 schreef Yokozuna het volgende:[..]
*knipje*Wie steunt het antivooroordelen front
quote:Meldt, als dat maar niet betekent dat ik elk Trance of R&B riedeltje vooraf moet gaan beluisteren om een oordeel te vellen
Op dinsdag 02 juli 2002 19:42 schreef Yokozuna het volgende:
Wie steunt het antivooroordelen front
quote:zoals jij die Slipknot bij de hardcore zet?
Op dinsdag 02 juli 2002 19:42 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Enerzijds is het superirritant als mensen bands indelen in verkeerde hokjes.
quote:neej vind ik ook, je mag genres wel gebruiken, maar niet hokjes
Op dinsdag 02 juli 2002 20:17 schreef MuadDib het volgende:[..]
Meldt, als dat maar niet betekent dat ik elk Trance of R&B riedeltje vooraf moet gaan beluisteren om een oordeel te vellen
er zit een verschil in volgens mij, je mag een band wel beschrijven als bvb metal, maar niet de conclusie trekken omdat het metal is......(vul zelf aan)
quote:Ik maak ook weleens fouten. Maar ik zet Slipknot in het hardcore hokje ja. Omdat het nieuwe album bv. NON toegankelijk is. Dat vind ik toch een beetje in strijd met nu-metal. De drums zijn wel erg technisch en ik herken er weinig nu-metal stukken in, nog eerder zelfs deathmetal ed. Hiphop invloeden zijn ook weg bij het laatste album en het is meer geschreeuw. Het heeft enerzijds nog steeds wel nu-metal invloeden. Maar anderzijds is is het zeker geen pure nu-metal imo, net zoals ik Mudvayne niet echt nu-metal vind. Het is meer een mix van... En dat vind ik voor slipknot ook gelden,
Op dinsdag 02 juli 2002 20:19 schreef Tokus het volgende:[..]
zoals jij die Slipknot bij de hardcore zet?
dus dat ik Slipknot hardcore noem is ook niet echt respectabel. Steeds vaker maken bands muziek die een mix/crossover (whatever je het noemt) van. Moeilijk te verdelen, dus tja. Waarom verdelen. Verdelen in metal/pop/trance/rap+hiphop/jazz is vaak goed te doen, maar die subgenres. Je wordt er soms niet goed van. Zo blijken thrash/power/death/black metal weer een subgenre van heavymetal, en heavy metal weer van hardrock. OID. Je wordt er niet goed van.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-07-2002 21:26]
quote:ik vind dat nou niet echt 2 criteria waaraan je test of iets hardcore is of niet.
Op dinsdag 02 juli 2002 21:21 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik maak ook weleens fouten, daar mag je me gerust op aanspreken. Maar ik zet Slipknot in het hardcore hokje ja. Omdat 1. het nieuwe album bv. NON toegankelijk is. Dat vind ik toch een beetje in strijd met nu-metal. 2. De drums zijn wel erg technisch en ik herken er weinig nu-metal stukken in, nog eerder zelfs deathmetal ed., hiphop invloeden zijn ook weg bij het laatste album en het is meer geschreeuw.
ik heb geen idee waaronder je slipknot zou kunnen douwen, maar hardcore.. nee
En als je hardcore een foute benaming vind mag je op zijn minst een alternatief noemen. Ik heb altijd het idee trouwens dat je echt pissed op mij bent oid...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-07-2002 21:33]
Ik kan er niets aan doen, maar ik vind je werkelijk 1 van de meest "kansloze" mensen die ik ken. Je typt irritant, je post 4 posts achter elkaar, het lijkt of je het super cool vind dat je naar deze muziek luisterd en dat je er trots op bent en je zit constant andere groepen af te kraken.
Waarom laat je die zogenaamde Breezah mensen of wat jij wannabees noemt niet gewoon in hun waarde? Hun groeien daar vanzelf wel uit en het is erg goed denkbaar dat jij ook een tijdje in zo'n "periode" gezeten hebt of nog steeds in zit wat ik vermoed.
quote:wat maakt het uit wie wat leuk vind?? het gaat er toch om dat JIJ de muziek leuk vind. Wat boeit je nou wat andere mensen leuk vinden.
Op dinsdag 02 juli 2002 17:37 schreef ramstamper het volgende:[..]
Eiuh.... hm..... naja, BreEzaHhhHH girls zullen hoogstwaarschijnlijk nooit roepen dat ze Slayer geweldig vinden, zodra ut er slechts n paar zijn, blijf ik de muziek waarderen.
Om bijvoorbeeld SoaD te nemen, k vond hun muziek niet slecht, maar k was ook geen fan. Nou is het zo dat er ontzettend veel alto's e.d. fan zijn, maar óók n hele boel BreEzaH-huppelkutten, in mijn omgeving stukken meer BreEezahgirls dan alto's.
Dan vind ík het niet meer leuk, hooguit kut is het dan ook niet, maar dan zal ik niet zomaar fftjes gezellig n cdtje gaan maken of leuk de nr's gaan downloaden.
Al zal ik t niet helemaal af gaan kraken als ut ergens toevallig gedraaid wordt. Waartoe ik wel de neiging heb als ik bijvoorbeeld Jody Bernal ofzoiets dergelijks zie
MAar dan hou ik mn mening vaak voor me
quote:voor slipknot wil ik het hokje brakke-metal maken
Op dinsdag 02 juli 2002 21:24 schreef Tokus het volgende:[..]
ik vind dat nou niet echt 2 criteria waaraan je test of iets hardcore is of niet.
ik heb geen idee waaronder je slipknot zou kunnen douwen, maar hardcore.. nee
naja dat was flauw, maar mijn persoonlijke mening
Hm, hardcore.. hardcore.... SOD vind ik wel de "coolste" hardcore band
quote:Wat zit je dan te zeuren
Op vrijdag 28 juni 2002 01:18 schreef ToXiCitY het volgende:
Rammstein is wel duidelijk anders gaan spelen sinds ze wat bekender zijn geworden, Herzeleid en Sehnsucht zijn qua stijl niet zo verschillend, maar Mutter wijkt daarin af. Niet dat het daardoor ineens slechte muziek is, het is gewoon anders.
quote:gronisch is met ch
Op dinsdag 02 juli 2002 22:07 schreef Takjez het volgende:
gewoon![]()
een teken van verveling of een gronisch slaap te kort.
ik denk zelf het tweede
Green Day
quote:Waarom mot da in dit topic?
Op dinsdag 02 juli 2002 22:07 schreef Takjez het volgende:
gewoon![]()
een teken van verveling of een gronisch slaap te kort.
ik denk zelf het tweede
quote:Zelfs op fok loopt ze me nog te verbeteren
Op donderdag 04 juli 2002 08:21 schreef Debs het volgende:[..]
gronisch is met ch
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |