abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:22:30 #126
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97829159
goedemorgen

Vannacht heeft Eline een goede nacht gemaakt. Ze lag om 21 uur in bed en heeft zich om half 4 pas weer gemeld. Daarna wel weer om 5.30 maar dat maakt niet uit.

As, ik zou idd lekker een stuk gaan wandelen. Wat is dat toch moeilijk met die ukkies en tandjes. Ik zie er nu al weer tegenop, terwijl het bij Bram best wel soepel ging allemaal
pi_97829340
eigenlijk slaapt hij de laatste tijd niet meer in de buggie, hoe moe hij ook is. Zwaar irritant, want dat was in het "verleden" nog wel eens de oplossing.

pcm heb ik eigenlijk pas 1 keer geven toen hij met 4 maanden tandjes kreeg, maar had niet het idee dat het effect had.
Heb hem er net 30 min uit gehad, toen was hij wel weer ontspannen en rustig, maar nog steeds moe. Net op bed gelegd en het is weer drama. Hij is zelfs te moe om te gaan staan in zijn bed (wat hij normaal doet).
Ga hem waar meer troosten.....arm mannetje
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:37:16 #128
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97829461
buh, Larissa heeft heel erg veel last van darmkrampjes ;( We hebben nu cinnababy; even kijken of dat werkt. Ik denk ook dat ik teveel melk voor haar aanmaak (overproductie), mijn borsten staan bijna elke keer op knallen, en Larissa kan er moeilijk uit drinken.

Ik hoor aan haar manier van slikken dat ze de stroom bijna niet aan kan :') en er komt na het drinken elke keer een golf melk eruit + darmkrampen. En bij die darmkrampen wil ze weer aan de borst (troost) en zo gaat dat door :P

Tenminste, dat is mijn diagnose..
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:41:23 #129
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97829554
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:37 schreef The_Tankgirl het volgende:
buh, Larissa heeft heel erg veel last van darmkrampjes ;( We hebben nu cinnababy; even kijken of dat werkt. Ik denk ook dat ik teveel melk voor haar aanmaak (overproductie), mijn borsten staan bijna elke keer op knallen, en Larissa kan er moeilijk uit drinken.

Ik hoor aan haar manier van slikken dat ze de stroom bijna niet aan kan :') en er komt na het drinken elke keer een golf melk eruit + darmkrampen. En bij die darmkrampen wil ze weer aan de borst (troost) en zo gaat dat door :P

Tenminste, dat is mijn diagnose..
Wat heb je zelf al geprobeerd om van je overproductie af te komen? Zijn er verder nog signalen? Wat voor poep heeft ze? Even verplaatsen naar bv-topic? Daar zijn mensen die er meer verstand van hebben dan ik (ik ben ook maar een leek).
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:50:16 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97829794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:31 schreef As1981 het volgende:
eigenlijk slaapt hij de laatste tijd niet meer in de buggie, hoe moe hij ook is. Zwaar irritant, want dat was in het "verleden" nog wel eens de oplossing.

pcm heb ik eigenlijk pas 1 keer geven toen hij met 4 maanden tandjes kreeg, maar had niet het idee dat het effect had.
Heb hem er net 30 min uit gehad, toen was hij wel weer ontspannen en rustig, maar nog steeds moe. Net op bed gelegd en het is weer drama. Hij is zelfs te moe om te gaan staan in zijn bed (wat hij normaal doet).
Ga hem waar meer troosten.....arm mannetje
Ow, da's wel jammer dan...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:00:58 #131
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97830051
Ik zet hem ook in het borstvoedingstopic, maar ik weet niet zeker dus of het daar aan ligt, de signalen wijzen er wel op. Poep is geel, gewoon dus dacht ik. En daarom twijfel ik of het aan de melkproductie ligt. De rest wijst er wel op, maar de ontlasting niet.

Signalen: borst vragen en veel drinken, gelijk erna krampen (benen intrekken, vuistjes maken en huilen/gillen), spugen (best wel een flinke kwak voor haar doen) en dan weer de borst vragen (happen/zoeken naar de borst en huilen als ze het niet krijgt).

Als ik haar dan alsnog de borst geef, neemt ze een slok, trekt haar hoofd los en gaat headbangen tegen mijn borst (zoeken). Ze is dan erg gefrustreerd.

Als ik haar dan mijn tepel geef of haar hoofdje wil ondersteunen zet ze het op een krijsen, ook gaat ze dan flink trappen, en met haar vuisten op mijn borst slaan.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_97830055
Ach gos arme Yaro.
Ik ben helemaal een ei hierin, maar een bijtring uit de koelkast wil ook geen verlichting helpen? Dat hij daarop kan bijten en rustiger wordt?
pi_97830091
Oh wat klinkt dat zielig TAP. Ik heb er helemaal geen verstand verstand van, maar het klinkt heel vervelend. Frustrerend voor jullie allebei.
Kan het niet te maken hebben met wat jij eet? Dat ze daarop reageert?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:09:23 #134
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97830247
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zet hem ook in het borstvoedingstopic, maar ik weet niet zeker dus of het daar aan ligt, de signalen wijzen er wel op. Poep is geel, gewoon dus dacht ik. En daarom twijfel ik of het aan de melkproductie ligt. De rest wijst er wel op, maar de ontlasting niet.

Signalen: borst vragen en veel drinken, gelijk erna krampen (benen intrekken, vuistjes maken en huilen/gillen), spugen (best wel een flinke kwak voor haar doen) en dan weer de borst vragen (happen/zoeken naar de borst en huilen als ze het niet krijgt).

Als ik haar dan alsnog de borst geef, neemt ze een slok, trekt haar hoofd los en gaat headbangen tegen mijn borst (zoeken). Ze is dan erg gefrustreerd.

Als ik haar dan mijn tepel geef of haar hoofdje wil ondersteunen zet ze het op een krijsen, ook gaat ze dan flink trappen, en met haar vuisten op mijn borst slaan.
Het zou kunnen zijn dat ze relatief veel voormelk binnen krijgt. Voormelk bevat meer suikers en veroorzaakt daardoor krampjes. Krampjes, hoe kut ook, hoort er wel bij. Het is mega zielig, maar bijna elke baby heeft er last van...
MAAR, je komt een soort in een spiraal, ze hebben pijn en willen dan troost aan de borst en doordat ze dan weer 3 slokken nemen, wat weer voormelk is krijgen ze weer krampjes... Als jij het idee hebt dat je borsten continu vol zitten, zou je kunnen proberen of blokvoeden iets uithaalt. Dus de dag in blokken verdelen en per blok steeds 1 borst aanbieden. Dan zal je productie ook wat afnemen. (Wat je dus wel in de gaten moet houden, want het kan zomaar de kant op gaan van te weinig melk) Maar daardoor zal ze dus meer achtermelk binnen krijgen en de krampjes door de voormelk afnemen.
Verder, warme doeken op dr buikje, zachtjes masseren, je hand stevig op haar buikje leggen, haar bij je dragen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97830275
Een vriendin van mij duwde/kneep altijd zelf de voormelk eruit voordat ze haar kleine aanlegde. Misschien dat dat iets is?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:11:22 #136
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97830289
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:00 schreef The_Tankgirl het volgende:

klinkt erg herkenbaar van Elin in het begin :X

tip, laat een lactatiekundige meekijken en beschrijf heel duidelijk de hele situatie aan haar.
Het kan zo veel zijn, en dat kunnen wij van achter ons scherm echt niet goed beoordelen. Ik heb mijn productie bijna om zeep geholpen door te gaan blokvoeden tegen overproductie terwijl ze achteraf een reflux had en ik helemaal geen overproductie had. Kei stom natuurlijk maar wist ik veel.
Beter iemand die live mee kan kijken met je.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97830414
Wat vervelend Tankgirl! Verder geen tips helaas.
Yaro, kleine man wat een pijn. Die rottandjes ook. Slapen helpt echt hoor, even lekker tukken.
Tico, ik zag een vakantiespam in het topic. Wat een leuke foto's! Ik vind die foto van Leyla in de draagdoek zo leuk, dat koppie O+

Ik heb Amy vanochtend maar thuis gehouden van de opvang. Ze sliep om 23:00 ofzo en werd daarna nog 2 keer wakker. Als ik haar dan om half 8 uit bed moet trekken, vind ik dat te weinig slaap. Ook slaapt ze daar erg slecht. Dus lekker laten slapen tot 9 uur en nu ligt ze er weer in. Kan ze een slaapje thuis doen. Ik heb toch pas vanmiddag een vergadering. Ik hoop dat ze vanavond voor elf uur slaapt, want zo houden we wel een patroon in stand.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:20:53 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97830547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:11 schreef huuphuup het volgende:

[..]

klinkt erg herkenbaar van Elin in het begin :X

tip, laat een lactatiekundige meekijken en beschrijf heel duidelijk de hele situatie aan haar.
Het kan zo veel zijn, en dat kunnen wij van achter ons scherm echt niet goed beoordelen. Ik heb mijn productie bijna om zeep geholpen door te gaan blokvoeden tegen overproductie terwijl ze achteraf een reflux had en ik helemaal geen overproductie had. Kei stom natuurlijk maar wist ik veel.
Beter iemand die live mee kan kijken met je.
Hier ook, Door het blokvoeden ging ik van een overproductie toch naar een onderproductie... Het is echt een middel om je productie naar beneden te krijgen. En het kan zomaar te goed werken.
pi_97830742
Bedankt voor alle tips. Ik heb hem toch maar opnieuw uit bed gehaald, wil niet dat hij zijn bed gaat associëren met strijd. even beneden gespeeld, fruitje gegeten. Dit ging er zowaar in (boterham vanmorgen niet en flesje 3/4).
Toen de slaapsignalen er waren opnieuw op bed gelegd. Het was even huilen, maar dat doet hij eigenlijk altijd en hij lijkt nu in slaap te vallen (even afkloppen).
Ben blij, kan ik er ook nog even in.

The_Tankgirl, helaas kan ik je niet helpen met je borstvoedingsprobleem.
pi_97830764
Sola je hebt groot gelijk dat je haar dan even lekker thuis houdt als je die ruimte hebt. Hoe dat je dat dan vanmiddag met de vergadering?

Ik duim voor een goede nacht vanavond.
pi_97830893
Op dinsdag is een opvang-dag zeg maar. Dus meestal breng ik haar gewoon in de ochtend en haal ik haar eind van de middag op. Ik werk heel flexibel (moet eigen uren indelen) Dus ik breng haar nu gewoon voor ik naar de vergadering ga. Gaat ze een halve dag ipv een hele. Aangezien ze nu slaapt, kan ik de vergadering alvast voorbereiden.

Fijn dat Yaro in elk geval even lekker slaapt. Kan je zelf dan nog slapen?
pi_97831067
-O- ik lag 1 seconde in bed en toen begon het huilen weer.
Meestal dommel ik dan nog even i.p.v. echt slapen.

Fijn dat je zo flexibel kan werken en haar naar de opvang kan brengen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:42:49 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97831133
Samen in bed liggen?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:50:03 #144
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97831313
Bedankt voor de tips, warme doek en LK klinken goed, kan een LK reflux constateren huuphuup?
En wat heb je er tegen gedaan? Heeft het advies geholpen?

Ik vind het vooral zo zielig omdat ze er gewoon niet van kan slapen.
Gisteren is ze door dit gedoe van 11 tot 3 en van half 6 tot 11 uur wakker gebleven, en de nacht daarvoor was ze ook al bijna niet in slaap te krijgen (van 1 tot half 4 wakker gebleven).

Ik zie dat ze wilt slapen, maar teveel last heeft om in slaap te vallen. Als ze dan wakker wordt laat ze heel veel scheten. Het boeren gaat ook heel moeilijk ;(
pi_97832829
Ik hield Dottir bij krampjes altijd met haar rug tegen mijn buik en mijn arm tussen haar benen door tegen haar buik, soort van op haar zij dus. Zo kon ze wel slapen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:47:29 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97833019
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:41 schreef Vanyel het volgende:
Ik hield Dottir bij krampjes altijd met haar rug tegen mijn buik en mijn arm tussen haar benen door tegen haar buik, soort van op haar zij dus. Zo kon ze wel slapen.
Zo hebben wij ook heel wat gelopen..
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:53:27 #147
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97833193
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:50 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bedankt voor de tips, warme doek en LK klinken goed, kan een LK reflux constateren huuphuup?
En wat heb je er tegen gedaan? Heeft het advies geholpen?

Ik vind het vooral zo zielig omdat ze er gewoon niet van kan slapen.
Gisteren is ze door dit gedoe van 11 tot 3 en van half 6 tot 11 uur wakker gebleven, en de nacht daarvoor was ze ook al bijna niet in slaap te krijgen (van 1 tot half 4 wakker gebleven).

