abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97776634
Voor een fatsoenlijke dichte overkapping is niet eens ruimte! Dat gaat hem niet worden...

@ridocar: Kan zo'n vriescel eigenlijk wel buiten staan, in weer en wind? En werkt zoiets gewoon op 220V ?
pi_97776843
Ligt eraan wat voor een panelen worden gebruikt. Meestal wordt een stuk bestaande bouw geisoleerd, en niet zomaar los een cel gebouwd. Het kan wel, maar dan moet deze goed geisoleerd en weersbestendig worden gemaakt. Wat betreft de elektra, 220V kan, maar is niet gebruikelijk, alleen als het niet anders kan. 380/400V is makkelijker, want draaistroom en verdeling van de belasting over drie fasen ipv 1.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97776884
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:59 schreef Heinrichdederde het volgende:
Voor een fatsoenlijke dichte overkapping is niet eens ruimte! Dat gaat hem niet worden...

@ridocar: Kan zo'n vriescel eigenlijk wel buiten staan, in weer en wind? En werkt zoiets gewoon op 220V ?
De meeste grotere vriescellen worden ingebouwd, en hebben vervolgens de koelmotoren op het dak van dat gebouw staan. Die werken dan ook op 380V. Zo te lezen koopt hij een indoor model, dat zijn tenminste de modellen die ik meer op marktplaats zie staan. 2,5x2,5m is dan al een vrij forse in die categorie, en zal niet in een achtertuin mogen staan te draaien.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:13:47 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97776898
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:11 schreef Ridocar het volgende:
Ligt eraan wat voor een panelen worden gebruikt. Meestal wordt een stuk bestaande bouw geisoleerd, en niet zomaar los een cel gebouwd. Het kan wel, maar dan moet deze goed geisoleerd en weersbestendig worden gemaakt. Wat betreft de elektra, 220V kan, maar is niet gebruikelijk, alleen als het niet anders kan. 380/400V is makkelijker, want draaistroom en verdeling van de belasting over drie fasen ipv 1.
Beun je nog een beetje bij in die business? Misschien kun jij TS' buurman helpen met het geluidsdicht maken van die koelcel? Of iig kosten aangeven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97776912
Weet jij toevallig ook hoeveel vermogen zo'n cel trekt, uitgaande van 220V?

De cel heeft binnen in een winkelmagazijn gestaan en komt uit 2002. Lijkt me sterk dat je de cel dan zomaar buiten kan opbouwen en gebruiken...
  Forum Admin maandag 6 juni 2011 @ 10:18:16 #56
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_97776986
Ik heb ooit eens als vakantiebaantje vroeger koelcellen gebouwd op de veiling. De compressor ga je echt wel horen als je er boven slaapt. Isoleren van de buiten unit is ook niet zo makkelijk omdat de koelcel juist zijn warmte moet afvoeren naar buiten. Vaak zit er een soort van afdakje boven maar meer ook niet. De boel draait inderdaad op 3 fasen.

Verder lijkt het mij ook dat je zo'n ding niet zomaar in een achtertuintje midden in een woonwijk mag plaatsen.
Ook is het mijns inziens niet raar dat de TS nu al informatie aan het inwinnen is voordat het ding er daadwerkelijk staat.
pi_97777086
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:14 schreef Heinrichdederde het volgende:
Weet jij toevallig ook hoeveel vermogen zo'n cel trekt, uitgaande van 220V?

De cel heeft binnen in een winkelmagazijn gestaan en komt uit 2002. Lijkt me sterk dat je de cel dan zomaar buiten kan opbouwen en gebruiken...
Als ik zo eens kijk wat een simpele celltherm split-unit aan vermogen neemt, zie ik al 3.6 Ampere voor het simpelste 220V model met het laagste koelvermogen, en daarna ga je heel snel over het max wat je met een huis-tuin en keuken electrische installatie nog verantwoord aan kan sluiten. En dat is dan nog een moderne unit, geen zelf geïnstalleerd oud marktplaats ding.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97777097
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef Son-Goku het volgende:
Hoe weet je nu al dat dat ding zoveel lawaai gaat maken dat je er last van gaat hebben :? Voor hetzelfde geld valt het mee :)
Ik zou zeggen, ga eens naar een bedrijf waar ze werken met vries- en koelcellen, die koel eenheden maken behoorlijk geluid. Dus als hij een oude, waarschijnlijk slecht geïsoleerde heeft, dan kun je je lol op. Ik zou er niet op zitten te wachten.

Is het niet veel handiger als hij hem bij zijn bedrijf plaatst?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97777201
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:25 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Dat, ligt er een werkbestemming op het perceel, dan zou het mogen, onder de juiste voorwaarden. Ligt dat er niet, dan kan hij het vergeten, zelfs als hij wel gewoon die cel laat bouwen...
Dan zou die buurman dat nog kunnen omzeilen door een echte uitbouw er van te maken en daarin de vriescel te plaatsen.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:30:15 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97777244
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
Praten is niet meer hip tegenwoordig. :') Bovendien loop je kans dat de buurman ook nog iets terug zegt. :o
pi_97777367
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou die buurman dat nog kunnen omzeilen door een echte uitbouw er van te maken en daarin de vriescel te plaatsen.
Een uitbouw die een 2,5 meter hoge koelcel kan herbergen is op het randje van de vrijstelling natuurlijk, nog afgezien van het feit dat die installatie dan nog altijd moet koelen, en dus geluid zal produceren.

Feit is dat je met goede bedoelingen een eind kan komen tussen buren, maar dit kan zo snel zo verkeerd uitpakken (herrie, brandgevaar bij verkeerde montage, lekkend koelmiddel etc), dat zou ik niet aan goede bedoelingen ophangen. Nog afgezien van het feit dat eenmaal geplaatst je er weinig meer aan kan doen, en dat het ook zeker geen waardevermeerdering voor de aangrenzende panden zal zijn. Hij heeft er commerciële motieven voor om het wel te doen, dat laatste is in mijn ogen alleen al een zwaarwegend commercieel argument voor de TS om tégen te zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:38:18 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_97777446
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:57 schreef TJV het volgende:
Gewoon even nagaan bij de gemeente. In het ergste geval komt je buurman met een bijl achter je aan.
Nee, met een ijspriem natuurlijk.
pi_97778015
Ik ben er inderdaad bang voor dat de electriciteitsaansluiting overbelast wordt. Verder zal praten van zijn kant moeten komen, ik ving toevallig op dat hij deze plannen heeft. Had wel zo netjes geweest als hij dat eerst met mij besproken had.

De bestemming van het perceel is wonen, heb ik zojuist gezien. Dus op commerciele basis een vriescel neerzetten die mogelijk gevaarlijk / overlastgevend voor de omgeving is lijkt mij dan verboden, ondanks het voldoen m.b.t. afmetingen.

Ik wil hierover vanmiddag met hem in gesprek. Zal niet vrolijk worden ben ik bang, want hij heeft dat ding al gekocht en heeft er geen plaats voor in z'n winkel. Welke weg zou ik kunnen bewandelen als hij aangeeft dat ding er zonder vergunning toch neer te zetten? Melden bij de gemeente? Ik ben bang dat er dan weinig reactie komt...
  maandag 6 juni 2011 @ 11:02:39 #64
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97778155
Is het niet handig om eerst te weten wat de buurman gaat doen voordat er hier allerlei aannames worden gedaan?
Wat voor koelcel is het? welk model, wat is de vermogen van dat ding? Is het inbouw compressor of opbouw? is het 220v of iets anders.

Misschien maakt dat ding helemaal niet zoveel geluid.....
zo goed..?
pi_97778319
de vraag is , hoe weet je dat ie dat gaat bouwen, verders is het voor ambtenaren van belang dat je exact protest aantekent, dus is het van belang dat je je goed laat voorlichten.

als het goed is loopt er een mannetje rond op de gemeente die je kan helpen, bouw en woningtoezicht of zo.

ik denk aan :
1, geen vergunning voor commerciele aktiviteiten in een woonzone
2, meer dan 50% van de tuin wordt bebouwd
3, millieuvergunning, er zit immers koelvloeistof in
4, geluidsoverlast, dus hinderwetvergunning

dien eerst een zienswijze in bij de gemeente, op papier, je kan dat altijd intrekken maar als je niks indient kan je geen bezwaar meer maken.

zet alles op papier, mondeling is niks waard.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_97779036
Het gaat om dit apparaat.
pi_97779079
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Beun je nog een beetje bij in die business? Misschien kun jij TS' buurman helpen met het geluidsdicht maken van die koelcel? Of iig kosten aangeven?
helpen kan niet, ik heb een fulltime-baan in een heel andere branche, en een huis dat nog verbouwd moet worden. De kosten voor een overkapping zullen wel meevallen, het is meestal niet meer dan een kist met isolatie en een beetje dakleer.
pi_97779210
T mocht niks kosten zeker. Verdamper vol ijs, aggregaat uit het jaar kruik. Ik wens je buurman veel sterkte, TS.
pi_97779347
Precies, lijkt mij een beetje een houtje touwtje oplossing...
pi_97780183
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:38 schreef Heinrichdederde het volgende:
Precies, lijkt mij een beetje een houtje touwtje oplossing...
Dat doettie dan maar mooi in zijn eigen winkelpand, of netjes zoals het hoort. Zo'n ding demonteren en weer goed installeren is al een vak apart, nog afgezien van de benodigde electra en een fatsoenlijke plek om dat ding in te plaatsen.
pi_97780455
quote:
Dat doettie dan maar mooi in zijn eigen winkelpand, of netjes zoals het hoort. Zo'n ding demonteren en weer goed installeren is al een vak apart, nog afgezien van de benodigde electra en een fatsoenlijke plek om dat ding in te plaatsen.
Maar wat als meneer daar niet aan mee wil werken? Het lijkt mij lastig de gemeente in beweging te krijgen hiervoor...
pi_97783123
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Idd, theoretisch is zo'n koelcel wel herbruikbaar, maar in de praktijk sluit het nooit zo mooi aan als de eerste keer. Ik denk dat die bakker 'm al tweedehands had. En dan is het vragen om problemen: laag rendement, condens en/of ijs, lekkages (zowel in de cel als in het koelsysteem) vocht in het koelsysteem. En sommige dingen kun je proberen op te lossen met kit, heel veel kit. En dan is het nog de vraag of het houdt.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:54:22 #73
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97783822
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:29 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het gaat om dit apparaat.
Dit model mag niet eens buiten staan. Is niet waterbestendig, dus er zal een goede 'overkapping' gebouwd moeten worden
zo goed..?
pi_97783952
Dat had ik al wel een beetje verwacht... Hoop dat ik het hele plan uit z'n hoofd kan praten, dit gaat alleen maar ellende opleveren...
pi_97784096
Ik zou er totaal niet mee akkoord gaan, bouw -en woningtoezicht inschakelen is een goede stap. Als het niet mag, zullen zij echt wel actie ondernemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 06-06-2011 14:27:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')