abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 09:21:42 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97775906
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
pi_97775946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Hij zal het vast niet aan huis verkopen, maar meer als voorraad/opslag gebruiken. Maar eigenlijk heb je daar als buurman geen zak mee te maken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97775961
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:33 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het betreft koop, dus min of meer vogelvrij ben ik bang...
Helemaal niet. Heerst er een werkbestemming op het perceel waar die cel moet komen? Zo nee, dan kan hij hem bouwen, maar dan is ie zo weer weg.
pi_97775983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Dat, ligt er een werkbestemming op het perceel, dan zou het mogen, onder de juiste voorwaarden. Ligt dat er niet, dan kan hij het vergeten, zelfs als hij wel gewoon die cel laat bouwen...
  maandag 6 juni 2011 @ 09:26:04 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97775986
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Terecht dat ts van het negatieve uitgaat.
Zie dat ding maar weer eens weg te krijgen als hij na een tijd geluidsoverlast veroorzaakt.
Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97776003
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.
Eh, handjeklap? Jij bent echt een beetje (te) goedgelovig, of niet?
pi_97776058
quote:

[..]

Een flinke uitbouw mag gewoon volgens de wet. Een feestje is ook geen probleem. Een koelcel dat takkeherrie veroorzaakt wel.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 6 juni 2011 @ 09:32:29 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97776096
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Eh, handjeklap? Jij bent echt een beetje (te) goedgelovig, of niet?
nee hoor, vaak zat meegemaakt in de praktijk.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97776189
Hoe weet je nu al dat dat ding zoveel lawaai gaat maken dat je er last van gaat hebben :? Voor hetzelfde geld valt het mee :)
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_97776205
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
de eerste fatsoenlijke reactie wat mij betreft..

Gelijk op internet gaan lopen janken.. stumpert.
pi_97776216
quote:

[..]

De buurman kan natuurlijk letterlijk en figuurlijk zijn kont afvegen met dat 'contract'.
pi_97776229
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:38 schreef Sant. het volgende:

[..]

de eerste fatsoenlijke reactie wat mij betreft..

Gelijk op internet gaan lopen janken.. stumpert.
Wat is er mis met eerst wat informatie inwinnen voordat je met de buurman gaat praten :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97776237
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Ik betwijfel of de buurman ook eerst naar de gemeente is gestapt om een vergunning aan te vragen.
pi_97776293
Stumpert.
pi_97776338
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee hoor, vaak zat meegemaakt in de praktijk.
Natuurlijk... allemaal erg handig, totdat je je huis weg wilt doen, en de nieuwe partijen zijn niet zo schattig knuffelbaar...
pi_97776340
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef Son-Goku het volgende:
Hoe weet je nu al dat dat ding zoveel lawaai gaat maken dat je er last van gaat hebben :? Voor hetzelfde geld valt het mee :)
Praktijkervaring. Ik heb zat koel- en vriescellen in onderhoud gehad en tenzij goed geisoleerd maken die dingen best wat geluid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:45:44 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97776352
Als het de helft van de tuin in beslag neemt dan zal dit niet binnen de regelgeving passen. Er is namelijk een maximum wat er aan oppervalk van het perceel bebouwd mag worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_97776400
Er zijn een aantal regels over het bouwen in achtertuinen, zo mag je die niet helemaal volbouwen, bijvoorbeeld met 4 tuinhuisjes die individueel niet vergunninsplichtig zijn, etc etc. En dan is er nog het duidelijke bedrijfsmatige deel aan dit verhaal. Dit verschilt echter per gemeente, daar zou ik dus eerst wat informatie inwinnen, en daarmee als gelijkwaardige een gesprek aan gaan met die buurman.

Sowieso zou mijn persoonlijke standpunt "nee" zijn, er zit niet voor niks een woning bestemming op zijn perceel. Die dingen moeten onderhouden worden om geluids-arm te blijven, en zijn over het algemeen ook niet echt uitzicht verbeterend.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:49:30 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97776435
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Praktijkervaring. Ik heb zat koel- en vriescellen in onderhoud gehad en tenzij goed geisoleerd maken die dingen best wat geluid.
Daarom zeg ik ook overleg met die buurman dat ie 'm goed isoleert tegen geluidsoverlast. Als je meteen met wetjes, regeltjes of de gemeentepolitie gaat zwaaien dan is dat allemaal wat lastiger ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_97776456
Net contact gehad met de gemeente. Zij weten het eigenlijk ook niet precies, verwijzen naar het bestemmingsplan en de APV.

Ik kan me inderdaad iets voorstellen bij het overschrijden van een max bebouwingspercentage. Verder noemt de APV idd geluidsoverlast, maarja, dat weet je pas als dat ding er staat.

Ik heb nog geen contact met de buurman opgenomen omdat ik eerst info wil inwinnen en niet gelijk de knuppel in het hoenderhok wil gooien. Uiteraard volgt later overleg.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:50:46 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_97776460
Wat afmetingen betreft mag hij dat zonder vergunning in zijn tuin zetten. Hij is echter verplicht 1 meter van de erfgrens te blijven. Als hij dat niet doet kun je de gemeente inlichten en mag hij niet bouwen/zal hij het weg moeten halen.

Maar ik zou voor de zekerheid even checken bij je gemeente.
pi_97776476
Mag het perceel zakelijk worden gebruikt? Dat is de grote vraag. Daarmee staat of valt het hele verhaal.
pi_97776489
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook overleg met die buurman dat ie 'm goed isoleert tegen geluidsoverlast. Als je meteen met wetjes, regeltjes of de gemeentepolitie gaat zwaaien dan is dat allemaal wat lastiger ;).
Dat soort afspraken zijn vaak voer voor verwarring, overlast en ruzie. Waarom niet gewoon officieel via de gemeente? We hebben het hier over een bedrijfsmatige activiteit, en daar zijn niet voor niks regels voor. Laat die man netjes een vergunning aanvragen, dan wordt het hele verhaal meteen getoetst aan het vigerende bouwbesluit en bestemmingsplan, en worden beide partijen gehoord.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:52:56 #49
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_97776509
Ik zou de buurman helpen en suggereren om er een warmte-dichte (dus geluidsdichte) overkapping over/omheen te bouwen ^O^
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_97776571
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:52 schreef Allantois het volgende:
Ik zou de buurman helpen en suggereren om er een warmte-dichte (dus geluidsdichte) overkapping over/omheen te bouwen ^O^
Als ik het lees, is die vriescel groter dan 50% van de tuin, dus dan is hij in overtreding van de apv gok ik zo, ondanks dat de hoogte wél binnen de marges valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')