Ik zie dat ze wilt slapen, maar teveel last heeft om in slaap te vallen. Als ze dan wakker wordt laat ze heel veel scheten. Het boeren gaat ook heel moeilijk ;(
Toen ik overproductie had heb ik eerst een keer volledig afgekolfd. Direct daarna wilde Nathan drinken, toen kreeg hij alleen achtermelk binnen. Einde krampjes. Nathan heeft sowieso weinig krampjes gehad maar juist tijdens overproductie belachelijk veel. Ik kan alleen niet constateren of je overproductie hebt, dat kun je het beste aan je LK vragen. Hier ging overproductie trouwens ook gepaard met groene, schuimige luiers.
pi_97834226
Wat naar van de krampjes Tankgirl. Hopelijk werken een van de gegeven tips
Amy lekker thuis aan het slapen eigen bedje is toch het fijnst
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:48:21 #149
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97834694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo hebben wij ook heel wat gelopen..
wij ook :Y

Tankgirl, reflux constateren is meer iets voor een (kinder)arts, of de lactatiekundige daar wat vanaf weet hangt maar net af van wie je treft. Maar de lk kan wel met je meekijken en je verhaal aanhoren om te bepalen wat het probleem is qua borstvoeding. Of er idd sprake is van overproductie of dat dat op basis van je verhaal onwaarschijnlijk is.
Ik zeg helemaal niet dat Larissa reflux heeft hoor, maar een lk bellen en je verhaal voorleggen is sowieso de moeite waard. Ik probeerde vooral aan te geven dat je misschien beter niet lukraak aan de gang kunt gaan met tips omdat het probleem misschien wel heel anders op te lossen is.

En over Elin's eerste weken, Elin huilde, veel, gerust 10 uur of meer op een dag. Ze kon heel rustig bij je zitten/hangen en dan ineens hoorde ik haar *gloep* doen, heftig slikken om vervolgens heel hard te gaan huilen. Ze rook onwijs zuur de hele dag, naar spuug eigenlijk. Bij het voeden liet ze heel vaak huilend los, ze leek erg geen grip op te kunnen krijgen, de melkstroom, en ze had zo verschrikkelijk veel krampjes. Slapen ging alleen bovenop ons en 's nachts op haar buikje, op haar rug werd (en wordt :{ ) ze letterlijk iedere vijf minuten wakker.
We hebben het na een week of 6 of 8 tobben aangekaart op het cb en bij de huisarts, die beiden gelijk verborgen reflux concludeerden.
Na de zantac hadden we al een heel ander meisje maar de krampen en de onrust bleven. Het voeden ging met vlagen, soms goed, en dan had ze de voeding erop weer acute weigering. Ik kreeg inmiddels een heel arsenaal truukjes om haar te laten drinken, en eigenlijk vond ik dat ik me niet zo moest aanstellen, ze had geconstateerde reflux, we hebben medicijnen, nu moet het beter zijn dus leer er maar mee leven, blijkbaar heeft ze veel aandacht nodig en is ze een lastige drinker. Na veel twijfel toch maar aangekaart bij de wvk, die gelijk over allergie en een dieet begon. Zodoende begon ik met een hypo-allergeen dieet, en voila, daar was ons meisje, een vrolijk, lief en heel gemakkelijk meisje, drinkt rustig en goed aan de borst, slaapt lekker s nachts (wel nog op de buik, maar soit) en ze begint aandacht voor haar omgeving te krijgen. Ze huilt nu een uurtje op een dag, hooguit.
De onrust bleef nog een pietsje en werd pas helemaal minder toen ik het dieet uitbreidde (na overleg met dietiste) met vermijding van varkensvlees, vis/schaal/schelptoestanden en noten/pinda's.

Ik ben zo verschrikkelijk blij met een cb en een huisarts/kinderarts die met me meedenken en naar me luisteren en ons serieus nemen. O+
Waarom vertel ik dit :') geen flauw idee, blijkbaar moest ik het kwijt :Y) :P wie weet heeft een ander er wat aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:52:38 #150
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97834819
ohja en dat kwam ik eigenlijk zeggen :')

mn mini heeft een pasfoto :D

ik vind het zulke droge foto's altijd, die baby-pasfoto's :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')