Hij zal het vast niet aan huis verkopen, maar meer als voorraad/opslag gebruiken. Maar eigenlijk heb je daar als buurman geen zak mee te maken.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Helemaal niet. Heerst er een werkbestemming op het perceel waar die cel moet komen? Zo nee, dan kan hij hem bouwen, maar dan is ie zo weer weg.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:33 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het betreft koop, dus min of meer vogelvrij ben ik bang...
Dat, ligt er een werkbestemming op het perceel, dan zou het mogen, onder de juiste voorwaarden. Ligt dat er niet, dan kan hij het vergeten, zelfs als hij wel gewoon die cel laat bouwen...quote:Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Terecht dat ts van het negatieve uitgaat.
Zie dat ding maar weer eens weg te krijgen als hij na een tijd geluidsoverlast veroorzaakt.
Eh, handjeklap? Jij bent echt een beetje (te) goedgelovig, of niet?quote:Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.
Een flinke uitbouw mag gewoon volgens de wet. Een feestje is ook geen probleem. Een koelcel dat takkeherrie veroorzaakt wel.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.
nee hoor, vaak zat meegemaakt in de praktijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Eh, handjeklap? Jij bent echt een beetje (te) goedgelovig, of niet?
de eerste fatsoenlijke reactie wat mij betreft..quote:Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
De buurman kan natuurlijk letterlijk en figuurlijk zijn kont afvegen met dat 'contract'.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is er mis met eerst wat informatie inwinnen voordat je met de buurman gaat pratenquote:Op maandag 6 juni 2011 09:38 schreef Sant. het volgende:
[..]
de eerste fatsoenlijke reactie wat mij betreft..
Gelijk op internet gaan lopen janken.. stumpert.
Ik betwijfel of de buurman ook eerst naar de gemeente is gestapt om een vergunning aan te vragen.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
Natuurlijk... allemaal erg handig, totdat je je huis weg wilt doen, en de nieuwe partijen zijn niet zo schattig knuffelbaar...quote:Op maandag 6 juni 2011 09:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee hoor, vaak zat meegemaakt in de praktijk.
Praktijkervaring. Ik heb zat koel- en vriescellen in onderhoud gehad en tenzij goed geisoleerd maken die dingen best wat geluid.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef Son-Goku het volgende:
Hoe weet je nu al dat dat ding zoveel lawaai gaat maken dat je er last van gaat hebbenVoor hetzelfde geld valt het mee
Daarom zeg ik ook overleg met die buurman dat ie 'm goed isoleert tegen geluidsoverlast. Als je meteen met wetjes, regeltjes of de gemeentepolitie gaat zwaaien dan is dat allemaal wat lastigerquote:Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Praktijkervaring. Ik heb zat koel- en vriescellen in onderhoud gehad en tenzij goed geisoleerd maken die dingen best wat geluid.
Dat soort afspraken zijn vaak voer voor verwarring, overlast en ruzie. Waarom niet gewoon officieel via de gemeente? We hebben het hier over een bedrijfsmatige activiteit, en daar zijn niet voor niks regels voor. Laat die man netjes een vergunning aanvragen, dan wordt het hele verhaal meteen getoetst aan het vigerende bouwbesluit en bestemmingsplan, en worden beide partijen gehoord.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook overleg met die buurman dat ie 'm goed isoleert tegen geluidsoverlast. Als je meteen met wetjes, regeltjes of de gemeentepolitie gaat zwaaien dan is dat allemaal wat lastiger.
Als ik het lees, is die vriescel groter dan 50% van de tuin, dus dan is hij in overtreding van de apv gok ik zo, ondanks dat de hoogte wél binnen de marges valt.quote:Op maandag 6 juni 2011 09:52 schreef Allantois het volgende:
Ik zou de buurman helpen en suggereren om er een warmte-dichte (dus geluidsdichte) overkapping over/omheen te bouwen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |