Ratatouille! Je moet eerst in een flinke laag olie de aubergine bakken, zout bij doen! dan laat het de opgezogen olie ook weer gedeeltelijk los. Uit de pan scheppen, het zelfde doen met de courgette. Ook uit de pan halen en in een vergiet laten uitlekken allebei. Vocht wel opvangen, want dat is olie met heel veel smaak en vaak kieper ik het er op het laatst gewoon weer bij. Daarna knof, en ui fruiten. intussen een stuk of 4 flinke tomaten even in kokend water dompelen en daarna ontvellen, tomaten door zeef drukken en samen met de kruiden bij de uien doen, op zacht vuur laten pruttelen. Laatste 5 minuten ook de courgette en aubergine er weer bij. Soms doe ik er ook nog een bouillonblokje door of zo'n kruidenbuiltje en iig peper. Erg lekker groentengerecht!quote:Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef Mini. het volgende:
Da's nog eens een impulsaankoop...
Misschien ga ik zo ook nog maar wat groente wegwerken.
Heeft iemand toevallig nog een geniaal recept met courgette en/of aubergine? Die had ik van de week gekocht maar ik was even vergeten dat ik nog oudere groente had die op moest. Het mag eventueel ook in combinatie met een barbecue, want die moeten we toch nog uittesten.
hehe ik weet welke jij bedoeltquote:Op zondag 5 juni 2011 22:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goeie vraag, ik zou het niet weten, want behalve een overpriced lunchroom (8 euro voor een bruin pistoletje met boter en een plak kaas) zit er niks.
Ja stukje vlees. Beetje rijst kan ook, maar doe ik meestal niet. Ik maak het vaak als ik in Frankrijk ben. Met vlees en een stukje stokbrood om te soppen.quote:Op maandag 6 juni 2011 00:17 schreef Mini. het volgende:
Thanks! Ik had net besloten om dan maar weer moussaka te maken maar dit klinkt ook lekker, en veel gezonder! Wat eet je daarbij, gewoon een stukje vlees?
quote:Dit topic heeft 10 volgers die niet gereageerd hebben.
Nee, die ik bedoel zit er al heel langquote:Op maandag 6 juni 2011 00:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hehe ik weet welke jij bedoelt. Nog niet zo lang open.
Het was ontreekst, nu weer goed als het goed isquote:Op maandag 6 juni 2011 08:47 schreef V1z0R het volgende:
Hoi! Heb ik nog wat gemist?
Oh, en het topic is uit de reeks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |