Wat heb je zelf al geprobeerd om van je overproductie af te komen? Zijn er verder nog signalen? Wat voor poep heeft ze? Even verplaatsen naar bv-topic? Daar zijn mensen die er meer verstand van hebben dan ik (ik ben ook maar een leek).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:37 schreef The_Tankgirl het volgende:
buh, Larissa heeft heel erg veel last van darmkrampjesWe hebben nu cinnababy; even kijken of dat werkt. Ik denk ook dat ik teveel melk voor haar aanmaak (overproductie), mijn borsten staan bijna elke keer op knallen, en Larissa kan er moeilijk uit drinken.
Ik hoor aan haar manier van slikken dat ze de stroom bijna niet aan kanen er komt na het drinken elke keer een golf melk eruit + darmkrampen. En bij die darmkrampen wil ze weer aan de borst (troost) en zo gaat dat door
Tenminste, dat is mijn diagnose..
Ow, da's wel jammer dan...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:31 schreef As1981 het volgende:
eigenlijk slaapt hij de laatste tijd niet meer in de buggie, hoe moe hij ook is. Zwaar irritant, want dat was in het "verleden" nog wel eens de oplossing.
pcm heb ik eigenlijk pas 1 keer geven toen hij met 4 maanden tandjes kreeg, maar had niet het idee dat het effect had.
Heb hem er net 30 min uit gehad, toen was hij wel weer ontspannen en rustig, maar nog steeds moe. Net op bed gelegd en het is weer drama. Hij is zelfs te moe om te gaan staan in zijn bed (wat hij normaal doet).
Ga hem waar meer troosten.....arm mannetje
Het zou kunnen zijn dat ze relatief veel voormelk binnen krijgt. Voormelk bevat meer suikers en veroorzaakt daardoor krampjes. Krampjes, hoe kut ook, hoort er wel bij. Het is mega zielig, maar bijna elke baby heeft er last van...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zet hem ook in het borstvoedingstopic, maar ik weet niet zeker dus of het daar aan ligt, de signalen wijzen er wel op. Poep is geel, gewoon dus dacht ik. En daarom twijfel ik of het aan de melkproductie ligt. De rest wijst er wel op, maar de ontlasting niet.
Signalen: borst vragen en veel drinken, gelijk erna krampen (benen intrekken, vuistjes maken en huilen/gillen), spugen (best wel een flinke kwak voor haar doen) en dan weer de borst vragen (happen/zoeken naar de borst en huilen als ze het niet krijgt).
Als ik haar dan alsnog de borst geef, neemt ze een slok, trekt haar hoofd los en gaat headbangen tegen mijn borst (zoeken). Ze is dan erg gefrustreerd.
Als ik haar dan mijn tepel geef of haar hoofdje wil ondersteunen zet ze het op een krijsen, ook gaat ze dan flink trappen, en met haar vuisten op mijn borst slaan.
klinkt erg herkenbaar van Elin in het beginquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:00 schreef The_Tankgirl het volgende:
Ik zet hem ook in het borstvoedingstopic, maar ik weet niet zeker dus of het daar aan ligt, de signalen wijzen er wel op. Poep is geel, gewoon dus dacht ik. En daarom twijfel ik of het aan de melkproductie ligt. De rest wijst er wel op, maar de ontlasting niet.
Signalen: borst vragen en veel drinken, gelijk erna krampen (benen intrekken, vuistjes maken en huilen/gillen), spugen (best wel een flinke kwak voor haar doen) en dan weer de borst vragen (happen/zoeken naar de borst en huilen als ze het niet krijgt).
Als ik haar dan alsnog de borst geef, neemt ze een slok, trekt haar hoofd los en gaat headbangen tegen mijn borst (zoeken). Ze is dan erg gefrustreerd.
Als ik haar dan mijn tepel geef of haar hoofdje wil ondersteunen zet ze het op een krijsen, ook gaat ze dan flink trappen, en met haar vuisten op mijn borst slaan.
Hier ook, Door het blokvoeden ging ik van een overproductie toch naar een onderproductie... Het is echt een middel om je productie naar beneden te krijgen. En het kan zomaar te goed werken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:11 schreef huuphuup het volgende:
[..]
klinkt erg herkenbaar van Elin in het begin![]()
tip, laat een lactatiekundige meekijken en beschrijf heel duidelijk de hele situatie aan haar.
Het kan zo veel zijn, en dat kunnen wij van achter ons scherm echt niet goed beoordelen. Ik heb mijn productie bijna om zeep geholpen door te gaan blokvoeden tegen overproductie terwijl ze achteraf een reflux had en ik helemaal geen overproductie had. Kei stom natuurlijk maar wist ik veel.
Beter iemand die live mee kan kijken met je.
Zo hebben wij ook heel wat gelopen..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:41 schreef Vanyel het volgende:
Ik hield Dottir bij krampjes altijd met haar rug tegen mijn buik en mijn arm tussen haar benen door tegen haar buik, soort van op haar zij dus. Zo kon ze wel slapen.
Toen ik overproductie had heb ik eerst een keer volledig afgekolfd. Direct daarna wilde Nathan drinken, toen kreeg hij alleen achtermelk binnen. Einde krampjes. Nathan heeft sowieso weinig krampjes gehad maar juist tijdens overproductie belachelijk veel. Ik kan alleen niet constateren of je overproductie hebt, dat kun je het beste aan je LK vragen. Hier ging overproductie trouwens ook gepaard met groene, schuimige luiers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:50 schreef The_Tankgirl het volgende:
Bedankt voor de tips, warme doek en LK klinken goed, kan een LK reflux constateren huuphuup?
En wat heb je er tegen gedaan? Heeft het advies geholpen?
Ik vind het vooral zo zielig omdat ze er gewoon niet van kan slapen.
Gisteren is ze door dit gedoe van 11 tot 3 en van half 6 tot 11 uur wakker gebleven, en de nacht daarvoor was ze ook al bijna niet in slaap te krijgen (van 1 tot half 4 wakker gebleven).
Ik zie dat ze wilt slapen, maar teveel last heeft om in slaap te vallen. Als ze dan wakker wordt laat ze heel veel scheten. Het boeren gaat ook heel moeilijk
wij ookquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |